vanha 70 v,

En ole *

Täyttä häkää suunittelen kaikkea uutta.
Terveyskeskuksen tilastoissa olen vihannes*
Toivon, että olisin ainakin parsakaali ?

13

707

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saman ikäinen

      Pyöräilin tänäänkin 31,3km...

      • tosi on

        Kyllä 70 ikäinen on vanha. Silti vanha voi olla virkeä, terve ja jaksaa pyöräillä ja on viisas (vanhuudenviisaus. Älkää takertuko sanaan vanha.


      • erikoisliikkeissä
        tosi on kirjoitti:

        Kyllä 70 ikäinen on vanha. Silti vanha voi olla virkeä, terve ja jaksaa pyöräillä ja on viisas (vanhuudenviisaus. Älkää takertuko sanaan vanha.

        suhtautuminen ennenkuin suutaan kunnolla on avannut kuin vähämielistä kohtaan.

        Iäkäs ei voi tarvita meidän palveluita, tuo on erehtynyt ovessa, vielä kun nuoren puheesta ei saa selvää, vaatii sitkeyttä että saa asiansa toimitettua.


      • kännykkäkaupassa,
        erikoisliikkeissä kirjoitti:

        suhtautuminen ennenkuin suutaan kunnolla on avannut kuin vähämielistä kohtaan.

        Iäkäs ei voi tarvita meidän palveluita, tuo on erehtynyt ovessa, vielä kun nuoren puheesta ei saa selvää, vaatii sitkeyttä että saa asiansa toimitettua.

        nuorimies ei vaivautunut kännyköitä esittelemään, seisoskeli hiljaa siinä asiakkaan vieressä, ei syntynyt kauppoja.


    • Yli 70 v.

      En minä ole mitään mieltä iästäni. Huomaan, että kroppani sisällä on se sama ihminen, joka siellä on aina ollut aikasempinakin vuosikymmeninä.
      En ole kiinnittänyt koskaan huomiota, miten minuun suhtaudutaan. En osaa kuvitella, että saan ikäni mukaista palvelua.

      • Katicat2

        Tuo asenne on ihan oiva. Koko ajan olen se sama sisimmältä olemukseltani. Parempi on miettiä sitä, miten minä suhtaudun muihin, mm nuoriin.

        Helposti tämmöinen vanha nainen näyttää tympeää ilmettä, vaikk ei sitä tarkoittaisikaan, kun suupielet ovat jo luonnostaan alaspäin kääntyneet. Nuori voi luulla, että taitaa olla äkäinen akka. Paras antaa sen olla.

        Olipa piristävää kun sienimetsällä osuin lenkkipolulle, jossa vastaani juoksi yläkoululaisia suunnistuskartat käsissään. Niin iloisesti yksi poika huikkasi minulle siinä alamäkeä juostessaan "heippa", että mukavalta tuntuu vieläkin.


      • Atolfia
        Katicat2 kirjoitti:

        Tuo asenne on ihan oiva. Koko ajan olen se sama sisimmältä olemukseltani. Parempi on miettiä sitä, miten minä suhtaudun muihin, mm nuoriin.

        Helposti tämmöinen vanha nainen näyttää tympeää ilmettä, vaikk ei sitä tarkoittaisikaan, kun suupielet ovat jo luonnostaan alaspäin kääntyneet. Nuori voi luulla, että taitaa olla äkäinen akka. Paras antaa sen olla.

        Olipa piristävää kun sienimetsällä osuin lenkkipolulle, jossa vastaani juoksi yläkoululaisia suunnistuskartat käsissään. Niin iloisesti yksi poika huikkasi minulle siinä alamäkeä juostessaan "heippa", että mukavalta tuntuu vieläkin.

        sen tosiasian, että vanha mikä vanha, mutta kun ei katso peiliin kovin tarkasti, mennä touhottaa vain vointinsa mukaan ja nauttii elämästä, niin kauan kuin sitä riittää.

        Turha sitä on pähkäillä. En usko suhtautuvani nuoriin suupielet alaspäin, päinvastoin yritän aina hymyillä. Saattavat luulla vähän vinksahtaneeksi.

        Päivä on mitä aurinkoisin, siis pyörän selkään vaan ja menoksi.

        Tähän eksyin pankkiasioiden vuoksi ja pitihän tännekin vilkaista.


      • Jatta
        Katicat2 kirjoitti:

        Tuo asenne on ihan oiva. Koko ajan olen se sama sisimmältä olemukseltani. Parempi on miettiä sitä, miten minä suhtaudun muihin, mm nuoriin.

        Helposti tämmöinen vanha nainen näyttää tympeää ilmettä, vaikk ei sitä tarkoittaisikaan, kun suupielet ovat jo luonnostaan alaspäin kääntyneet. Nuori voi luulla, että taitaa olla äkäinen akka. Paras antaa sen olla.

        Olipa piristävää kun sienimetsällä osuin lenkkipolulle, jossa vastaani juoksi yläkoululaisia suunnistuskartat käsissään. Niin iloisesti yksi poika huikkasi minulle siinä alamäkeä juostessaan "heippa", että mukavalta tuntuu vieläkin.

        joka ratkaisee ja kertoo paljon nuorison suhtautumisesta. Ostin tänään Lindeksiltä vaatteen, eikös se ole sellainen nuorten vaatetusliike.
        Minä en nähnyt mitään merkillistä suhtautumista myyjiltä, kun kävin sovittelemassa.
        Iloisen ja kauniin hymyn sain palkkioksi maksaessani.

        Lenkkipoluilla myös usein törmää nuoriin, jotka ilm. liikuntatunnilla suunnistavat ja katselevat rasteja.
        Tässä eräänä päivänä myös törmäsin komeaan ulkomaalaiseen poikaan. Hän myös sanoi "Heippa". Käveli kanssamme hetken ja jutteli koulusta ym.

        Tykkäsi, kun sanoin hänelle:"Kiva tukka". Hänellä oli tosiaan siististi leikattu musta tukka, johonka oli leikattu sellaisia kuvioita ohimolle ja niskaan.

        Minunkin päivä oli pelastettu kertaheitolla. Osaavat olla todella fiksujakin nuo nuoret.


    • Eikka Leino

      Se on katos niin
      että selvittiin
      vuosikymmenistä noista
      nyt aloitellaan toista

    • minua 70v

      aloitan keskustelun, sanon jotain mielikuvituksen voimasta,
      ai, Jules Vernestä kaikki on toteutunut mitä hän on ajatellut.
      Tekniikka kiinnostaa eikä mitään kirjoja ole luettu.
      Eihän keskustelua pidäkään aloittaa.

    • Hintriika*

      Vaihteeksi on tehty tutkimus. Luin lehdestä. Taisi tulla uutisistakin.

      Sen mukaan keski-ikäiset (35-55-vuotiaat) eivät halua itselleen samanlaista kohtelua kuin tämän päivän vanhuksilla eli senioreilla on.

      Kumma kyllä suurin osa haastatelluista senioreista ei ollut itse havainnut mitään kummallista suhtautumisessa heihin. Olivat jopa tyytyväisiä moniin asioihin.

      Höh! Mitähän johtopäätöksiä tuostakin pitäisi tehdä?

      • voisi ajatella,

        että sota-ajan lapset ovat niin kovia kokeneet kaiken matkaa,
        ettei mitään uutta tuo syrjintä tai mikään.


      • voisi ajatella, kirjoitti:

        että sota-ajan lapset ovat niin kovia kokeneet kaiken matkaa,
        ettei mitään uutta tuo syrjintä tai mikään.

        Minä hämmästyin kerran bussissa,kun minulle tarjottiin istumapaikkaa..Voi että,en kait ala tulla vanhaksi,vaikka olen ikinuori ..höh...
        Lapsena vitsailimme: "Pitää istua,että jaksaa vanhana seista" Oikeasti,jos pysymme terveinä,emme ole vanhoja vielä..Käyn runoryhmässä ja siellä käy 95vuotias nainen ja tosi pirteä ihminen..
        Varmaan loukkaantuisi,jos joku vanhukseksi kutsuis.
        Kerran tapasin yhden naisen..oli myös yli yhdeksänkymmentä..sanoi: "Kun ei ole mitään tekemistä,niin käy katsomassa vanhuksia sairaalassa"..Siinä oli oikeaa asennetta..hehheee
        Nyt,ikinuoret nukkumaan..Moi t.Irkku


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      102
      2277
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1087
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1044
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      981
    5. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      945
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      874
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      841
    8. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      59
      833
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      38
      759
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      739
    Aihe