Suomenlapinkoira

Eskimo68

Omistan suomenlapinkoira-pennun ja ongelmana on että koirani tahtoo syödä tekemänsä tarpeet.Yök. Olisko kenelläkään tähän mitään poppakonstia millä sen saisi tajuamaan ettei omia ulosteitaan syödä. Toinen ongelma on kun koira yksin jäätyään pureskelee huonekaluja.Olen antanut puruluita ja koiralla on leluja mutta siitä huolimatta tekee pahaa. Onhan se víelä pentu (5kk) mutta eihän pahaa saisi tehdä. Helppiä Kiitooos!!

6

461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      Tuo saattaisi olla merkki jonkin tärkeän ravintoaineen puuttumisesta.

      • Emilia

        Tosiaan, joku tärkeä ravintoaine voi puuttua. Annatko koirallesi täysravintoa? Jos mitään ei puutu, kiellä koiraasi juuri kun se on alkamassa syömään tarpeitaan. Jos se ei tehoa, koita ruiskauttaa koirasi päälle vettä. Voit soittaa myös koirasi kasvattajalle, tämä varmasti neuvoo mielellään. Ja tuo huonekalujen pureskelu... Jätä koiraasi aluksi vain vähäksi aikaa yksin, älä tee lähdöstäsi äläkä saapumisesta suurta numeroa. Vähitellen pidennät yksin olo aikaa. Varmasti saat koirasi tavat korjattua, onhan koirasi vasta pentu, muttei kannata odottaa, että "Eiköhän se tuon aikuisena lopeta". Lappalaiset ovat helppoja kouluttaakin (itselläni on porokoira). Tsemppiä koulutukseen!


      • lappalainen
        Emilia kirjoitti:

        Tosiaan, joku tärkeä ravintoaine voi puuttua. Annatko koirallesi täysravintoa? Jos mitään ei puutu, kiellä koiraasi juuri kun se on alkamassa syömään tarpeitaan. Jos se ei tehoa, koita ruiskauttaa koirasi päälle vettä. Voit soittaa myös koirasi kasvattajalle, tämä varmasti neuvoo mielellään. Ja tuo huonekalujen pureskelu... Jätä koiraasi aluksi vain vähäksi aikaa yksin, älä tee lähdöstäsi äläkä saapumisesta suurta numeroa. Vähitellen pidennät yksin olo aikaa. Varmasti saat koirasi tavat korjattua, onhan koirasi vasta pentu, muttei kannata odottaa, että "Eiköhän se tuon aikuisena lopeta". Lappalaiset ovat helppoja kouluttaakin (itselläni on porokoira). Tsemppiä koulutukseen!

        se voi tosiaan olla merkki jonkun puutteesta mutta toiset voi syödä ihan muuten vaan.. ei kyllä mukava tapa mutta oma koira lopetti kun vähän kasvoi. yksin jäämiseen tarvitaan pitempiaikanen prosessi ja siitä tosiaan kannattaa vaikka kasvattajan kanssa puhua. meillä myös lapinkoira ja se lopetti pureskelun harjoittelulla. tsemppiä ja onnea pennun kanssa.


      • pentuvaiheen onnellisesti ohit
        lappalainen kirjoitti:

        se voi tosiaan olla merkki jonkun puutteesta mutta toiset voi syödä ihan muuten vaan.. ei kyllä mukava tapa mutta oma koira lopetti kun vähän kasvoi. yksin jäämiseen tarvitaan pitempiaikanen prosessi ja siitä tosiaan kannattaa vaikka kasvattajan kanssa puhua. meillä myös lapinkoira ja se lopetti pureskelun harjoittelulla. tsemppiä ja onnea pennun kanssa.

        Meillä tuo pentuvaihe on mennyt ohitse ja onneksi huonekalut eivät maistuneet kovinkaan paljoa. Käyttämäni keinot olivat varsin yksinkertaiset aamulla paljon toimintaa eli pentua väsytettiin. Se tosin tiesi varhaisia ylösnousuja. Toiseksi rajoitin sen oleskelun pariin huoneeseen sillä välin kun olin poissa. Muutenkin ulkoilin sen kanssa parhaimpina päivinä n. 6 tuntia. Viime talvi oli aivan ihanteellinen verrattuna tähän talveen. Pentu tosin sai välillä sisälläkin hirveitä hepuleita energiapakkaus kun on, mutta pidin sitä aina silmällä ja kielsin, kun hampaat saivat jonkin huonekalun osan väliinsä. Pahimpiin paikkoihin kokeilin Tabascoa ja koiran karkoitetta, ja se tepsi vähitellen. Pahimpia hetkiä oli puhelimessa puhuminen, silloin pistettiin ranttaliksi. Koiran harmiksi pystyin seuraamaan sen perässä ja tarttumaan niskasta tarvittaessa langattoman puhelimen ansiosta.
        Yksiolemisen totuttelu olisi ehdottoman tärkeää, muttei aian välttämättä onnistu. Ensiapuna pureskelun estämiseksi voit kokeilla joko jotain voimakkaasti maustettua kastiketta joka ei tahraa tai sitten jotain koiran karkotetta, niitä löytyy varmaan joka kaupasta.
        Sitten tietysti koiralla pitää olla aina jotain uutta revittävää esim. jokin nyytti, jonka sisältä löytyy makupala. Minulla oli myös vanhoja sukkia sisältävä kori ja teeskentelin aina olevani hyvin vihainen kun niitä syötiin. Tällä tavoin meillä selvittiin pentuajan ohitse. Pieniä tihutöitä tuli tehtyä, mutta esim. kengät eivät maistuneet lainkaan.


    • Heta

      Koirasi on turhautunut ja pitkästynyt.
      Onko pennulla "koiraseuraa"??
      Motivoitko sitä tarpeeksi? Piristä
      sitä!

    • koirafani

      ... ravinnossa. koirallasi voi olla jonkin vitamiinin puutos. koeta antaa monipuolisempaa ruokaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

      Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      50
      3658
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

      jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2361
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

      ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      71
      2308
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

      Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      60
      2198
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

      jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      27
      1626
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

      Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      65
      1550
    7. Mitä kirjainta haluaisit

      Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1457
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

      Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      55
      1003
    9. Kaunein nimi

      Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      68
      982
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

      Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      869
    Aihe