Kokemuksia Honda vs Suzuki

ostossa

Kertokaa kokemuksistanne Hondalla ja Suzukilla. Olen hankkeissa ostaa vielä syksyllä tai sitten keväällä Honda CB 1300 SA tai Suzuki Bandit 1250 tai Suzuki GSX 1400. Kaikki käyettynä tai uutena, paitsi viikkahan saa vai käytettynä.
Tällä hetkellä ajan customilla.
Kiitos asiallisista viesteistä etukäteen !

13

4891

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1300SA

Yksi kesä takana CB1300SA:lla, kokemukset n. 17000 km jälkeen:

Vääntävä moottori
      Ketterä
      Hyvä ajoasento
      Vakaa, helppo ajettava
      Tosi hyvä yleispyörä, jolla pärjää normiajossa
      Hyvät ABS-jarrut

- Tehoa saisi olla vähän lisää, tälläkin pärjää...
      - Korkeahko hinta uutena

tai -: Retro ulkonäkö, toisia miellyttää, toisia ei..

Olen ajellut pikkupätkiä varttikatetuilla Bandit 1200 ja 1250 pyörillä. Ajoasento on suurinpiirtein sama. CB:n jälkeen Bandit tuntuu jotenkin "pieneltä". Tehoa Banditissa on hieman vähemmän vakiona, plussana uudessa 6 lovinen laatikko. Bandit on myös hyvä yleispyörä. Banditissa hinta - laatusuhde kohdallaan.

• Ostin viime keväänä saman luokan pärristä Yamaha XJR:n. Vakavasti samalla viivalla olivat niin Honda kuin Bandiittikin. Jotenkin mulle sopi parhaiten tuo XJR. Honda putosi kisasta hintansa vuoksi, tosin takuu on tosi hyvä.
      Panin tarjouspyynnöt vetämään ympäri Suomea. Tilattuani Jammun soittelivat mulle pari kertaa perään Hondakauppiailta ja vaikuttivat siltä, että hinnassa olisi kuitenkin ollut pelivaraa alemmaksikin.
      Eli vinkkinä: Nyt on ostajan markkinat. Tingi ja kilpailuta enemmän kuin sielu sietää!

• Mikki65

Tämä on niitä "mahdottomia tehtäviä". Molemmat mopottimet sikahyviä ylespyöriä joissa aika massiivisesti sitä katu-uskottavuutta. Rivinelosia molemmat, joten moottorin luonteet pitkälti samoja. CB hiukka pidempi akseliväliltään ja muutaman kilon painavampi. Banditissa vakiona keskiseisontatuki... Sama kumman näistä valitset niin hyvän yleispyörän saat. Mielestä laadullisesti molemmat yhtä hyviä, tosin Hondan pitempi takuu nostaa pyörän hintaa. Siis Suskin hinta-laatusuhde parempi.

Kilpailuta ja osta edullisempi; Näin tekisi mieli sanoa. Toisaalta Suzuki-miehenä en osaa muuta suositella kuin Rosvoa ;)

• keväälle,.

En ostaisi sinuna enää syksyllä vaan jatä osto alku kevääseen niin luultavasti saat hyvän koron rahoillesi,myynti ja hinnat tulee tippumaan noissa tusina pyörissä,ja meneehän se talvikin mukavammin kun voi haeskella ja vertailla pyöriä.

• pyörät

pitää ostaa ja myydä keväällä. Tienaa/säästää semmoisen kolmisen tonnia vähintään.

Mutta homma perustuu täysin siihen että on olemassa riittävästi kaltaisiasi urpoja.

• laadullisesti ohi,

Toimivuudeltaan ja moottoritekniikaltaan taitaa Suzuki jo päihittää Hondan. Vaan Honda taas ehkä ergonomisempi, miellyttävämpi ajoasennoiltaan ja airodynamiikaltaan. Keskiluokan pyöristä siis lähinnä puhun.

Viimosen 2 v aikana ollut 4 pyörää, yksi honda ja kaksi suikkaa. 2 v vanhassa NT 650 oli käsittämättömiä pieniä käyntihäiriöitä kiihdytysten alussa. Tutkittu pyörä, vaan mitään ei löytänyt liikkeen pojatkaan, eikä maahantuojakaan mitään selitystä osannut sanoa.

Muutoin oli kelpo pyörä. Suikalta V-Stromi ja 400 burgmanni. Suikan moottorit toimi todella hyvin, vaan ajoergonomia pikkuisen puolitiehen jäänyt, ainakin em. vempeleissä.

• Bandit vs CB

Toi sun kirjotus on ainakin yhtä tyhmä kuin tämä mun, vaan en malta olla sanomatta:

Sullei kyllä ollu mitään sanottavaa noista kysytyistä pyöristä. Et oo vissiin ajanu kumpaakaan, sitte vertaat jotain NT650:aa ja Burgmannia... voi helvetti! Eihän ne oo ees moottoripyöriä!

Sitte noista pyöristä: eroja on, kun koeajaa eikä kuvittele. CB on selvästi kookkaamman olonen ku Bandit tai XJR. Honalla paras takuu, kertonee jotain myös laadusta. Jos haluat matkaakin ajaa, keskity puolikatettuihin, jäljelle jää siis Bandit ja CB. Näiden välillä valinta voi mennä vaikeaksi. Kokeile myös CBF1000. Oma valinta menis kyllä CB1300 puoleen, vaikken mikään Hondamies olekaan.

• iso tai pieni, niin samasta...
        Bandit vs CB kirjoitti:

Toi sun kirjotus on ainakin yhtä tyhmä kuin tämä mun, vaan en malta olla sanomatta:

Sullei kyllä ollu mitään sanottavaa noista kysytyistä pyöristä. Et oo vissiin ajanu kumpaakaan, sitte vertaat jotain NT650:aa ja Burgmannia... voi helvetti! Eihän ne oo ees moottoripyöriä!

Sitte noista pyöristä: eroja on, kun koeajaa eikä kuvittele. CB on selvästi kookkaamman olonen ku Bandit tai XJR. Honalla paras takuu, kertonee jotain myös laadusta. Jos haluat matkaakin ajaa, keskity puolikatettuihin, jäljelle jää siis Bandit ja CB. Näiden välillä valinta voi mennä vaikeaksi. Kokeile myös CBF1000. Oma valinta menis kyllä CB1300 puoleen, vaikken mikään Hondamies olekaan.

Elä sie suotta höyryä! Kyl se syss ja talvipimept viel väistyvät ja pääsee mopoa taas rassaamaan kevätaurigossa..sit keveemmällä.

Samasta tehtaasta tuleevat, on kyse keskikokoisista tai isoista pyöristä. Panditin etuhaarukka .. moitittu "löysäksi".. jne. Eli, isoissakin vikansa.

Vaan 600-luokka on euroopassa ostetuin mp luokka. Eli, sieltä tulee ne parhaat kokemukset, ja todelliset.

Koeajelin Jammun ja Kavan uusia isoja matkapyöriä viime keväänä. Kava (1400 taisi olla) oli ehdottomasta laadukkaampi, ajo-ominaisuuksiltaan.

Hondakokemukset vain yhden oman pyörän varassa, eli sen NT:n ja se oli huono, ko käynnin nykimisen takia. Vaikka oli juhla-malli ja 5 v takuu, ei maahantuoja edes suostunut sen syvempään asian tarkasteluun: tyly kohtelu, ja tuoko muka takuuta. Pyörä oli vasta 2 v. vanha.

Ei nää mitään elämän ja kuoleman juttuja ole: isojen poikien leluja vain!

Itse enempi karavaanaripuolella (ostin as.auton kk sit: 70 th.e) ja mönkkäri-rassailua, nyt. Vaan veri vetää varmaan taas pm:n puolelle, kun aikansa polttelee. Haave olis BMW:n RT, uusi! Vaan hinta taitaa viel este olla.

Myös Pannari kiinnostaa, ja..ajatteles tätä, Suikan 650 burgmani: sekin n. 15 th.e, on muuten hauska peli... ei tosikkomotoristeille. Haarrikat huonolaatuisia mielestäni ja ko. kuskit asennevikaisia, ainakin pieni osa porukasta.

Motokuzit viel tutustumista vaille.

• samalla viivalla

valinta lähinnä makuasia. tietenkin erojakin on, mutta ei juuri laadussa. koeajat ja testaat, mikä sopii sun vartalolle ja maulle.

• Trollientrolli

..etsiä ja löytää näitä linkkejä, mutta silti paaan mallix :
      http://www.nettimoto.com/viewArticle.php?id=58&content=file\
      FN;n mainos ;)

Ja livenä :http://www.youtube.com/watch?v=I6rz9dxPsXA

Mulla 5,5 kesää takan rosvolla ja kaks viimestä uudemmalla versiolla.
      Se, että ostin jo toisen "samanlaisen" kai kertoo sinällään jotain suhtautumisestani pyörään.

Se on helppo ja hauska. Riittävän nopea mulle, eikä maksanut omaisuuksia.
      Viivalla oli kaikki noi isot pyörät, mutta yks toisensa jälkeen tippu pois, mikä hinnan tms. vuoksi.

Uskallan suositella.

• vesirosvossa ole

keula mitenkään löysä.
        Mulla vähän tehdasasetuksia kireämmällä.
        Takana vitosella ja edessä pari kierrosta
        tiukempi.

• Turo--Inkeri

Hondassa on paras alusta ja jarrut, vaan on kyllä hintaeroakin isoon Banditiin aika huimasti. Pistäisi kyllä miettimään, onko sen arvoista. GSX:n katteettomuus verottaa matkaamispisteitä, ainakin verrattuna puolikatettuihin.

• alkup kirjoittaja

Kiitos kaikille hyvistä mielipiteistä. Ovat näkökulmia avartavia ja mielenkiintoisia kokemuksia.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11031
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5278
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2483
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1741
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1604
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1216
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      956
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    Aihe