Vaipan vaihto yöllä?

Mökö & Luru

Oletteko vaihtaneet vauvan vaipan yöllä?
Asiaa juuri puntaroidaan miehen kanssa, että onko siinä mitään järkeä tai hyötyä. Kakkavaipan vaihdon nyt hyvin ymmärtää ja litimärän pissavaipan, mutta mites sitten ne kostealta tuntuvat keskikokoiset pissavaipat?:)
Miten teillä yövaipan vaihtoon suhtaudutaan??
Asiallisista vastauksista kiittäen!:)

22

10792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaippaa

en vaihda "turhaan" vaippaa yöllä. Jos on aivan litimärkä tai kakat niin sitten vaihdan. Poju vaan ei tykkää siitä yhtään, meinaa, et mitä se äiti keskellä yötä kiusaa kun toinen haluaa nukkua. Huutaa kun viimistä päivää, onneksi yleensä nukahtaa viereen helposti vaihdon jälkeen...

• ,,,,,,

En vaihtanut yöllä jollei litimärkä. Aivan pieneltä en kakkaakaan ja isompana se ei unissaan kakannut.

• koska---

altistuu virkistymään ja yöt on nukkumista varten. Toki vaihdan jos on kakat. Meillä vaihdetaan vaippa yötä vasten ja hyvin vetää aamuun. Kakkoja ei ole koskaan öisin tehnyt, paitsi ihan vastasyntyneenä. Nyt 2 kk ja yöt nukkuu paitsi 2 x herää tissille ja sitten unta palloon.

• Tiiu*

ellei ole "pakko". Turhaa vaan vauva herää (kunnolla) ja sitten onkin työ saada takaisin unille.

• En vaihda vaippaa öisin, vain jos on kakka tai litimärkä vaippa. Vauva turhaan virkistyy ja uudelleen nukahtaminen on vaikeaa. Ihan turha häiritä lasta.

En vaihda.
      En edes kakkavaippaa, koska en ole tietoinen jos sattuu yöllä kakkimaan, nukunhan silloin itsekin.
      En vaihda edes jos vauva itse herää yöllä, koska se turhaan virkistää vauvan ja unet menee sitten siinä.
      Pari kertaa on aamulla ollut lakana märkä, mutta eipä se ole poikaa silti vaivannut.
      Nykyajan vaipat ovat niin mukavia ja imukykyisiä, ettei näytä vauvaa kakatkaan haittaavan.
      Pakko silti loppuun heittää, ettei ole mikään maailman mukavin herätys kun nukkuva vauva turauttaa hirveät hajupommit vaippaan ja heräät siihen kun "vieno" tuoksu leijailee nokkaan XD

• fdvefvfver

Meillä on kerran aamuyöllä pakko vaihtaa, koska vauva pissaa niin paljon että muuten ei vaippa pidä enää. Vauva saattaa siitä hetkeksi virkistyä, mutta nukahtaa pian uudelleen.

• vaihdan!

Yllätyin kyllä että kaikki vastanneet eivät vaihda... minä vaihdan, siihen opetettiin jo sairaalassaoloaikana...ja 1kk ikäinen vauva. Aina ennen syöttöä kun vaihtaa niin siinä syödessä kuitenkin väsähtää taas ja nukahtaa hyvin, eikä sitten tarvi erikseen vauvan herätellä meitä vaipan takia. Vaippa kyllä on aina ihan märkä, on kova syömään..

• tiedä onko sillä

merkitystä, mutta vaippa-alueen iho on mitä parhaimmassa kunnossa! siinä ei ole ollut mitään.

tiedä onko sillä kirjoitti:

merkitystä, mutta vaippa-alueen iho on mitä parhaimmassa kunnossa! siinä ei ole ollut mitään.

Niin on meilläkin iho hyvässä ollut aina (poika 4 kk) kunnossa vaikken vaippaa öisin vaihdakaan, että en usko sen nyt niin kauheasti vaikuttavan..

• pitää aika hyvin...
        *** kirjoitti:

Niin on meilläkin iho hyvässä ollut aina (poika 4 kk) kunnossa vaikken vaippaa öisin vaihdakaan, että en usko sen nyt niin kauheasti vaikuttavan..

Synnärillä ja neuvolassa kyllä ohjeena, ettei yöllä todellakaan tarvii vaihtaa vaippaa. Meillä kans kova syömään, vaipat pitää ja iho hyvässä kunnossa, enkä vaihda vaippaa. Tiedetään, että ennen syöttöä kannattaa vaihtaa, mutta miksi pitkittää yötä, jos vaippa pitää eikä oo kakkaa. Meillä ei vaihdeta PISTE. Usein yövaippa laitetaan n. klo. 21-23. Sitten aamulla vaihdetaan jo 6-9 aikaan.

• mammat hermostuu
        pitää aika hyvin... kirjoitti:

Synnärillä ja neuvolassa kyllä ohjeena, ettei yöllä todellakaan tarvii vaihtaa vaippaa. Meillä kans kova syömään, vaipat pitää ja iho hyvässä kunnossa, enkä vaihda vaippaa. Tiedetään, että ennen syöttöä kannattaa vaihtaa, mutta miksi pitkittää yötä, jos vaippa pitää eikä oo kakkaa. Meillä ei vaihdeta PISTE. Usein yövaippa laitetaan n. klo. 21-23. Sitten aamulla vaihdetaan jo 6-9 aikaan.

helposti..tai kiivastuu. Mä ajattelin että "äkkipikaset" vastaukset olis jääny tonne odotus-palstalle...mutta ei...varmaan väsyneitä olette. Kannattaisko kuitenkin vaihtaa se vaippa yölläkin? ;) No mutta meidän sairaalassa kuitenkin ohjattiin yöllä se vaihtamaan. Ja lapseni EI TARVITSE nukkua yhtään märissä! Vain parasta tärkeälle.

• määääää
        mammat hermostuu kirjoitti:

helposti..tai kiivastuu. Mä ajattelin että "äkkipikaset" vastaukset olis jääny tonne odotus-palstalle...mutta ei...varmaan väsyneitä olette. Kannattaisko kuitenkin vaihtaa se vaippa yölläkin? ;) No mutta meidän sairaalassa kuitenkin ohjattiin yöllä se vaihtamaan. Ja lapseni EI TARVITSE nukkua yhtään märissä! Vain parasta tärkeälle.

kun taas aattelin et tommoset näsäviisaat vittuilijat ois jäänyt yläasteelle. Olikohan toi viimenen lause ihan tarpeellinen? Onko sun lapsesi sulle niin tärkeä, että haluat hänen asuvan maapallolla, joka ei ole piloille saastutettu hirveillä vaippavuorilla? Ja todellakin meidän sairaalassa sanottiin että ei kannata vaihtaa. Missäs käpykylässä sä asut, kun siellä noin typeriä ohjeita jaetaan?

• ..Nappi
        määääää kirjoitti:

kun taas aattelin et tommoset näsäviisaat vittuilijat ois jäänyt yläasteelle. Olikohan toi viimenen lause ihan tarpeellinen? Onko sun lapsesi sulle niin tärkeä, että haluat hänen asuvan maapallolla, joka ei ole piloille saastutettu hirveillä vaippavuorilla? Ja todellakin meidän sairaalassa sanottiin että ei kannata vaihtaa. Missäs käpykylässä sä asut, kun siellä noin typeriä ohjeita jaetaan?

"Onko sun lapsesi sulle niin tärkeä, että haluat hänen asuvan maapallolla, joka ei ole piloille saastutettu hirveillä vaippavuorilla?"

Käyttäkää kangasvaippoja.

Ja alkuperäiseen aiheeseen: meillekin opetettiin ettei yöllä vaihdeta kuin kakkavaippa, jotta uni ei häiriytyisi.

• luulin
        mammat hermostuu kirjoitti:

Mä luulin että nämä sädekehän kiillottelijat ovat kaikki tuolla imetyspalstalla.

Siinähän vaihdat vaipan yöllä, jos haluat. Ei se keneltäkään pois ole. Paitsi ehkä vauvan unista.

Ehkä muuttuu ääni kellossa kun nyt muutaman kuukauden elelet sen YHDEN vauvan kanssa. Katsotaan sitten taas uudestaan, kun niitä lapsia alkaa olla enemmän ;)

• kestovaippoja
        määääää kirjoitti:

että taidan vähemmän saastuttaa kun sinä...

• .....
        määääää kirjoitti:

suhtautumisesta omaasi en tiedä mutta omani on minulle tärkeä, ja haluan hänelle vain parasta, joten ei tarvi kusissa nukkua.

• määäääääääää
        ..... kirjoitti:

suhtautumisesta omaasi en tiedä mutta omani on minulle tärkeä, ja haluan hänelle vain parasta, joten ei tarvi kusissa nukkua.

Taisin kiehahtaa vähän helposti. Tuo lause vain kuulosti siltä, että mä en muka pitäis lastani tärkeänä tai olisin huonompi äiti. Täällä saa yleensä aina v*ttumaisia vastauksia osaksensa, niin ehkäpä seura on tehnyt kaltaisekseen. :O No joo, meillä ei typy (6kk) ole ikinä heräillyt yöllä syömään, joten en ole katsonut järkeväksi varta vasten herättää vauvaa pelkästään vaipanvaihtoa varten. :D Ei se mua haittaa laisinkaan, jos joku vaihtaa vauvalleen vaipan vaikka tunnin välein yöllä.

• huomattu sama
        määäääääääää kirjoitti:

Taisin kiehahtaa vähän helposti. Tuo lause vain kuulosti siltä, että mä en muka pitäis lastani tärkeänä tai olisin huonompi äiti. Täällä saa yleensä aina v*ttumaisia vastauksia osaksensa, niin ehkäpä seura on tehnyt kaltaisekseen. :O No joo, meillä ei typy (6kk) ole ikinä heräillyt yöllä syömään, joten en ole katsonut järkeväksi varta vasten herättää vauvaa pelkästään vaipanvaihtoa varten. :D Ei se mua haittaa laisinkaan, jos joku vaihtaa vauvalleen vaipan vaikka tunnin välein yöllä.

ilmiö tällä palstalla... mutta tuo olikin uutta, että joku pahoittelee..kiva juttu:) Pahoillani myös jos loukkasin.. mutta ihan tosi, ettei herää syömään yöllä? voi että! Mäkin vaihdan vaipan siis vaan syötön yhteydessä, enkä herätä erikseen...joten ymmärrän ettet vaihda. mutta sitä en välttämättä että vauva herää syömään ja kuiviin ei vaihdeta. Kai ne tietysti erilaisia määriäkin pissaa, mutta tällä on aina ihan läpimärkä.

• Jihuuu

Kuka aikuisista haluaisi olla märässä vaipassa sen enempää yöllä kuin päivälläkään?

• Mökö & Luru

Joo.. elikkäs viime yönä viimeksi meillä "sorruttiin" syntiin eli vaipan vaihtoon;)
      Mä en vain itte jotenkin saa aivojani naksautettua siihen asentoon, että uskoisin tuon meidän vauvelin nukkuvan hyvin pissoissaan:/
      Pitänee kait vaan sitkeästi uskoa ja ennen kaikkea kokeilla, käännellä vaikka kylkeä tiheämmin tissitysten lomassa!:)

Kaikille vastanneilla tasapuolisesti kiitokset kommenteista ja mukavaa Syksyn jatkoa!

P.s Yhdet kakatkin vaihdettin viime yönä, nukuttu ei juurikaan kaiken sen tissityksen ja vaipan vaihdon lomassa. Mutta on se niin hyvä, että kahviyhtiöt saavat omansa!;D

• se kenen olis yläasteelle p...

onnea ja voimia jatkoon koko perheelle!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6983
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2939
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2716
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2143
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2077
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2048
    Aihe