Milloin ensimmäinen huolto?

kölöhvi

Jeeps.
Aloin tuossa mietiskeleen milloin omistamaani V-koppaiseen Golfiin tulee ensimmäinen huolto?Mittarissa vähä reilu 15,000km.Auton ajotietokone ei ilmoittele vielä mitään ilmoitusta tarpeellisesta lähestyvästä huollosta.
Auton huoltokansiossa on kuitenkin huoltokirjan etusivulla irrotettava ja liimattava tarra jossa lukee:"ensimmäinen huolto 15,000km tai vuoden kuluttua".Lisäksi huoltokirjassa lukee että "autossa on valmius Longlife huoltoon kun autotietotarrassa on PR-numero "QG1".Minulla ei ole semmosta PR-numeroa.
Kuitenkin auton saadessani minulle annettiin litran pullo öljyä matkaan joka on LongLife III 5W-30 öljyä joka täyttää luokituksen VW 504 00/ 507 00.
Että mitenhän tämän kans nyt pitäs menetellä.Muistaakseni myyjäkin taisi mainita että vuoden päästä eka huolto.Sanoi siis viime syksynä.

11

4866

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kysy liikkeestä

et kai ujostele ottaa yhteyttä auton myyneeseen henkilöön tai myyjäliikkeen huoltoneuvojaan, sieltä sen vastauksen paremmin saa kuin täältä.

• palle ramstetti

Näet huollontarpeen siten että kun laitat avaimet virtalukkoon ja seisot trippinollarilla niin se näyttää paljonko on kilsoja seuraavaan huoltoon. Jos asia vaivaa vie nyt. Minä vein ekaan huoltoon 2000km.n kohdalla.(tahdoin "sisäänajoöljyt" ja suotimen pois)Sitten vein 17.000km,ssä kun ilmaisin niin tahtoi.(otin auton 15.000km huoltovälillä)
        Öljy ei vaju edes silminnähtävästi ja väitän että se on ekan huoltoni syytä/ansiota.

• Golffari....
        palle ramstetti kirjoitti:

Näet huollontarpeen siten että kun laitat avaimet virtalukkoon ja seisot trippinollarilla niin se näyttää paljonko on kilsoja seuraavaan huoltoon. Jos asia vaivaa vie nyt. Minä vein ekaan huoltoon 2000km.n kohdalla.(tahdoin "sisäänajoöljyt" ja suotimen pois)Sitten vein 17.000km,ssä kun ilmaisin niin tahtoi.(otin auton 15.000km huoltovälillä)
        Öljy ei vaju edes silminnähtävästi ja väitän että se on ekan huoltoni syytä/ansiota.

Turhaa vaihtelette öljyjä, huoltoväli-ilmaisin kyllä ilmoittaa asiasta. Ei tänään enää tarvitse vaihdella sisäänajon jälkeen öljyjä. Hyvä koneistustekniikka ja puhtaus moottorin osissa takaa tänäpäivänä pitemmät vaihtovälit. Öljyjen laatu on parantunut huomattavasti, nämä yhdessä mahdollistaa pitkät huoltovälit.

• huollon tehdä
        palle ramstetti kirjoitti:

koska vain eihän ohjekirja ole kun neuvoksi kirjoitettu.

• todella
        Golffari.... kirjoitti:

Turhaa vaihtelette öljyjä, huoltoväli-ilmaisin kyllä ilmoittaa asiasta. Ei tänään enää tarvitse vaihdella sisäänajon jälkeen öljyjä. Hyvä koneistustekniikka ja puhtaus moottorin osissa takaa tänäpäivänä pitemmät vaihtovälit. Öljyjen laatu on parantunut huomattavasti, nämä yhdessä mahdollistaa pitkät huoltovälit.

hyvä koneistus tekniikka,sekunda materiaaleja ja mahdollisimman halpa kokoonpano.Oletkos ikinä aukaissut vag moottoria,osien kulumisesta näkee jo että ei sen tarvitse kestää kuin takuu ajan.

• Goffari...
        todella kirjoitti:

hyvä koneistus tekniikka,sekunda materiaaleja ja mahdollisimman halpa kokoonpano.Oletkos ikinä aukaissut vag moottoria,osien kulumisesta näkee jo että ei sen tarvitse kestää kuin takuu ajan.

En ole koskaan aukaissut VAG-moottoria, kestävät ettei tarvitse avata. Ajevat 500000 km avaamatta Transporttereillakin niistä on koemusta. HUOM ! Takuuaika = kirjoitetaan yhteen.

• yhdessä?
        Goffari... kirjoitti:

En ole koskaan aukaissut VAG-moottoria, kestävät ettei tarvitse avata. Ajevat 500000 km avaamatta Transporttereillakin niistä on koemusta. HUOM ! Takuuaika = kirjoitetaan yhteen.

äidinkielen tunnille,koemusta=kokemusta ajevat=ajavat :) huumoria pitää maalimasta löytysä.

• viisas miesi
        yhdessä? kirjoitti:

äidinkielen tunnille,koemusta=kokemusta ajevat=ajavat :) huumoria pitää maalimasta löytysä.

Sinä se vaan tartut kirjaimiin kun asiasta pitäisi puhua.

• vähän riippuu

Onko auto koodattu lonkulle vai ei..
      Normi huoltoväli on se 15 tkm. tai vuosi.
      Ja longlife 2v. tai 30 tkm. Siis bensakone.
      Minä pääsin kuukautta vajaa 2 vuotta ja 28 800 km.

• Mä vaan

on koodattu alkuun QG1 moodiin eli pitkälle huoltovälille ja totta ihmeessä sieltä tarrasta sellainen pr-nro pitäisi löytyä. Ihme on jos ei oo longlife-koodattu.

• Mä vaan

ollut heman pihalla.

Toki ne öljyt saa vaihtaa uusissakin autoissa vaikka 10.000 km:n välein. Kyllä meilläkin käy mukavia vanhoja papparaisia jotka näin tekee ja sanoo että kun mie oon eellisissäkin autoissa näin tehnyt niin teen nytkin. Siitä korjaamot saa rahaa mutta maailmaan syntyy turhaa ongelmajätettä turhanpäiten kun vaihtaa turhan usein. Ei ne nykyautot siitä hajoa vaikka vaihtaa 30.000km:n välein. Ne jotka on suunniteltu kestämään nuo vaihtovälit kyllä sen kestää ja pelaa.

Mulla on nyt elämäni aikana neljäs uutena ostettu auto johon tähänkään ei oo tehty ensihuoltoa ja ei oo vielä laennut eikä lauenneet ne edellisetkään autot vaikka mitään sisäänajohuoltoa en ikinä oo teettänyt. 7000 mittarissa eikä pyydä lisäämään öljyä ja sitten vaihdan kun auto niin käskee...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7515
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      262
      4683
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      48
      4582
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3312
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2372
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe