Uudet pillerit ja sivuvaikutukset

Käytin Melianeja melkein neljä vuotta putkeen. Seksielämä alko samaan aikaan ku pillereitten syöminen. Seksi ei oo koko aikana silleen "kiinnostanu", vaikka koko ajan oon seurustellu saman jätkän kanssa. Nyt oon 19v. Eli sillon vaan aattelin, ettei seksi kiinnosta mua, nykyään oon ajatellu että jos se johtuukin niistä pillereistä...?! Välillä Melianejen kans tuli rajujakin kuukautiskipuja loppuvaiheessa, joten kun resepti loppu, kävin lääkärissä ja vaihdoin merkin Yasmineen. No, mielialoissa en huomannu minkäänlaista eroa, seksihaluja ei oo näkyny eikä kuukautiskivut lähteny. Lisäks on tullu välivuotoja. Normaalisti kuukautiset on alkunu (melianeilla) kaks päivää sen jälkeen ku oon ottanu viimesen pillerin, nyt ne näköjään alkaa viikkoa aikasemmin tiputellen. Myös muulloin laatan aikana on ollu tiputtelua. Kuukautiset kestää siis kauemmin ja ruskea vuoto alkaa viikkoa aikasemmin ku kuukautiset ja kuukautisten loputtua ruskea vuoto jatkuu muutaman päivän. Tää on aika ikävää... Voiko olla, että se johtuu vaan uusista pillereistä ja menee ohi. Vai eikö nää vaan sovi mulle... Ja kuinka on mahdollista että vuoto alkaa ennen viimesen pillerin ottamista????? Sit vielä yks, musta tuntuu että jos unohan pillereitten oton pariki tuntii normaalista niin heti alkaa sellanen ruskee vuoto... Mikä tähän nyt auttais?

Toivottavasti tosta nyt sai jotain selvää...
3312
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Aika selkeästi näyttää siltä, että nuo pillerit eivät sovi sinulle, ja voi olla täysin mahdollista, ettei mikään merkki tule olemaan sopiva juuri sinulle. Välivuodot eivät kuulu normaaliin elämään, eikä myöskään haluttomuus, josta mainitsit. Siinä nyt tosin on eroja ihmisten välillä, joku haluaa usein ja joillekin riittää harvemmin. Mutta haluttomuus on kuitenkin yksi pillereiden todettu sivuvaikutus.
Sun kannattaa nyt ottaa yhteys lääkäriin, joko tilaat vastaanotolle ajan tai sitten soitat ja kerrot kaikki "oireesi". Monissa tapauksissa voidan vaihtaa uuteen merkkiin puhelinreseptillä.
Oletko huomannut, onko sinulla mielialassa tapahtunut muutoksia, oletko herkkä itekemään tai suuttumaan? Särkeekö pääsi usein? Entä verenpaine, onko se mitattu säännöllisesti? Entäpä maksakokeet?

Äänestä
  • Vähän tuntuu ettei nää oikein oo mua varten. Mielialan muutoksia ei oo ollu näiden pillereiden, eikä edellistenkään kanssa, mitä nyt se haluttomuus. Ei päänsärkyjä. Verenpaine ja maksa-arvot ainaki edellisissä pillereissä oli normaalit. Näistä en nyt tiä kun vielä ei oo mitattu. Mietin tässä että kun siitä ilmaispaketista on vielä yks levy jäljellä, että soitanko nyt ja yritän saada aikaa ennen sen alottamista (jos sais uuden merkin (?) heti vaihettua) vai syönkö senki laatan ja sit vasta vaihto....No, kiitos neuvoista. Totta on että ei nää varmaan sit sovi mulle. Mutta, mitä muita ehkäsymenetelmiä olis sopivia??? Kortsun kans ei jakseta räplätä. Kierukka ei luultavasti sovi kun en oo synnyttäny...

    Äänestä

  • Nanna kirjoitti:

    Vähän tuntuu ettei nää oikein oo mua varten. Mielialan muutoksia ei oo ollu näiden pillereiden, eikä edellistenkään kanssa, mitä nyt se haluttomuus. Ei päänsärkyjä. Verenpaine ja maksa-arvot ainaki edellisissä pillereissä oli normaalit. Näistä en nyt tiä kun vielä ei oo mitattu. Mietin tässä että kun siitä ilmaispaketista on vielä yks levy jäljellä, että soitanko nyt ja yritän saada aikaa ennen sen alottamista (jos sais uuden merkin (?) heti vaihettua) vai syönkö senki laatan ja sit vasta vaihto....No, kiitos neuvoista. Totta on että ei nää varmaan sit sovi mulle. Mutta, mitä muita ehkäsymenetelmiä olis sopivia??? Kortsun kans ei jakseta räplätä. Kierukka ei luultavasti sovi kun en oo synnyttäny...

    Kannattaa soittaa lääkärille, sopimattomat pillerit saa vaihdettua tosiin puhelinreseptillä. Olet ilmeisestikin käynyt vastikään lääkärissä, joten mitkään tutkimukset eivät ole tarpeen.
    Minulle laitettiin kierukka hiukan yli kaksikymppisenä siitä nimenomaisesta syystä, että minulle ei tuntunut löytyvän sopivia pillereitä. Minulla tuli jatkuvasti välivuotoja, paino nousi, mielian muutoksia ja lopulta myös verenapine nousi. Markkinoilla on pienikokoisia kierukoita, joita voidaan asentaa myös synnyttämättömälle naiselle. Kierukka on hyvin vaivaton ja varma menetelmä. Sen asennuskaan ei vie kovin kipeää kaikista kauhukertomuksista huolimatta.
    Olen kuullut, että kierukan asennus on lääkäristä kiinni - jotkut eivät missään nimessä halua asentaa sitä synnyttämättömille, mutta toiset eivät pidä sillä asialla niin suurta merkitystä. Minusta se on kyllä ihan ehdottoman hyvä vaihtoehto- kannattaa harkita.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


Nanna kirjoitti:

Käytin Melianeja melkein neljä vuotta putkeen. Seksielämä alko samaan aikaan ku pillereitten syöminen. Seksi ei oo koko aikana silleen "kiinnostanu", vaikka koko ajan oon seurustellu saman jätkän kanssa. Nyt oon 19v. Eli sillon vaan aattelin, ettei seksi kiinnosta mua, nykyään oon ajatellu että jos se johtuukin niistä pillereistä...?! Välillä Melianejen kans tuli rajujakin kuukautiskipuja loppuvaiheessa, joten kun resepti loppu, kävin lääkärissä ja vaihdoin merkin Yasmineen. No, mielialoissa en huomannu minkäänlaista eroa, seksihaluja ei oo näkyny eikä kuukautiskivut lähteny. Lisäks on tullu välivuotoja. Normaalisti kuukautiset on alkunu (melianeilla) kaks päivää sen jälkeen ku oon ottanu viimesen pillerin, nyt ne näköjään alkaa viikkoa aikasemmin tiputellen. Myös muulloin laatan aikana on ollu tiputtelua. Kuukautiset kestää siis kauemmin ja ruskea vuoto alkaa viikkoa aikasemmin ku kuukautiset ja kuukautisten loputtua ruskea vuoto jatkuu muutaman päivän. Tää on aika ikävää... Voiko olla, että se johtuu vaan uusista pillereistä ja menee ohi. Vai eikö nää vaan sovi mulle... Ja kuinka on mahdollista että vuoto alkaa ennen viimesen pillerin ottamista????? Sit vielä yks, musta tuntuu että jos unohan pillereitten oton pariki tuntii normaalista niin heti alkaa sellanen ruskee vuoto... Mikä tähän nyt auttais?

Toivottavasti tosta nyt sai jotain selvää...

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu