Kihlauksesta kertominen

njm

Miten olette kertoneet kihlauksesta vanhemmillenne ja muille sukulaisille? Miten he ovat reagoineet? Jos olette olleet nuoria (n. parikymppisiä) onko teidät otettu vakavasti?

Itse olen 20 ja poikaystäväni 18. Kihlajaispäivä on jo sovittu ensi sunnuntaille, mutta kertominen vanhemmille jännittää. Jos he eivät ymmärräkään, vaikka olemme kihlauksesta varmoja. Olemme olleet yhdessä yli 3 1/2 vuotta ja vanhempani kyllä pitävät tulevasta kihlatustani.

7

3181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Me mentiin kihloihin 19-vuotiaana, kolmen vuoden seurustelun jälkeen. Sitten vaan mentiin vanhemmille iltakahville ja onnesta soikeana esittelin uutta sormusta!

      Taisivat osata moista odottaa, koska eivät olleet niinkään yllätyneitä kuin aluksi luulin... Vaikka äitini ei heti riemusta hyppinytkään, suhtautuivat molempien vanhemmat asiaan hyvin. Muille sukulaisille ilmoitin ihan vaan kylmästi soittamalla. Viralliset kihlajaiset pidettiin sitten parin viikon päästä lähipiirille.

    • ...

      Minä olin 21, poikaystävä 24. Vähän meitäkin jännitti että mitäs nuo vanhemmat tykkää. Kun oltiin saatu sormukset sormiin niin mentiin mun perheen luokse. Siellä sitten odoteltiin vähän aikaa että huomaiskohan kukaan mitään. Sitten kun isä rupes jo lähtöä tekemään jonnekin, niin ilmoitettiin, että käytiin sitten sormukset ostamassa. Onneksi seurauksena oli ihan iloisia huudahduksia ja ilmeitä , kuulemma tiesivät että näinhän tässä käy, kysymys oli vaan että milloin. Ja poikaystävän vanhemmatkin asian ottivat ihan kivasti, kun käytiin kertomassa. Muu suku sai tietää puhelimitse. Muutaman viikon päästä pidettiin sitten kihlajaiset. Todella lämpimiä onnentoivotuksia ja halauksia saatiin, ja kivoja lahjojakin vaikka semmoset ei ensin käyneet kyllä meidän mielessäkään :)

    • parikymppisiä

      ja perhepiiri otti asian ihan hyvin..kavereissa ja tutuissa oli niitä jotka katselivat nyrpeästi. Ei tosin kaikki, mutta muutamat. En tajua mitä sanomista kellään voisi olla siihen, jos kaksi toisiaan rakastavaa, vakiintunutta ihmistä haluaa mennä kihloihin:)

      • samaa olen

        mietiskelly viime aikoina... olen 22v ja tuleva kihlattuni 29v eikä noin iän puolesta mitään mutta ollaan oltu yhdessä vasta 5kk ja muut saattaisi vähän irvistellä... Itsestä kuitenkin tuntuu että tuo on se jonka kanssa haluan jakaa sängyn elämän loppuun asti.♥


    • Miss Drinkwater

      sillä, että kihlajaispäivä on suunniteltu ensi sunnuntaille? Oletteko sopineet, että poikaystäväsi kosii sinua silloin, vai onko hän jo kosinut mutta aiotte laittaa jostain syystä kihlajaispäiväksi vasta sunnuntain jostain syystä?

      Kihlaushan tapahtuu silloin, kun toinen pyytää toista menemään naimisiin kanssaan ja saa myöntävän vastauksen.

    • vielä sitten

      kasvaa, jos joutuu jännittämään vanhempien mielipidettä noin lujaa...Sitten, kun pystyy tekemään itsenäisiä päätkösiä, riippumatta vanhempien mielipiteestä, on valmis aikuisen päätkösiin.
      Jos vielä tuntee vanhempien mielipiteiden vaikuttavan itseensä, niin kannattaa kasvaa ja olla heidän "lapsensa"...ja kun osaa suhtautua vanhempiinsa ihmisinä, joiden mielipide voi olla mikä vain, niin sitten avioliittoaikeet ovat ajankohtaisia.

      • Muttina

        Entä jos ei välitä mitä vanhemmat sanovat, mutta mielellään haluaisi nähdä hymyn heidän kasvoillaan?
        Itse olemme kihlattuni kanssa menossa kertomaan perheillemme jo huomenna, ja kyllähän se minua jollakin tasolla jännittää. Onko se muka niin kauhea rikos jännittää niin suuren asian kertomista.

        Ehkä monikaan ei tosiaan välitä mitä perhe sanoo. Vaan tahtoisi hyväksynnän..?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9696
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2837
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      169
      2620
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2049
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1637
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1501
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      11
      1439
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe