Nyt julkistetun kyselytutkimuksen perusteella yleinen suhtautuminen mielenterveyskuntoutujiin on aikuisväestön osalta parantunut heitä ymmärtäväisemmäksi. Toisin on taas ikävä kyllä tapahtunut nuorison keskuudessa. Kuitenkin voimme varmuudella todeta, että näiden mielenterveyskuntoutujien tervehtymisprosessi, usein siitä hektisen yhteiskunnan muodostamasta taakasta, on heidän osaltaan jo käynnistynyt. Toisin kuin nyt, on jo vuosien ajan nähty kuinka juuri nuorison, heidän itsensä joukossa on näitä tikittäviä aikapommeja pilvin pimein. Tämäpä kuvastaa vielä juuri sitä heidän kykenemättömyyttään rationaaliseen ajatteluun. Siihen ajattelukykyyn, joka vasta muotoutuu ja kasvaa heille aikuisuuden myötä. Vain harvat nuorista ovat kypsiä jo varhaisnuoruudessaan, se vaan tuntuu olevan luonnon laki. Ja jos joku kehtaa toisin väittää, niin tulkoon esille kaapistaan ja todistamaan se meille edes omalta osaltaan.
Eivät nuoret ole tyhmiä, he saattavat ajoittain olla vaan hiukan ajattelemattomia omissa toimissaan, pitäessään joskus ehkä liian lujaa vauhtia pärjätykseen tässä kuluttavassa kilpailuyhteiskunnassa. Ja joillekin saattaa käydä jopa niin heikosti sen ajattelemattomuuden seurauksena, että heidät on suljettava johonkin laitokseen miettimään uudelleen tekemisiään. Pahimmissa tapauksissahan on heidän oma ja uhriensa elämä päättynyt traagisesti. Taas ja ikuisesti tuntuu heräävän vaan kysymys tälle mammonanpalvojien joukolle, milloin he tajuavat tulleensa tiensä päähän. Ihmisellä on rajansa, jota nämä ahneet ja osittain mieleltään sairastuneet yksilöt haluavat aina vaan koetella enemmän ja jopa rikkoa niitä rajoja hirvittävin seurauksin.
Milloin ihminen oppii ymmärtämään riittävästi ennaltaehkäisevän terveydenhoidon merkityksen, sairaanhoidon sijasta. Tässäpä on taas näin kuntavaalien kynnyksellä näille uusille ehdokkaille miljardin euron kysymys, johon haasteeseen aikaisemmat vaikuttajapolvet eivät ole vielä pystyneet vastaamaan. Ja tuntuupa siltä, että he eivät ole edes tajunneet ahneudessaan sitä kysymystä.
Jäänpä odottamaan ajattelua lisäävää keskustelua ikuisesta kysymyksestä.
Nuorison asennevammako?
3
754
Vastaukset
- mayura
Teksti oli ainakin liian sekavaa minun luettavakseni. Hypit asiasta toiseen, eikä asian ytimestä saa kiinni.
- Dopy
Eihän ketään oikeastaan kiinnosta, ihmiset eivät halua ajatella asioita.
Ja minäkin olen jo ollut noin 6 vuotta hoidossa, eikä mitään ratkaisua näy. Kyllä tässä elämä alkaa väsyttämään kun pelkkää leikkimistä.
Niiden silmissä minun ongelma on se etten käy missään enkä tee mitään, enkä harrasta ihmissuhteita. - On jotain koomista
Itse nauran yleensä aina, kun kuulen tämän että nuorilla on asennevikaa, tai toinen koominen "Lapsia ei kasvateta kunnolla".
Ei sillä, kyllä ihan hyvään aiheeseen olet paneutunut, mutta se että joku nuori käyttäytyy erillailla, ei tarkoita että hän hoitoa tarvitsisi.
Kannattaa muistaa, että elämme tekniikan aikakautta ja teknologia on niin paljon edistynyttä. Kuten vanhat sanovat "ennen vanhaa oli toisin", se on totta niin oli, mutta veikkaisin että ajattelemattomuus ja mielensairaudet olivat läsnä. Nykyään niistä pääsee helpommin julkisuuteen.
Myös on totta, että on näitä aikapommeja...Ja on väärin, miten heitä leivotaan mediassa. Nykyaikaan vain koulusta & Vapaa-ajasta on leivottu semmosta "Oon vitun c00l" kilpailua, että jotkut yksilöt ei pysy perässä. Kaikki haluaa olla jotain ja koulussa varsinkin nuoret kun elävät semmosissa pienissä laumoissa, eivät saa olla omaitsensä ja ne jotka saavat, saattavat joutua painostukseen ja kiusaamiseen.
Jokainen ihminen on erillinen yksilö, jokainen reagoi tilanteeseen miten itselleen on opetettu. Ei vika ole kotikasvatuksessa niinkään, vaan ympäristö painostaa jokaista nuorta. Ja monesti miettinyt kun lukenut kommentteja ja kuullut "nuoret on vaan niin epäkypsiä ja kasvatettu huonosti", että kuinka helvetin huonosti tämän sanojalla menee elämässä, kun kehtaa moisella paskalla omaa itsetuntoaan kasvattaa.
Itse olen kanssa nuori, mutta en tunne tarvitsevani hoitoa tai lääkitystä. En ole joutunut koulukiusauksen uhriksi, kun peruskoulua suoritin ja osaan sanoa ei oikeeseen aikaan, en elä laumoissa, enkä jaksa kiinnostua muiden tekemisistä, eli elän omaa elämääni ja en ole muiden keskipiste. Eli muiden mielestä olen masentunut, varmasti mielenvikainen...Vaikka sitä en ole. En tunne, että minulla on tarvetta kun näen vanhemman ihmisen kaatuneena liukkaalla kelillä, että pitäisi viedä häneltä lompakko ja potkaista, tai muutakaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .974737Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403173Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503135Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4062229Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2351378Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 691132
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301104Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1181020