Russeleiden omistajia?

Linda

Liikkuuko täällä russeleiden omistajia..? Parsonitkin ilmoitelkaa.
Mulla on 4kk vanha jack russeli. Se on uros ja "tottelee" nimeä Rolle. Me asutaan Kotkassa. Mulle voi kyllä mailatakin osoitteeseen [email protected]

18

569

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tessu

Täältä löytyy "puolikas" russeli-Kotkasta myöskin!Oma kasvattini-aivan kuin russeli(tappijalat,luonne,turkinlaatu jne..)mutta kauriinpunainen,väri,jonka on perinyt kääpiöpinseri emältään.
      Mistäpäin Kotkaa olette =)?

• ttth

täysrotunen Jack Russell ja kunnioitettavat 10viikkoa vanha!

• flikka

Minkälainen luonne russeleilla on? Mua kiinnostaisi tietää ku olen kauan ihaillut näitä koiria...

• ttth

Russeli on vilkas se kyllä halutessaan saa kämpän mullin mallin!! Ja tosi itsepäinen se osaa olla jos se ei pidä hampaiden pesusta niin sitä saa ihan tosissaan pidellä monen kumppanin kera jos sen hampaat tosiaan haluaa pestä. Mutta se on myös tosi lempeä tykkää nukkua sylissä ja olla muutenkin lähellä.

• Russelin ystävä

Aktiivinen,osaa todella olla itsepäinen ja itsenäinenkin,ei kovinkaan miellyttämishaluinen-kouluttaessa tulee turvautua "huijaamiseen" ja yrittää olla koiraa fiksumpi.
        Tarvitsee paljon tekemistä-liikuntaa ja aktivointia-pelkkä lenkkeily ei yleensä riitä!
        Osa russeleista tuntuu olevan jopa yliaktiivisia-toisaalta rauhallisiakin löytyy-tiedän pari karkeakarvaista jotka ovat lähes flegmaattisia..
        Ihania ovat!

• Uppu
        ttth kirjoitti:

Russeli on vilkas se kyllä halutessaan saa kämpän mullin mallin!! Ja tosi itsepäinen se osaa olla jos se ei pidä hampaiden pesusta niin sitä saa ihan tosissaan pidellä monen kumppanin kera jos sen hampaat tosiaan haluaa pestä. Mutta se on myös tosi lempeä tykkää nukkua sylissä ja olla muutenkin lähellä.

Jos haluaa kooltaan pienen mutta monipuolisen koiran jossa vielä on haastetta, on russeli siihen omiaan. Russelit ovat iloisia, vilkkaita, rohkeita, uteliaita jopa tyhmänrohkeita.
        Russelille pitää asettaa rajat pienestä asti, silla pienenä ja söpönä sekä voimakastahtoisena se helposti kiertää perheensä tassun ympärille.

Huonoja puolia YKSILÖSTÄ RIIPPUEN on: haukkuherkkyys, energisyys, liika itsenäisyys, tuhovimma, räyhääminen jne.
        Russeli kaipaa kokoonsa nähden paljon liikuntaa ja aktivoiminen on ehdoton juttu (vältä kumminkin liika-aktivoimista). Russelia ei kannata hankkia hetken mielijohteesta eikä sen veikeän ulkomuodon takia, vaan kannattaa tarkoin miettiä, että jaksaako panostaa koiraansa? Ja jos ongelmia ilmenee, ei kannata jäädä niiden kanssa yksin vaan ennemmin hankkii apua kuin luopuu koirastaan.

Russelilla on kolme turkinlaatua, sileä, puolikarkea ja karkea. Karkeat muodot ovat myös helppohoitoisia, vaativat nyppimestä kun karva on kypsää ja tämän voi tehdä myös itse.

Russeli sopii moneen harrastukseen, ja olisikin hyvä että sen kanssa harrastettaisiin, sillä jokainen russeli omaa jonkin verran metsästysviettä, ja se kannattaa kanavoida johonkin toimintaa, näin kodin kalusteet ja naapurit saavat olla rauhassa. Russeli on parhaimmillaan lajeissa jossa vaaditaan kontaktia ohjaajaan mutta koira joutuu myös käyttämään omaa päätää.

Jos haluat tutustua rotuun lisää, niin tässä rotuyhdistyksen sivut:
        http://www.kolumbus.fi/jackrussell
        Oma urokseni löytyy täältä (sivuja tosin päivitetään tällä hetkellä, että kannattaa tulla viikon puolessa välissä uudestaan):
        http://www.sunpoint.net/~uppu

• ttth
        Russelin ystävä kirjoitti:

Aktiivinen,osaa todella olla itsepäinen ja itsenäinenkin,ei kovinkaan miellyttämishaluinen-kouluttaessa tulee turvautua "huijaamiseen" ja yrittää olla koiraa fiksumpi.
        Tarvitsee paljon tekemistä-liikuntaa ja aktivointia-pelkkä lenkkeily ei yleensä riitä!
        Osa russeleista tuntuu olevan jopa yliaktiivisia-toisaalta rauhallisiakin löytyy-tiedän pari karkeakarvaista jotka ovat lähes flegmaattisia..
        Ihania ovat!

ainakin vielä haluaa miellyttää on parissa viikossa oppinut tosi paljon ja tarjoaa aina nättiä katsetta ja istumista kun ei meinata sohvalle sitä ottaa! Mutta saas nähdä kun aletaan harjoitella monimutkaisempia juttuja.

• flikka

Kiitos että näitte vaivaa vastata ja kertoa kaikkea kivaa... Pistän korvan taakse tiedot. Kiitos vielä kerran!

• Ei mulle, mut siskolle
        ttth kirjoitti:

ainakin vielä haluaa miellyttää on parissa viikossa oppinut tosi paljon ja tarjoaa aina nättiä katsetta ja istumista kun ei meinata sohvalle sitä ottaa! Mutta saas nähdä kun aletaan harjoitella monimutkaisempia juttuja.

Tiedän, ettei kaikki halua kertoa, mitä ovat koiristaan maksaneet, mutta kysyn kumminkin. Kuinka paljon (suunnilleen) jack russelin pennusta köytyy?

• Uppu
        Ei mulle, mut siskolle kirjoitti:

Tiedän, ettei kaikki halua kertoa, mitä ovat koiristaan maksaneet, mutta kysyn kumminkin. Kuinka paljon (suunnilleen) jack russelin pennusta köytyy?

maksoi 3200mk, tosin se 200mk meni eläinlääkärille. Russelin hinnat ovat tässä parissa vuodessa noussut huimasti, olen kuulluut jopa 5000mk, mutta ei kannata maksaa jolleivat vanhemmat ole rotunsa huippuyksilöitä ja polvi- sekä silmätarkastettuja ja terveiksi todettuja.
        Eli kun menet (tai siskosi) pentuja katsomaan, vaadi nähdä emän ja miel. isän polvi- ja silmälausunnon. Otapa yhteyttä rotuyhdistyksen pentuvälittäjään (löytyi sieltä ositteesta http://www.kolumbus.fi/jackrussell) ja kysy häneltä mitä kannattaa tietää kun menee pentuja katsomaan.
        Russeleilla on kova kysyntä ja osalla kasvattajista hälläväliä-tyyli, koska pennut menevät kaupaksi vanhempien terveydentilasta ja pentujen hinnasta huolimatta. Jos haluat hyvän yksilön, kannattaa sen eteen nähdä vaivaa, eikä ottaa sitä ensinmäistä pentua mikä vastaan tulee.
        ps. oma pojuni on rotumääritelmän mukaa liian suuri ja sillä on pystyt korvat, mutta näyttely-yksilöä en halunnutkaan, jos huippuyksilöä haluat, se kannattaa tuoda ulkomailta, ja tästäkin neuvovia ihmisiä löytyy rotuyhdistyksestä.

• Linda

No aika Itsevarma pippuripää, joka ei tykkää tutkimisesta (hampaat, tassut, korvat), mutta oppii älyttömän nopeasti ja pirteä leikkimään.. :) Ihana pakkaus..

• Linda

No Rolle maksoi 3500mk kuten varmaan aika moni russeli.. Ei yleensä alle kolmen tonnin löydä. Se mikä piti alunperin ottaa ni sekin olis maksanu 3500mk..

• MarTzu

mun russeli makso 2900mk saatii 100mk alennusta koska sil oli matoja ja jouduttii madottaa se...

• Linda

Tosi kiva, että aktiivisia russelaiden omistajia löytyy paljon. Me asutaan siis Rollen kanssa Kotkassa, Karhulassa, Jumalniemessä. Olisi kiva jos jatkettaisiin tätä yhteydenpitoa, edes mailin kautta keillä sellainen on.. Rolle isä on Watson (löytyy russeleiden kotisivuilta) ja emä iso-Knaapin Ode.
      Mun maili on [email protected]

• Uppu

Onko se isä- Watsonin oikea nimi? Jos on niin koirillamme on sama isä. Ainakin yhdistyksen kuvagalleriasta löytyy yksi Watson ja se on juuri tämä uros.

• Uppu ja Pontus-russeli
        Uppu kirjoitti:

Onko se isä- Watsonin oikea nimi? Jos on niin koirillamme on sama isä. Ainakin yhdistyksen kuvagalleriasta löytyy yksi Watson ja se on juuri tämä uros.

Pienen aavistuksen vallassa kävin vieraskirjassani ja sieltähän se Rolle emäntineen löytyi:) En vaan tajunnut aikaisemmin, katsos kun sama pää kesät talvet.
        Jos haluut alkaa mailailemaan niin tässä osoite:
        [email protected]
        Ja muutkin russelistit saa heittää maililla!

• Linda
        Uppu kirjoitti:

Joo, niillä on samat isät..=)

• hassuhessu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      111
      5065
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      64
      4939
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      86
      3990
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3540
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      59
      2981
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2731
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2257
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      44
      1804
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      34
      1661
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1588
    Aihe