Koiran paskaa...

Kakki maatuu!

Kertokaa mielipiteenne uudesta suunnitteilla olevasta laista, jonka mukaan koiran omistajan on korjattava kakit pois tai saa sakot, jos "jää kiinni!" Eikös se ole aika älytöntä.

Niin kauan kun ihmiset roskaavat tahallaan ja heittelevät tupakantumppeja ja kalja/limpsapulloja pitkin pitäjiä ja rikkovat niitä, mun koirat paskoo mihin sattuu tipahtamaan, kunhan ei ole kulkuväylällä.

Lapset ei kuole jos ne maistaa vahingossa tai tahallaan koiran p:tä, mutta voi siinä käydä huonosti kun astuu lasinsiruun tai huumeruiskuun yms, se on aika todennäköistä varsinkin Helsingissä.

Viranomaisten kannattaisi ehkä "jahdata" mielummin rattijuoppoja ja huumehemmoja, kuin koiran omistajia. Koiran paska on kuitenkin maailmassa aika pieni paha!

55

3756

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käppärin omistaja

Älytöntä ajatella että koiran paskomisesta saisi sakkoa... Olen aivan samaa mieltä kirjoittajan kanssa että poliisit voisivat käyttää kallista aikaansa parempaan ja tuskin niitäkään kiinnostaa koiran paskoja vahtia...

• koirafani

minäkin olen samaa mieltä.

• :)
        koirafani kirjoitti:

minäkin olen samaa mieltä.

maatuu...joten mä en ainakaa kerää mun koiran paskoi mistää ojasta, metsästä tai tien varsilta! Tääl pk-seudul ei kerää muutkaan koiransa paskoi. Paitsi jos tulee "vahinko" että koira tekee sen jonnekkin tielle tai sellaiseen paikkaan missä se häiritsee muita niin kyllä se sit pitää kerätä tai potkasta johonki pusikkoon siitä häiritsemästä. Sitäpaitsi paska maatuu 100%:sesti paitsi jos koira on syöny jotai muovii tai muuta sellasta ja jos paskoi aletaan kerää johonki muovipussiin niin ne ei sillon häviä...jää vaan häiritsemään enemmän kuin hävinnyt paska. Mut jos koiranpaskasta aletaan sakottaa nii sit pitää sakottaa kyl kaikkii jotka heittää pienenkin roskan maahan. Mut sitä mä en kyl tajuu et jos kytät alkaa sakottaa paskasta joka maatuu. Tarviikohan ne sit jonku paskapoliisi koulutuksen?

• Anni
        :) kirjoitti:

maatuu...joten mä en ainakaa kerää mun koiran paskoi mistää ojasta, metsästä tai tien varsilta! Tääl pk-seudul ei kerää muutkaan koiransa paskoi. Paitsi jos tulee "vahinko" että koira tekee sen jonnekkin tielle tai sellaiseen paikkaan missä se häiritsee muita niin kyllä se sit pitää kerätä tai potkasta johonki pusikkoon siitä häiritsemästä. Sitäpaitsi paska maatuu 100%:sesti paitsi jos koira on syöny jotai muovii tai muuta sellasta ja jos paskoi aletaan kerää johonki muovipussiin niin ne ei sillon häviä...jää vaan häiritsemään enemmän kuin hävinnyt paska. Mut jos koiranpaskasta aletaan sakottaa nii sit pitää sakottaa kyl kaikkii jotka heittää pienenkin roskan maahan. Mut sitä mä en kyl tajuu et jos kytät alkaa sakottaa paskasta joka maatuu. Tarviikohan ne sit jonku paskapoliisi koulutuksen?

vieläkään usko,että kyseessä olisi laki, joka velvoittaa keräämään KAIKEN koiranpaskan, vaan ainoastaan hoidetuilta kaupunkialueilta tms. Kaikki muuhan olisi järjetöntä itsetuhoa, kun kyseessä on ekologinen tuotos, josta vartavasten muutetaan ympäristölle haitallinen. Lisäksi uskoisin, että jos roskiksia ei ole lähimainkaan, on oikeus valittaa päätöksestä sillä onhan sekin aivan järjetöntä, että ihmisiltä vaadittaisiin mahdottomia! itse kerään, kun kyllästyin kuuntelemaan ihmisten valituksia (huom, METSÄSSÄkin joskus valitettiin!!??), mutta kyllä se silti on hyvin lyhytnäköistä luonnontuhoamista. Mutta kun niin kerran välttämättä vaaditaan tehtävän, minkäs sille voit? Kakkojen keräämisen puolestapuhujilta en ole kuullut minkäänlaista kommenttia kakkojen keruun tuomista ympäristöongelmista, eikä heitä kiinnosta muutkaan asiaan liittyvät epäkohdat kuten MIHIN kakka pitäisi kerätä, miten saada aikaan mahdollisimman edullinen ja ympäristöystävällinen vaihtoehto jne. Heitä kiinnostaa vain se että "ne nyt vaan on kerättävä"! millään muulla ei ole väliä, ei luonnolla, eikä koiranomistajien vaikeuksista toteuttaa lakia käytännössä.. Kyllä näitä asioita pitäisi osata ajatella muunkin kuin tunteiden kautta, niin koiraystävien kuin koiravastaistenkin, muuten emme ikinä löydä sopivaa loppuratkaisua. Asiallisella keskustelulla selviäisi ihan kaikesta..

• H2o

muka ole jo tarpeeksi jauhettu puolin ja toisin? Tuskin enää löytyy mitään uutta sanomista, kyllä kaikenlaiset näkökannat ovat mielestäni jo tulleet esille. Jokainen tehköön niistä omat loppupäätelmänsä..

• iiris:)

Olen samaa mieltä, että tän asian jauhaminen voisi riittää jo. Jokainen tekee omat päätöksensä siitä noudattaako lakia vai ei ja näinollen vastaa myös itse seuraamuksista.

• Eini 14½ v..

ihmettelen, kun sanotaan että "en kerää paskoja ennenkuin ihmisetkin siivoavat maatumattomat roskansa!" eikö kaiken järjen mukaan ne maatumattomat ihmisten roskat kuuluisikin kerätä, mutta EI PASKAA!!?? sehän MAATUU!!! mutta enhän mä mistään mitään tiädä,ku ihan kersakin olen, tuli vaan tällanen älyvapaa aatos mieleen...

• jo riittää!

Just kaivoin kynnenaluset puhtaaksi tosta ällöttävästä
      töhnästä, jota oli TAAS skidini kengän pohjassa.
      Ei näköjään riitä, että keväällä lumen sulettua saa haistella
      koko ajan paskaa ja katsella seuraavalle askeleelle miinavapaata tilaa. Nykyään rakkeja on niin paljon ja isännät/emännät niin he**etin itsekkäitä ja tyhmiä, että sontavaara on näköjään ympärivuotinen.

Juu juu, olen eläinvihaaja ja nipotan aivan turhasta.
      Kikkareethan maatuvat ja ovat itseasiassa luonnolle hyödyksi ja minun pitäisi ennemminkin motkottaa roskien heittelijöille....
      Kyllähän ne s**tanat maatuvat JOSKUS, kunhan joku onneton on ne ensin kengällään liitsannut ja levittänyt.

Minulla ei ole ollut koskaan mitään koiria vastaan, mutta nuo
      vastuuttomat omistajat saavat pikkuhiljaa minut
      inhoamaan kaikkia piskejä ja taluttajia.
      Kyllähän muut huomioon ottavia koiranomistajiakin on,
      mutta näitä piittaamattomia on näköjään koko ajan enemmän ja enemmän.

Lupaankin nyt, että jos tästä lähtien minua kohti ryntää joku
      irrallaan oleva tai hallitsematon koira, en ala ottamaan selvää sen aikeista. Ystävällinen tai vihamielinen, samantekevää, potkaisen varmuuden vuoksi mitä tennarista lähtee.

Pitäisiköhän jopa alkaa heitellä ksylitolia maisemiin?
      Miksi minä välittäisin aiheutuvista haitoista, kun ei koiraihmisetkään välitä?

• Anni

lukemaan aijemmat koiranpaska-keskustelut. Sieltä käy ilmi että asiat eivät ole niin yksinkertaisia kuin luulisi ja asiallisia koiraihmisiä näytti kylläkin olevan enemmistö. Ota huomioon, että asiallisuutta ei kuitenkaan huomioida millään tavalla. Myös kakkoja keräävät saavat tuta koiravihan, minulla on käynyt juuri noin, että koirani oli vapaana enkä huomannut ajoissa vastaan tulevaa ihmistä. Ihmisrakkaana koirani meni heti tekemään tuttavuutta,hän sitten vaan potkaisi koiraani syyttä suotta ja se sai loppuiäkseen vakavan vamman. Sekin on kumma, että koirista kuuluisi opettaa ihmisystävällisiä, mutta sitten siitäkin rangaistaan.. Ei siis saa purra ihmisiä, mutta ei olla ystävällinenkään ihmisille. Lisäksi se parikin kertaa oli kuolla rotanmyrkkyyn, jota leviteltiin metsään makkaroissa ja paljon muutakin vastaavaa ehti tapahtua. On siis aivan sama miten koirasi kanssa toimit; teit sitten niin tai näin, aina se on väärinpäin!

• Tomi
        Anni kirjoitti:

lukemaan aijemmat koiranpaska-keskustelut. Sieltä käy ilmi että asiat eivät ole niin yksinkertaisia kuin luulisi ja asiallisia koiraihmisiä näytti kylläkin olevan enemmistö. Ota huomioon, että asiallisuutta ei kuitenkaan huomioida millään tavalla. Myös kakkoja keräävät saavat tuta koiravihan, minulla on käynyt juuri noin, että koirani oli vapaana enkä huomannut ajoissa vastaan tulevaa ihmistä. Ihmisrakkaana koirani meni heti tekemään tuttavuutta,hän sitten vaan potkaisi koiraani syyttä suotta ja se sai loppuiäkseen vakavan vamman. Sekin on kumma, että koirista kuuluisi opettaa ihmisystävällisiä, mutta sitten siitäkin rangaistaan.. Ei siis saa purra ihmisiä, mutta ei olla ystävällinenkään ihmisille. Lisäksi se parikin kertaa oli kuolla rotanmyrkkyyn, jota leviteltiin metsään makkaroissa ja paljon muutakin vastaavaa ehti tapahtua. On siis aivan sama miten koirasi kanssa toimit; teit sitten niin tai näin, aina se on väärinpäin!

..että koirasi vammautui,
        mutta miksi se juoksenteli vapaana,
        vai tunkeutuiko vastaantulija kenties yksityisalueelle?
        Lakihan määrää koirat pidettäviksi kytkettyinä
        yleisillä alueilla.
        Koiran uloste ei ole maailman vakavin asia,
        mutta miksi se pitäisi sivuuttaa sen takia että
        on olemassa epäkohtia, jotka ovat vieläkin vakavampia.
        Siis esim. pahoinpitelijöitä ei kannata tuomita, koska
        murhaajiakin liikkuu vapaana?

• Anni
        Tomi kirjoitti:

..että koirasi vammautui,
        mutta miksi se juoksenteli vapaana,
        vai tunkeutuiko vastaantulija kenties yksityisalueelle?
        Lakihan määrää koirat pidettäviksi kytkettyinä
        yleisillä alueilla.
        Koiran uloste ei ole maailman vakavin asia,
        mutta miksi se pitäisi sivuuttaa sen takia että
        on olemassa epäkohtia, jotka ovat vieläkin vakavampia.
        Siis esim. pahoinpitelijöitä ei kannata tuomita, koska
        murhaajiakin liikkuu vapaana?

Käytännössä jokainen pitää hyvinkoulutettua koiraansa metsässä vapaana, laillista tai ei, muuten meillä olisi turhautuneita ja vihaisia koiria todella paljon. Metsätiellä kävelin ja koiran otan kiinni heti kun joku näkyy, mutta nyt henkilö pääsi "yllättämään". En ymmärrä tuollaista vertaavaa ajattelua, kun asioita ei voi mielivaltaisesti verrata vaan pitää ajatella tilanteet tilanteina. Onko muka liioittelua protestoida kakan keräämistä vastaan, jos kyseessä olisi ympäristöongelma ja lakia on vaikeata käytännössä edes toteuttaa? Kyllä siinä on mielestäni tarpeeksi miettimistä ilman, että tarvitsee jotain murhaajiakin vetää mukaan juttuun! ei viitsitä tehdä kärpäsestä härkästä.

• Eini 14v

kauheesti ole aikaa kun mä olin vielä pieni, eikä mulla aina ollut kakkaa jaloissa. Miten ne aina häiritsee eniten juuri koirattomien elämää, eikä koiraperheiden? Osaako kakka valita kenen jalkaan hakeutuu? Ei mun pikkuvelikään (7v) ole muistaakseni koskaan astunu kasaan ainakaan niin vakavasti, etteikö olis kulunu kävelemällä pois. Mäkin joskus astun, mut pyyhin sit maahan ja kyllä ne siinä pois lähtee, enemmän mua on rikotut pullot ja sellaset muut roskat häirinny vaikken ole astunu tms,mut meillä koulussa puhuttu siitä, mitkä on ongelmajätettä mitkä ei ole. Kummallista et ihmisten omat jätteet ei tunnu olevan mikään ongelma, mut maatuvista ruvetaan vaik lyömään toisia, kyl mulla näköjään on vielä paljon opittavaa kunnen tajua näit juttuija.

• Tomi
        Anni kirjoitti:

Käytännössä jokainen pitää hyvinkoulutettua koiraansa metsässä vapaana, laillista tai ei, muuten meillä olisi turhautuneita ja vihaisia koiria todella paljon. Metsätiellä kävelin ja koiran otan kiinni heti kun joku näkyy, mutta nyt henkilö pääsi "yllättämään". En ymmärrä tuollaista vertaavaa ajattelua, kun asioita ei voi mielivaltaisesti verrata vaan pitää ajatella tilanteet tilanteina. Onko muka liioittelua protestoida kakan keräämistä vastaan, jos kyseessä olisi ympäristöongelma ja lakia on vaikeata käytännössä edes toteuttaa? Kyllä siinä on mielestäni tarpeeksi miettimistä ilman, että tarvitsee jotain murhaajiakin vetää mukaan juttuun! ei viitsitä tehdä kärpäsestä härkästä.

Minunkaan mielestä kakkahommaa ei pidä verrata
        muihin ongelmiin, mutta juuri nämä vapaan sontimisoikeuden puolustajathan(tässäkin viestiketjussa)
        ihmettelevät, että eikö maailmassa ole pahempiakin epäkohtia.
        Onhan niitä asiallisiakin koiria ja omistajia, mutta
        nämä piittaamattomat kyllä pilaavat muidenkin maineen,
        valitettavasti

• -Talena-

Eikö niitä kengänpohjia kannattas vaikkapa märällä rätillä eikä kynsillä puhdistaa? Ja voihan penskatkin kahtoa minne astuvat. Tuskin yksikään koirankakka on NIIN keskellä tietä että siihen astumista ei voi välttää..että semmossaaa

• Anni
        Tomi kirjoitti:

Minunkaan mielestä kakkahommaa ei pidä verrata
        muihin ongelmiin, mutta juuri nämä vapaan sontimisoikeuden puolustajathan(tässäkin viestiketjussa)
        ihmettelevät, että eikö maailmassa ole pahempiakin epäkohtia.
        Onhan niitä asiallisiakin koiria ja omistajia, mutta
        nämä piittaamattomat kyllä pilaavat muidenkin maineen,
        valitettavasti

olen jo kauan keränyt koirani jätökset, mutta ymmärrän ettei kaikkien mielestä se ole pelkästään hyvä asia. Kyllä tässäkin asiassa on monta seikkaa, mitkä pitää ottaa huomioon ja niistä pitäisi osata kiihkotta keskustella. Ei asiat ole vain näin tai noin.

• Asiasta.

Kyseisellä viestillä osoitat ettet ole vihaamiasi koiranomistajia parempi.Itseasiassa olet pahempi. Potkisit seinää tai hanki uusi harrastus!

• minä vaan

Mulla on koira ja mä en oo ikinä keränny sen paskoja, mut se paskooki aina keskelle jottai pusikkoo tai menee niin pitkälle mettään ku fleksi vaan yltää... Ja mä en kyllä aiokkaa mennä sen perässä sinne... Mut mä kyllä oon sitä mieltä, et ne jotka ei oo voinu opettaa koiraasa paskomaan muualle ku jalakakäytävälle, nii ne sais kerätäkki ne jätökset. Mulla on monesti varalta pussi mukana, et jos se koira jostain kumman syystä paskoo siihen tien viereen, mut eipä oo ikinä sitä vielä tarttenu käyttää... Kysymys siis kuuluuki... oletattako te et mä rämmin johonki vetiseen pusikkoo kaivaleen ne koiran paskat pois???

• riittää se

Ei kukaan pyydä sinua eikä muita koiran ulkoiluttajia pusikoissa rämpimään. Riittää kun pidätte yleiset kulkuväylät
        ja oleskelupaikat paskavapaina.
        Mitä se muuten todistaa, että SINUN koirasi sontii vain pusikoihin ja syvälle metsiin?
        Sinun ja haukkusi lisäksi Suomessa on "muutama" muukin
        vastaava yhdistelmä ja niistä liian suuri osa vähät välittää
        muista ihmisistä.

• Asiasta.
        riittää se kirjoitti:

Ei kukaan pyydä sinua eikä muita koiran ulkoiluttajia pusikoissa rämpimään. Riittää kun pidätte yleiset kulkuväylät
        ja oleskelupaikat paskavapaina.
        Mitä se muuten todistaa, että SINUN koirasi sontii vain pusikoihin ja syvälle metsiin?
        Sinun ja haukkusi lisäksi Suomessa on "muutama" muukin
        vastaava yhdistelmä ja niistä liian suuri osa vähät välittää
        muista ihmisistä.

Olen koiranomistaja Turusta. Mun mielestä koiranomistajilla on oma vastuunsa. Täytyy otta kanssaihmiset huomioon. Vaikka minulla onkin koira, en silti tykkää astua läjään yleisillä kulkuväylillä. Pistää karvat pystyyn kattella omistajia, jotka ei korjaa jätöksiä yleisiltä kulkuväyliltä pois. Se että luontoon heitetään paljon pahempiakin roskia ja jätettä ei minun mielestäni oikeuta meitä koiranomistajia käyttäytymään miten sattuu. Pusikoista ei tarvi läjiä kerätä.Pääasia että julkiset kulkuväylät pysyisi siistinä ja yleiset puistot. Nämä asiat pitäisi olla itsestäänselvyyksiä.
        Sakotus on kyllä yliampuvaa,vaikkakin se kyllä on ihan meidän omaa ansiota.Ilmeisesti meillä asiat on niin hyvin että resursseja riittää kytätä läjärikollisia...

• minä koira

mä asun hesassa ja siel ei oo paljoo sellasii paikkoi mihin koira voi paskata. Kun meen nurmikolle tai johonki pusikkoon niin pitää ain aolla varovainen että ei astu koiran kakkaan. Jos te luulette että mun ei tarttis mennä sinne pusikkoon niin siit vaan,mä en viitti päästää mun koiraa vapaaks koska se juoksis auton alle tai sitt mereen lintujen päälle ja se hulluis sinne

• koiraton-vaan ei koirien vihaa

Ihan oikein, kyllä koirien jätökset pitää kerätä pois!!Enhän minäkään mene ojanpientareelle ja pasko sinne.Kevät kun koittaa on tienvierustat täynnä paskaa - sika siistii joo!!!Ja paljonko siitä on vaivaa kun sen kakin nappaa pussiin ja pussin lenkin jälkeen roskiin??!??Hä??Jos ottaa elukoita niistä on myös huolehdittava.Ei pidä ottaa eläintä jos ei pysty huolehtimaan ja hoitamaan sitä!!

• Hyvä auto ja kaksi koiraa...

Jos koiran omistajat joutuvat keräämään murren paskat pois, joutuu tupakka ihmiset keräämään tumpit pois! Sama koskee grilliruoka papereita ja karkkipapereita ja kaikkea muuta roskaa. Saivartelua se on ja kateellisten koirattomien puhetta. Kun ei ole koiraa, jonka paskakasoja ihastelee, pitää itkeä toisten koirien paskoista! Ette varmaan ole itsekään ihan puhtoisia!! Vanhat auton romut aiheuttaa varmaan enemmän pahennusta savuttavine koneineen kun koiran paskat!

• sirpa

joopa joo, mutta kun se kakka ainakin meillä päin tahtoo pudota juuri kulkuväylälle. Itse kuljen 5 lapsen kanssa (perhepäivähoitaja) ja aika useín varoittelusta huolimatta joku astuu koirankakkaan. Ei ole kiva!!! Sakot vaan jos omistaja antaa koiransa kakata kulkuväylälle, tien pientareelle ja ojaan ok., silloin ei tarvitse sakoitella.

• japa

Kun muut tekee sitä ni mä saan tehdä tätä. Ei ole hyvä peruste, sillä se on lapsellista uhmaa. Maailmassa on myös vastuuntuntoisia koiran omistajia jotka käyttää koirat niille varatuissa paikoissa tai metsässä. Ottakaa mielummin heistä oppia älkääkä katsoko mitä sikailiat tekee. Korostakaa aina jutuissa asioiden oikeita puolia niin ihmiset ottavat oppia niistä esimerkin voimalla

• 17w kultsutytteli

En käsitä, miten kenenkään odotetaan keräävän kakkoja, kun niistä yleistetään ja syytetään jokaista koiranomistajaa? Ainoastaan he, jotka OVAT JO vastuullisia näissä asioissa, ottavat siitä itseensä; "panostustani ei arvosteta". Ja ne vastuuttomat vain jatkavat surutta samaan malliin. Se on täällä jo niin monesti nähty. Mitkään pakottamiset ja lakipykälät eivät tehoa missään muissakaan asioissa hyvin, koska muutos ei lähde omasta itsestä. Sama on todettu esim. ylinopeuksissa; sakottamiset eivät tehoa yhtään sen paremmin kuin pelkkä kehoitus. Oma tarinani on tässä. Eräänä aamuna juuri kun olin tullut aamulenkiltä, tuli naapurin harmaapäinen vanha rouva oveni taakse. Hän oli äärimmäisen kohtelias ja puhui kunnioittavasti teititellen, vaikka olenkin "nuori plikka". Hän kertoi tuntemuksistaan siitä, että esimerkiksi minä (ei siis syyttänyt yksin minua) olen usein antanut koirani tehdä aika lähelle hänen takapihaansa. Hän painotti, ettei ole mikään pilkunhalkoja, mutta jos vain yksi koira joskus niin ei haittaisi, kun nyt hän oli laskenut että ainakin 6 koiraa talutetaan siitä monta kertaa päivässä. Lähdin hänen mukaansa katsomaan ja huomasinkin luvattoman monta läjää aivan heidän pihansa reunalla ja alueella, jonka he itse omin käsin hoitavat. Tietenkin ymmärsin ja pyysin anteeksi, enkä enää ole ollut niin välinpitämätön. En vain edes itse huomannut miten usein koirani ja toistenkin koirat siihen asioivat, harva näin nuori varsinkaan tulee ajatelleeksi sen tarkemmin kaikkea. Oli minullekin joskus ärjytty jostakin parvekkeelta, mutta koin sen vain häiriytyneeksi käytökseksi, kun jos on oikeasti asiaa, se sanotaan normaalilla tavalla. Ja kun minä tunnen alueeni koiraihmiset, kuten moni koirallinen yleensä, aloin levittää tätä asiaa, että ne kakat on hyvä kerätä tuollaisilta alueilta. Ja muutos oli silmiinpistävä! näin vähällä teolla ja kaikki sai alkunsa asiallisella, ystävällisellä pyynnöllä. Nyt vasta olen vanhan pariskunnan kanssa enemmänkin tekemisissä, ennen vain pidin heitä kärttyisinä mulkoilijoina. He ottavat koirani mielellään pihallensakin telmimään, kun meillä oma piha on niin pieni. Minä taas auttelen heitä usein lumitöissä, jne. Mutta moni koiraihminen ei vain välitä mistään, ei anna koiriensakaan telmiä toisten kanssa, eivätkä juttele muille koiraihmisille. Sama käytös heijastuu koiristakin. Eivätkä he tietenkään välitä, mihin koiransa asioivat. Heitä kun ei toisten tunteet kiinnosta. Mutta näitä on loppujen lopuksi yllättävän vähän, heidän tekosensa vain näkyvät suuresti ja pilaavat kaikkien maineen, tekipä itse mitä vain! siksi juuri olen jopa itse tullut kakoista paasaajaksi, välillä meinaan karjua jollekin, kun näen, mutta kun tiedän että se nyt viimeksi auttaa.. Asiallisuus ja ystävällisyys on auttanut ainakin 90% tapauksista.

• 6-v. rottweilerin omistaja

Laki on ihan ok, jos sen avulla saadaan kakat pois ihmisten kulkuväyliltä. Epäilen kyllä. Itse kyllä kakatan koirani ilman pussia, mutta teemme sen metsässä tai pellolla. Minua inhottaa aivan yhtä paljon läjät kengänpohjassa kuin koirattomiakin.

• koirat-ok, omistajat ei

Jotain tasoa koirankasvattajat:
        Oletteko huomanneet että usein annatte koiranne paskoa tien reunaan huomaamatta sitä, että siinä parin metrin päässä on jonkun muun parveke, ikkuna, tms!
        Ei todellaakaan ole kivaa tuulettaa pyykkejä parvekkeella kun metrin-parin sisällä lemuaa usean koiran jätökset!Jotain järkeä tuohon touhuun..Ymmärrän ettei pussiin kerääminen kiinnosta, enkä odottaisikaan sitä teiltä, mutta sen verran järkeä, että opetatte koiranne paskomaan sellaiseen ojaan tai vastaavaan ettei sinne vahingossa astu.Saati sitten ettei haju tule suoraan toisten ikkunaan!
        Nyt talven tullen olen nähnyt että lasten leikkipaikallekkin annetaan paskoa..kaikki kun on lumen peitossa niin ei tarvitse mennä pidemmmälle;(
        --herätys..koira ei itse osaa päättää mihin saa tehdä ja mihin ei!!--
        Se on teistä kiinni.
        Te olette ne todelliset paskojat, eivät koirat

• Kissako muka siisti??
        koirat-ok, omistajat ei kirjoitti:

Jotain tasoa koirankasvattajat:
        Oletteko huomanneet että usein annatte koiranne paskoa tien reunaan huomaamatta sitä, että siinä parin metrin päässä on jonkun muun parveke, ikkuna, tms!
        Ei todellaakaan ole kivaa tuulettaa pyykkejä parvekkeella kun metrin-parin sisällä lemuaa usean koiran jätökset!Jotain järkeä tuohon touhuun..Ymmärrän ettei pussiin kerääminen kiinnosta, enkä odottaisikaan sitä teiltä, mutta sen verran järkeä, että opetatte koiranne paskomaan sellaiseen ojaan tai vastaavaan ettei sinne vahingossa astu.Saati sitten ettei haju tule suoraan toisten ikkunaan!
        Nyt talven tullen olen nähnyt että lasten leikkipaikallekkin annetaan paskoa..kaikki kun on lumen peitossa niin ei tarvitse mennä pidemmmälle;(
        --herätys..koira ei itse osaa päättää mihin saa tehdä ja mihin ei!!--
        Se on teistä kiinni.
        Te olette ne todelliset paskojat, eivät koirat

Entäs sitten kissat, nekö saa kusta ja paskoa ihan mihin haluaa??
        Onpas mukava tuulettaa, kun kissan pissa haisee ikkunan aukastessa!!!
        Ja keväinen mouruna alkaa käydä hermoille!!
        Ensi kerralla kun kissa astuu tassullakaan pihamaalleni, on haulikolle käyttöä. Että sellasta!!
        Ja niitä koiranpaska roskiksia saisi olla enemmän, niin voisinkin kerätä koiraní paskat pois!!

• nauruun kuoleva

Ei taida ihmisillä olla omaa elämää kun täytyy paskasta puhua ihan näin julkisesti..HAH!
      Täytyy mennä ettei se vaan mitään outoja fiboja täältä...

• Kannattaja

Eikös niitä koiria voi käydä paskattamassa jossain muualla kuin keskellä kaupunkia, vaikka onhan se totta, että se ei ole maailaman pahin ongelma.

• 17w kultsutytteli

ole aivan samaa mieltä tuossa "niin kauan kuin ihmiset roskaavat, annan koirani paskoa mihin tippuu". Koska toisten roskaamisiin ei voi vaikuttaa, mutta omaansa voi! ja koirankin "roska" on ihmisen roska, jos ihminen sen antaa kakata minne sattuu! ei se sen koiran vika ole, sillä ei ole päätösvaltaa! harmittaa, kun itse yrittää toimia oikein, mutta jotkut ei suostu ja siitä saan minäkin sitten kärsiä ja koirani varsinkin( myrkytettiin, selvisi täpärästi). Ei se niin iso vaiva ole, eikä läheskään niin yököttävää kuin koiran kakansyönnit/kakassa kierinnät, oksennustaudit, yms. mitä jokaisella joskus tai useinkin on.

• eppu& rambo

voisin muuten ihan "urputtajien" ja muiden mielenrauhan vuoksi kerätä jätökset, kunhan olisi roskis mihin ne tiputtaa! en tasan kanna kakkapusseja omaan keittiööni haisemaan, kun koko korttelissa on vain 1 roskis. ja arvaa sattuuko se koiran hätä olemaan juuri sen ainokaisen vieressä..??? tuskin!

• kiitos
        eppu& rambo kirjoitti:

voisin muuten ihan "urputtajien" ja muiden mielenrauhan vuoksi kerätä jätökset, kunhan olisi roskis mihin ne tiputtaa! en tasan kanna kakkapusseja omaan keittiööni haisemaan, kun koko korttelissa on vain 1 roskis. ja arvaa sattuuko se koiran hätä olemaan juuri sen ainokaisen vieressä..??? tuskin!

olen täysin samaa mieltä, että voisin kyllä kerätä koiran kakat pois urputtajien mieliksi, mutta kun ei ole roskiksia tarpeeksi! harvoin näkee koiranjätöksille tarkoitettua, eikä sitä pussia tee mieli raahata koko lenkkiä mukana. jos johonki tavalliseen roskikseen sattuu sen laittamaan, niin auta armias ko mummut kyylää pahasti. eli jos pakkokorjausta vaaditaan, niin roskiksia saisi sitten ilmestyä joka mutkaan.

• JR

On ihan oikein että viimeinkin koiranomistajat joutuvat korjaamaan jälkensä,lue koirien jätökset.Kyllä asiat on olleetkin hunningolla tähän asti ja kerrostalojen ulkoilupolkujen reunat sotkettu koiranpaskalla.Entäs sitten kylissä joissa on omakotitaloja?.Tienhaarat keltaisena kun on koiriensa annettu kusaista lumipenkkaan.Nämä ulkoiluttajat on vielä usein liikkeellä hämärässä ja heitä on vaikea tavata "rysänpäältä".Jos näin kävisi niin varmasti joutuisi siivoamaan jälkensä.Tämä ei kuitenkaan koske kuin osaa koiranomistajista.Toiset ymmärtävät olevansa vastuussa koiriensa tekosista.Toisille sitä älliä ei vain ole annettu.

• Koiranomistaja ja pienen lapse

Entäs ihmisten heittämät roskat sitten, jotka eivät maadu kuten esim. lasinsirut???En kunnioita ihmisiä, jotka jaksavat vuodesta toiseen valittaa koiran paskoista,jotka kyllä maatuu. TOISIN KUIN IHMISTEN LUONTOON NAKKELEMAT ROSKAT!!!
        Sitten kun ihmiset oppivat kunnioittamaan luontoa, niin sitten alan kunnioittamaan teitä jotka jaksavat valittaa maatuvista koiran paskoista!!
        Jos koirien paskoista sakotetaan, pitäisi myös kissanomistajia ja luonnon roskaajia sakottaa.
        Kissat myöskin paskovat ympäriinsä ja varsinkin hiekkalaatikoille, joissa meidän lapset leikkivät.
        Keväisin alkaa se mouruaminen ja kissanpissan haju tunkee sisälle asti. Siis jos meitä koiranomistajia sakotetaan SAKOTTAKAAMME MYÖSKIN KISSANOMISTAJIA!!!
        Miettikääpä sitä!!

P.s. Meidän koira ei ainakaan toisten portinpieleen asioitaan tee, vaan metsään ja siitä olen huolen pitänyt ja aina tulen pitämään!!

• Doggitytsy

Taisi olla eka kerta, kun kuulen kehuja kakkojen keräämisestäni. Ei siitä nimittäin juuri kiitosta saa, vaan syyllistetään kaikki koiraihmiset joidenkin törppöjen tekosista. Ei ihmiset kyllä yhtään tippaa motivoi keräämään, mutta kerään silti vaikka sitten itsekkäistä syistä. Mutta kusta en ala kaapimaan hangesta, tuskin kukaan saasteista mustaa hankea muutenkaan haukkaa, paitsi -taas- koirat itse..

• lende

no hoho..oikeesti ajatelkaa nyt vähän,ei siitä voi mitään sakkoja antaa...Jos koira tekee asiansa keskelle katua/jalkakäytävää,sit olis omistajan aiheellista korjata se pois.Toinen voi vähän vihjasta et "hei,kato vähän mihin koiras teki jätöksensä" ja ajatella toisten ihmisten mukavuutta mutta eikai "kakka-läjä"missään ojan reunalla haittaa (se maantuu ajan myötä).Jos lapsista puhutaan,ne on vanhempien vastuulla katsoa mitä lapsi laittaa suuhun...eikä esim 10.vuotias mitään kakkaa laita suuhun,Kai sentään vanhemmat katsoo mielummin mitä lapsi laittaa suuhunsa ko maksaa kauheita lääkäri-maksuja.Nehän kiertää koiran jätökset kaukaa..eli EI VOI SAKOTTAA !!

• H2o

ilmeisesti tätä aihetta ei oltu tarpeeksi jauhettu, vaan jokaisen on saatava hokea omaa kantaansa aina uudestaan.. Kyllä vähän joka asiasta löytyvät omat huonotkin puolensa, niin näissäkin asioissa. Mutta eivätkö asiat olisi kuitenkin edes HIUKAN paremmin, kun niitä kakkoja kerättäisi, ainakin näkyvimmiltä paikoilta? Kyllä niitä näkee ihan roskisten vieressäkin makaavan, että ei se aina siitäkään ole kiinni. Siitäkin huolimatta, että ihmiset ja katinroikaleet jatkavat tuhojaan; olisi yksi asia edes paremmin? Vai? Itse kerään, jos roskis löytyy, omalla alueellani niitä on kyllä laitettu kiitettävästi, mutta olen kävellyt seuduilla joissa ei roskiksen roskista todellakaan ole. Mutta joku raja tuohonkin että "tien reunat ovat keltaisenaan koirankusta"! entä autoteiden saasteista pikimustat reunat? Ei ketään häiritse? Kusta ei sentään ole pakko ottaa elimistöönsä, kuten saasteet joita kokoajan hengitämme. Jo on suvaitsematon maa, jos pitää ryhtyä purkittamaan koirankusetkin!

• JR

Siitä keltaisuudesta vielä senverran että onko ihan pakko antaa koiran kusta juuri talomme portinpieleen?.eikö järki sano mitään?Kyllä niitä muitakin paikkoja on.Sitäpaitsi maksamme kiinteistöverona oman kiinteistömme kohdalla olevasta tieosuudesta.Ei voi kuin ihmetellä Näitä tok tok tyyppejä kun ei ole mitään ymmärrystä.Tämäkin koskee vain pientä osaa koiran omistajista.

• "Roskistenlainaaja"
        JR kirjoitti:

Siitä keltaisuudesta vielä senverran että onko ihan pakko antaa koiran kusta juuri talomme portinpieleen?.eikö järki sano mitään?Kyllä niitä muitakin paikkoja on.Sitäpaitsi maksamme kiinteistöverona oman kiinteistömme kohdalla olevasta tieosuudesta.Ei voi kuin ihmetellä Näitä tok tok tyyppejä kun ei ole mitään ymmärrystä.Tämäkin koskee vain pientä osaa koiran omistajista.

onkin; vain pienikin osa koiranomistajista saa todella pahaa jälkeä aikaan ulkoiluttaessaan koiraansa samalla alueella monesti päivässä!! kyllä minunkin puska-aitani kun on ihan tien vieressä, niin arvaa vaan onko paskaa täynnä. Mutta toisaalta eiväthän ihmiset voi tietää, että minä kyllä antaisin luvan "lainata" roskistani, sinne saa oikein hyvin laittaa, voisin vaikka lapion laittaa tyrkylle; ei pussien kantamista, ei paskaan käsillä koskemista. Itse laitan kakat toisten roskikseen, vaikka kuka sanoisi mitä ja oli laki mikä oli. Sääntöjä on vähän pakko joskus soveltaa käytännössä; niitä päättäneet eivät ole Jumalia, jotka ovat osanneet ottaa kaiken täydellisyydessään huomioon. Eikä siitä luulisi kenellekään haittaa olevan ja jos on, niin yhdyn näihin "en kerää ellei tule roskiksia"- tyyppeihin. Siivoan jopa täällä Turussa koirien ulkoilutusalueiltakin toistenkin koirien paskat. Että ei edes koirille tarkoitetuilta alueiltakaan voida siivota, kiva sinne viedä koiransa kahlaamaan paskassa! mutta tuollaisiakin vaan on, ei niitä kaikkia millään saa kitkettyä. Mutta kyllä me koirallisetkin, vastuuntuntoiset siitä kärsitään, uskallan väittää että juuri me eniten. Sääliksi käy koiranomistajia, joiden koirilla on into syödä paskaa ja kieriä siinä, tiedän näitä, mutta omani ei onneksi ole kuin joskus harvoin.. ONNEKSI maailmassa on suurempiakin epäkohtia, mutta tämä on yksi aivan turha sellainen.

• Todella kyllästynyt.
        JR kirjoitti:

Olen ihan samaa mieltä ton jr:kanssa.
        Miksi pitää koiran antaa tehdä tarpeensa postilaatikon juureen. Eikö ole mitään muuta paikkaa. Onko koiran omistajat (ei kaikki) niin TYHMIÄ???

• Janni
        JR kirjoitti:

ystävällistä pyyntöä olla tekemättä sellaista? Laita se vaikka kirjallisena kehoituksena (mutta varaudu että jotkut idiootit sen potkivat pois, älä kuitenkaan heti kaikkia koirallisia taas syyllistä, pliis!). Täälläpäin on joihinkin paikkoihin tullut koirakielto-kyltti tai ihan itse kirjoitetun kehoituksenkin olen nähnyt: "ole ystävällinen äläkä asioita koiraasi tässä". Kyllä tuollainen sai heti tuntemaan piston sydämessä että "en kai vaan ole joskus tehnyt itse niin, toivottavasti en.." Mutta se että jostakin parvekkeelta tai räppänän takaa ärjästään kasvot piilossa, tai tullaan suorastaan potkimaan koiraa, se sellainen saa vain päinvastaisen reaktion; tekisi mieli hukuttaa koiranpaskaan sellaiset paskafanaattiset, kjäh. Siis viha kyllä synnyttää vihaa ja ystävällisyyskin yleensä ystävällisyyttä, mutta vaatii myös taitoa tulla oikein ymmärretyksi. Liian mairitteleva kehoituskin voidaan ottaa vittuiluna, koiraihmiset kun saavat kuulla kaikenlaista, niin eivät osaa helposti ottaa vastaan kehoitusta kakoista ystävällisenä. Valitettava tosiseikka on, että moni ei tosiaankaan ymmärrä mitä on tekemässä, ellei sitä heille uskottavasti sanota, nuoret taluttajat varsinkaan.. En minäkään edes huomannut paskojen määrää ennenkuin aloin oikein syynäämällä syynätä. Silloin vasta pelästyin! Ärjymistä ei ainakaan uskota, vaan sillä on pikemminkin päinvastainen vaikutus. Minäkin aloin ottaa ongelman tosissani oikeastaan vasta tällä palstalla luettuani asiallisia perusteltuja kehoituksia, niistä sai selvän syyn ja motivaation kerätä. Nyt tunnen oloni ylpeäksi kun kävelen kakkapussi kädessä ja ihmiset näkevät sen.

• Janni
        Todella kyllästynyt. kirjoitti:

Olen ihan samaa mieltä ton jr:kanssa.
        Miksi pitää koiran antaa tehdä tarpeensa postilaatikon juureen. Eikö ole mitään muuta paikkaa. Onko koiran omistajat (ei kaikki) niin TYHMIÄ???

Mitä se toisaalta haittaa? Tuskin kukaan nuolee postilaatikkonsa jalkaa, vaikka lempipostiansa saisikin?

• phm

Muuten ihan ok juttu kerätä koiransa paskat, mut mihinkäs sit sen pussin heität? Lahdesta terveisiä, et täällä roskiksia ei liikaa oo tullu lenkkipoluilla vastaan! Keräilen kyllä koirani jätöksiä monesti, mut heitän sit ne pusseineen päivineen johonkii ojaan ku ei roskiksia oo monen kilsan lähettyvillä. Onks se sit hyvä? EIPÄHÄN TAHRI KENENKÄÄN LAPSUKAISEN KENKIÄ!

• f

tuo lapsukaisjauhatus ärsyttää muutenkin, aivan kuin ne LAPSET olivat maailman napa! jotain kai niillekin täytyy opettaa ja ehkäpä siitä sit olis hyvä aloittaa et paskaa ei yleensä syödä...

• Eini
        f kirjoitti:

tuo lapsukaisjauhatus ärsyttää muutenkin, aivan kuin ne LAPSET olivat maailman napa! jotain kai niillekin täytyy opettaa ja ehkäpä siitä sit olis hyvä aloittaa et paskaa ei yleensä syödä...

ehkä olis jo korkea aika lastenki oppia aattelemaan muutaki ku vain ihmiselämää! vai? Eiks se ole vähän niinku ihmiskunnan pelastus tms?

• uros koira
        Eini kirjoitti:

ehkä olis jo korkea aika lastenki oppia aattelemaan muutaki ku vain ihmiselämää! vai? Eiks se ole vähän niinku ihmiskunnan pelastus tms?

Aikasimpa tämä kakka keskustelu käynnistyi tänä "keväänä".Itse esikaupunki alueella asuvana koiran omistajana en pidä pahana kerätä kakkoja pois vaikka koirani vaiston varaisesti meneekin sivuun paskalle,eikä virallisia kakka roskiksia ole ainuttakaan laitan vain pussin(vihreä,maatuva)lähimmän kerrostalon roskikseen.Ihme ja kumma mutta ei siitä kukaan ole valittamaan tullut.Ja siitä pissasta,esteettinen "häiriö" se voi olla mutta juuri pari päivää sitten luin lehdestä että koiran pissa on steriiliä,eläinlääkäri kirjoitti.Että eipä se tuleva laki meikäläistä paljoa hetkauta.Mukavaa lenkki kevättä kaikille.

• Anonyymi

ok-tontin ojat pidetään siistinä yleensä siimaleikkuseilla ja jos siima osuu koiranpaskaan niin sitä paskaa on ilmassa koneenkäyttäjän vaatteissa ja itse siimaleikkurissa on sitä mukava siivota .ratkaisu: koiravero takaisin kunnes opitaan.

• Anonyymi

Kärpäsiä alkaa tulemaan koirien kakkaläjöistä mielin määrin kohta kun aurinko bähän lämmittää kakkaroita.

• Anonyymi

Kyllä se on ihan oikein,että korjaa koiransa paskat pois kaupunki keskusta alueelta.Jos metsässä taluttelee,niin ei sieltä tietenkään,kunhan ei anna ihan polulle paskantaa.Minullakin on koira ja välillä oli kaksikin. Omalta pihalta olen siirrelly niitä,ettei kukaan tallaa. Tuskin kytillä on resursseja kyttäillä koiran paskoja,vaikka koulutuksen ja luonteen puoleen olisi aivan sopiva homma. "Vitsi."

• Anonyymi

Olisi hyvä viesti koirien omistajille, jos toimisi kuten tunnettu surrealisti ja temppuilija: Salvador Dali: postiluukusta ja postilaatikkoihin ulostetta ja verta kirjekuorissa, sekä mätänemiä eläinten osia toukkineen hajusteena :D

• Anonyymi

Koiranomistajana ihmettelen todella mikä aivosumu on sellaisella koiranomistajalla joka kyllä kerää koiransa jätökset, mutta heittää sitten sen pussin ensimmäiseen mahdolliseen paikkaan esim. avo-ojaan. Keväällä sitten on kaunista katseltavaa kun lumet sulaa. Eihän se biopussikaan heti hajoa. Asutusalueilla on ihan itsestään selvää että näin järjetöntä toimintaa ei hyväsky kukaan. Ei ihme että jotkut vihaavat meitä koiran omistajia ja näiden järjettömästi käyttäytyvien törppöjen vuoksi myös meitä järkeviä ja asiansa oikein hoitavia koiranomistajia vihataan. Sakot olisivat paikallaan heille sekä myös niille muutoin vaan roskaaville pullon ym. roinan heittelijöille. Ei voi kuin todeta että maapallon turhin asukas on ihminen.

• Anonyymi

DNA-testit otettava joka rakista rekisteröinnin yhteydessä ja iso lasku omistajalle kun löytyy paskaa.

• Anonyymi

Koiran omistajana en voi sietää jos koirani nuuhkii ulosteita tai tarpoo niissä. Ulosteet kerättävä pois ja sitten sekajätteeseen. Tämä on tärkeä terveysasia myös koiran kannalta.

• Anonyymi

Muslimi jos astuu koiran paskaan,niin se on jo rasismia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen

"Y­lei­ses­sä tie­dos­sa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki
      Maailman menoa
      200
      6148
    2. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      144
      2857
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      44
      2317
    4. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      93
      2079
    5. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2021
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      231
      1427
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      77
      1402
    8. Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin

Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa
      Maailman menoa
      303
      1387
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      1326
    10. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      6
      1256
    Aihe