taistelevat

siskokset

reilu puolivuotiaat undulaatti siskokset ovat alkaneet otella viime aikoina aika tiukasti. nyt mietin olisiko kenellä kokemusta mitä mahtaisi tapahtua jos ottaisn pari lintua lisää? olin joka tapauksessa ollut aikeissa kasvattaa parvea kun sopivia lintuja sattuu kohdalle, mutta tämä tuli nyt vähän äkkiä.

7

485

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rauhoittua

      Et kertonut, onko linnut samaa sukupuolta. Silloin on usein riitaa. Paras olisi, jos jokaisella olisi oma kumppani.

      • siskokset

        eli ovat kunpikin tyttöjä.


      • -bunny-
        siskokset kirjoitti:

        eli ovat kunpikin tyttöjä.

        Onko niillä tarpeeksi tuoreita, puhtaita siemeniä eli ruokaa riittävästi ja jatkuvasti tarjolla?
        Undulaatit eivät oikeastaan muun syyn takia tappele, silloin ne voivat jopa tappaa toisensa.

        Undulaatit tulevat lähes kaikkien kanssa toimeen. Niitä suositellaan kuitenkin pidettävän omana parvenaan. Parvilintuja siis ovat ja mitä useampi, sitä paremmin viihtyvät suurhäkissä eli aviaariossa.

        Anna kummallekin omat ruokakupit ja riittävästi ruokaa eli kaksinkertaista annokset. Linnut eivät syö liikaa, sitä huolta ei ole. Hyppyytä myös päivittäin, aamuin illoin, uudet ehjät siemenet tarjolle. Anna hieman salaattia ja omenaa lohko nipsuun. Kylpyallas on on myös hyvä lisä.


      • tilaa lennellä
        -bunny- kirjoitti:

        Onko niillä tarpeeksi tuoreita, puhtaita siemeniä eli ruokaa riittävästi ja jatkuvasti tarjolla?
        Undulaatit eivät oikeastaan muun syyn takia tappele, silloin ne voivat jopa tappaa toisensa.

        Undulaatit tulevat lähes kaikkien kanssa toimeen. Niitä suositellaan kuitenkin pidettävän omana parvenaan. Parvilintuja siis ovat ja mitä useampi, sitä paremmin viihtyvät suurhäkissä eli aviaariossa.

        Anna kummallekin omat ruokakupit ja riittävästi ruokaa eli kaksinkertaista annokset. Linnut eivät syö liikaa, sitä huolta ei ole. Hyppyytä myös päivittäin, aamuin illoin, uudet ehjät siemenet tarjolle. Anna hieman salaattia ja omenaa lohko nipsuun. Kylpyallas on on myös hyvä lisä.

        sekä touhuta. Ja kaikki muutkin sun mainitsemas jutut on kyllä ihan kunnossa.Kaikkia ruokia ja herkkuja laitetaan aina tuoplaten, siitä ei ole kysymys. Lähinnä se että haluavat olla koko ajan samassa paikassa, samalla omppulla, samaan aikaan samassa uimaaltaassa jne.. sitten alkaa toinen nähtävästi ottaa aivoon kun on liian lähellä. Ajetaan pois jonka, jälkeen heti taas kutsutaan luokse, vaikka toinen on vain 30cm päässä. Ja muuten ihan varmasti taistelevat, vois vaikka sanoa että samalla tavalla kuin ihmissisaruksetkin, ajattelin vain että jos tulisivat isommassa parvessa paremmin "toimeen" keskenään.


      • vai tappelua?
        tilaa lennellä kirjoitti:

        sekä touhuta. Ja kaikki muutkin sun mainitsemas jutut on kyllä ihan kunnossa.Kaikkia ruokia ja herkkuja laitetaan aina tuoplaten, siitä ei ole kysymys. Lähinnä se että haluavat olla koko ajan samassa paikassa, samalla omppulla, samaan aikaan samassa uimaaltaassa jne.. sitten alkaa toinen nähtävästi ottaa aivoon kun on liian lähellä. Ajetaan pois jonka, jälkeen heti taas kutsutaan luokse, vaikka toinen on vain 30cm päässä. Ja muuten ihan varmasti taistelevat, vois vaikka sanoa että samalla tavalla kuin ihmissisaruksetkin, ajattelin vain että jos tulisivat isommassa parvessa paremmin "toimeen" keskenään.

        Onko taistelu lähinnä vain kitinää?
        Meillä undut eivät varsinaisesti taistele, mutta vähän väliä kuuluu kitinää kun kamut tunkee liian lähellä. Ja tilaa tosiana olisi vaikka muille jakaa, mutta juuri sille samalle orrelle pitää just silloin päästä kun toinen on siellä.
        Täällä kaksi ensimmäistä kitisijää on alkaneet jo kaveerata, vaikkakin vieläkin satunnaisesti heidänkin välillään tätä ilmenee. Mutta uuden tulokkaan (joka on oikea tyrkky) myötä kitinä on lisääntynyt. Eli en ole varma auttaako parven suurentaminen vaiko paremminkin aika.


      • -bunny-
        vai tappelua? kirjoitti:

        Onko taistelu lähinnä vain kitinää?
        Meillä undut eivät varsinaisesti taistele, mutta vähän väliä kuuluu kitinää kun kamut tunkee liian lähellä. Ja tilaa tosiana olisi vaikka muille jakaa, mutta juuri sille samalle orrelle pitää just silloin päästä kun toinen on siellä.
        Täällä kaksi ensimmäistä kitisijää on alkaneet jo kaveerata, vaikkakin vieläkin satunnaisesti heidänkin välillään tätä ilmenee. Mutta uuden tulokkaan (joka on oikea tyrkky) myötä kitinä on lisääntynyt. Eli en ole varma auttaako parven suurentaminen vaiko paremminkin aika.

        Voi kelju rähinöitsijöitä, siinä hermostuu varmasti pomokin...

        Kahdet kupit (tuplat) ja häkin pohjalle jossa joutuu kiertämään eri reunoille ja samaan aikaan pääsee ruokailemaan, vaikka olisi neljä undua parvessa.

        Kaverit ovat jo tarpeen molemmille sisaruksille, kihlajaisaika, tutustuvat ja vuoden kuluttua olisi pesitysikä, silti pesittäminen ei ole pakollista eikä edes välttämätöntä.

        Parvessa viihtyvät paremmin ja omissa keinuissaan. Neljä undulaattia ei ole "paljon lintuja", mutta lintujen kannalta hyvin tärkeää. Unduilla tuo onnistuukin. Suosittelen.


      • että on
        vai tappelua? kirjoitti:

        Onko taistelu lähinnä vain kitinää?
        Meillä undut eivät varsinaisesti taistele, mutta vähän väliä kuuluu kitinää kun kamut tunkee liian lähellä. Ja tilaa tosiana olisi vaikka muille jakaa, mutta juuri sille samalle orrelle pitää just silloin päästä kun toinen on siellä.
        Täällä kaksi ensimmäistä kitisijää on alkaneet jo kaveerata, vaikkakin vieläkin satunnaisesti heidänkin välillään tätä ilmenee. Mutta uuden tulokkaan (joka on oikea tyrkky) myötä kitinä on lisääntynyt. Eli en ole varma auttaako parven suurentaminen vaiko paremminkin aika.

        pakko mennä väliin. tytöt ovat aloittaneet nämä taistelut pari viikkoa sitten. etenkin tämä 4pv. vanhempi pomottaa nuorempaa. jos nuorempi menee kulkuselle leikkimään toinen ajaa sen heti pois, vaikka ei itse kuitenkaan ole kiinnostunut kyseisestä lelusta. sama on tänäänkin toistunut ihan kaiken kanssa, lelut, ruoka, kylpy jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe