Rikkaitten harrastus...

Pazzo

Holmlund suunnitteleen uudella aselakimuutoksella tekevänsä pistooliammunnasta vain rikkaitten harrastuksen. Halvat käsiaseet yrittää kieltää. Sallittavaksi jäävät vain kalliit tarkkuuspistoolit, lähtöhinta 1500 käytettynä. Saadaan pienituloisia vielä vähän enemmän nöyryytettyä taas.

Loukkupyynti tietysti loppuu, ei kai hullukaan lähde loukulle kalliin tarkkuuspistoolin kanssa. Eikä se kovin käytännöllinenkään siinä hommassa olisi.

Vanhaselle tämä viimekertainen kouluammuskelu tuli onnenpotkuna. Varmaan useamman pullon korkannut samppanjaa tämä pääministeriä tuuraava idiootti, kun annettiin tällainen pätemistilaisuus kuin hopeatarjottimella. Se nekrofiili ei häpeile käyttää kuolleita hyväkseen.

9

2010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autiomaan taivaalle

      Vanhaselle minullakin on luotto loppu tämän toistamiseen julkisesti näytettyä todellisen karvansa hänelle sopivan tilaisuuden tullen.

      Mutta miten vakavasti otettavia ovat Holmlundin kaavailut? Jouni Laihon talutusnuorassa tuo kai on kulkenut tähän asti, mutta ehkäpä hän vielä tulee järkiinsä? Naisessa voi sittenkin olla tervettä kansalaisjärkeä?

      Minun ainakin on vaikea uskoa että tavalliset pienoispistoolit ja -revolverit kiellettäisiin metsästyksen lopetusaseina.

      Huomaa _muutokset_ seuraavassa Kansallisen Kivääriyhdistyksen tekstissä, "lieventävät asianhaarat":
      http://www.nra.fi/arkisto/080924-kauhajokisyyte.html

    • Mertala

      Lieneekö vanhasella isompiakin kytköksiä rikollisliigoihin, kun on niin kärkkäästi ajamassa asiaa siten että aseita olisi siviilissä vain rikollisten käytössä. En kyllä ihmettelisi yhtään vaikka juuri tuo olisi tällä torakalla kannustimena.

      Lupahakemukseen voisi liittää yksinkertaisen psykologisen testin. Hakija joutuisi katsomaan vanhasen naamakuvaa 15 sekuntia. Jos siinä ajassa ei ilmene akuutteja, vakavia pahoinvointioireita, on kyseessä selvästi itsetuhoinen yksilö.

    • joooo...

      Mitä varten niitä "halpoja" aseita pitää
      saada tarkkuusammuntaan, kun ne ei kerta ole tarkkuusammuntaa varten. Loukkuaseet on sitten taas ihan eri juttu. Elikä ne on metsästys käyttöön. Nyt sitten pitäisi jonkun keksiä, joku
      uusi nimike näille "halvoille" aseille
      mihin käyttöön ne lupahakemuksessa merkitään.
      Käytettyjä tarkuusammunta-aseita saa kyllä huomattavasti alle 1.500€
      Näillä halvoilla harrastettu "tarkkuusammunta"
      missä sitten suoritetaankin saa minun puolestani
      loppuakkin. On tullut sellainenkin ase joskus hankittua, enkä paljoa menetä vaikka myisin pois.
      Onhan se kiva lelu. Nimenomaan lelu.
      Seurojen kautta pääsee vähemmän rikkaat kohtuu kustannuksin harjottelemaan. Onhan tietysti oltava vapaus olla kuulumatta seuraan.
      Seuroilla on kuitenkin radat käytössä ja hyvää
      opetusta, jotta voi kehittyä harrastuksessaan.
      Eikä kaikki paha ole poliitikkojen syytä.
      Nyt vaan edetään näillä säännöillä.
      Älkää antako Holmlundin suunnitelmien pilata hienoa harrastustanne

      • Pazzo

        Katsos kun joka korpiradalla ei ole 24/7 päivystystä vuokraamassa niitä aseita ampujien käyttöön...

        Kun nyt puolustat vanhasta noin henkeen ja vereen, en usko että mikään järkipuhe sinua enää tavoittaa.


      • meitä moneen junaan

        Miksi ihmeessä tarkkuusammunnan harjoitteluun käytettävän ampuma-aseen pitäisi olla kallis? Normaalit halvatkin aseet käyvät siihen vallan hyvin. Kaikkien tavoitteet ja aseen käyttötavat eivät ole samanlaisia - ja miksi pitäisikään olla.

        Halpuus kuitenkin on yleensä normaalin pienoispistoolin kantava idea. Halpa hankkia, halpa ampua. Mitä vikaa on pyrkimyksessä taloudellisuuteen?


      • Tadzio de Santis
        meitä moneen junaan kirjoitti:

        Miksi ihmeessä tarkkuusammunnan harjoitteluun käytettävän ampuma-aseen pitäisi olla kallis? Normaalit halvatkin aseet käyvät siihen vallan hyvin. Kaikkien tavoitteet ja aseen käyttötavat eivät ole samanlaisia - ja miksi pitäisikään olla.

        Halpuus kuitenkin on yleensä normaalin pienoispistoolin kantava idea. Halpa hankkia, halpa ampua. Mitä vikaa on pyrkimyksessä taloudellisuuteen?

        Itse ammun mielelläni myös näillä "leikkipyssyillä". Hieman haastavampaa, ase on vain niin tarkka kuin ampujansa. Harrastan mielelläni budjettiammuntaa, 200 euron pistoolilla ammuin tänään federal championeja. Minkä vuoksi muuten uudessa laatikossa luodit oli päällystetty keltaisella, korvavaikulta vaikuttavalta vahalta? Joku uusi kokeilu vai möhläys? Ei siinä, yhtä hyvä käynti oli ja läjät samaa luokkaa kuin ennenkin.

        Walther gsp:llä ammuttaessa tulee välillä mieleen että onko tämä oikein mielekästä, ase on viimeisen päälle painotettu ja tuettu. Vähän kuin ase olisi kiinni ruuvipenkissä, ei väliä minkälainen tumpelo liipaisinta käy painamassa.

        Kannattaa muistaa että ei kaikki ole pyrkimässä olympialaisiin eikä edes kilpailuihin. Jotkut harrastavat tätä ihan harrastuksena. Vaikka ameriikoista kuinka halutaan mallia ottaa niin ei joka harrastuksen ole pakko olla niin kallista.

        Minusta esimerkiksi ei koskaan tule kilpatason ampujaa. Oikeassa kädessä on hermostovaurio ja minulla on verenpainetautia, joten käteni tärisevät hieman. Isä ampui aikoinaan 575 beretalla, en tule milloinkaan pääsemään lähellekään tuota tulosta. Mutta tarkoittaako se että minulla ei ole oikeutta harrastaa tarkkuusammuntaa?


      • joooooo.......
        Pazzo kirjoitti:

        Katsos kun joka korpiradalla ei ole 24/7 päivystystä vuokraamassa niitä aseita ampujien käyttöön...

        Kun nyt puolustat vanhasta noin henkeen ja vereen, en usko että mikään järkipuhe sinua enää tavoittaa.

        Eipä ole puhetta ollut aseiden vuokraamisesta
        eikä korpiradoilla päivystyksestä.
        Onhan se missä tahansa hölmön hommaa, jos
        joku joutuu päivystämään milloin joku suvaitsee tulla ampumaan. Onko sovitut päivät ja kellonajat aivan vieras käsitys. En tiedä miten muualla. Meillä toimii näin. On toiminut jo useamman vuosikymmenen. Näitä kutsutaan säännöiksi. Nykyään se alkaa olla jo vieras asia.
        Ehkä olisi aika palata vanhaan.
        Kyllä minut järkipuhe tavoittaa.
        Eikä minun tarvitse Vanhasta puolustaa, se on jo
        niin iso poika että pärjää varmaan ilmankin.
        Asioita täytyy vaan katsella hiukan laajemmalta kannalta kuin puolesta ja vastaan.
        Vai henkeen ja vereen Just joo, tai oikeastaan
        joo. Sotilasvala velvoittaa:)


      • ravemod
        Tadzio de Santis kirjoitti:

        Itse ammun mielelläni myös näillä "leikkipyssyillä". Hieman haastavampaa, ase on vain niin tarkka kuin ampujansa. Harrastan mielelläni budjettiammuntaa, 200 euron pistoolilla ammuin tänään federal championeja. Minkä vuoksi muuten uudessa laatikossa luodit oli päällystetty keltaisella, korvavaikulta vaikuttavalta vahalta? Joku uusi kokeilu vai möhläys? Ei siinä, yhtä hyvä käynti oli ja läjät samaa luokkaa kuin ennenkin.

        Walther gsp:llä ammuttaessa tulee välillä mieleen että onko tämä oikein mielekästä, ase on viimeisen päälle painotettu ja tuettu. Vähän kuin ase olisi kiinni ruuvipenkissä, ei väliä minkälainen tumpelo liipaisinta käy painamassa.

        Kannattaa muistaa että ei kaikki ole pyrkimässä olympialaisiin eikä edes kilpailuihin. Jotkut harrastavat tätä ihan harrastuksena. Vaikka ameriikoista kuinka halutaan mallia ottaa niin ei joka harrastuksen ole pakko olla niin kallista.

        Minusta esimerkiksi ei koskaan tule kilpatason ampujaa. Oikeassa kädessä on hermostovaurio ja minulla on verenpainetautia, joten käteni tärisevät hieman. Isä ampui aikoinaan 575 beretalla, en tule milloinkaan pääsemään lähellekään tuota tulosta. Mutta tarkoittaako se että minulla ei ole oikeutta harrastaa tarkkuusammuntaa?

        Itsekään en halua ostaa mitään tonnin asetta, kun eivät taidot ole mitään sm-luokkaa. Ammuskelen siis mieluummin näillä halpiksilla ihan vain harrastusmielessä.


    • ysikolomonen

      eduskunnassa ole taas sen järkevämpää porukkaa kun afrikassa. puuta heinää suunnitellaan ja tiukennetaan lakeja, jotta oma mieli rauhottuu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe