Busssi maksut on karannut jonnekkin! Ainakin Kuopiossa.Ei`meikkä^`voi lähteä keskustaan eikä minnekkään
melkein kolme-euroa matka.Pitäis tulla takaisinkin.
Nyt,kun on vaalit tulossa, voisiko joku huomata meidän mielenterveyden,että pitäis päästä vähän tuulettummaan.
Lastenlapisia pitäisi molemmin puolin tavata.
He,opiskelevat ei riitä raha maksuihin !
Paikalliset ehdokkaat eivät ota mitään kantaa'
Mielenterveys on in``missä toimenpiteet.
Meille 70 v.ilmaiset bussiliput. Eihän me enää kauan rasiteta.
Tämä on varmaan paikallinen juttu.
Mutta onko ? samoja mietteitä *
Bussimaksut !
21
789
Vastaukset
- kuten esim. Budapestissa
joukkoliikenne ilmaista eläkeläisille! Tuntui uskomattomalta astua sisään bussiin ja ratikkaan noin vain ilman minkään valtakunnan tikettejä. Mitenkähän siellä talous on järjestetty, että moinen etu pystytään järjestämään?
- Kallen mummo
Siellä saa kaikki EU maan kansalaiset jotkä täyttäneet 65, matkustaa ilmaiseksi, minäkin olen sen tehnyt muutamana päivänä.
Koskahan ne kaupungit meillä joissa kaupinkiliikenne ylettyy samaan? Kallen mummo kirjoitti:
Siellä saa kaikki EU maan kansalaiset jotkä täyttäneet 65, matkustaa ilmaiseksi, minäkin olen sen tehnyt muutamana päivänä.
Koskahan ne kaupungit meillä joissa kaupinkiliikenne ylettyy samaan?Kun antaisivat edes alennusta eläkeläisille,kuten VR
Meillä on tuo Helmi-taksi systeemi edullinen,mutta ei sekään liikennöi viikonloppuisin ja se on tilattava edellis päivänä.- Hintriika*
muori67 kirjoitti:
Kun antaisivat edes alennusta eläkeläisille,kuten VR
Meillä on tuo Helmi-taksi systeemi edullinen,mutta ei sekään liikennöi viikonloppuisin ja se on tilattava edellis päivänä.Viimeksi viikko sitten käytin tämän Perämeren kaaressa sijaitsevan kaupungin joukkoliikennettä. Noin 10 km:n päässä olevasta (tehdas)lähiöstä keskustaan maksoi 3,50 euroa.
Taisi alkumatkasta olla yksi muu matkustaja isossa onnikassa (bussissa)! Usein olen ollut ainoa, kun olen illalla tullut sieltä tuttavani luota.
Vuorot harvenevat koko ajan, kohta viimeisetkin matkustajat kaikkoavat... En ymmärrä, miten autottomat ihmiset yleensä voivat asua siellä. Kuitenkin siellä asuu paljon eläkeläisväestöä, eikä kaikilla ole omaa autoa.
Helsingissä asuin metroradan varressa ja eläkkeelle päästyäni ehdin jonkun aikaa nauttia eläkeläisalennusta, koska sain (mitättömän pienen) osan eläkkeestäni Kelan kansaneläkkeenä. Matkustaminen tuntui lähes ilmaiselta!
Tänne muutossa olin laittanut ehdoksi asunnon löytymisen keskustasta. Tästä minulla on kävelymatka kaikkien palvelujen ääreen, mutta kuten sanottu - kaikki eivät asu keskustassa täälläkään.
Joten Kupiossa matkustaminen on vielä halpaa meidän hintoihimme verrattuna! Silti varmasti liian kallista. Jotakin pitäis tehrä! - Kaukana on
Hintriika* kirjoitti:
Viimeksi viikko sitten käytin tämän Perämeren kaaressa sijaitsevan kaupungin joukkoliikennettä. Noin 10 km:n päässä olevasta (tehdas)lähiöstä keskustaan maksoi 3,50 euroa.
Taisi alkumatkasta olla yksi muu matkustaja isossa onnikassa (bussissa)! Usein olen ollut ainoa, kun olen illalla tullut sieltä tuttavani luota.
Vuorot harvenevat koko ajan, kohta viimeisetkin matkustajat kaikkoavat... En ymmärrä, miten autottomat ihmiset yleensä voivat asua siellä. Kuitenkin siellä asuu paljon eläkeläisväestöä, eikä kaikilla ole omaa autoa.
Helsingissä asuin metroradan varressa ja eläkkeelle päästyäni ehdin jonkun aikaa nauttia eläkeläisalennusta, koska sain (mitättömän pienen) osan eläkkeestäni Kelan kansaneläkkeenä. Matkustaminen tuntui lähes ilmaiselta!
Tänne muutossa olin laittanut ehdoksi asunnon löytymisen keskustasta. Tästä minulla on kävelymatka kaikkien palvelujen ääreen, mutta kuten sanottu - kaikki eivät asu keskustassa täälläkään.
Joten Kupiossa matkustaminen on vielä halpaa meidän hintoihimme verrattuna! Silti varmasti liian kallista. Jotakin pitäis tehrä!Kertalippu on 3,80. Kun ei asiaa usein ole, on turhaa ostaa esim. kuukausilippua. Lieneekö niitä edes?
Joka tap. eläkeläinen ja puoliso käy Helsingissä muutaman kerran vuodessa. Matka edestakaisin kahdelta on siis 15,20 E. Eipä usein tee mieli lähteä.
Oman auton käyttö tuntuu halvemmalta, vaikka joutuu aina maksamaan parkkipikasta. Kukkaro ei tunnu keventyvän niin paljon. - Puutarhakaupunkilainen**
Hintriika* kirjoitti:
Viimeksi viikko sitten käytin tämän Perämeren kaaressa sijaitsevan kaupungin joukkoliikennettä. Noin 10 km:n päässä olevasta (tehdas)lähiöstä keskustaan maksoi 3,50 euroa.
Joten Kupiossa matkustaminen on vielä halpaa meidän hintoihimme verrattuna! Silti varmasti liian kallista. Jotakin pitäis tehrä!voi muutama sata mertiä maksaa nuo runsaat 3€.
Kun hyppää bussiin Espoon puolella ja poistuu ensimmäisellä Hesan tai Vantaan pysäkillä, niin siinä se on. Ylitit kaupungin rajan.
Se on sitä seutuhöpötystä.
Teknisesti olisi niin helppo tehdä matkasta riippuvainen maksusysteemi.
Kun nouset autoon, niin leimaat ja kun poistut, niin leimaat. Maksu ajetun matkan mukaan.
Ja lisäksi voisi laittaa vielä vuorokauden aikavaikuttimen.
Sama tietysti toiseen suuntaan.
- plikka Nääsvillestä
on 65 vuotta täyttäneille oma matkakorttinsa,jolloin matka maksaa 70 senttiä ja siinä ei ole mitään käytön aikarajoituksia.Joten lyhyellä asialla keskustassa käynti eestaas halpa,siirto-oikeus on tietysti tunnin sisällä.
- maisisko
Jos silloin markka aikaan olisi joutunut maksamaan
15 - 18 mk bussilipusta, niin ko firmat olisivat kuolleet asiakkaiden puutteeseen.
Hinnat ovat tosiaan karanneet jonnekin.
Tietysti ei pitäisi vertailla hintaja markka-aikaan, mutta joskus lasken pienet hinnat markoiksi,
ja tulen siihen tuloksee, että en olisi........ Koska nuo isot bussit ajelevat päiväaikaan melkein tyhjillään, niin matkojen hintoja voisi alentaa muina kuin ruuhka-aikoina.
Sehän sopisi eläkeläisille.
Ruuhka-aikoina taas töihin menijöillä voisi olla käytössä tuo matkaetukortti.
Ei välttämättä ilmaista, mutta edullista kaikille.- Laritsa M
...eläkeläinen saisi matkustaa arkimaanantaista arkitorstaihin.
Ellen väärin muista, VR on joskus myynyt sellaista pilettiä. - neilikka
Ehdottomasti pitäisi ainakin porrastaa.
Vaikka olisi kymmensenttiä niin sekin tuottaisi liikenteelle enenmän kuin tyhjaä bussi.
Pitäisikö olla nainen johdossa ?.
- Liisilä
Sieltä Kuopiosta juuri hyppäsin pikalinjan kyytiin ja ajoin n. 30 km Riistavedelle, joka kuuluu nykyisin samaan kaupunkiin. Pyysin eläkeläisen lipun. Se maksoi 10,10 euroa. Mielestäni se oli paljon.
Nuukana ihmisenä ajelen junalla, jos vain haluamaani paikkaan menee rata. - Jatta
on. Täällä omassa kaupungissani tämän vuoden alusta saivat eläkeläiset 65 v.täyttäneet käyttää paikallisia busseja ilmaiseksi. Täytyi vain lunastaa bussikortti, joka maksoi 6 e. On kokeilussa vuoden loppuun.
Olen kuullut huhuja, että vielä jatkettaisiin ensi vuonnakin, saas nähdä? On tosi hyvä etu, vaikka paikallisen kertamaksu pudotettiinkin 2 e:oon. Minulla on parin km:n matka kaupunkiin ja useinhan sen kävelen tai ajan pyörällä näin kesällä. Talven tullen se on hyvä juttu.- Katicat2
Kovasti riippuu missä asumme bussimatkojemme hinnat. Turussa eläkeläisten (65 täyttäneiden)bussikortilla matkustaminen maksaa 1.40/matka ja 1.20 klo 9.00-13.00 välisenä aikana. Kun vielä siihen sisältyy 2 tunnin vaihtoaika, ehtii hyvin käydä vaikka hammaslääkärillä yhden matkan hinnalla, torikäynneistä puhumattakaan.
Katicat2 kirjoitti:
Kovasti riippuu missä asumme bussimatkojemme hinnat. Turussa eläkeläisten (65 täyttäneiden)bussikortilla matkustaminen maksaa 1.40/matka ja 1.20 klo 9.00-13.00 välisenä aikana. Kun vielä siihen sisältyy 2 tunnin vaihtoaika, ehtii hyvin käydä vaikka hammaslääkärillä yhden matkan hinnalla, torikäynneistä puhumattakaan.
Meillä ei ole mitään tuollaisia etuja.
Ainut on tuo sosiaali toimiston ja seurkunan järjestämä kyyti,2€ sivu,tilattava edellis päivänä,ajaa kyllä ovelta ovelle.
Muuten bussi maksu2,90€
ei olla saman arvoisia ei;((- kieloke3
Katicat2 kirjoitti:
Kyllä Tampereella pääsee eläkeläisten kortilla
9-14 välillä 70 sentillä ja muuhun aikaan on 1,40e , niin että mielestäni se ei ole kohtuuton maksu ja on juuri niinkuin oliko Ruuneberi joka ehdotti että aikana jolloin ei ole ruuhkaa pääsemme halvem malla, mutta tietysti jos voisi kukea ilmaiseksi aina parempi. - ajastin
kieloke3 kirjoitti:
Kyllä Tampereella pääsee eläkeläisten kortilla
9-14 välillä 70 sentillä ja muuhun aikaan on 1,40e , niin että mielestäni se ei ole kohtuuton maksu ja on juuri niinkuin oliko Ruuneberi joka ehdotti että aikana jolloin ei ole ruuhkaa pääsemme halvem malla, mutta tietysti jos voisi kukea ilmaiseksi aina parempi.Hienoa kun on eläkealennus. Siinäkin taas on kuitenkin karsinointia erikastiin. Klo 14 voi asiotaan hoitaa korotetulla hinnalla.
Omituista,kun kuitenkin eläkeläisetkin maksaa yhä edelleen veroa. Säästetty palkasta eläke, palkasta josta maksettiin vero samasta siis toiseen kertaan vero. Eikä kuitenkaan kelpaa matkustamaan kuin määrättynä aikana alennuksella. Arvostus on hakusessa. - Demo***
ajastin kirjoitti:
Hienoa kun on eläkealennus. Siinäkin taas on kuitenkin karsinointia erikastiin. Klo 14 voi asiotaan hoitaa korotetulla hinnalla.
Omituista,kun kuitenkin eläkeläisetkin maksaa yhä edelleen veroa. Säästetty palkasta eläke, palkasta josta maksettiin vero samasta siis toiseen kertaan vero. Eikä kuitenkaan kelpaa matkustamaan kuin määrättynä aikana alennuksella. Arvostus on hakusessa.siis vanhoja, älä nuoria.
- 70.v
ajastin kirjoitti:
Hienoa kun on eläkealennus. Siinäkin taas on kuitenkin karsinointia erikastiin. Klo 14 voi asiotaan hoitaa korotetulla hinnalla.
Omituista,kun kuitenkin eläkeläisetkin maksaa yhä edelleen veroa. Säästetty palkasta eläke, palkasta josta maksettiin vero samasta siis toiseen kertaan vero. Eikä kuitenkaan kelpaa matkustamaan kuin määrättynä aikana alennuksella. Arvostus on hakusessa.Olen joskus ehdottanut kuopion paikallisliikenteelle,että jouluostoksille pääsisimme aivan joululahjaksi.
Ei ole tullut vastausta.
Tänäänkin lähiön päätepysäkiltä ei noussut yhtään matkustajaa.
Ajattelinpa!
olisi siihen eläkeläisiä mahtuntut, vaikka torielämmää katselemaan.
Olisin voinut ostaa vaikka talvimyssyn,mutta
kolmeneuron maksun hinnalla se jää ostamatta. - 70.v
70.v kirjoitti:
Olen joskus ehdottanut kuopion paikallisliikenteelle,että jouluostoksille pääsisimme aivan joululahjaksi.
Ei ole tullut vastausta.
Tänäänkin lähiön päätepysäkiltä ei noussut yhtään matkustajaa.
Ajattelinpa!
olisi siihen eläkeläisiä mahtuntut, vaikka torielämmää katselemaan.
Olisin voinut ostaa vaikka talvimyssyn,mutta
kolmeneuron maksun hinnalla se jää ostamatta.Siis,unohdin maksu on ed.takaisin,n.6. euroa.
Myssy sää ostamatta.
Bussimaksut ovat hinnakkaat. Me pääkaupunkiseudulla asuvat sen varsinkin tiedämme. Ei oikein pääse kulkeman mihinkään, kun bussimatka on kallis, ja parkkipaikat samoin. Polkupyörälläkö sitä pitäisi kulkea kaupungin vilinässä yli seitsemänkymppisten? Talvella potkukelkalla?
Mutta pitää vain muistaa, että talous kiristyy kiristymistään. Kuulemma ensi vuosikymmenellä eläkeläisten määrä ylittää työikäisten määrän, työvoimapula uhkaa, ja palvelut vähenevät. Ei ole varmaankaan mitään mahdollisuuksia mihinkään ns. "ilmaiseen" enää lähitulevaisuudessa.
Joudumme maksamaan yhä enemmän yhä vähemmästä.
Vanha totuus on, ettei ole ilmaisia lounaita. Maksamme aina tavalla tai toisella. Jos emme maksa rahalla, niin hidastuneina palveluina, suorastaan heitteillejättämisinä ja unohduksina.
Tarvittaisiin lisää työntekijöitä, ja mistähän muualta niitä saisi kuin muualta maailmasta.
Asenteemme täällä lintukodossamme kuitenkin ovat sitä luokkaa, että maahanmuuttajat eivät suurella innolla suomalaisia rupea palvelemaan.
Maailma muuttuu niin suurella vauhdilla, että emme pysy perässä. Nyt ihmisiä on 6 miljardia, jonkin vuoden kuluttua kulemma jo 9, jollei syntyvyyttä todella radikaalisti ruveta vähentämään.
Sitten loppuu ruoka ja varmaan ilmakin.
Ja siinä kurimuksessa ei meidän bussimatkamme ole edes pisara meressä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861779Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,171111Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981086Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79972- 92829
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot150799Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs53745- 53684
Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51671