Riittikö teille 2 viikon sairasloma?
Olitteko voimattomia pitkäänkin jatkossa?
Olen ollut sairaslomalla nyt 2 viikkoa ja 2 päivää. Olo on syvältä, illalla on lievää kuumeilua ja päänsärkyä, sekä uni maistuu.
Vähän kun tekee jotain (pukee vaikka vaatteet aamulla päälle tai kävelee 200m) niin paita kastuu ja uupuu. Mietin, että onko tarkoitettu menemään töihin ns. puolikuntosena vai voinko hakea vielä lisää sairaslomaa?
Itse toimenpide meni hyvin ja oli laajempi fess, eli otsaontelossakin kävivät sorkkimassa.
fess leikatut!?
11
8896
Vastaukset
- ....??
Missä sulle tehtiin se leikkaus..?? Mulle tehtiin fess joskus muutamia vuosia sitten poskionteloon ja seulalokeroita avattiin.. otsaontelon pohja poistettiin taysissä, eli avattiin suuri tiehye sinne sitten erikseen myöhemmin, kun tulehduskierre jatkui, vaikka oli porattu ja huuhdottu useasti sen reiän kautta. Myös limakalvot on poistettu pari kertaa suun, eli ikenen ja huulen välistä.. Miten fessissä mentiin sinne otsaan ja missä, käsittääkseni se on aika hankala juttu??
Mä selvisin fessistä aika vähällä. Mutta jos sulla on voimaton ja huono olo vielä.. niin ilman muuta lääkäriltä lisää sairauslomaa ja muutenkin syytä kysyä ja selvittää, mistä kuumeilu ja huono olo johtuu..- alkup. kirjoittaja
Tyksissä.
Vähän samoja kuin sulla..avattiin ja luutakin poistettiin...
Otsaontelohin mentiin nenän kautta.
Huuhtelen sarvikuonolla3x päivässä ja kerran on huuhdottu erik. lääkärillä. Lisäksi kortisonia menee nenään ja tabuina.
Kuumeilu johtuu ehkä siitä, että vihreää räkää tulee nenusta kun niistää. Antibiottia syön vain kerran viikossa.
En ole ikinä ollut näin väsy. - Höpsiäinen
alkup. kirjoittaja kirjoitti:
Tyksissä.
Vähän samoja kuin sulla..avattiin ja luutakin poistettiin...
Otsaontelohin mentiin nenän kautta.
Huuhtelen sarvikuonolla3x päivässä ja kerran on huuhdottu erik. lääkärillä. Lisäksi kortisonia menee nenään ja tabuina.
Kuumeilu johtuu ehkä siitä, että vihreää räkää tulee nenusta kun niistää. Antibiottia syön vain kerran viikossa.
En ole ikinä ollut näin väsy.Mihin sitä tarvii? Osaan kuvitella sen migreeniin toimivaksi poskiontelokuvauksestasi. Mutta jos sulla on joku vähän muu asia kuin väsymys, esim. masis siitä toimenpiteestä, kun se kuitenkin on niin muovinen se koko homska...
Joidenkin mielestä se perustuu aamun KUNNIAAN, jos tajuat mitä tarkoitan, toisten mielestä taas em. on todella törkeä. Mun käsittääkseni sulta nyt puuttui aamun kunnia, jota ei ehkä saisi olla. Oletko ajatellut body & mind- lajeja nyt siihen rinnalle? Voisivat auttaa hyvässä ryhmässä. - alkup, kirjoittaja
Höpsiäinen kirjoitti:
Mihin sitä tarvii? Osaan kuvitella sen migreeniin toimivaksi poskiontelokuvauksestasi. Mutta jos sulla on joku vähän muu asia kuin väsymys, esim. masis siitä toimenpiteestä, kun se kuitenkin on niin muovinen se koko homska...
Joidenkin mielestä se perustuu aamun KUNNIAAN, jos tajuat mitä tarkoitan, toisten mielestä taas em. on todella törkeä. Mun käsittääkseni sulta nyt puuttui aamun kunnia, jota ei ehkä saisi olla. Oletko ajatellut body & mind- lajeja nyt siihen rinnalle? Voisivat auttaa hyvässä ryhmässä.vinkeistä, mutta taidamme puhua vähän eriasiasta nyt..
- ...??
alkup, kirjoittaja kirjoitti:
vinkeistä, mutta taidamme puhua vähän eriasiasta nyt..
näytti olevan höpsiäisellä jotain omaa kivaa..
Mulle ei puhuttu mistään fessistä otsaontelon pohjan avauksessa.. mutta varmaan sama toimenpide kuitenkin.. mulla vaan pystyttiin käyttämään otsaporaus reikää siinä apuna.. tehtiin molempien kanavien kautta. Nyt pystyy huuhtoa sieraimen kautta otsankin.. paitsi viimeksi kun olin huuhtelussa.. (josta muuten on jo aikaa.. *ihanaa*) mentiin vielä otsaporausreiän kautta,, kun oli niin turvotusta ettei sieraimen kautta onnistunut. Toissa vuonna yli 50 toimenpidettä, viime vuonna yli 30 ja tänä vuonna vaan yksi.. :) Tää tauti on siis voitettavissa.. paitsi nyt sitten on puhjennut astma.. :/ Onhan mulla ollut astmaoireita jo monta vuotta.. mutta nyt alkoi kunnolla tukkimaan ja sain piipun, onneksi auttaa hyvin, vähän oireillut nyt poskikin, turvotuksen tunnetta, mutta toivottavasti ei tulehdu, syksy on hankalaa aikaa.
Kyllä mullakin tuo taysin leikkaus otti vähän enemmän aikaa toipua.. se ei ole mikään pikkujuttu. Eka fess oli helpompi.. avattiin seulalokeroita ja tiehyettä poskionteloon avattiin paikallispuudutuksessa.
Voimia ja hoida itteäs.. soita korvalääkärille ja kysy onko normaalia se vihreä erite.. - alkup. kirjoittaja
...?? kirjoitti:
näytti olevan höpsiäisellä jotain omaa kivaa..
Mulle ei puhuttu mistään fessistä otsaontelon pohjan avauksessa.. mutta varmaan sama toimenpide kuitenkin.. mulla vaan pystyttiin käyttämään otsaporaus reikää siinä apuna.. tehtiin molempien kanavien kautta. Nyt pystyy huuhtoa sieraimen kautta otsankin.. paitsi viimeksi kun olin huuhtelussa.. (josta muuten on jo aikaa.. *ihanaa*) mentiin vielä otsaporausreiän kautta,, kun oli niin turvotusta ettei sieraimen kautta onnistunut. Toissa vuonna yli 50 toimenpidettä, viime vuonna yli 30 ja tänä vuonna vaan yksi.. :) Tää tauti on siis voitettavissa.. paitsi nyt sitten on puhjennut astma.. :/ Onhan mulla ollut astmaoireita jo monta vuotta.. mutta nyt alkoi kunnolla tukkimaan ja sain piipun, onneksi auttaa hyvin, vähän oireillut nyt poskikin, turvotuksen tunnetta, mutta toivottavasti ei tulehdu, syksy on hankalaa aikaa.
Kyllä mullakin tuo taysin leikkaus otti vähän enemmän aikaa toipua.. se ei ole mikään pikkujuttu. Eka fess oli helpompi.. avattiin seulalokeroita ja tiehyettä poskionteloon avattiin paikallispuudutuksessa.
Voimia ja hoida itteäs.. soita korvalääkärille ja kysy onko normaalia se vihreä erite..kaikilla olla tapauskohtaisesti nuo toimenpiteet ja niin kuuluu ollakkin.
Mulla ei porattu otsaan reikää vaan sisäkautta saivat ilmastoitua ne ontelot.
Sulla kuulostaa tosi pahalle toi..80 toimenpidettä yhteensä..huh!
Astma on mullakin ja tuntuu että kun "nenä on ollut remontissa" niin se vaikuttaa alahengitystehin.
Seulalokeroita avattiin ja jotain luutakin oli poistettu jotta paremmin ilmastoituisi.
Otsaontelon saneeraus vaati tämän nukutuksen.
Soittelen korvalääkärille ma, josko sillä olis ideoita miten tämä nainen saadaa taas työkuntoon :)
Hyvää ja ennenkaikkea parempaa syksyä sulle! - ...?
kaikilla olla tapauskohtaisesti nuo toimenpiteet ja niin kuuluu ollakkin.
Astma on mullakin ja tuntuu että kun "nenä on ollut remontissa" niin se vaikuttaa alahengitystehin.
Seulalokeroita avattiin ja jotain luutakin oli poistettu jotta paremmin ilmastoituisi.
Soittelen korvalääkärille ma, josko sillä olis ideoita miten tämä nainen saadaa taas työkuntoon :)
Hyvää ja ennenkaikkea parempaa syksyä sulle!Mulla oli jo noin vuotta ennemmin tehty se poraus.. samalla kun poistettiin limakalvot.. ja viikon kuluttua siitä porausreikää suurennettiin paikallispuudutuksessa. Ei ollut kivaa, mutta kyllä sen kesti.
Porausreikää käytettiin vaan hyödyksi siinä otsaontelon pohjan avaamisessa.
Mulle ei laitettu mitään tambonia tukkimaan veren vuotoa leikkauksessa.. kun sellaiset pöpöt ettei saa olla umpinaista, etteivät kasva.. ilmastointia piti mullekkin siis saada. Mutta veren vuoto leikkauksen jälkeen oli aika hurjaa.. oksensin koko seuraavan yön ja olin tosi huonosti voiva. Mutta kyllä senkin kesti, kun tässä hengissä ollaan. :)
Sekään ei kuitenkaan auttanut vielä.. vaan siitä muutama kuukausi ja taas poistettiin limakalvot..
Kiteytettynä tässä vielä mun leikkaukset:
Eli eka fess, sitten poraus ja limakalvojen poisto.. sitten pari viikkoa ja toinen poraus.. sen jälkeen vuosi ja taysissa otsaontelon pohja pois.. sitte vielä muutama kuukausi ja limakalvonpoisto.. ja mielettömästi huuhteluja aina välissä sekä otsaan, että poskionteloon. Mulla toispuoleinen vaiva.. toinen puoli ollut koko ajan kunnossa... eikö outoa.. ?
Mitä toimenpiteitä sulle tehty tuota leikkausta ennen??? - ...??
...? kirjoitti:
Mulla oli jo noin vuotta ennemmin tehty se poraus.. samalla kun poistettiin limakalvot.. ja viikon kuluttua siitä porausreikää suurennettiin paikallispuudutuksessa. Ei ollut kivaa, mutta kyllä sen kesti.
Porausreikää käytettiin vaan hyödyksi siinä otsaontelon pohjan avaamisessa.
Mulle ei laitettu mitään tambonia tukkimaan veren vuotoa leikkauksessa.. kun sellaiset pöpöt ettei saa olla umpinaista, etteivät kasva.. ilmastointia piti mullekkin siis saada. Mutta veren vuoto leikkauksen jälkeen oli aika hurjaa.. oksensin koko seuraavan yön ja olin tosi huonosti voiva. Mutta kyllä senkin kesti, kun tässä hengissä ollaan. :)
Sekään ei kuitenkaan auttanut vielä.. vaan siitä muutama kuukausi ja taas poistettiin limakalvot..
Kiteytettynä tässä vielä mun leikkaukset:
Eli eka fess, sitten poraus ja limakalvojen poisto.. sitten pari viikkoa ja toinen poraus.. sen jälkeen vuosi ja taysissa otsaontelon pohja pois.. sitte vielä muutama kuukausi ja limakalvonpoisto.. ja mielettömästi huuhteluja aina välissä sekä otsaan, että poskionteloon. Mulla toispuoleinen vaiva.. toinen puoli ollut koko ajan kunnossa... eikö outoa.. ?
Mitä toimenpiteitä sulle tehty tuota leikkausta ennen???Mulle suunniteltiin otsaontelon täyttöleikkausta bioaktiivisella lasilla.. mutta päädyttiin pahojen pöpöjen takia tuohon ilmastoinnin kokeilemiseen eka.. pöpöt eivät ole enää viljelyissä kasvaneet onneksi.. Tuo täyttöleikkaus olis ollut aika hurjalta kuulostava leikkaus. 8O
- tiinuska
...?? kirjoitti:
Mulle suunniteltiin otsaontelon täyttöleikkausta bioaktiivisella lasilla.. mutta päädyttiin pahojen pöpöjen takia tuohon ilmastoinnin kokeilemiseen eka.. pöpöt eivät ole enää viljelyissä kasvaneet onneksi.. Tuo täyttöleikkaus olis ollut aika hurjalta kuulostava leikkaus. 8O
tehty leikkaus.
Kaksi viikkoa sain lomaa...
Ja olo oli tosi voimaton,ei olisi jaksanut millään olla töissä,on vielä raskas työ.
Vaan kun huuhteli sarvikuonolla ja käytin humidosea tosi paljon ja söin särkylääkettä,niin kyllä siitä sit voimat lopulta palautui.
sanoin kyllä lääkärille jälkitarkastuksessa,että kolmen viikon loma olisi ollut nipin napin riittävä.
Kyllä siitä toipuu..sisulla.
Minulle siitä oli apua.Ei yhtään ole joutunut punkteeraamaan nokkaa:) - alkup, kirjoittaja
tiinuska kirjoitti:
tehty leikkaus.
Kaksi viikkoa sain lomaa...
Ja olo oli tosi voimaton,ei olisi jaksanut millään olla töissä,on vielä raskas työ.
Vaan kun huuhteli sarvikuonolla ja käytin humidosea tosi paljon ja söin särkylääkettä,niin kyllä siitä sit voimat lopulta palautui.
sanoin kyllä lääkärille jälkitarkastuksessa,että kolmen viikon loma olisi ollut nipin napin riittävä.
Kyllä siitä toipuu..sisulla.
Minulle siitä oli apua.Ei yhtään ole joutunut punkteeraamaan nokkaa:)tiinuska laittaa mailia, mutta eipä onnistunut =(
- Nimetön
kaikilla olla tapauskohtaisesti nuo toimenpiteet ja niin kuuluu ollakkin.
Hyvää ja ennenkaikkea parempaa syksyä sulle!Mitä sinulle nyt kuuluu, oletko selviytynyt jo töihin?
Itselleni on suunnitteilla tuo FrontaaliFESS operaatio, koska olen sairastanut nenääni jo joitakin vuosia. Minulle on aiemmin jo tehty poskionteloiden FESS ja nenäkäytävän suoristus.
Nyt lääkäri ehdotti kyseistä toimenpidettä TYKSissä, mutta hiukan arveluttaa leikkaukseen meno. Pärjäilen aika hyvin lääkkeiden kanssa ja siksi tuo toimenpide ei ihan pakollinen olis ja olisin ehkä mieluummin menemättä koko toimenpiteeseen.
Olisi kiva kuulla voinnistasi (ja saada rohkaisua tai sitten ei...)ja oliko siitä sinulle apua?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?
Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi793847Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo653613Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks392190Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä522159- 582024
- 511736
- 271419
Vuoksesi kaiken
Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua1151153- 601079
Jos oireesi palaa pahempana lääkityksen jälkeen se ei ole välttämättä mielenterveysongelma
Lääkkeen käytön aikana miljardit neuronit on tottuneet olemaan lääkityksen alla ja keho on fyysisesti rakentanut toimint321001