Arvauskeskus....

onko vai eikö....

Miten voi olla mahdollista että Savonlinnan keskussairaalassa kaksi lääkäriä katsoo samaa vaivaa eri aikaan,toinen sanoo joo tyrä tämä on ja toinen kk myöhemmin sanoo joo ei tää ole tyrä vaan lihasrevähtymä,miten ihmeessä tässä osaa kehenkään luottaa.kumpaa tässä nyt uskoisi..Kyllä on Savonlinnassa huonontunut terveyspalvelut ja lääkäreistä on tullut välinpitämättömiä....
Ennen ihminen sentään pääsi lääkärin vastaanotolle,ilman että sairaanhoitaja katsoo onko se tarpeellista,ihminen kun ei syyttä suotta lääkäriin halua...Ei auta muu kuin mennä yksityiselle jos haluaa tietää mikä vaivaa,mutta ehkä se onkin tarkoitus että tiedosta saa maksaa ittensä kipeeksi...

6

799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eri mieltä

      Tuo ei nyt ihan pidä paikkaansa, Savonlinnassa on todella hyvä tasoinen terveyskeskus, on tietenkin mahdollista, että kaksi lääkäriä tekee eri diagnoosin, mutta monessa paikassa et olisi samassa ajassa tavannut sitä ensimmäistäkään lääkäriä.

      Todennäköisesti saat hoidon ihan kummankin diagnoosin varalle, joka on tietysti sinulle se parempi vaihtoehto.

      • onko vai eikö...

        Kyllä se kuule ihan paikkaansa pitää,jos itse olet saanut hyvää hoitoa ja apua se ei välttämättä koske kaikkia.en väitä että kaikki lääkärit ovat samanlaisia,onhan niitä hyviäkin
        mutta se että kaksi lääkäriä sanoo eri versiot samasta vaivasta,on minulle paha paikka.....Pelossakaan kun ei ole mukavaa elää,nyt taas sitten odotellaan uutta aikaa tk,että saas nähä alkaako sama ruljanssi uudelleen.ja viestissäni sanoin sairaalan lääkärit,se on hiukan eri asia kun tk lekurit sieltähän sain molemmat ajat saikkuun.....


    • Kumpi ja Kampi tappeli. Kumpi voitti?

    • palkkansa....

      Lääkäri saa sen hyvän palkkansa sanoi mitä sanoi. Rahvasta riittää tutkittavaksi joten ei niitä kaikkia kannata kovin tarkasti katsella.
      Ennen potilaat kuoli siihen tautiin mihin lääkäri sanoi. Nykyisin kuollaan mihin sattuu vaikka kuinka tutkittaisiin.

    • Väärinymmärretty

      Itselläni on myös karmea kokemus lääkärin välinpitämättömyydestä ja törkeästä käytöksestä. Satuin sairastumaan vääränä päivänä ja tarvitsin apua väärään aikaan; päivä oli perjantai, mikä lienee harvinista.

      Päivän jaksoin urhoollisesti koulussa, hakeuduin vastaanotolle vasta illalla. Sain kortisoonipiikin ja menin kotiin odottamaan lääkkeen vaikutuksen alkamista. Kipu oli siinä vaiheessa jo lähes sietämätöntä. Kello läheni jo kymmentä illalla, kun jouduin soittamaan terveyskeskukseen, ja sain puhelimen päähän lääkärin joka piikin antoi. Kerroin, että kipu vain yltyy, lääkäri neuvoi kuitenkin vielä odottamaan. Ja minä odotin. Ja valvoin , en voinut olla paikoillani hetkeäkään kivun takia.

      Kahdelta yöllä oli viimein pakko soittaa yöpäivystykseen, pelkäsin menettäväni tajuntani. Hoitaja oli epäuskoinen, kysyi jopa että "Oletteko nauttinut alkoholia?" En tiennyt itkeäkkö vai nauraa, tilanne tuntui epätodelliselta. Hoitaja sanoi, että on kai se sitten tänne tultava, jos et millään jaksa aamuun asti odottaa. Hänen olisi kuitenkin herätettävä lääkäri, koska tämä oli lähtenyt nukkumaan! Vihje oli selvä; ihan pienen asian takia ei lääkäriä pitäisi häiritä siihen aikaan. Sen toki ymmärsin, mutta tiesin kyllä oman tilanteeni ja tarvitsin apua heti.

      Lääkäri siis sitten herätettiin, voidakseni puhua hänen kanssaan puhelimitse. Töykeästi hän kysyi minulta että "mihin sinua nyt sitten oikein koskee?" Itku kurkussa sain jotenkin selitettyä asiani, ja sain luvan tulla paikalle.

      Soitin puolisolleni ja kerroin lähteväni taksilla sairaalalle, en olisi kotona kun hän tulee töistänsä. Hän kuitenkin ymmärsi tilanteen vakavuuden, ja tuli heti kotiin. Auttoi minulle vaatteet päälle, pukemaan en enää pystynyt. Sain perillä morfiinipiikin, ja hetken päästä kipu alkoi hellittää., ennen aamunkoittoa tarvitsin toisen.

      Aamulla tutkittiin ja sain lähetteen ortopedille ja magneettikuvauksiin. Kivun syy sittmmin selvisi; kaularangan välilevy oli tunkeutumassa selkäytimeen, mutta ei onneksi ehtinyt tehdä peruuttamatonta vahinkoa. Halvaantumisen vaara oli olemassa. No, pääsin leikkaukseen ja kaikki päättyi lopulta hyvin. -Mutta olen useasti miettinyt hoitohenkilöstön käytöstä minua kohtaan. Olen siitä hivenen katkerakin, vaikka sainkin myöhemmin hyvää hoitoa. Jälkiviisaus on turhaa, mutta minun olisi pitänyt ottaa asia puheeksi, ihan vain siksi, ettei vastaavaa tapahtuisi kenellekkään muulle. Nämä kyseiset henkilöt eivät välttämättä edes tiedä, mistä kohdallani oli kyse.

      Mitä minä tein väärin, että minua ei otettu tosissaan? Millä tavoin en ollut tarpeeksi uskottava? Yritin koko ajan pysyä asiallisena, vaikka huuto ja itku eivät olleet kaukana silloin kun kipu oli kovimmillaan. Olisiko sitten pitänyt itkeä ja huutaa?

      Kokemus oli kamalin, mitä ikinä elämässäni on ollut.

    • poti

      itse olen kokenut samaa.todellakin oireet aiheuttavat arvailuja..Onneksi nyt työpaikan kautta lääkäri yksityisellä ja hyvä sellainen.Miksi päivystys ei auheuta enää luottamusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1084
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      264
      596
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      595
    5. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      535
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      512
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      476
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      437
    Aihe