Nuorison asennevammako?

Nyt julkistetun kyselytutkimuksen perusteella yleinen suhtautuminen mielenterveyskuntoutujiin on aikuisväestön osalta parantunut heitä ymmärtäväisemmäksi. Toisin on taas ikävä kyllä tapahtunut nuorison keskuudessa. Kuitenkin voimme varmuudella todeta, että näiden mielenterveyskuntoutujien tervehtymisprosessi, usein siitä hektisen yhteiskunnan muodostamasta taakasta, on heidän osaltaan jo käynnistynyt. Toisin kuin nyt, on jo vuosien ajan nähty kuinka juuri nuorison, heidän itsensä joukossa on näitä tikittäviä aikapommeja pilvin pimein. Tämäpä kuvastaa vielä juuri sitä heidän kykenemättömyyttään rationaaliseen ajatteluun. Siihen ajattelukykyyn, joka vasta muotoutuu ja kasvaa heille aikuisuuden myötä. Vain harvat nuorista ovat kypsiä jo varhaisnuoruudessaan, se vaan tuntuu olevan luonnon laki. Ja jos joku kehtaa toisin väittää, niin tulkoon esille kaapistaan ja todistamaan se meille edes omalta osaltaan.

Eivät nuoret ole tyhmiä, he saattavat ajoittain olla vaan hiukan ajattelemattomia omissa toimissaan, pitäessään joskus ehkä liian lujaa vauhtia pärjätykseen tässä kuluttavassa kilpailuyhteiskunnassa. Ja joillekin saattaa käydä jopa niin heikosti sen ajattelemattomuuden seurauksena, että heidät on suljettava johonkin laitokseen miettimään uudelleen tekemisiään. Pahimmissa tapauksissahan on heidän oma ja uhriensa elämä päättynyt traagisesti. Taas ja ikuisesti tuntuu heräävän vaan kysymys tälle mammonanpalvojien joukolle, milloin he tajuavat tulleensa tiensä päähän. Ihmisellä on rajansa, jota nämä ahneet ja osittain mieleltään sairastuneet yksilöt haluavat aina vaan koetella enemmän ja jopa rikkoa niitä rajoja hirvittävin seurauksin.

Milloin ihminen oppii ymmärtämään riittävästi ennaltaehkäisevän terveydenhoidon merkityksen, sairaanhoidon sijasta. Tässäpä on taas näin kuntavaalien kynnyksellä näille uusille ehdokkaille miljardin euron kysymys, johon haasteeseen aikaisemmat vaikuttajapolvet eivät ole vielä pystyneet vastaamaan. Ja tuntuupa siltä, että he eivät ole edes tajunneet ahneudessaan sitä kysymystä.

Jäänpä odottamaan ajattelua lisäävää keskustelua ikuisesta kysymyksestä.

3

749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mayura

      Teksti oli ainakin liian sekavaa minun luettavakseni. Hypit asiasta toiseen, eikä asian ytimestä saa kiinni.

    • Dopy

      Eihän ketään oikeastaan kiinnosta, ihmiset eivät halua ajatella asioita.

      Ja minäkin olen jo ollut noin 6 vuotta hoidossa, eikä mitään ratkaisua näy. Kyllä tässä elämä alkaa väsyttämään kun pelkkää leikkimistä.
      Niiden silmissä minun ongelma on se etten käy missään enkä tee mitään, enkä harrasta ihmissuhteita.

    • On jotain koomista

      Itse nauran yleensä aina, kun kuulen tämän että nuorilla on asennevikaa, tai toinen koominen "Lapsia ei kasvateta kunnolla".


      Ei sillä, kyllä ihan hyvään aiheeseen olet paneutunut, mutta se että joku nuori käyttäytyy erillailla, ei tarkoita että hän hoitoa tarvitsisi.
      Kannattaa muistaa, että elämme tekniikan aikakautta ja teknologia on niin paljon edistynyttä. Kuten vanhat sanovat "ennen vanhaa oli toisin", se on totta niin oli, mutta veikkaisin että ajattelemattomuus ja mielensairaudet olivat läsnä. Nykyään niistä pääsee helpommin julkisuuteen.

      Myös on totta, että on näitä aikapommeja...Ja on väärin, miten heitä leivotaan mediassa. Nykyaikaan vain koulusta & Vapaa-ajasta on leivottu semmosta "Oon vitun c00l" kilpailua, että jotkut yksilöt ei pysy perässä. Kaikki haluaa olla jotain ja koulussa varsinkin nuoret kun elävät semmosissa pienissä laumoissa, eivät saa olla omaitsensä ja ne jotka saavat, saattavat joutua painostukseen ja kiusaamiseen.

      Jokainen ihminen on erillinen yksilö, jokainen reagoi tilanteeseen miten itselleen on opetettu. Ei vika ole kotikasvatuksessa niinkään, vaan ympäristö painostaa jokaista nuorta. Ja monesti miettinyt kun lukenut kommentteja ja kuullut "nuoret on vaan niin epäkypsiä ja kasvatettu huonosti", että kuinka helvetin huonosti tämän sanojalla menee elämässä, kun kehtaa moisella paskalla omaa itsetuntoaan kasvattaa.

      Itse olen kanssa nuori, mutta en tunne tarvitsevani hoitoa tai lääkitystä. En ole joutunut koulukiusauksen uhriksi, kun peruskoulua suoritin ja osaan sanoa ei oikeeseen aikaan, en elä laumoissa, enkä jaksa kiinnostua muiden tekemisistä, eli elän omaa elämääni ja en ole muiden keskipiste. Eli muiden mielestä olen masentunut, varmasti mielenvikainen...Vaikka sitä en ole. En tunne, että minulla on tarvetta kun näen vanhemman ihmisen kaatuneena liukkaalla kelillä, että pitäisi viedä häneltä lompakko ja potkaista, tai muutakaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oho! Sofia Belorf ja "rillimiljönääri-rakas" sai somen liekkeihin: "Optikko vai grillikioskin...?"

      "Rillimiljönääri-rakas" on kyllä hyvä titteli!!! Tsemppiä Sofialle rakkauteen ja terkkuja Nikolle ja Stefanille! Lue l
      Kotimaiset julkkisjuorut
      25
      1918
    2. Pitäisikö valtion lopettaa Terveysjättien tukeminen

      Nyt annetaan puoli miljardia veroparatiiseihin ja kavereille, eikö olisi järkevää että valtio tukee vain Julkista puolta
      Maailman menoa
      133
      1148
    3. Jos voisit kääntää kelloa taaksepäin

      Mihin hetkeen palaisit?
      Ikävä
      117
      1141
    4. Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sinusta?

      Oletko ollut hänen mielestään reilu, rehellinen ja ymmärtäväinen? Vai oletko hänen mielestään se, joka ei ollut reilu ei
      Ikävä
      9
      956
    5. Sofia ei taida tajuta, että kaikki nauravat hänelle

      Sofia feikkaa luksuslokkeilua muttei tajua, että se aiheuttaa lähinnä myötähäpeää ja kaikki nauravat hänelle.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      891
    6. Yllätyskäänne: Kivitipun huutokauppa rauksesi, myynnissä uudelleen.

      Kivitipusta käydään edelleen kauppaa, vaikka alkuperäinen huutokauppamyynti raukesikin. https://ilkkapohjalainen.fi/ta
      Lappajärvi
      34
      803
    7. Mikä oli se suurin syy, ettet kertonut tunteistasi?

      Olisitko voinut tai halunnut?
      Ikävä
      62
      747
    8. Mukava nainen on

      Hyvännäköinen ja jollain tavalla räväkkä. Katsoin häntä, mutta mietin sinua kuitenkin. Ihan vaikka koko pitäjän kauneimm
      Ikävä
      54
      740
    9. Lauantai aaumua

      Silmät aukesivat todellisuuteen. Hyvää huomenta. ☕🍁😊❤️
      Ikävä
      142
      736
    10. Yleisesti mikä

      Vetoaa eniten toisessa
      Ikävä
      38
      699
    Aihe