"Tiekonevika on pysäyttänyt junaliikenteen Etelä-Suomessa. Kauko- ja lähiliikenteen junat seisoivat aamulla Helsingin Rautatieasemalla."
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Junaliikenteen lamaannuttanut tietokonevika iski uudelleen/1135240085379
junaliikenne jumissa
28
9578
Vastaukset
- kun on Espoosta
Ketä kiinnostaa jos joittenkin köyhien vantaalaisten junat ei kulje...
Muahhahahaaa- espoolainen2
Sattumoisin eivät kulkeneet junat kyllä Espoostakaan.
- Mä vaan
Köyhien Vantaalaisten?
Kyse on Suomenlaajuisesta jutusta,
mielenkiintoisempaa ainakin kuin BB, josta näillä saiteilla hourutaan hullun lailla. - kiinnosta
Sinuakin kiinnosti kun tulit tänne kommentoimaan...täytyy vaan yrittää joka paikkaan tunkea sitä olettamusta että arvosi muka nousisi toisten silmissä kun olet oikein Espoosta, on pieni maailma ressukalla.
- pehtoori1993
Joo espoon suvelassa esimerkiksi asuu todella hyvin toimeentulevia ja varakkaita ihmisiä. Espoo on metsää, Vantaa sentään kaupunki.
- Ratahallintokeskus
ei tarvita edes lumimyräkkää, kun liikenne jo takkuaa.
Ehkä heidän palvelimensa ovat samoja koneita kuin Suomi24:llä:)
Nyt sitten vaan kaikki neljä miljoonaa suomalaista, jotka eivät vielä asu pääkaupunkiseudulla, muuttopuuhiin sinne päin. Isoissa kaupungeissa kun kaikki on niin paljon tehokkaampaa kuin muualla maassa. Ainakin, mikäli uskomme erästä tuotantotalouden professoria.
Ja miksi emme uskoisi?:D - ewew32
Liikaa ollaan suomessa Helsinki keskeisiä. Näkee jo helvetti uutisissa ja säätiedotuksissa kuinka HELSINKIÄ palvotaan kuin jumalaa. Aivan kuin suomessa ei muita kaupunkeja ole.
- Kehä III
Minä näin Idolseissa jotain videokuvamateriaalia, jostain porvoosta ja kajaanis... olipa hirveitä tuppukyliä. Mikä valuutta muuten toimii siellä kehä 3 ulkopuolella? Vieläkö oravannahka tukkii teijän Pajatsot?
- kauheapaikka
Kehä III kirjoitti:
Minä näin Idolseissa jotain videokuvamateriaalia, jostain porvoosta ja kajaanis... olipa hirveitä tuppukyliä. Mikä valuutta muuten toimii siellä kehä 3 ulkopuolella? Vieläkö oravannahka tukkii teijän Pajatsot?
kyllä en muuttas kehä 3 sisäpuolelle vaikka maksettais, mielummin vaikka oravannahkojen kanssa kajaaniin tai vielä kauemmas.
- Tre/Jkl rules
kauheapaikka kirjoitti:
kyllä en muuttas kehä 3 sisäpuolelle vaikka maksettais, mielummin vaikka oravannahkojen kanssa kajaaniin tai vielä kauemmas.
Samoin minä, mulle riittää kun käy pari kertaa vuodessa kehän ruuhkissa tökkimässä, ai että siellä hermo lepää, siellä se on nasta viettää päivästä tuntikaupalla, onnea vaan.
Jos sitten asiaa katsoo tärkeimmältä kantilta eli lasten, epuilla luokkakoot monessa koulussa siellä 30, yli lain määräämän suosituksen, ei hyvä, entä terveydenhuolto, taitaa olla ongelmat aika isot, entä lasten huostaanotot, surullista tilastoa, ei sillä etteikö olis ongelmia muuallakin Suomessa, mutta Vantaa, Hesa, Espoo, sinne ne kasautuu...
Hieman lähti juna-aihe käsistä mutta tulipahan puheeksi.
- Bensalla paras
"tää on sitä nykyaikaa juippi"
- 30 vuotta korjannut junia
VR tyyli hoitaa junaliikennepolitiikkaa on liian monta kymmentä vuotta jäljessä.
- suomalainen2
Nyt on jälleen se vuodenaika, jolloin junaliikenteen kuuluu takkuilla. Jos ei ole vesisadetta, lumimyräkkää tai pientä pakkasta, niin silloin vika kuuluu olla tietokonejärjestelmässä.
Mietityttää vain se, miten kävisi kriisitilanteessa, jos väestö pitäisi evakoida muualle. Vaikeata se varmaan olisi, jos junaliikenne ei toimisi kunnolla.- 30v.
Lehtiliukkaat unohtui
- blondeistablondein72hki
20 min töistä raidevikojen takia ja tänään junan sijasta kuljin bussilla joten mulle ei ole haittaa ollut.
- Kivimiehet
Kivimiehet on taas ronkkineet aseman kelloja. Niistähän veturikuskit katsovat lähtöajan.
Joo, voi kiitos taas. Oli niin mukavaa seistä odottaa malmin juna-asemalla. EI EDES VOITU ILMOITTAA. Että juna ei tule, pikkasen alko suorastaan vituttamaan. Koulustakin myöhästyin.
Taidanpa tästä lähtien käyttää bussi-linjoja kun vr:llä on noita ongelmia.Täällä Englannissa on junaliikenne aina sekaisin. Ei voi edes luottaa, että juna lähtisi siltä Lontoon asemalta, josta alunperin pitäisi.
- Mä täs vaan
Täytyy tähän nyt todeta että ONNEKSI en asu Lontoossa enkä Hesassa.
Fillarilla sen sijaan näillä korkeuksilla pääsee ja ei maksa paljon.
- Päivä ei mennyt pilalle
Haluan kiittää veeärrää siitä, että se valitsi minun vapaapäiväni tälle tietokonevialle! Ei mennyt päivä pilalle! Menotkin olin sopinut myöhemmälle, vaikka ensin olin aamua ajatellut. Kyllä kävi hyvä tuuri! Tietysti huono juttu niiden kymmenien tuhansien muiden ihmisten kannalta...
- joo nii
koulusta myöhästyin yli 1h:) olihan sielllä puistolan asemalla ihan jeees venailla sellaset 50min 584056346 asteen pakkasessa:D
- pennitön uneksija
Kaikki mikä on kytketty jotenkin tietokoneisiin voi pettää.Ja se ei ole vähän se.Miettikää mitä tapahtuu,kun esim.pankkien tietokoneet "sekoaa".Siinäpä sitä sitten voidaan pahimmassa tapauksessa olla sentittömiä tai sitten tilille on putkahtanut "lottovoitto".Tai ei ole tiliä enää ollenkaan.Ja pankithan ei luonnollisestikkaan vastaa mistään.Eikä pankit ole ainoa laitos,jossa tärkeitä papereita ja tietoja säilytetään.Ja voi ne varmuuskopiotkin kadota.
- jepulis
Kyllä näin on. Kaikki vaan nykyään on niin tietokone pohjalla ja sehän on vain kone. Mitä vain voi sattua ja joskus kunnon hakkeri päästä kantoihin käsiksi. Sitten puidaan ja ihmettellään katastrofi tilannetta, että kuin näin pääsi käymään eipä olisi uskonut ennen kuin on myöhäistä. Liikaa tehdään kaikki, kaikki helpottavan tietokone systeemiin, kunnes se kaatuu. Ajatella junat kulki ennenvanhaa ilman tietokonettakin :) Ihmiset
- vr on se vika...
"Joo, tämmönen tietokonevika, ei voi mitään... sori että unohdettiin ilmottaa..."
Voisivat panostaa enemmän junien toimivuuteen ja asiakkaiden palveluun, eikä siihen että yrittävät keksiä lisää keinoja nyhtää ylimääräistä rahaa matkustajilta.
Noh, eipä ole enää pienillä paikkakunnilla edes lipunmyyntiä asemilla, ja sitten jossei junatkaan kulje, niin siinähän matkustat. Ilman lippua, ilman junaa.
Ottaisin yhden auton, kiitos.- fep (ei töissä VR:llä)
...VR:ää ei ihan hirveästi kannata osoitella tämän tietokonevian takia. Toki junat eivät kulkeneet, mutta vika ei ollut VR:n systeemeissä vaan Ratahallintokeskuksessa, joka hoitaa tuota junaliikenteenohjausta. Vähän sama juttu kuin tuolla ilmailupuolella: Jos lennonjohtojärjestelmä jumittaa ja lennot myöhästyvät sen takia, ei siitä kannata parjata lentoyhtiöitä vaan ilmailuhallintoa, joka vastaa lennonjohtopalveluista.
- tyyppi88
fep (ei töissä VR:llä) kirjoitti:
...VR:ää ei ihan hirveästi kannata osoitella tämän tietokonevian takia. Toki junat eivät kulkeneet, mutta vika ei ollut VR:n systeemeissä vaan Ratahallintokeskuksessa, joka hoitaa tuota junaliikenteenohjausta. Vähän sama juttu kuin tuolla ilmailupuolella: Jos lennonjohtojärjestelmä jumittaa ja lennot myöhästyvät sen takia, ei siitä kannata parjata lentoyhtiöitä vaan ilmailuhallintoa, joka vastaa lennonjohtopalveluista.
Miksi VR maksaa näitä korvauksia, jollei vika johdu siitä?? Miksei ratahallintokeskusta kukaan syyttele ja pyydäsieltä korvausta??
- fep
tyyppi88 kirjoitti:
Miksi VR maksaa näitä korvauksia, jollei vika johdu siitä?? Miksei ratahallintokeskusta kukaan syyttele ja pyydäsieltä korvausta??
VR lienee maksanut korvauksia ihan jo ns. goodwillin takia. Kun miettii jotain "Antero Arkista", joka on myöhässä elämänsä tarkeimmästä palaverista, ei liene VR:n kokoiselle yhtiölle laittaa hänelelle taksiseteli tai vastaava lappunen käteen, kotta ko. henkilö on jotakuinkin ajoissa paikalla. Se ainakaan huononna VR:n imagoa. Uskon, että VR ja Ratahallintokeskus käyvät tuonnempana keskustelua tappioiden hyvityksistä.
Se miksi ihmiset eivät ainakaan julkisesti ole juurikaan valittaneet ratahallintokeskuksen toimista, johtunee siitä, ettei "suuri yleisö" välttämättä ymmärrä tätä jakoa. Onhan Junaliikenne menneinä aikoina ollut vain ja ainoastaan Valtion Rautatiet eli VR.
- asuva=maaltahan se minäkin...
Vois sopivasti nyt sanoa, että julkisliikennettä vois muutenkin parantaa pääkaupunkiseudulla: Lisää vuoroja ja asemia ja metroakin vois laajentaa...Lisäksi kulkuneuvojen kuntoa vois tarkastella enempikin ja kuskien ammattitaitoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole232269Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi782206Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä422081Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma561464- 741376
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?66915Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46903Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat9797- 52763
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi34760