Tälläkin palstalla

alkaa meininki

menemään samanlaiseksi kuin pallontallaajat-sivustolla,näemmä. Tarkoitan noita viereisiä viestiketjuja, joissa joku erehtyy kysymään jotain perus-settiä, niin vastauksissa tullaan melkein linjoja pitkin kurkkuun kiinni tyyliin,että "EI SAA tuollaista kysellä, sitä on kysytty sivulla 23 vuonna miekka ja kypärä enkä MINÄ ehdi vastaamaan, koska minä olen tosi tärkeä ihminen ja ehdin tuskin kymmentä kertaa päivässä tällä sivustolla käymään."
Ei minua ainakaan häiritse, vaikka joku tuleva Roomaan matkaaja kysyy vaikkapa Vatikaanin pääsylipuista jälleen kerran. Kysyjä kokee sen itselleen ongelmaksi ja toivottavasti näitä fiksujakin vastaajia tällä sivustolla hänelle vielä löytyy ilman,että heidän täytyy kaikki sivut kahlata läpi. Peace!

6

790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rooman rouva

      "Tarkoitan noita viereisiä viestiketjuja, joissa joku erehtyy kysymään jotain perus-settiä, niin vastauksissa tullaan melkein linjoja pitkin kurkkuun kiinni tyyliin,että "EI SAA tuollaista kysellä,"

      Totta kai saa kysellä. Kyseiseen viestiin on hieman vaikea vastata koska ei ollut konkreettisia kysymyksiä että mikä heitä kiinnostaa tai minkälasia ravintoloita kaipailevat. Muuten viesti on ihan asiallinen.

      Onhan täällä joitakin provoja silloin tällöin mutta ne erottaa heti kyllä joukosta ja ne voi ohitaa.

      Koitetaan kestää.

      Itse pidän tästä Suomi24 Rooma tai Italia palstasta. Täällä on rauhallista eikä vie kauaa aikaa lukea viestejä läpi. Ei vie kauaa aikaa myöskään vastata. Layout on myös siisti ja asiallinen. Eikä tarvii mennä moderaattoreiden kautta.

      Itse en tunne mitään velvollisuutta vastata, vaan vastaan jos minulla on jotain sanomista. Ihan vapaaehtoisesti olen liikkunut tällä palstalla. En pidä itseäni minään asiantuntijana. Paljon on mistä en tiedä mitään.

    • Vagabonda

      Jotkut ottavat nämä kyselyt niin tiukasti, ikäänkuin läksyt olisivat lukematta, jos kysyy jo aiemmin kyseltyä asiaa. Minäkin vastailen joskus, jos ehdin ja tuntuu siltä, että pystyy nopeasti neuvomaan. Kymmenkunta kertaa Roomassa käyneenä ja taas sinne menossa olevana ihan mielellään antaa vinkkejä, jos siihen on sopiva tilaisuus. Antaa siis kysymyksien ilmestyä aina vaan uudestaan, vaikka siitä kestoaiheesta, että mitenkäs sitä pääseekään lentokentältä kaupunkiin. Jos ei jaksa vastata niin ei sitten.Ei siitä sen enempää tarvitse urputtaa eikä ketään tyhmäksi nimitellä...

      • turhalle toistolle

        .. jotta mielenkiinto säilyy. Pallontallaajissa nimenomaan on hyvää se, että sieltä ei tarvitse lukea viittäsataa kertaa noita samoja tyhmiä kysymyksiä vaan voi senkin ajan käyttää tietojensa syventämiseen lukemalla jotain muuta aiheeseen liittyvää. Niin ja siinä samalla kun lukee aiempia viestiketjua, saa muutakin tietoa, kuin pelkästään vastauksen siihen mitä oli itse alunperin kysymässä.

        Ymmärrän turhautumisen yksinkertaisiin ja samoina toistuviin kysymyksiin täydellisesti! Kun joku on käyttänyt vapaa-aikaansa kootakseen tietopaketin jostain kohteesta ja hetikohta joku tampio on taas kyselemässä samoja asioita niin todellakin turhauttaa! Miksi ihmeessä vastata mihinkään, koska kaikki itsekkäät ihmiset haluavat _oman henkilökohtaisen_ vastauksen? Sillä ei ole _mitään_ väliä onko samaan aiheeseen juuri vastattu edellisessä viestiketjussa...

        Ihmisten tiedot kohteesta olisivat paljon paremmat, jos voitaisiin saman jankkaamisen sijasta keksiä uusia aiheita ja kysymyksiä ja haku-toimintokin toimisi paljon tehokkaammin.

        Ihan oikeasti: ennen matkalle lähtöä toki voisi olettaa, että itselläkin löytyy sen verran kiinnostusta kohteeseen, että itsekin etsii tietoa aktiivisesti (käyttää haku-toimintoja ja googlettaa jne.) eikä olettaa, että aina joku muu tekee työn omasta puolesta ja että toisten tehtävä on palvella henkilökohtaisesti juuri itseä.


      • jälleen kerran
        turhalle toistolle kirjoitti:

        .. jotta mielenkiinto säilyy. Pallontallaajissa nimenomaan on hyvää se, että sieltä ei tarvitse lukea viittäsataa kertaa noita samoja tyhmiä kysymyksiä vaan voi senkin ajan käyttää tietojensa syventämiseen lukemalla jotain muuta aiheeseen liittyvää. Niin ja siinä samalla kun lukee aiempia viestiketjua, saa muutakin tietoa, kuin pelkästään vastauksen siihen mitä oli itse alunperin kysymässä.

        Ymmärrän turhautumisen yksinkertaisiin ja samoina toistuviin kysymyksiin täydellisesti! Kun joku on käyttänyt vapaa-aikaansa kootakseen tietopaketin jostain kohteesta ja hetikohta joku tampio on taas kyselemässä samoja asioita niin todellakin turhauttaa! Miksi ihmeessä vastata mihinkään, koska kaikki itsekkäät ihmiset haluavat _oman henkilökohtaisen_ vastauksen? Sillä ei ole _mitään_ väliä onko samaan aiheeseen juuri vastattu edellisessä viestiketjussa...

        Ihmisten tiedot kohteesta olisivat paljon paremmat, jos voitaisiin saman jankkaamisen sijasta keksiä uusia aiheita ja kysymyksiä ja haku-toimintokin toimisi paljon tehokkaammin.

        Ihan oikeasti: ennen matkalle lähtöä toki voisi olettaa, että itselläkin löytyy sen verran kiinnostusta kohteeseen, että itsekin etsii tietoa aktiivisesti (käyttää haku-toimintoja ja googlettaa jne.) eikä olettaa, että aina joku muu tekee työn omasta puolesta ja että toisten tehtävä on palvella henkilökohtaisesti juuri itseä.

        Kiitos tästä kommentista. Olen täysin samaa mieltä.

        Ihmettelen, että kun joku rohkenee puuttua tähän samojen kysymysten vatvomiseen, se aina saa vastustusta osakseen.
        Eikö meidän kaikkien yhteinen etu ole siinä, että tämä keskustelu saataisiin mahdollisimman tasokkaaksi, tuoreeksi, asiantuntevaksi ja avuliaaksi.

        Seuraan tätä palstaa vanhasta tottumuksesta päivittäin. En kuitenkaan juuri viitsi osallistua minkään aiheen käsittelyyn, koska a) kysymykset ovat samoja B) vastaukseen saa yleensä jonkun epäystävällisen ja epäasiallisen kommentin.

        Täällä on hyvä haku, googlea on helppo käyttää, opaskirjoista saa perustiedot. Miksi kysyä jotain alkeellista, triviaalia, kun siihen on jo monta kertaa vastattu? Miksi kysyä "vinkkejä koskien liikkumista, ruokaa, nähtävyyksiä ym. koskien."

        Vinkki on tässä: hankkkikaa matkaopas ja lukekaa tätä palstaa. Jos kysytte vasta sitten, kun on todella jotain kysyttävää, hyötyä on kaikille taatusti enemmän.


      • jälleen kerran
        jälleen kerran kirjoitti:

        Kiitos tästä kommentista. Olen täysin samaa mieltä.

        Ihmettelen, että kun joku rohkenee puuttua tähän samojen kysymysten vatvomiseen, se aina saa vastustusta osakseen.
        Eikö meidän kaikkien yhteinen etu ole siinä, että tämä keskustelu saataisiin mahdollisimman tasokkaaksi, tuoreeksi, asiantuntevaksi ja avuliaaksi.

        Seuraan tätä palstaa vanhasta tottumuksesta päivittäin. En kuitenkaan juuri viitsi osallistua minkään aiheen käsittelyyn, koska a) kysymykset ovat samoja B) vastaukseen saa yleensä jonkun epäystävällisen ja epäasiallisen kommentin.

        Täällä on hyvä haku, googlea on helppo käyttää, opaskirjoista saa perustiedot. Miksi kysyä jotain alkeellista, triviaalia, kun siihen on jo monta kertaa vastattu? Miksi kysyä "vinkkejä koskien liikkumista, ruokaa, nähtävyyksiä ym. koskien."

        Vinkki on tässä: hankkkikaa matkaopas ja lukekaa tätä palstaa. Jos kysytte vasta sitten, kun on todella jotain kysyttävää, hyötyä on kaikille taatusti enemmän.

        Täytyy varmaan perustaa tälle palstalle jonkinlainen raati tai neuvosto, joka päättää, mikä on "todella jotain kysyttävää", toivoo viestiketjun aloittaja. Ja raati tietysti tarkistaa, että kaikki viestit on luettu, ennenkuin tänne tullaan mitään kyselemään.


    • Täsmävastaaja

      Nuo paavalin paskalakit tärkeilee täällä liiankin kanssa, kun on yhden kerran elämässään nähnyt postikortin Roomasta. Ei pitäisi pullistella ja elämöidä sen varassa. Pitää olla aikaa ja tietoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      492
      5185
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      19
      1841
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      98
      1574
    4. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      26
      1445
    5. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      65
      1436
    6. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      55
      1428
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1145
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      58
      1096
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      935
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      934
    Aihe