olin vuonnna 1996 ja näin siellä keskeneräisiä suuria tiilirakennuksia. Ne oli rakennettu glasniostin aikaan ja jäänyt kesken. Siellä se venäläinen punatiili mureni mutta olihan vaikuttavan näköinen alue. Mitä niille nyt lienee kuuluu, tietääkö kukaan?
Entä se suuri sanatorio, sairaala jonka arvelimme Engelin suunnittelemaksi? Sekin oli aivan rapistumassa, mahtavan näköinen kompleksi ollut joskus.
Terijoen Kuokkalassa
venäläinen sielu
1
712
Vastaukset
Kehitys kehittyi kuten Venäjän nousukauden tyyliin sopi. Kuokkala rakennettiin täyteen uusrikkaiden taloja ja on muutenkin osa Pietarin kaupunkia nykyisin. Ei kovin lohdullista. Vain muutama suomalaisaikainen talo säilynyt ja rakennussuojelusta ei tietoa kuin Ilja Repinin huvilan osalta. Kaikkialla olevat puomit, muurit ja aidat vaikeuttavat liikkumista, sillä ei vain yksittäisiä taloja vaan myös kokonaisia alueita on eristetty totaalisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4018731Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1683101- 171534
- 741066
- 761048
- 271005
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta63968- 55943
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss73904- 65890