koirakodista tänään. Repikää siitä
huumoria!
Jutussa oli yksi asiavirhe: Hanu
Luukkainen sanoi, että suomalaiset
ostavat koiria tarhalta. Koirapakolaiset ei ainakaan maksa
koirista tarhalle mitään.
ILTALEHDESSÄ JUTTU TALLINNAN...
16
1284
Vastaukset 16
- Höh!
Paskat siellä mitään juttua tästä ollut!
Kasvakaa jo...- asiasta tietävä
Jospa informaatiossa oli virhe; katso huomisenkin lehti, sillä juttu on todella tulossa ao lehteen.
- Miiru
Ainakin minun lehdessäni oli juttu ko. asiasta. Luitkohan oikeaa iltapäivälehteä?
- Jorma
Miiru kirjoitti:
Ainakin minun lehdessäni oli juttu ko. asiasta. Luitkohan oikeaa iltapäivälehteä?
Revin kiukuspäissäni koko lehden. Olen kurkkuani myöten täynnä tallinnan koiria!
- edellen tosi kyllästynyt
Jorma kirjoitti:
Revin kiukuspäissäni koko lehden. Olen kurkkuani myöten täynnä tallinnan koiria!
toivottavasti tukehdut kiukkuusi!
- carina
En ihan ymmärrä mitä järkeä on tuoda koiria tallinnasta?! Meillä on täällä suomessakin paljon uutta kotia etsiviä koiria, joille ei sitten löydy paikkaa ja ne lopetetaan tai annetaan elää loppu elämänsä jossakin navetan takana.
Tallinnassa on varmaan ihan kauheta olot koirilla niinkuin köyhillä ihmisilläkin, mutta eikö olisi parempi, että niiden koirien annetaan olla siellä, eikä innosteta tätä ala-arvoista kasvatustyötä enää enempää.
Mua aivan oksettaa, että jossain mustamäen torilla myydään niitä huumattuja koiran ja kissanpentuja ja sitten suomalaiset kännispäissään ostaa niitä ja salakuljettaa tänne! Aina jos ne saa yhdenkin myytyä, ne teettää koirillaan uuden pentueen ja on taas myymässä niitä torilla. Jos joku pentu ei mene kaupaksi se tapetaan. - villis
carina kirjoitti:
En ihan ymmärrä mitä järkeä on tuoda koiria tallinnasta?! Meillä on täällä suomessakin paljon uutta kotia etsiviä koiria, joille ei sitten löydy paikkaa ja ne lopetetaan tai annetaan elää loppu elämänsä jossakin navetan takana.
Tallinnassa on varmaan ihan kauheta olot koirilla niinkuin köyhillä ihmisilläkin, mutta eikö olisi parempi, että niiden koirien annetaan olla siellä, eikä innosteta tätä ala-arvoista kasvatustyötä enää enempää.
Mua aivan oksettaa, että jossain mustamäen torilla myydään niitä huumattuja koiran ja kissanpentuja ja sitten suomalaiset kännispäissään ostaa niitä ja salakuljettaa tänne! Aina jos ne saa yhdenkin myytyä, ne teettää koirillaan uuden pentueen ja on taas myymässä niitä torilla. Jos joku pentu ei mene kaupaksi se tapetaan.Olet ihan oikeassa ettei missään nimessä saa ostaa koiraa mustamäen kauppiailta. Ne tekee bisnestä. Kodittomat on sitten ihan eri asia.
- Miiru
carina kirjoitti:
Mua aivan oksettaa, että jossain mustamäen torilla myydään niitä huumattuja koiran ja kissanpentuja ja sitten suomalaiset kännispäissään ostaa niitä ja salakuljettaa tänne! Aina jos ne saa yhdenkin myytyä, ne teettää koirillaan uuden pentueen ja on taas myymässä niitä torilla. Jos joku pentu ei mene kaupaksi se tapetaan.Mustamäen torilla myytävät pennut ja Varjuparkissa kotia odottelevat löytökoirat ovat kaksi täysin eri asiaa.
Torilla on MYYNNISSÄ koiria, eli pentujen "kasvattajat" haluavat niistä rahaa. Varjuparkkiin kerätään löytökoiria, joilla ei ole omistajaa tai joista omistaja haluaa päästä eroon. Tarhalta koiran hakeva ei maksa koirasta mitään.
Vastustan torilla myytäviä pentuja; en suosittele, että kukaan pentua ostaa, sillä kun pennut menevät kaupaksi, niitä tehtaillaan lisää.
Kirjotuksesi oli ihan ok, mutta ei liittynyt tämän otsikon alla käytävään keskusteluun, joka liittyi eilisen Iltalehden juttuun Varjuparkin löytökoirista.
- Nanna
...paha asiavirhe Luukkaiselta. Koiratarhan koirat ovat todellakin hylättyjä ja kodittomia, eivät bisnestä kuten torilla. Rahaa koirista siis ei oteta! Vapaaehtoiset lahjoitukset ovat eri asia.
- ei pahalla
eikö kannatais pelastaa ensin suomessa olevat koirat ja sen jälkeen tallinan koirat.mites ne ihmiset jotka koiria sielt tuo luulevat pärjäävän niiden kanssa suurin osa niist tulee olemaan ongelmallisia.vaik se ois kiltti ja sosiaalinen koira miten opetat ikänsä häkissä/kadulla olleen koiran sisäsiistiksi.kyl suomessa ongelmakoiria on jo tarpeeksi mutta miksi tuoda lisää.itse päästäisin suurimman osan tallinankoirista taivaaseen ja loput olisi ehdottomasti kastoroitava.
- Annu
Aikuinen koira oppii hyvin pian, että sisälle ei tehdä. Se kun kuuluu koiran vaistoihin (aikuisena) että pesää ei sotketa.
Meidän Lakumme oppi asian HETI kotiuduttuaan. - Hernettä tarjolla
Annu kirjoitti:
Aikuinen koira oppii hyvin pian, että sisälle ei tehdä. Se kun kuuluu koiran vaistoihin (aikuisena) että pesää ei sotketa.
Meidän Lakumme oppi asian HETI kotiuduttuaan....vaikka kuinka puolustelette koirien tuontia,on silti parempi että ne ovat siellä.Ennemmin vaikka avustetaan lopetusaineissa sun muissa että pääsevät kunnialla kärsimästä.Moraalisesti on väärin että virolaiset saavat rahaa koirista joita sieltä haetaan,bisnes on kyseenalaista tässä tilanteessa!!Se vaan on niin että kun ihmisilläkin on vaikeaa niin rahan haju tunnetaan joka käänteessä,ja mistähän ne upean näköiset koirat kuten collie oli tarhalle eksynyt,jonkun pihalta??????
- Nanna
Hernettä tarjolla kirjoitti:
...vaikka kuinka puolustelette koirien tuontia,on silti parempi että ne ovat siellä.Ennemmin vaikka avustetaan lopetusaineissa sun muissa että pääsevät kunnialla kärsimästä.Moraalisesti on väärin että virolaiset saavat rahaa koirista joita sieltä haetaan,bisnes on kyseenalaista tässä tilanteessa!!Se vaan on niin että kun ihmisilläkin on vaikeaa niin rahan haju tunnetaan joka käänteessä,ja mistähän ne upean näköiset koirat kuten collie oli tarhalle eksynyt,jonkun pihalta??????
Varmistetaan nyt vielä kerran, että koiratarhan koirista EI makseta mitään. Torilla myytävät koirat ovat eri asia. Oliko tarpeeksi selkeästi ilmaistu?
- x
Hernettä tarjolla kirjoitti:
...vaikka kuinka puolustelette koirien tuontia,on silti parempi että ne ovat siellä.Ennemmin vaikka avustetaan lopetusaineissa sun muissa että pääsevät kunnialla kärsimästä.Moraalisesti on väärin että virolaiset saavat rahaa koirista joita sieltä haetaan,bisnes on kyseenalaista tässä tilanteessa!!Se vaan on niin että kun ihmisilläkin on vaikeaa niin rahan haju tunnetaan joka käänteessä,ja mistähän ne upean näköiset koirat kuten collie oli tarhalle eksynyt,jonkun pihalta??????
Niin, korostettakoon nyt taas sitä, että tarhalle ei makseta koirista, joten mikään bisnes ei ole kyseessä. Tämähän selvisi kirjoituksestakin.
- Riina
Kannattaisi sunkin käydä vilkaisemassa Varjuparkin koiria ennen kuin menet sanomaan että niiden kanssa ei pärjää. Ja kuka on sanonut että ne pitää välttämättä opettaa sisäkoiriksi?
Mitä suomen ongelmakoiriin (kulkukoiriin siis) tulee, niitä on aika vähän, joten jos haluaa pelastaa suomalaisen koiran, täytyy kyllä ongelmaa oikein hakemalla hakea. Se on eri asia sitten ne hakatut suomikoirat, mutta piikki on kai niillekin parhaaksi, kansalaisuudesta huolimatta.
Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että suuri osa Varjuparkin koirista ansaitsisi lopetuspiikin, mutta se ei tarkoita, etteikö sielä olisi loistavia lemmikkikoiratyyppejä, jopa terveitä pikkupentuja. Ja minä en ainakaan luule pärjääväni niiden kanssa halutessani, vaan TIEDÄN pärjääväni. Se on eri asia, jos itsellä ei ole tarpeeksi älyä ja itsetuntoa koiran kasvatukseen. - Miiru
Riina kirjoitti:
Kannattaisi sunkin käydä vilkaisemassa Varjuparkin koiria ennen kuin menet sanomaan että niiden kanssa ei pärjää. Ja kuka on sanonut että ne pitää välttämättä opettaa sisäkoiriksi?
Mitä suomen ongelmakoiriin (kulkukoiriin siis) tulee, niitä on aika vähän, joten jos haluaa pelastaa suomalaisen koiran, täytyy kyllä ongelmaa oikein hakemalla hakea. Se on eri asia sitten ne hakatut suomikoirat, mutta piikki on kai niillekin parhaaksi, kansalaisuudesta huolimatta.
Olen kanssasi samaa mieltä siitä, että suuri osa Varjuparkin koirista ansaitsisi lopetuspiikin, mutta se ei tarkoita, etteikö sielä olisi loistavia lemmikkikoiratyyppejä, jopa terveitä pikkupentuja. Ja minä en ainakaan luule pärjääväni niiden kanssa halutessani, vaan TIEDÄN pärjääväni. Se on eri asia, jos itsellä ei ole tarpeeksi älyä ja itsetuntoa koiran kasvatukseen.Hyvää tekstiä, kiitos sinulle. Miten jotkut eivät ymmärrä, etteivät löytökoirat ole mälttämättä mikään homogeeninen joukko, ei Suomessa eikämuuallakaan, vaan koostuvat hyvin erilaisista persoonista. Vaikeimpia tietty ovat koirat, joita on hakattu. Minäkin olen sitä mieltä, että vastuu on koiran ottajalla. Otti koiran sitten löytöeläinkodista tai hankkii sen sitten pentuna kasvattajalta, jokaisen pitää itse miettiä se, millaisen koiran kanssa pärjää. Voihan täältä Suomestakin joku ostaa pentukoiran, joka on kyseiselle henkilölle täysin väärän tyyppinen ja jonka kanssa tulee ongelmia. Yleensä ihmiset ovat kuitenkin niin fiksuja, että varautuvatkin siihen, että löytöeläimen ottaessa SAATTAA tulla joitakin ongelmia (esim. eroahdistus), johtuen koiran taustasta. Mutta tarkkaan harkitsemalla ja oikea yksilö valitsemalla ongelmilta vältytään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51873
Muistatko Mikkelin panttivankidraaman?
Uusi draamasarja järkyttävästä tapauksesta on tulossa. Tositapahtumiin perustuva sarja ammentaa vuoden 1986 Mikkelin pan63643- 55630
Iäkäs Jämsäläinen mies kuoli poliisiautoon matkalla Jyväskylän putkaan
Iäkäs vanhus humalassa niin huonossa kunnossa, ettei pystynyt huolehtimaan itsestään niin ainoa apu sillä hetkellä oli43562Olen luovuttanut
Välimme menivät niin pahasti solmuun, ettei niitä voi enää korjata. On aika jatkaa elämässä eteenpäin. Toivon sulle kaik29517Ernest Lawson täräytti erikoisen heiton TTK-lehdistötilaisuudessa: " Onko tässä tarkoituksena...?"
Ernest Lawson esitteli uudet TTK-tähtioppilaat ja opettajat torstaina 6.8. lehdistölle. Tulevalla kaudella on yksi hausk4502En välitä sinusta yhtään
Olet pelkkä itsestään liikoja luuleva ämmä. Kierrän sinut kaukaa nyt ja aina. Olit mulle pelkkä lelu vaan.32498- 71438
- 33425
- 37406