Peking- Sanya reissu suunnitteilla

miroin

Suunnitteilla olisi helmikuussa reissu omatoimisesti Pekingiin ja Hainaniin.
Kaikenlaisia kokemuksia ja vinkkejä otetaan mielellään vastaan.
Tarkoitus olla reissussa 5.2-21.2.
Majoitus paikkoja Pekingissä niin valtavasti, että on vaikee valita.
Sanyalla taas ei taida olla tarjolla kuin noita luksus hotelleja?
Entäs onko kenelläkään edes mutu tuntumaa paljonko maksavat sisäiset lennot Peking-sanya? Hakukoneet ei suostu antamaan minkään laisia hintoja. Ystäväni epäili, että on edelleen liian aikaista?
finnair kun lopetti Kantoniin lennot niin nyt sitten menemme Pekingin kautta jossa onkin ymmärtääkseni paljon paljon enemmän nähtävää ja ostettavaa ;D

9

744

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etsia

      lentoa ctrip sivustolta. voi olla etta ei viela hintoja, koska tuohon aikaan on kiinalainen uusi vuosi ja hinnat on korkeat. sanyalla on myos halpoja hotelleja, 7 euroa paiva, mutta tuohon aikaan hinnat on paljon korkeammat. siis taalla dadonghaissa. sanya sityssa ja sanya beilla on monia normaaleja hotelleita, mutta siella ei ole niin paljon toimintaa kun dadonghaissa. olen itse ajatellu vuokrata tota mun toista makuuhuonetta reissaajille 10e / 100 rmb paiva. tietysti kaytossa netti, keittio, pesukoneet sun muut. t. janne. jos sotaan kysyttavaa sanyasta, ni voi vaikka soitelle 86 13976974007

      • miroin

        Mä ymmärsin että uuttavuotta vietetään tammikuun lopussa tänä vuonna.


      • uudenvuoden
        miroin kirjoitti:

        Mä ymmärsin että uuttavuotta vietetään tammikuun lopussa tänä vuonna.

        juhlinta alkaa tammikuun lopulla. kiinalaiset juhlii sita noin 4 viikkoa, etta sellaista. en nyt muista mika paiva on se virallinen vuoden vaihde paiva, mutta naa nyt juhlii kuitenkin vahan pitempaan taalla ku euroopassa.


      • Ouzhouren

    • Sino-KS

      Hei,
      Tarkista kiinalaisen uudenvuoden ajankohta ennen jatkosuunnitelmia; niihin aikoihin (helmikuu)on lennot ja hotellit melko täynnä sillä kyseessä on kiinalaisten vilkkain matkailuajankohta.
      Olet kyllä menossa oikeaan paikkaan (:-)
      Sanya on tosiaan käymisen arvoinen jos pitää merestä, rannasta ja auringosta. Itse asiassa muuten ok paikka, mutta meikäläiseen makuun liikaa venäläisiä. Pekingissä edullista ja siistiä majoitusta saa mm. Home-Inn-ketjun ja muiden vastaavien tarjonnasta. Paikkoja on useita ja ympäri kaupunkia.
      Sanya on aito turistirysä (pääasiassa kiinalaisille) ja niinkuin mainitsit, hotellit ovat normaalia turistitasoa 2-5 tähteä.Hinnoista en valitettavasti tiedä, koska olen asunut tuttujen nurkissa.
      Pekingistä pääsee parhaimmillaan noin 1200-1400 CNY:llä Hainanille. Paikalliset ostaa joskus lippuja aivan käsittämättömän halpaan hintaan, itsekin olen joskus lentänyt Pekingistä Shentzheniin 570 CNY:llä (!), joten jos sinulla on kavereita Pekingissä niin pyydä heitä järkkäämään. Lentohinnoista voit kysyä esim. Air Chinan Helsingin konttorista tai selvitellä netistä esim. hakusanoilla "air carriers China".
      Ja tiedoksesi, että vaikka Helsinki Guangzhou lento onkin tuolloin jo historiaa, Hainanille pääsee mukavasti myös Hong Kongin kautta.
      Sino-KS

      • aaee

        Kokemusta Hainanista, Saniasta siis, viime keväältä. Turistialue on usean neliökilometrin kokoinen alue(sisällä mm. kaksi golfkenttää) jossa ei taida olla lainkaan paikallista asutusta. Hotellit -100 euroa yö. Jos luonto antaa periksi voi kokeilla Sanyan keskustaa. Pääset murto-osalla hotelliin. Kaupan päälle paikallisten odöörit. Katukeittiössä 50 centillä vatsa täyteen. Eikä ole venäläisistä tietoakaan. Turistialueella olet kuin missä tahansa muualla, eli minulle riitti yksi kerta. Lentomme oli Shanghain kautta ja South China Airlines ja toimi hyvin. Varaamaan päästiin n. puoltoista kk etukäteen. Uuden vuoden hintataso oli hotellien osalta 7-kertainen(!).T. Antti


      • Kokemusta löytyy
        aaee kirjoitti:

        Kokemusta Hainanista, Saniasta siis, viime keväältä. Turistialue on usean neliökilometrin kokoinen alue(sisällä mm. kaksi golfkenttää) jossa ei taida olla lainkaan paikallista asutusta. Hotellit -100 euroa yö. Jos luonto antaa periksi voi kokeilla Sanyan keskustaa. Pääset murto-osalla hotelliin. Kaupan päälle paikallisten odöörit. Katukeittiössä 50 centillä vatsa täyteen. Eikä ole venäläisistä tietoakaan. Turistialueella olet kuin missä tahansa muualla, eli minulle riitti yksi kerta. Lentomme oli Shanghain kautta ja South China Airlines ja toimi hyvin. Varaamaan päästiin n. puoltoista kk etukäteen. Uuden vuoden hintataso oli hotellien osalta 7-kertainen(!).T. Antti

        Eli jos olet omatoimimatkalla, kannattaa hotelli varata netin kautta ehdottomasti. Esimerkiksi hotelli Tian Fu Yuan Resortissa yö maksoi noin 40e ja hotellin sivuilla noin 140e.


      • .....
        aaee kirjoitti:

        Kokemusta Hainanista, Saniasta siis, viime keväältä. Turistialue on usean neliökilometrin kokoinen alue(sisällä mm. kaksi golfkenttää) jossa ei taida olla lainkaan paikallista asutusta. Hotellit -100 euroa yö. Jos luonto antaa periksi voi kokeilla Sanyan keskustaa. Pääset murto-osalla hotelliin. Kaupan päälle paikallisten odöörit. Katukeittiössä 50 centillä vatsa täyteen. Eikä ole venäläisistä tietoakaan. Turistialueella olet kuin missä tahansa muualla, eli minulle riitti yksi kerta. Lentomme oli Shanghain kautta ja South China Airlines ja toimi hyvin. Varaamaan päästiin n. puoltoista kk etukäteen. Uuden vuoden hintataso oli hotellien osalta 7-kertainen(!).T. Antti

        Sanyalla on useampi ranta-alue jossa on turisteja. Dadonghaista sai kesällä 20e/yö huoneen merinäköalalla ja pienellä parvekkeella.


      • Sanyalla
        ..... kirjoitti:

        Sanyalla on useampi ranta-alue jossa on turisteja. Dadonghaista sai kesällä 20e/yö huoneen merinäköalalla ja pienellä parvekkeella.

        Dadonghai Beachilla on kyllä lukuisia edullisia hotelleja,on tietysti kalliitakin.Esim http://www.hostelz.com/hostel/27740-Sanya-Blue-Sky-International-Youth-Hostel
        maksaa jotain 10e/vrk
        Toinen samaa hintaluokkaa
        http://hotels.lonelyplanet.com/hotel/Sanya-Sanya-Lama-Temple-International-Youth-Hostel-P1007595.html
        Sanyalla on 3 suurempaa ranta-aluetta,YalongBay,DadonghaiBeach ja SanyaBay


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4582
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe