Niinhän pääsi käymään että -00 Mondeon ilmastoinnista ilmeisesti ruostui kenno puhki ja vuotelee nesteet pois... Onko kukaan korjautellut vastaavaa pk-seudulla ja mihin hintaan? 400-500€ hujakoilla on ainakin arvioita ollut...?
Ilmastoinin kennon korjaus/vaihto
5
1993
Vastaukset
- 22"
nestettä sieltä mahtaa vuotaa?
- TaK
... siis ei kai varsinaisesti nesteet vaan kylmäaineet ei pysy sisällä kun normaalihuollon yhteydessä tyhjennettiin ja uutta laitettiin... Kenno siis ainakin vaihtoon menossa.
- ei paha
TaK kirjoitti:
... siis ei kai varsinaisesti nesteet vaan kylmäaineet ei pysy sisällä kun normaalihuollon yhteydessä tyhjennettiin ja uutta laitettiin... Kenno siis ainakin vaihtoon menossa.
Onkin muuten tosi sitkeessä se neste mitä sieltä valuu pihalle, on vissiin sitä järjestelmän voiteluainetta. Haisee voimakkaasti ja kova homma putsata sit kun sitä leviää kaikkialle.
Toi kennon vaihto ei ole homma eikä mikään. Uusi kenno maksaa motonetissä vähän yli satasen.
Itse juuri vaihdoin omaan -99 mondeoon, sit vaan uudestaan täytölle ja hyvin pelaa. Toi alkuperäinen kenno on heikkoa laatua, itsellä se alumiini oli syöpynyt ihan rei'ille kennon alaosasta missä se on kosketuksissa ruostuvan peltituen kanssa
Fordin huoltomanuskan mukaan pitäis jäähdytin irrottaa, mutta ainakin mun autosta kenno lähti alakautta ihan 2 ruuvia ja putkien mutterit (2kpl) irrottamalla. Ne putket pitää tukkia heti kennosta irrottamisen jälkeen, ettei pääse kosteutta putkistoon, muuten myös kuivain pitää uusia.
koko homma on tässä:
1) Auton keula väh. 15cm normaalia ylemmäs (aja parin tiilen päälle jos ei ole monttua) ja ota jäähdyttimen alta alustan suojalevy pois (3 ruuvia (jos on))
2) Ota kennosta (jäähdyttimen edessä) ne oikeaan reunaan tulevat 2 putkea irti (1 mutteri/putki) - tuki putket korvatulpilla
3) Ota kennon metallituen alaruuvit irti (2kpl). Kennoa ei ole pakko irrottaa metallituesta, mutta voi olla helpompi nitkuttaa pois paikaltaan jos irrottaa.
4) Nosta kennoa ylöspäin n. 5 cm niin että se nousee yläkannattimista pois (nousee viimeistään kun iskee kämmenellä altapäin)
5) Ohjaa kennon yläpäätä eteenpäin niin ettei ripustimet mene takaisin yläkannatin uriin ja vedä kenno alakautta ulos.
6) Uusi takaisin samaa tietä ja sit täytölle.
Ne uuden kennon tiivisterenkaat kantsii voidella sillä kamalla mitä järjestelmästä on vuotanut pihalle, niin ne pitää paremmin. - TaK
ei paha kirjoitti:
Onkin muuten tosi sitkeessä se neste mitä sieltä valuu pihalle, on vissiin sitä järjestelmän voiteluainetta. Haisee voimakkaasti ja kova homma putsata sit kun sitä leviää kaikkialle.
Toi kennon vaihto ei ole homma eikä mikään. Uusi kenno maksaa motonetissä vähän yli satasen.
Itse juuri vaihdoin omaan -99 mondeoon, sit vaan uudestaan täytölle ja hyvin pelaa. Toi alkuperäinen kenno on heikkoa laatua, itsellä se alumiini oli syöpynyt ihan rei'ille kennon alaosasta missä se on kosketuksissa ruostuvan peltituen kanssa
Fordin huoltomanuskan mukaan pitäis jäähdytin irrottaa, mutta ainakin mun autosta kenno lähti alakautta ihan 2 ruuvia ja putkien mutterit (2kpl) irrottamalla. Ne putket pitää tukkia heti kennosta irrottamisen jälkeen, ettei pääse kosteutta putkistoon, muuten myös kuivain pitää uusia.
koko homma on tässä:
1) Auton keula väh. 15cm normaalia ylemmäs (aja parin tiilen päälle jos ei ole monttua) ja ota jäähdyttimen alta alustan suojalevy pois (3 ruuvia (jos on))
2) Ota kennosta (jäähdyttimen edessä) ne oikeaan reunaan tulevat 2 putkea irti (1 mutteri/putki) - tuki putket korvatulpilla
3) Ota kennon metallituen alaruuvit irti (2kpl). Kennoa ei ole pakko irrottaa metallituesta, mutta voi olla helpompi nitkuttaa pois paikaltaan jos irrottaa.
4) Nosta kennoa ylöspäin n. 5 cm niin että se nousee yläkannattimista pois (nousee viimeistään kun iskee kämmenellä altapäin)
5) Ohjaa kennon yläpäätä eteenpäin niin ettei ripustimet mene takaisin yläkannatin uriin ja vedä kenno alakautta ulos.
6) Uusi takaisin samaa tietä ja sit täytölle.
Ne uuden kennon tiivisterenkaat kantsii voidella sillä kamalla mitä järjestelmästä on vuotanut pihalle, niin ne pitää paremmin.Ok, kiitti! Että noinkin helppo homma, luulisi itseltäkin onnistuvan niin säästyy muutama dollari...
- hommasta
TaK kirjoitti:
Ok, kiitti! Että noinkin helppo homma, luulisi itseltäkin onnistuvan niin säästyy muutama dollari...
Itselläni systeemin paineet oli karanneet jo kokonaisuudessaan, mutta jos paineita on, ne pitää laskea ensin pihalle.
Avaa akun vierestä se venttiili (paina ruuvarilla venttilin neulaa alas), ja tarkasta että mitään ei pihise ulos. Jos aineita on vielä paljon jäljellä järjestelmässä, niin voi olla pitkä odotteluaika. Korkeapainepuolelta eli jakopään puolen venttilistä ei kannata tyhjentää, koska paine voi olla turhan kova jos kamaa on vielä paljon jäljellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465721Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki552985- 1832635
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t102301- 272063
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k122016törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151726- 1451305
- 131227
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2611133