Ajattelin tehdä suihkuseinän laatoitettuna mutta jäi mietityttämään kulmat, miten ne tehdään. Mikäli kaksi laattaa laitetaan yhteen, tulee näkyviin toisesta laatasta aina laatan reuna eli sisus näkyy rumasti. Miten olette tehneet?
laatoituksessa ulkokulma
10
6119
Vastaukset
Hei!
Rautakaupoissa on myytävänä tähän tarkoitukseen valmistettua muovista tehtyä ulkokulmalistaa.- wwwwwww2222
biltema myy, katso www.biltema.fi sivulta kuva asiasta
- saumalaastilla
wwwwwww2222 kirjoitti:
biltema myy, katso www.biltema.fi sivulta kuva asiasta
Eli laattojen reunat lähelle ulkokulmaa siten että molemmista laatoista näkyy pääty.Ulkokulmaan muodostuu laatan reunoista kolmio jonka täytät saumalaastilla.Tuon kolmion ja samalla nurkan kulma on laattaan nähden 45astetta
xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx X
X
X
xx
xx
xx
xx
xx
xx
xx
xx
xx
xx
xx - kuvio onnistunut
saumalaastilla kirjoitti:
Eli laattojen reunat lähelle ulkokulmaa siten että molemmista laatoista näkyy pääty.Ulkokulmaan muodostuu laatan reunoista kolmio jonka täytät saumalaastilla.Tuon kolmion ja samalla nurkan kulma on laattaan nähden 45astetta
xxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxx X
X
X
xx
xx
xx
xx
xx
xx
xx
xx
xx
xx
xx...xxxxxxxxx
x
x
x
x
x
- ulkokulmiin
on saatavana rautakauposta niin sanottua ulkokulmalistaa. Niitä on eri värisiä ja myös kromilistaa löytyy. Helppo laittaa ja tulee siistit kulmat.
- jeki
2 laatan reunat noin 45.asteen kulmaan ja laatoita sitten reunat vastakkain niin saat suht koht kivan näköisen reunan.
- tietenkin
Osta samaa laattaa reunalasitettuna (siis että laatan reunakin on pinnoitettu) sen varran että riittää niihin reunoihin. Tulee siistein eikä tarvi räpeltää niiden rumien kulmalistojen kanssa.
- Jansson
LaattaBestissä mm useita värejä alumiinisia ulkokulmia laatoille,edukkaimmat on pyöristettyjä kulmastaan. Meillä raksamies haki sieltä. Olikohan joku 25 e kipale
- ....................
Eikös laattapaketin sisällä ole aina laatta tai pari joissa on reunalasitus jäljellä johtuen valmistusprosessista. Joissakin yksi reuna ja joissakin kaksi reunaa. Ne kannattaa säilyttää ulkolkokulmia varten
- Kirsti Toivanen
Sehän onnistuu että laatoista kulma tehdään. On vain melko "kova kulma" joka on helposti jonkun siihen osuessaan "hajoamassa" ja on myös melko terävä kulma. Pyöreä kulmalista antaa kulmaan ikäänkuin pehmeyttä ja ei niin helposti jonkun kolahtaessa siihen myöskään lohkea jne. Mutta kukin tekee tavallaan. Saumalaastilla saa myös onnistuessaan kulmat laatoissa hyvin tuomalla yhteen tekemään ihan nätin ulkonurkan. Mutta kulmalistalla on tyylikkäämpi. Meillä tehtiin kiiltävillä listoilla ulkonurkat ja myös sisänurkat jolloin säästyi silikonit ja antaa kivasti ilmettä muuten valkoiseen laatoitukseen. Kromisia välilistoja käytettiin myös kun tehtiin lattialaatoista suihkun taakse kolmen rivin pystysuora raita ylös ja reunoihin tuli kromilistat molemmin puolin. Hanat on kromatut niin sopii yleisilmeeseen ainakin meille erittäin hyvin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406663
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242422- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197