Neuvokaa nirsoille koirillemme joku maistuva kuivamuona.Olemme kokeilleet
Nutron ja Eaglen lammas-riisiä,ei maistuneet.KIITOS etukäteen!
Maistuva koirankuivamuona?
16
988
Vastaukset
- Siru
Nutron Max Miniä _erittäin_ hyvällä ruokahalulla :)
- meillä näin =)
Keitä tummaa riisiä,pistä sekaan raakaa(tai kypsää-mieluiten raakana)lihaa(koiran jauheliha,naudanmahaa tmv)ja vain pieni osa jotain nappuloita-sekaan voi myös pistää sopivia kotiruuan jämiä.
Ei taatusti jää syömättä ja koirat voivat hyvin,niin sisäisesti kuin ulkoisesti(mahat toimii ja turkit kiiltää!!!).
- Mie
mutta jos todella haluat koirasi parasta, kannattaa ottaa selvää uusimmista tutkimustuloksista ja jättää antiikinajat taakseen. Ainakin seuraavalla sivulla hyväksi koetut nykyaikaiset neuvot; www.pointer.pp.fi/barf.htm
- Luomukoirat
sivuvinkistä, oli todella hyvä!
- Luomukoirat
Luomukoirat kirjoitti:
sivuvinkistä, oli todella hyvä!
hyvä sivu koiran ruokinnasta kiinnostuneille:http://www.saunalahti.fi/sultan/ruoka.html Kannattaa vilkaista itse kunkin..
- Luomukoirat
Wellbeloved, lisäaineeton (pitäs ainakin olla); annan itse koiran luonnonmukaisen ravinnon lisänä joskus.. Moni sanonut maistuvan nirsoillekin!
- BT
Pikkuhiljaa viime kesäsästä siirrytty pelkistä nappuloista NEUhun ja Y-puuroon vähän nappuloita, Jamesin ja sopivia ihmisten ruoan jämiä, ja raakaa lihaa ja putkiluita.
Koira on voinut tosi hyvin !
- Annu
..maistuu Franks Pro Gold, jossa on mielessäni vieläpä hyvä hinta/laatusuhde (15kg/150:-)
- -Arttu-
www.symppis.com
Ja varmasti maistuu :)- Merrie kysyy
Meidän 2 hauvaamme ei koske muihin kuivaruokiin kuin Frolic merkkisiin, ne tosin ovat vain puolikuivia.
Mitä mieltä te, onko se hyvä pääruoka?sitähän saa tavallisesta kaupasta? - -Arttu-
Merrie kysyy kirjoitti:
Meidän 2 hauvaamme ei koske muihin kuivaruokiin kuin Frolic merkkisiin, ne tosin ovat vain puolikuivia.
Mitä mieltä te, onko se hyvä pääruoka?sitähän saa tavallisesta kaupasta?Tuota Frolic ei kyllä ole siitä parhaimmasta päästä... Ei ainakaan sovi allergisille koirille.
Mutta jos maistuu, eikä mitään iho-oireita ole, niin kait sitä voi syöttää.
Mutta jos saat käsiisi tuota Solid Goldia, niin kannattaa kokeilla. Meillä ei muut merkit edes maistu.
- Mape
Omalla hauvallani on aikoja, jolloin se syö kuivaruokaa(Eukanuba Regular)kuin hullu puuroa, toisinaan ei maita kuin liharuoka. Olen yleensä itsekkäästi vain tyrkyttänyt sitä joka päivä nenän eteen niin kauan että on kelvannut, pari päivää siihen on mennyt, mutta johan maistuu. Sitäpaitsi koirani nirsoilussa on mukana (luulen..)suuri ennakkoluulo.
- jouko
ei ole olemassa ruokaa joka sopii kaikille. VArsinkin jos koirasi on supernirso.
Voit kuitenkin kierrellä eri eläinkaupoissa ja kysyä ilmaisnäytteitä. Yleensä joka paikassa on joitakin merkkejä, ehkä löydät näin sen omasi. Ei ainakaan tartte maksaa "turhasta" jos ei maistukaan.
meillä maistuu solid gold erittäin hyvin.
- Miiru
Se mikä on toisen herkkua siihen ei toinen edes koske jne. Nämä ruokakysymykset ovat melko henkilökohtaisia. Minulla on ollut ilo omistaa aina koiria, jotka syövät kaiken mitä eteen laittaa. Tällä tarkoitan siis sitä, että syötän hyvää ruokaa, mutta jos "oma" merkki on syystä tai toisesta loppu, voi huoletta ostaa jotakin muuta. Meillä ei nirsoilla eikä ole mitään vatsa- tai iho-ongelmia. Jokainen meistä voi kertoa merkistä, mitä syöttää, mutta siitä ei varmaan paljoakaan iloa sinulle ole. Kannattaisikohan pyytää kaupoista pientä näytepussillista? Monet eläinruokaliikkeet antavat irtomyyntinä kuivamuonia kokeilua varten. Näin voisit kokeilla eri merkkejä, eikä heti tarvitsisi satsata isoon säkilliseen rahaa. Jos joku merkki tuntuu maistuvan, niin sitten voisi hankkia isomman erän. Vaikeinta on silloin, jos koirasi kuuluu niihin, jotka syövät halukkaasti viikon jotakin muonaa, mutta sitten tekevät stopin. Yleensä kyllä pitää paikkaansa se, että koira ei itseään nälkään tapa täysinäisen ruokakupin ääressä. Kun ei muuta tarjoa, niin ei varmaan mene montaa päivää, kun nälkä kurnii vatsassa ja koiran on pakko syödä. Vaatii omistajalta sydämensä kovettamista, mutta nirsojen koirien kohdalla muu ei auta. Ruokajutuissa ei kannata ruveta leikkimään, koska syömisen pitäisi olla hyvin simppeli asia; kuppi koiran eteen, koira syö ruokansa ja kuppi laitetaan pesuun. That's it.
- 3 salukia
Olen samaa mieltä Miirun kanssa, jos alat leikkimään koiran ruuan kanssa, vaihdetaan ruokaa ja maaritellaan syömään, niin piankos koira oppii, että tämähän on hauska leikki. Aina saa jotain uutta ja parempaa.
Eli kuppi eteen, jos ei syö, kuppi pois, ja seuraavana ruoka-aikana uudelleen, kyllä ne syö kun nälkä tulee.
Ja kaikki makupalat pois, jos niitä antaa ruuan välillä, niin ruokahalut vähenee. Olen huomannut, että myös puruluut vievät osittain ruokahalua.
Ruokia on tarjolla varmaan kymmeniä merkkejä ja lisäksi omat pöpöröt, eli vaikea on sanoa toiselle mikä sopii. Vinkkejä voi aina kokeilla, mutta jokainen koira, niin kuin ihminenkin, on oma yksilönsä.
Itse annan papanoita(tuoteselosteen mukaan laadukkaita) ja keitän puuroa;
ohraryyneistä, tattarista, riisistä, joukkoon lihaa/jauhelihaa, keittojuureksia, ja hyvin maittaa.
Kyllä meillä joskus saadaan makupalojakin, mutta ei lähellä ruoka-aikaa, eikä päivittäin. - Miiru
3 salukia kirjoitti:
Olen samaa mieltä Miirun kanssa, jos alat leikkimään koiran ruuan kanssa, vaihdetaan ruokaa ja maaritellaan syömään, niin piankos koira oppii, että tämähän on hauska leikki. Aina saa jotain uutta ja parempaa.
Eli kuppi eteen, jos ei syö, kuppi pois, ja seuraavana ruoka-aikana uudelleen, kyllä ne syö kun nälkä tulee.
Ja kaikki makupalat pois, jos niitä antaa ruuan välillä, niin ruokahalut vähenee. Olen huomannut, että myös puruluut vievät osittain ruokahalua.
Ruokia on tarjolla varmaan kymmeniä merkkejä ja lisäksi omat pöpöröt, eli vaikea on sanoa toiselle mikä sopii. Vinkkejä voi aina kokeilla, mutta jokainen koira, niin kuin ihminenkin, on oma yksilönsä.
Itse annan papanoita(tuoteselosteen mukaan laadukkaita) ja keitän puuroa;
ohraryyneistä, tattarista, riisistä, joukkoon lihaa/jauhelihaa, keittojuureksia, ja hyvin maittaa.
Kyllä meillä joskus saadaan makupalojakin, mutta ei lähellä ruoka-aikaa, eikä päivittäin.on meilläkin. Kuivamuonaa ja ns. yrjölän puuroa, jauhelihaa. Lisäksi koirani pitävät piimästä, jota annan erikseen, en sekoita ruoan sekaan. Tällä ruokavaliolla on hyvin pärjätty. Joskus annan jotakin extraa. Makupaloja emme harrasta, ainoastaan aamulla ennen töihin lähtöä ovat koirani tottuneet saamaan koirankeksin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1055029
- 624906
- 863990
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753530Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv592961- 432731
- 152247
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️441794- 341651
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.371578