Ennen kuin kukaan tällä palstalla alkaa antamaan neuvoja onnettomalle koiran omistajalle tai omasta koirasta haaveilevalle, harkitkoon, ovatko omat neuvot todella päteviä.
Uskomattoman paljon haittaa voi aiheuttaa (tahtomattaan) neuvottomalle ja hänen koiralleen, jos olettaa tietojensa olevan ammattitason tietoa. Eli kun vastaatte kysymyksiin, lisätkää vielä loppuun tieto siitä, oletteko todella asiantuntijoita asiassa, vai lähinnä ulkoiluttaneet naapuruston koiria. Ihan vain ystävyyden eleenä... ;-)
Kaikki neuvoja antavat/antaneet...
7
647
Vastaukset
- Mä vaan
Nimimerkit -Arttu-, *Kiti* ovat ainakin tiedoiltaan sitä naapurin koiran ulkoiluttaja tasoa!
- Uppu
"Mä vaan", kerran kun tiedät toisten koiratilanteen ja tietämystason, niin minkäslainen koiraguru itse olet? Osaatko itse antaa täysin päteviä ja toimivia neuvoja koiran käytöshäiriöihin tai ruoka-allergiaan? Menepä itseesi ennen kuin alat toisten tietämystasoa morkkaamaan, varsinkaan kun et edes tunne heitä henk.koht.
Ja tämä ei ollut hännystelyä, vaan ärsyynnystä siitä, että aina samat NIMIMERKIT nostetaan pinnalle, ja morkataan heidän tekemisiään/sanomisiaan. "Mä vaan" ois voinut vastata itse kysymykseen eikä aloittanut toisten mollaamisen.
- ik
...mutta toisaalta...
kuka ihan oikeasti hoitaa lemmikiään internet-keskustelupalstojen neuvot ainoana tiedonlähteenään?
En minä ainakaan! :) - *Kiti*
no itse annan neuvoni sun muuta siltä taholta mitkä olen omien koirieni kohdalta toimiviksi todennut tai jonka olen eläinlääkäriltä tai kasvattajalta saanut ja muutenkin olen lukenut koirista kertovia koulutus,hoito,kasvatus ym.kirjoja siitä lähtien kun lukemaan opin ja katsonut koira/lemmikki aiheisia dokumentteja ym.ohjelmia ihan vaan sitä varten kun olen pienestä asti ollut sitä mieltä että oman koiran tulen hankkimaan ja nyt niitä sitten on ihan kaksin kappalein...
en sano olevani kaikkitietäväinen enkä muuta vastaavaa...mutta neuvon parhaani mukaan enkä anna sellasta neuvoa joka olisi asiaton tai sellainen joka olisi koiraa tai koiran omistajaa vahingoittava ja jokainen vastuuntuntoinen koiran omistaja on varmasti asiantuntija jossain asiassa joka koskee omaa koiraa tai sen rotua
siispä omakohtaisia kokemuksia hyväksi käyttäen neuvon edelleen parhaani mukaan...sano muut mitä sano
joka ei halua neuvojani ja "niksejäni" suvaita taikka kokeilla niin en siitä pahastu jokainen päättää mitä haluaa koiransa kanssa tehdä - Ada
Kaikki halukkaat saavat antaa neuvoja ja ketoa omista kokemuksistaan. Jos täällä jotain ammattilaisen papereita vaadittaisiin, niin vähissäpä olisivat vastaukset!
Jokaisen omalla vastuulla sitten on se, miten todesta neuvot ottaa ja mitä toteuttaa. Tervettä järkeä peliin siinä vaiheessa. Mikä neuvo sopii yhdelle koiralle, ei välttämättä sovi ollenkaan toiselle!- vinttikoira friikki
kerran täällä varmaan n.10-12-vanha kirjoitti että oli pessyt koiran mäntysuovalla ja nyt sitten koiran iho hilseili. oli kuullut kaverilta että koira on hyvä pestä mäntysuovalla
Ei kaikilla järki leikkaa ja varsinkin nuoremmat koiran omistajat pitävät näitä keskustelu palstoja hyvinä tietolähteinä ja eivät aina osaa käsitellä saamaansa tietoa että onko se kannattavaa vai ei.
- Tanja
Ei kannata ottaa mitään tällaisilla palstoilla esitettyjä ohjeita niin todesta, että jättäisi käymällä eläinlääkärillä koska täällä on jo annettu hoito-ohjeet. Mutta ihan hyvä keino nämä palstat ovat mieltä rauhoittamaan jos pelkää että koiralla on jotain vakavaa, oikean rodun valinnan pohtimiseen ja muuhun koiranelämään liittyvän pohtimiseen. Itse opiskelen eläinlääkäriksi ja valmistun tänä keväänä, mutta ei minuakaan silti kannata aina uskoa. Edes kokenut eläinlääkäri kun ei voisi tehdä diagnooseja netin välityksellä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan
Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html1764987Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?
Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,184376Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa
Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/593769993097Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa
Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana2522947Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat
"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien1432882- 522501
- 271919
- 221737
- 341733
- 651709