Toyota Auris kokemuksia...

miina

Mitä mieltä tästä autosta. Hyvät ja huonot puolet..

132

44163

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rcl-eng

      Ensinnäkin, tee koeajo, johon sisältyy hiekkatietä niin huomaat, että se on paitsi suhteellisen kamala ajettava, myös ote tiehen on vaarallisen hento ja auris kulkee kuin kuulalaakerisoralla. Hiekkatiellä huomaat myös puutteet äänieristyksessä kun pikkukivet pommittavat pohjaa ja lokasuojia.

      Toiseksi, tee pitkä koeajo, niin huomaat puutteet Auriksen penkin ja sisustuksen muotoilussa. Parin tunnin ajolla saat joka paikan kolottamaan.

      Pyri koeajamaan auto tuulisena päivänä ja kokeile kaikenlaisia alustoja: moottoritie, taajamatie töyssyineen, mutkainen asfalttitie,... Auris kyllä paljastaa todellisen luonteensa :)

      Tutki kaikki varusteet tarkkaan. Toyotan nykypolitiikan mukaan autossa on hienot ilmastointilaitteet vakiona, mutta sitten sieltä puuttuu pikkuasiat, jotka kuvittelee itsestäänselvyyksiksi, kuten esim. ristiselän tuen säätö.

      Kysy itseltäsi mitä autolta vaadit ja mihin tulet sitä käyttämään. Toyota on hyvä kauppakassi, mutta jos haluat nauttia ajamisesta, saada tienpäällä fiiliksiä, että "jumalauta, tää on hieno auto", tuntea omistamisen riemua, yms. niin kannattanee harkita jotain muuta vaihtoehtoa.

      Itselläni ei ole Auriksesta kokemuksia, mutta Corollasta on, ja kyseessähän on käytännössä sama auto.

      • corolla-

        missä on enää hiekkateitä? Jossain maalla ehkä. Tunnen omistamisen riemua erittäin hyväkuntoisesta vanhasta corollastakin. Kusisin hunajaa jos auriksen saisin. Osta pois vaan, ei voi niin huono olla, uusi auto ja turvallinen, kompaktin kokoinen, todennäköisesti ihan laadukaskin.


      • Heikkin

        Tunnetko todella jossain auris-kokoluokan autossa omistamisen riemua?? Kiako sitä tarjoaa tai Focus? Herää....


      • hiekkateitä?
        corolla- kirjoitti:

        missä on enää hiekkateitä? Jossain maalla ehkä. Tunnen omistamisen riemua erittäin hyväkuntoisesta vanhasta corollastakin. Kusisin hunajaa jos auriksen saisin. Osta pois vaan, ei voi niin huono olla, uusi auto ja turvallinen, kompaktin kokoinen, todennäköisesti ihan laadukaskin.

        Miksi kysyt? Ai siksi, että kun hiekkateillä ei tarvitse ajaa, niin hiekkatiellä ei kannata testatakaan?

        Se vaan paljastaa vähän mm. talviajo-ominaisuuksia ja äärikäytöstä paremmin kuin kuivalla asfaltilla ajo. Ja jos auto nuljuaa, liitelee ja luiruaa hiekallakin, niin mitä voi olettaa sen tekevän jäällä ja lumella?


      • pahvi!
        Heikkin kirjoitti:

        Tunnetko todella jossain auris-kokoluokan autossa omistamisen riemua?? Kiako sitä tarjoaa tai Focus? Herää....

        Ei se ole koosta kiinni ;)
        Mm. Bemarilta löytyy oikein kivoja Auriksen kokoisia autoja!


      • Hmkkss
        pahvi! kirjoitti:

        Ei se ole koosta kiinni ;)
        Mm. Bemarilta löytyy oikein kivoja Auriksen kokoisia autoja!

        Halvin 1-sarjan bemu 116i maksaa 26 t€ ja rapiat. Siihen kun ottaa välttämättömimmät nykyajan varusteet kuten ILMASTOINNIN yms. juttuja, hinta on jo 30 t€:n lukemissa. Eli Aurista huomattavasti kalliimpi. Kovin monelle Aurista/Golffia/Ceediä tms. luokan autoja harkitsevalle bemu ei ole vaihtoehto koska se on huomattavasti kalliimpi. Ja toiseksi, 1-sarjan bemun takatilat ovat todella ahtaat eivätkä sovellu aikuisille kuin lyhyille matkoilla.


      • käytettynäkin
        Hmkkss kirjoitti:

        Halvin 1-sarjan bemu 116i maksaa 26 t€ ja rapiat. Siihen kun ottaa välttämättömimmät nykyajan varusteet kuten ILMASTOINNIN yms. juttuja, hinta on jo 30 t€:n lukemissa. Eli Aurista huomattavasti kalliimpi. Kovin monelle Aurista/Golffia/Ceediä tms. luokan autoja harkitsevalle bemu ei ole vaihtoehto koska se on huomattavasti kalliimpi. Ja toiseksi, 1-sarjan bemun takatilat ovat todella ahtaat eivätkä sovellu aikuisille kuin lyhyille matkoilla.

        ellei varaa uuteen ole.


      • GGVV
        käytettynäkin kirjoitti:

        ellei varaa uuteen ole.

        Käytettynä 1-sarjan bemari voisi olla vaihtoehto mutta takatilojen ahtaus saa katseet kääntymään pois bemarista. Käykääpä joskus koeistumassa ko. mallin takapenkki, teini-ikäistäkin käy sääliksi laittaa sinne istumaan. Takakontti on samaa kokoluokkaa.

        Miinus on myös takuu, 2-3 vuotiaassa bemussa takuu on ummessa, jos ostat uuden auton, takuuta on min. 2 vuotta.


      • ennustajaeukko?
        GGVV kirjoitti:

        Käytettynä 1-sarjan bemari voisi olla vaihtoehto mutta takatilojen ahtaus saa katseet kääntymään pois bemarista. Käykääpä joskus koeistumassa ko. mallin takapenkki, teini-ikäistäkin käy sääliksi laittaa sinne istumaan. Takakontti on samaa kokoluokkaa.

        Miinus on myös takuu, 2-3 vuotiaassa bemussa takuu on ummessa, jos ostat uuden auton, takuuta on min. 2 vuotta.

        Niin, ei se varmaan lestaperheelle sovikaan, mutta Miinahan saattaa olla vaikka sinkku.
        Ja johan se on parivuotias bemari paljon houkuttelevampi ja parempi vaihtoehto kuin uusi auris, oli siinä takuuta tai ei.


      • miina
        ennustajaeukko? kirjoitti:

        Niin, ei se varmaan lestaperheelle sovikaan, mutta Miinahan saattaa olla vaikka sinkku.
        Ja johan se on parivuotias bemari paljon houkuttelevampi ja parempi vaihtoehto kuin uusi auris, oli siinä takuuta tai ei.

        Höpö höpö ja huomenna lissee....


      • Auris´
        käytettynäkin kirjoitti:

        ellei varaa uuteen ole.

        Uusi on aina uusi ja piste. Mieluummin uusi Auris kuin käytetty Bemu.


      • ei tunne
        Heikkin kirjoitti:

        Tunnetko todella jossain auris-kokoluokan autossa omistamisen riemua?? Kiako sitä tarjoaa tai Focus? Herää....

        termiä auris luokka, mutta golf luokan tuntee ja se kertoo kaiken


      • Sakke mm
        ei tunne kirjoitti:

        termiä auris luokka, mutta golf luokan tuntee ja se kertoo kaiken

        Olisiko luokan nimityksellä mitää tekemistä faktan kanssa että auris ollut myynniss parisen vuotta, golf 70-luvun alusta lähtien? Golf on ihan pätevä peli mutta harmaudessaan vetää luokassaan pohjat. Auris ja Corolla muotoilussa menneet ohi.


      • sakke poika,
        Sakke mm kirjoitti:

        Olisiko luokan nimityksellä mitää tekemistä faktan kanssa että auris ollut myynniss parisen vuotta, golf 70-luvun alusta lähtien? Golf on ihan pätevä peli mutta harmaudessaan vetää luokassaan pohjat. Auris ja Corolla muotoilussa menneet ohi.

        ei se luokan nimi silti ole muuttunut toy-ota luokaksi, eikä muutu jos toy-ota tehdas ei opi keksimää jotain omaakin, eikä vai värkkää maailman harmaimpia autoja


      • Jnmm
        sakke poika, kirjoitti:

        ei se luokan nimi silti ole muuttunut toy-ota luokaksi, eikä muutu jos toy-ota tehdas ei opi keksimää jotain omaakin, eikä vai värkkää maailman harmaimpia autoja

        Miten olisi Toyotan hybridimallit? Myynti alkoi -97, jolloin esim. volkkarilla taidettiin vasta sanakirjasta etsiä mitä tarkoittaa sana hybridi? Tällä hetkellä tojon hybridejä on myyty pitkälti toista miljoonaa ja kallistuneen energian takia suosio sen kun kasvaa. Tällä hetkellä tojolla on hybridejä moneen tarkoitukseen ja kokoluokkaan, perus Priuksesta loistoluokan Lexukseen. Missäs muuten VW:n loistoauto on? Phaetonilla yritettiin vallata markkinoita, mutta asiakkaat eivät "pulskalle passatille" koskaan lämmenneet.


      • vähän heikosti
        Jnmm kirjoitti:

        Miten olisi Toyotan hybridimallit? Myynti alkoi -97, jolloin esim. volkkarilla taidettiin vasta sanakirjasta etsiä mitä tarkoittaa sana hybridi? Tällä hetkellä tojon hybridejä on myyty pitkälti toista miljoonaa ja kallistuneen energian takia suosio sen kun kasvaa. Tällä hetkellä tojolla on hybridejä moneen tarkoitukseen ja kokoluokkaan, perus Priuksesta loistoluokan Lexukseen. Missäs muuten VW:n loistoauto on? Phaetonilla yritettiin vallata markkinoita, mutta asiakkaat eivät "pulskalle passatille" koskaan lämmenneet.

        kun bensa- ja dieselautot alkavat kuluttaa vähemmän polttoainetta kuin Tojon hybridi.


      • Hnnj
        vähän heikosti kirjoitti:

        kun bensa- ja dieselautot alkavat kuluttaa vähemmän polttoainetta kuin Tojon hybridi.

        Tuota, otappa selvää asioista ennen kuin kirjoitat niistä. Tojon hybridissä on sekä bensa että sähkömoottori, jos kaupungissa mennään vain sähkön voimalla, miten polttomoottori voi kuluttaa vähemmän?


      • Auris´
        ei tunne kirjoitti:

        termiä auris luokka, mutta golf luokan tuntee ja se kertoo kaiken

        Ajelin tammikuussa 06-mallin Golfilla n. 2 viikkoa ja tein vielä reissun Leville sillä. Eikä se kyllä ollut Toyotaan nähden mitenkään ylivertainen. Ihan turhaa ylistystä. Kojelautakin rämisi milloin mistäkin. Auto oli ajettu 42 tkm. Golf-luokka, voi vee että kuulostaa naurettavalta!


      • tahansa...
        Auris´ kirjoitti:

        Ajelin tammikuussa 06-mallin Golfilla n. 2 viikkoa ja tein vielä reissun Leville sillä. Eikä se kyllä ollut Toyotaan nähden mitenkään ylivertainen. Ihan turhaa ylistystä. Kojelautakin rämisi milloin mistäkin. Auto oli ajettu 42 tkm. Golf-luokka, voi vee että kuulostaa naurettavalta!

        vain tämä on totta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=581&posting=22000000038579548


      • Auris´

      • sitten
        Auris´ kirjoitti:

        Ihan turhaan intät siinä. Jos olisin pitänyt Golfista erityisen paljon, niin olisin ostanut sen. Mutta kun en. That´s it!

        huonolla merkillä.

        Tässä ote Tuulilasin testistä:

        "”Suurimmat moitteet auto saa ohjauksesta ja suuntavakavuudesta. Testin alussa Aurisin alla pyörivät Continentalin nastattomat talvirenkaat. Tällä rengastuksella auto ei tuntunut kulkevan metriäkään suoraan. Oli tienpinta kuinka tasainen tahansa, Toyota pyrki kampeamaan joko vastaantulijoiden kaistalle tai metsähallituksen puolelle. Nopea ohjaus tunnottomalla keskialueella ja suuntavakavuuden puute on huono yhdistelmä etenkin matka-ajoa silmällä pitäen.
        Kesärenkailla tilanne muuttuu hieman myönteisemmäksi. Vaeltelutaipumus sen sijaan säilyy myös kesäkumeilla.
        Jo suoraan ajaminen on Aurisilla tervan juontia, ”

        Turha sanoa, ettei edellä oleva pidä paikkaansa.


      • Auris´
        sitten kirjoitti:

        huonolla merkillä.

        Tässä ote Tuulilasin testistä:

        "”Suurimmat moitteet auto saa ohjauksesta ja suuntavakavuudesta. Testin alussa Aurisin alla pyörivät Continentalin nastattomat talvirenkaat. Tällä rengastuksella auto ei tuntunut kulkevan metriäkään suoraan. Oli tienpinta kuinka tasainen tahansa, Toyota pyrki kampeamaan joko vastaantulijoiden kaistalle tai metsähallituksen puolelle. Nopea ohjaus tunnottomalla keskialueella ja suuntavakavuuden puute on huono yhdistelmä etenkin matka-ajoa silmällä pitäen.
        Kesärenkailla tilanne muuttuu hieman myönteisemmäksi. Vaeltelutaipumus sen sijaan säilyy myös kesäkumeilla.
        Jo suoraan ajaminen on Aurisilla tervan juontia, ”

        Turha sanoa, ettei edellä oleva pidä paikkaansa.

        Hohhoijaa.... eiköhän tämä nyt jo ala riittää. Mene nyt vaikka silittelemään sitä Golfiasi, kun sulla on niiiin hyvä mieli siitä.


      • toyota4ever'
        sitten kirjoitti:

        huonolla merkillä.

        Tässä ote Tuulilasin testistä:

        "”Suurimmat moitteet auto saa ohjauksesta ja suuntavakavuudesta. Testin alussa Aurisin alla pyörivät Continentalin nastattomat talvirenkaat. Tällä rengastuksella auto ei tuntunut kulkevan metriäkään suoraan. Oli tienpinta kuinka tasainen tahansa, Toyota pyrki kampeamaan joko vastaantulijoiden kaistalle tai metsähallituksen puolelle. Nopea ohjaus tunnottomalla keskialueella ja suuntavakavuuden puute on huono yhdistelmä etenkin matka-ajoa silmällä pitäen.
        Kesärenkailla tilanne muuttuu hieman myönteisemmäksi. Vaeltelutaipumus sen sijaan säilyy myös kesäkumeilla.
        Jo suoraan ajaminen on Aurisilla tervan juontia, ”

        Turha sanoa, ettei edellä oleva pidä paikkaansa.

        onko se kauheaa, jos määrätyn merkkiset renkaat, tai jokin muutkaan tuotteet eivät sovi alle? ei näytä olevan, kun on oikea auto/rengasmerkki on kyseessä!?
        ethän sinäkään osta aina adidas-lenkkitossuja automaattisesti kokeilematta muita merkkejä, vain siitä syystä että tutut ja testit kehuvat niitä...vai ostatko?
        hyvä esimerkki tästä renkaiden sopimattomuudesta, ja vertailun suorittaja asenteesta on mm. parin vuoden takainen tm talvivertailu, jossa bmw 1 lipsui nokian talvirenkailla pahemmin kuin useimmat muut vertailun autot olisivat keskieuroopan "talvi"renkailla.
        mikä tähän oli lääke?! ...no, tietysti beemeriin vaihdettiin maahantuojan/tehtaan hyväksymät continental Talvirenkaat!!! tosin tästä ei ollut sitten loppujen lopuksi apua nostamaan sitä kuitenkaan kärkeen, harmi;)



        MUTTA keskustelu jatkuu...
        onhan tämä tietysti taas yksi aihe josta voi toyotaa tulla haukkumaan!!


      • rollaaja

        Lisäksi tuo ilmastointi on ns. köyhän miehen versio: alkaa haisemaan helposti, koska mitään automaattista ajon jälkeistä jälkipuhallusta ei ole (vrt. esim. Volvo).


      • nokivasara
        vähän heikosti kirjoitti:

        kun bensa- ja dieselautot alkavat kuluttaa vähemmän polttoainetta kuin Tojon hybridi.

        ..seurannut diesel-kirjoittelua niin lienet huomannut, että uudet hiukkassuodattamilla varustetut dieselit eivät oikein sovellu pätkäajoon, edes saksassa, vaan karstoittuvat ja hiukkassuodattimen puhdistuspoltto toiminto aiheuttaa myös naftan menoa mottoriöljyn sekaan. Miten siten kylmässä Suomessa. Kaupunkiliikenteeseen lyhkäsille matkoille siis bensiinimoottori ja hybridi on toimivampi.


      • pemu eiiii.
        käytettynäkin kirjoitti:

        ellei varaa uuteen ole.

        Kenellä niitä kätettyjä bemuja on vara pitää?
        Remonttia,remonttia...


      • ...

      • HÖLMÖHESSU

        Päässäs kolisee mene aasi siperiaan valittamaan samallailla ne mersut ja bemarit ja volkkarit ja audit ja ja kaikki merkit kolisee taidat olla täysi tollo.JOS NIIN KOVASTI KOLINAT OTTAA PÄÄHÄN NIIN PINNOITA KOKO ROMUS KUMILLA NIIN EI KOLISE JA HOMMAA VIELÄ KORVATULPAT EHKÄ SUN PÄÄN SISÄLLÄ EI KOLISIS.


      • PÄSSISI

        KAIKKI JOLLA KORVISSA KOLISEE OLIS PARAS KÄÄNTYÄ LÄÄKÄRIN PUOLEEN ETTÄ PÄÄSIS HOITOON.


      • Get real
        hiekkateitä? kirjoitti:

        Miksi kysyt? Ai siksi, että kun hiekkateillä ei tarvitse ajaa, niin hiekkatiellä ei kannata testatakaan?

        Se vaan paljastaa vähän mm. talviajo-ominaisuuksia ja äärikäytöstä paremmin kuin kuivalla asfaltilla ajo. Ja jos auto nuljuaa, liitelee ja luiruaa hiekallakin, niin mitä voi olettaa sen tekevän jäällä ja lumella?

        Hiekkatiellä ajaminen (missä ihmeessä?) ei kerro talviajo-ominaisuuksista. Lisäksi hiekkatieominaisuudet puuttuvat kaikista nykyautoista jo pelkästään rengastuksen vuoksi.


      • 0069
        corolla- kirjoitti:

        missä on enää hiekkateitä? Jossain maalla ehkä. Tunnen omistamisen riemua erittäin hyväkuntoisesta vanhasta corollastakin. Kusisin hunajaa jos auriksen saisin. Osta pois vaan, ei voi niin huono olla, uusi auto ja turvallinen, kompaktin kokoinen, todennäköisesti ihan laadukaskin.

        Minä kusisin verta joa ajaisin kaukoidän ajokkeja.


      • Anonyymi
        corolla- kirjoitti:

        missä on enää hiekkateitä? Jossain maalla ehkä. Tunnen omistamisen riemua erittäin hyväkuntoisesta vanhasta corollastakin. Kusisin hunajaa jos auriksen saisin. Osta pois vaan, ei voi niin huono olla, uusi auto ja turvallinen, kompaktin kokoinen, todennäköisesti ihan laadukaskin.

        Hiekkateitä on, niissä Auriksen vasen pohjapanssari kerää hiekkalientä sateella, hiekka jää levyn päälle, vesi valuu pois. Otin hiekkaa vaikeasti pois välistä muutaman kilon.


      • Anonyymi

        Siihen se muitten autojen ajo naututinto loppuu kun korjaamo huoltolasku on edesssä


      • Anonyymi

        Jess!


      • Anonyymi
        hiekkateitä? kirjoitti:

        Miksi kysyt? Ai siksi, että kun hiekkateillä ei tarvitse ajaa, niin hiekkatiellä ei kannata testatakaan?

        Se vaan paljastaa vähän mm. talviajo-ominaisuuksia ja äärikäytöstä paremmin kuin kuivalla asfaltilla ajo. Ja jos auto nuljuaa, liitelee ja luiruaa hiekallakin, niin mitä voi olettaa sen tekevän jäällä ja lumella?

        Just niin.


      • Anonyymi
        Heikkin kirjoitti:

        Tunnetko todella jossain auris-kokoluokan autossa omistamisen riemua?? Kiako sitä tarjoaa tai Focus? Herää....

        Vittu että ihminen voi olla tyhmä.


      • Anonyymi
        0069 kirjoitti:

        Minä kusisin verta joa ajaisin kaukoidän ajokkeja.

        Nytpä pysyy kusi päässäsi.


    • Anastas.Vararatas

      Auris 1.4 bensa 3-ov ihan "hinnat alkaen" malli on ollut nyt emännän ja perheen nuorison käytössä toukokuun lopulta alkaen. Hyvin on ollut kuskien mieleen ja mukava kyydissä on isännänkin istua. Peruspunainen värikin sopii hyvin silmään. Autolla on ajettu nyt noin reilun 12 tkm. Mitään vikoja luonnollisestikkaan ei uudessa autossa ole ilmennyt. Bensankulutus on sekalaisessa ajossa pysynyt alle tehtaan ilmoittaman yhdistetyn "normikulutuksen". Hyviä puolia ovat mm, että Auriksessa jo edullisimmissa perusversioissa ovat ilmastointi ja ajovakautus vakiovarusteina, jotka eräissä "halvemmissa" kilpailijamerkeissä ovat hinnoiteltu lisävarusteiksi ovh:n päälle ja auton kokonaishinta onkin sitten suunnilleen sama kuin Toyotan. Nämä "ajettavuusonjelma" jutut ovat täyttä "höpötystä". Auris on kevyt ohjata ja hyvä ajaa niin kylillä kuin maantiella. Perheessä on myös Volvo 940 farm automaatti, joten vertailukohtaa löytyy. Toki myönnettävähän se on, etteivät "corolla-luokan" autoissa penkit ole sentään ruotsalaisten veroiset. Mutta siis tosi hyvä auto Auris on omassa kokoluokassaan. Ja aika varmaan näyttää, että tullee olemaan yhtä huoleton kulkija kuin perheen emännän edellinenkin Toyota. Suosittelen.

    • ...

      En itse ole Aurista koeajanut mutta itselläni on uusi Corolla joka on mainio peli. Corolla on kaksikosta mukavampi ja hiljaisempi ja sisustus on perinteisempi. Perustekniikka on samaa. Corollalla olen nyt ajanut 34 tkm täysin huolettomasti kuten pitääkin näin uuden auton kanssa olla. Corollaa voin suositella ainakin hyvillä mielin. Omassa maantiepainotteisessa ajossani keskikulutus on ollut n. 6.3 l/100 km. Puhdas maantieajo sujuu helposti alle kuudella litralla kuten tuo keskikulutuksenikin kertoo koska ko. lukemassa on kaikki kylmäkäynnistykset ja taajama-ajo mukana.

      Onpa muuten kumma etei Suomi24 ole vieläkään saanut omaa otsikkoa Aurikselle.

    • vaihtoehto2

      ajoin molemmat peräkkäin samana päivänä ja ceed on ajoltaan selkeästi vakaampi ja tanakampi. Muussakin se on Aurista tai Corollaa etevämpi. Mutta jos hyvän haluaa niin Golf sitten.

      • ollut

        Ajoin myös molemmat peräkkäin ja Ceed vastasi enempi kymmenen vuotta vanhaa Corollaa. Myös sisustus ja klonksuva vaihteisto olivat kuin menneiltä vuosikymmeniltä. Deltan kalliit huollot kruunaavat kokonaisuuden. Ilmankos Ceed ei hyvän alun jälkeen ole mikään myyntimenestys. Halvalla ei saa hyvää.


      • koreasta...

        ...vaan ei koreasti.
        No jos on ikänsä ajanut Ladan räppänöillä, niin kai se Kiakin tuntuu sitten hienolta.
        Oikeastihan korealaiset räpsyt on kuin 90-luvun japseja, todella ankeita muovikasoja.

        Mun mielestä Ceed ei ole edes hyvä ajaa, nuljuva.

        Auris 17" renkain on mielestäni riittävän tunnokas kulkupeli, kyllähän saksalaismerkeistä löytyy tunnokkaampiakin ajokkeja.


      • aikaa

        kirjoitella Suomi24:n autopalstoille


      • Anastas.Vararatas

        Molempia tuli kokeiltua ja i30 myös. Ainahan voi "kokeilla" ja huvikseen leukoja revitellä palstoilla ja porukoissa. Mutta, kun panee omia €uroja peliin niin silloin kannatta höpöjutut unohtaa ja valita omasta mielestään paras. Allekirjoittaneen kokeilut eivät jääneet pelkäksi "kokeiluksi" sillä Auris tuli taloon. Siinähän se ero juuri on, että Kia on Kia mutta Toyota on Toyota.


      • täyttä totta

        meiltä lähtee -05 -mallinen Corolla vaihdossa Kia ceediin. Autolehdissäkin on todettu tuo ceedin selvästi parempi ajettavuus ja myös sisustus on ceedissä paljon laadukkaampi. Takuukin kun on pitempi niin ceed menee ohi joka osa-alueella kirkkaasti. Eikä ihme, että sitä myydään Suomessa enemmän kuin Aurista tai Corollaa.


      • >?<
        täyttä totta kirjoitti:

        meiltä lähtee -05 -mallinen Corolla vaihdossa Kia ceediin. Autolehdissäkin on todettu tuo ceedin selvästi parempi ajettavuus ja myös sisustus on ceedissä paljon laadukkaampi. Takuukin kun on pitempi niin ceed menee ohi joka osa-alueella kirkkaasti. Eikä ihme, että sitä myydään Suomessa enemmän kuin Aurista tai Corollaa.

        on autossa laadukkaalla sisustuksella jos ikkunasta katsellaan ulos ajaessa. Eikö se ole pääasia että verhoilu kestää?


      • Tikuu ja Takuu
        täyttä totta kirjoitti:

        meiltä lähtee -05 -mallinen Corolla vaihdossa Kia ceediin. Autolehdissäkin on todettu tuo ceedin selvästi parempi ajettavuus ja myös sisustus on ceedissä paljon laadukkaampi. Takuukin kun on pitempi niin ceed menee ohi joka osa-alueella kirkkaasti. Eikä ihme, että sitä myydään Suomessa enemmän kuin Aurista tai Corollaa.

        Ettei vain olisi niin että takuuvuosina 2-5 on huollot on teetätettävä merkkiliikkeessä? Takuu nimittäin on myyjätahon myöntämä vapaaehtoinen kylkiäinen. Virhevastuun puitteissa takuu on kaksi vuotta. Kahden ensimmäisen ajan saa huollattaa missä haluaa, mutta sen jälkeen takuun ylläpitäminen saattaa maksaa Hyundai-kioskissa jo setelirahaa. Takuu ei myöskään korvaa kulumista. Jos vajaan viiden ikäisessä autosta särkyy jokin takuun puitteisiin korvatava osa, takuukorvauksesta voidaan vähentää normaali kuluminen. Näin ollen takuun hyöty voi jäädä vähäiseksi.


      • lässytä
        Tikuu ja Takuu kirjoitti:

        Ettei vain olisi niin että takuuvuosina 2-5 on huollot on teetätettävä merkkiliikkeessä? Takuu nimittäin on myyjätahon myöntämä vapaaehtoinen kylkiäinen. Virhevastuun puitteissa takuu on kaksi vuotta. Kahden ensimmäisen ajan saa huollattaa missä haluaa, mutta sen jälkeen takuun ylläpitäminen saattaa maksaa Hyundai-kioskissa jo setelirahaa. Takuu ei myöskään korvaa kulumista. Jos vajaan viiden ikäisessä autosta särkyy jokin takuun puitteisiin korvatava osa, takuukorvauksesta voidaan vähentää normaali kuluminen. Näin ollen takuun hyöty voi jäädä vähäiseksi.

        Se takuu on nimenomaan normaali tehtaan takuu.


      • Ihan tottako?
        >?< kirjoitti:

        on autossa laadukkaalla sisustuksella jos ikkunasta katsellaan ulos ajaessa. Eikö se ole pääasia että verhoilu kestää?

        Nimenomaan sisustuksen laaduttomuus häiritsi Ceedissä.Ovien alaosat vaaleaa muovia?Varmaan tosi hienot muutaman vuoden päästä.Penkeistä ei löytynyt tukea mihinkään suuntaan ja oli suunniteltu todella suuri perseisille.Itse hain farkkua tai tila-autoa ja Ceedin huoltohinnat ja varustehinnat,yhdistettynä mitäänsanomattomaan sisustukseen ja ajoltaan en löytänyt mitään eroa 06 Corollaani,paitsi sisustus ja penkit jotka oli paremmat Corollasta.Pudottivat Ceedin pois ja nyt on alla auto mikä ei jättänyt kylmäksi koeajon jälkeen.Merkkiä en viitsi mainostaa.


      • verrattuna
        Ihan tottako? kirjoitti:

        Nimenomaan sisustuksen laaduttomuus häiritsi Ceedissä.Ovien alaosat vaaleaa muovia?Varmaan tosi hienot muutaman vuoden päästä.Penkeistä ei löytynyt tukea mihinkään suuntaan ja oli suunniteltu todella suuri perseisille.Itse hain farkkua tai tila-autoa ja Ceedin huoltohinnat ja varustehinnat,yhdistettynä mitäänsanomattomaan sisustukseen ja ajoltaan en löytänyt mitään eroa 06 Corollaani,paitsi sisustus ja penkit jotka oli paremmat Corollasta.Pudottivat Ceedin pois ja nyt on alla auto mikä ei jättänyt kylmäksi koeajon jälkeen.Merkkiä en viitsi mainostaa.

        se on laadukas. On kai muistissa mitä Teknikens Världkin tuumasi Auriksen sisustuksesta...


      • kokeili
        Anastas.Vararatas kirjoitti:

        Molempia tuli kokeiltua ja i30 myös. Ainahan voi "kokeilla" ja huvikseen leukoja revitellä palstoilla ja porukoissa. Mutta, kun panee omia €uroja peliin niin silloin kannatta höpöjutut unohtaa ja valita omasta mielestään paras. Allekirjoittaneen kokeilut eivät jääneet pelkäksi "kokeiluksi" sillä Auris tuli taloon. Siinähän se ero juuri on, että Kia on Kia mutta Toyota on Toyota.

        noita autoja ja neljää muutakin. Mutta tottakai joku vannoutunut toyofani ymmärtää autoista enemmän, kuin testejä ammatikseen tekevät toimittajat... http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=141859&page=13


      • Anastas.Vararatas
        kokeili kirjoitti:

        noita autoja ja neljää muutakin. Mutta tottakai joku vannoutunut toyofani ymmärtää autoista enemmän, kuin testejä ammatikseen tekevät toimittajat... http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=141859&page=13

        Kyllähän kaikki lehtiä, myös Tuulilasia, osaavat lukea ja kauppiaat antavat myös esittelyautoja "kokeiltavaksi". Allekirjoittanut nimimerkki vain kerroin mitä merkkejä kokeilin ja minkä auton vaihdoin. Kauppaanhan tarvitaan myös myyjä joka pystyy ratkaisemaan asiakkaan tarpeet asiakaan haluamin ehdoin. Ei siinä kaupantekopöydässä "tuulilasin ammattitestaajilla" mitään roolia ole. Omilla mieltymyksillä ja €uroilla kukin pelaa.


      • mieltymykset
        Anastas.Vararatas kirjoitti:

        Kyllähän kaikki lehtiä, myös Tuulilasia, osaavat lukea ja kauppiaat antavat myös esittelyautoja "kokeiltavaksi". Allekirjoittanut nimimerkki vain kerroin mitä merkkejä kokeilin ja minkä auton vaihdoin. Kauppaanhan tarvitaan myös myyjä joka pystyy ratkaisemaan asiakkaan tarpeet asiakaan haluamin ehdoin. Ei siinä kaupantekopöydässä "tuulilasin ammattitestaajilla" mitään roolia ole. Omilla mieltymyksillä ja €uroilla kukin pelaa.

        eivät tarkoita sitä, että auto olisi jotenkin hyvä. Kyllä ammattilaisten testit kuitenkin kertovat siitä enemmän. ps. olet vissiin löytänyt koneestasi uuden näppäimen.


      • auristi
        täyttä totta kirjoitti:

        meiltä lähtee -05 -mallinen Corolla vaihdossa Kia ceediin. Autolehdissäkin on todettu tuo ceedin selvästi parempi ajettavuus ja myös sisustus on ceedissä paljon laadukkaampi. Takuukin kun on pitempi niin ceed menee ohi joka osa-alueella kirkkaasti. Eikä ihme, että sitä myydään Suomessa enemmän kuin Aurista tai Corollaa.

        sieltäpä kautta ne sun rahat sitten ottavatkin
        laske vähän mitä tulee maksamaan ja mitä kattaa(takuu) toyotalla lasten taudit(jos niitä on) (joita varten takuut ovat) selviävät nopeammin eli takuuaika on ylellisen riittävä jonka jälkeen jos haluat voit vaihdattaa öljysi ynnä teettää korjauksesi(korjauksen tarve hyvällä merkillä eli TOYOTA:lla todella vähäinen) missä haluat jos et halua käyttää suht.edullista merkkihuoltoa


      • tietosi
        auristi kirjoitti:

        sieltäpä kautta ne sun rahat sitten ottavatkin
        laske vähän mitä tulee maksamaan ja mitä kattaa(takuu) toyotalla lasten taudit(jos niitä on) (joita varten takuut ovat) selviävät nopeammin eli takuuaika on ylellisen riittävä jonka jälkeen jos haluat voit vaihdattaa öljysi ynnä teettää korjauksesi(korjauksen tarve hyvällä merkillä eli TOYOTA:lla todella vähäinen) missä haluat jos et halua käyttää suht.edullista merkkihuoltoa

        autojen huoltohinnoista on vankkaa mutu-sellaista. Tosiasiassa hintaerot ovat kymppien luokkaa eivätkä kyllä normaaleissa perusautoissa muodosta mitään ratkaisevaa menoerää.


      • Huoltotosite
        tietosi kirjoitti:

        autojen huoltohinnoista on vankkaa mutu-sellaista. Tosiasiassa hintaerot ovat kymppien luokkaa eivätkä kyllä normaaleissa perusautoissa muodosta mitään ratkaisevaa menoerää.

        Aika kova väite, että ero huoltohinnoissa on kympeissä. Siis missä huollossa? Kerropa ihan faktana, mitä maksaa esim määräaikaishuollot 120tkm asti Toyota Auriksella ja Kia Ceedillä. Mihin perustat siis tietosi. Näitä on Tuulilasi, Tekniikan Maailma esimerkiksi testanneet jo useampaankin kertaan, ja joka ikinen kerta Kian huollot saavat miinusta kovasta hinnastaan verrattuna muihin. Ja ero ei ole kymppejä. Mutta ei muistaakseni Toyotan huoltokaan edullisin ole, vaan esim Golf Variantin huollot ovat edullisemmat.

        Ja ei kiitos nyt aleta jankuttamaan niistä jakohihnoista, muista huolloista yms. Mutta ihan määräaikaishuoltotasolla. Erot todellakin ovat suurempia kuin "kymppejä".


    • Auris oli ei tuu enää

      Sietämätön sisämelu. Ohjaus valskaa.

    • Auris´

      Mulla on ollut Auris nyt parisen kuukautta, ja olen tosi tyytyväinen. Auto on kaikin puolin laadukkaan oloinen ja hyvä ajaa. Ei moittimista. Nuo puheet huonosta ajettavuudesta on täyttä pas..aa. Olen ajanut myös muita merkkejä, mm. Golfilla tein viime talvena reissun Leville, eikä se mitenkään ylivertaiselta tuntunut, tosin kuten toiset antaa ymmärtää. Tää on mulla eka japsi ja olen todella yllättynyt. Vaihdoin tähän, koska kyllästyin olemaan jonkinlainen koekaniini näiden euroautojen kanssa. Uutuusmalleissa aina jotain lastentauteja ja hemmetin pikkuvikoja. Ajettavuudesta vielä sen verran että, edellinen auto oli Renault Laguna 2,0 Break, joka on tosi hieno ajaa ja matkustaa, sekä hiljainen. Siltikään Auris ei tuottanut mitään dramaattista pettymystä vaikkei nyt sentään pääse näissä asioissa Lagunan tasolle. Mutta tämänhän ranskalaiset osaa. Mutta, mutta ne kalliit huollot, varaosat ja korjaukset....

    • testasi

      ”Suurimmat moitteet auto saa ohjauksesta ja suuntavakavuudesta. Testin alussa Aurisin alla pyörivät Continentalin nastattomat talvirenkaat. Tällä rengastuksella auto ei tuntunut kulkevan metriäkään suoraan. Oli tienpinta kuinka tasainen tahansa, Toyota pyrki kampeamaan joko vastaantulijoiden kaistalle tai metsähallituksen puolelle. Nopea ohjaus tunnottomalla keskialueella ja suuntavakavuuden puute on huono yhdistelmä etenkin matka-ajoa silmällä pitäen.
      Kesärenkailla tilanne muuttuu hieman myönteisemmäksi. Vaeltelutaipumus sen sijaan säilyy myös kesäkumeilla.
      Jo suoraan ajaminen on Aurisilla tervan juontia"

      • Yaris 2012

        Toinen puhuu vanhasta mallista,toinen uudesta. Uusi Auris loistava ajettava.


    • turhaan...

      täällä kyselet. Et saa muuta kuin kritiikitöntä kehumista tai kovaa mollausta. Tutki ensin autoalan ammattilaisten (TM, Tuulilasi) tekemät testit ja käy sen jälkeen ajamassa auto ja sen kilpailijat. Sen jälkeen on varmaan helpompi tehdä päätös.

      • jatkoa

        Ja tarinat kestävyydestä voi jättää omaan arvoonsa. Auriksella ja sen kilpailijoilla ei ole merkittäviä eroja tässä suhteessa.


      • N-auris
        jatkoa kirjoitti:

        Ja tarinat kestävyydestä voi jättää omaan arvoonsa. Auriksella ja sen kilpailijoilla ei ole merkittäviä eroja tässä suhteessa.

        Paitsi että Auriksen kestävyys on kilpailijoita huonompi. Toyotan laatu on menneen talven lumia, siitä näkyy enää epäselvä latu, jonka muiden merkkien paremmuus pikku hiljaa tuiskuttaa umpeen.


      • voin odottaa
        N-auris kirjoitti:

        Paitsi että Auriksen kestävyys on kilpailijoita huonompi. Toyotan laatu on menneen talven lumia, siitä näkyy enää epäselvä latu, jonka muiden merkkien paremmuus pikku hiljaa tuiskuttaa umpeen.

        Aurikseeni ensimmäistä vikaa joka vaatii huoltoa?

        Menossa 8:s uutena ostettu Toyota (ja siis Corollaa ovat olleet aikaisemmin) eikä mihinkään ole tehty kuin määräaikaishuollot kun ne ovat omistuksessani olleet.

        Vaihdettu aina uuteen noin 80000 - 100000 km ajettuina.


      • vvttkk
        voin odottaa kirjoitti:

        Aurikseeni ensimmäistä vikaa joka vaatii huoltoa?

        Menossa 8:s uutena ostettu Toyota (ja siis Corollaa ovat olleet aikaisemmin) eikä mihinkään ole tehty kuin määräaikaishuollot kun ne ovat omistuksessani olleet.

        Vaihdettu aina uuteen noin 80000 - 100000 km ajettuina.

        En tiiä kun mulla on menossa 12. käytettynä ostettu Ford, eikä koskaan ole ollut mitään vikaa joka vaatii huoltoa. Vaihdettu aina käytettyyn 200000 km ajettuina.


      • lukemassa
        vvttkk kirjoitti:

        En tiiä kun mulla on menossa 12. käytettynä ostettu Ford, eikä koskaan ole ollut mitään vikaa joka vaatii huoltoa. Vaihdettu aina käytettyyn 200000 km ajettuina.

        Mulle tulee autoon vikoja?

        Mulla menossa 14. Volkkari, kaikki oon ostanut 200000 km ajettuina ja itse ajanut 100000 eikä missään yksilössä ole koskaan ollut mitään vikaa. Ainoastaan määräaikaishuollot oon teettäny.


      • mielenkiinnosta kysyn
        voin odottaa kirjoitti:

        Aurikseeni ensimmäistä vikaa joka vaatii huoltoa?

        Menossa 8:s uutena ostettu Toyota (ja siis Corollaa ovat olleet aikaisemmin) eikä mihinkään ole tehty kuin määräaikaishuollot kun ne ovat omistuksessani olleet.

        Vaihdettu aina uuteen noin 80000 - 100000 km ajettuina.

        Siis ihan vaan mielenkiinnosta kysyn sinulta 8:nnen uuden Toyotan omistaja; vaikka niissä sinun tyoytoissa ei ole koskaa ollut mitään vikaa, niin miksi sun muijas sitten kertoi että olet aina siellä autotallissa haalarit päällä ja kädet rasvassa niitten sun tojoties kimpussa?


      • liikuntavammainen
        mielenkiinnosta kysyn kirjoitti:

        Siis ihan vaan mielenkiinnosta kysyn sinulta 8:nnen uuden Toyotan omistaja; vaikka niissä sinun tyoytoissa ei ole koskaa ollut mitään vikaa, niin miksi sun muijas sitten kertoi että olet aina siellä autotallissa haalarit päällä ja kädet rasvassa niitten sun tojoties kimpussa?

        joten en juurikaan voi autoa ropata (ajokortissa vaatimus mm. automaattivaihteistosta). Siksi ajan uusilla autoilla. Se, mitä itse pystun autolle tekemään rajoittuu suunnilleen tankkaukseen ja muiden nesteiden tarkistukseen.

        Edes puhjennutta rengasta tuskin pystyisin itse vaihtaan. Siksi onkin varoiksi mukana pari paikkauspulloa, jollaista en onneksi ole koskaan tarvinnut.

        Olen minä muutama vuosi sitten toistakin merkkiä kokeillut. Lähti parin vuoden ikäisenä vaihtoon jatkuvien ongelmien vuoksi. En mainitse merkkiä, kun tuttujeni ihan hyvien kokemusten mukaan minulle sattui ilmeinen maanantaikappale.

        Minulle terveydellisistä syistä on erittäin tärkeää, että voin luottaa autoni vievän pisteestä A pisteeseen B ja vielä takaisinkin. Auto on lievästi lisävarusteltu vammani vuoksi, enkä voi sitä seisottaa korjaamolla koska vastaavin varustein olevaa laina-autoa en saa mistään. Toyota nyt vaan on toistaiseksi vaatimukseni täyttänyt ja mikäli tilanne samana jatkuu pysyy merkkikin samana.

        Kirjoitustyylistäsi päätellen alat seuraavaksi vittuilla vammaisuudestani.


      • VW/Toyo
        lukemassa kirjoitti:

        Mulle tulee autoon vikoja?

        Mulla menossa 14. Volkkari, kaikki oon ostanut 200000 km ajettuina ja itse ajanut 100000 eikä missään yksilössä ole koskaan ollut mitään vikaa. Ainoastaan määräaikaishuollot oon teettäny.

        On ollut monta Volkkaria ihan uusia ja riittävästi vikoja siksi vaihdoin toyotoihin ja eipä ole tyarvinnut kuin määräaikaishuollot suoritytaa,


    • d4d

      Mulla on 5kk vanha 20tkm ajettu 1.4 d4d Auris eikä ole pahaa sanottavaa, auto on toiminut juuri niin hyvin kuin Toyotalta odotin ja 4,5-4,8 litran keskikulutus oli todella positiivinen yllätys.
      Itse asiassa tämä on mun eka uusi auto, mihin ei ole vielä tehty ainuttakaan takuukorjausta, edellinen Renault oli korjattu jo kertaalleen samoilla kilometreillä ja sitä edellinen Vw kaksi kertaa, eli Toyotan maineikas laatu tuntuu olevan edelleen olemassa.

      Mitä muuta Auriksesta, varustelu on hyvä jo perus Terrassa, ajettavuus on ihan ok joskin tuulisella säällä saksalaiset ja ranskalaiset on huomattavasti vakaampia. Ainakin omalla kohdalla kritiikkiä saa myös omituisesti muotoiltu penkin selkänojan yläosa, joka ei tue yläselkää niin hyvin kuin voisi. Nämä kun unohdetaan, Auris ei häpeä yhtään esim. juuri Golfille.
      Toyota on itsessään varma ostos laatunsa ja jälleenmyyntiarvonsa puolesta, kannattaa oikeastaan vain käydä kokeilemassa sopiiko Auris miten hyvin käteen ja luonnollisesti kannattaa myös käydä tärkeimmät kilpailijat läpi, niin näkee onko eroja ja mikä sopii itselle parhaiten.

    • miina

      Ostin tässä uuden kun entinen on alkaa olla ikää. Sehän tässä hirvittää kestääkö toi kaiken maailman vempaimia. Korjaukset tulee kalliiks.

    • tojalada

      "Isäni autoon tuli tänään jokin ongelma. Hän soitti minulle aamulla ja kuulosti hieman pettyneeltä. Asia ei tullut yllätyksenä, koska ongelmia on ollut muissakin autoissa. Maksimikierrokset ovat korkeintaan 2 000 rpm, TCS OFF-valo syttyy, moottorin häiriövalo syttyy, vakionopeussäädin ei toimi... Autoon tehtiin ohjelmistopäivitys, ohjelmistopäivitys kesti peräti kaksi tuntia. Saa nähdä, että auttaako ohjelmistopäivitys mihinkään. Kyseinen auto on Corolla Verso, 2.2 D-4D D-CAT, eli tehokkaampi versio."

      "uusissa 6-vaihteisissa 2.0 d4d koneissa sama vika. Vaihtoon on mennyt jo EGR venttiili,huomenna kaasuläppä ja softan päivitys. Huoltokertoja taitaa olla jo kahdeksan"

      "Kyllä, uudempi viime kesänä lanseerattu pikkuisen tehokkaampi 2.0 diesel. Samaa ongelmaa kuin isoveljessään. Olen lähettänyt huoltokäyntienmäärien takia tiedusteluita paikalliselle kuluttajaneuvojalle, missä kulkee raja. Huollon numero on jo kohta kotisoittoringissä"

      "Olen tapellut RAV4 X:n (177) kanssa koko talven eikä Toyota pysty korjaamaan vikaa. Auto hyytyy tielle vähän väliä, parhaillaan muutaman kilometrin välein, ja kyseessä uusi auto! Huoltoreissuja takana jo viisi. Ei voi suositella talviautoksi!"

      "Sama homma. Mulla on neljä kuukautta vanha Corolla verso 2.2 D-CAT. Olen käynyt huoltoliikkeessä useasti viimeisen puolentoista viikon aikana. Syitä on ollut EGR-venttiili, softauksen yhteydessä hajonnut ohjausboksi, ja nyt viimeisempänä tuo edellämainittu kaasuläppä...Ongelma on ilmennyt yli 20 asteen pakkasella 40km:n moottoritieajon vakionopeussäätimellä jälkeen. Kun olen ajanut poistumisrampille ja ottanut vakkarin pois päältä, niin siihen on hyytynyt."

      "
      Ongelma kun ei ole pelkästään pakkasella tuleva, vaan myös näin sään lauhduttua ja ilman kosteuden lisääntyessä, moottorin häiriövalot tulee päälle. Kovien pakkasten aikaan autolla ei juuri liikuttu yli 100km matkaa, kun se jo palautui huollon ihmeteltäväksi. Tässä kuussa auto on ollut huollon hoidossa kokonaiset 15 päivää."

      "Naapurit on ihmetellet kun auto vaihtuu pihassa niin tiuhaan ja kun asiasta on keskusteltu, niin on tullut palautetta että heidän tutuilla on samoja "tosi harvinaisia" ongelmia joita ei muissa autoissa ole. Maahantuoja pää pois pensaasta ja hoitakaa homma kuntoon "

      "Jos kerran toimivaa autoa ei voida toimittaa tilalle ja vikaa ei saada korjattua, niin mitä muita vaihtoehtoja on ?

      Lisää rahaa en Toyotaan sijoita."

      "Meillä hyyty tuttavaperheen Corolla Verso D4-D tienposkeen, tulipa kiire laivalle. Tila taksi tuli onneksi ajoissa. Kamun kanssa ihmeteltiin että miten se ihan kokonaan tilttas. Oli hukannu tehoja aiemmin viikolla ja huolto oli saanut vian poistettua ja antanut ajoluvan."

    • Utelias Eino

      Jos kuulut tojolahkoon, ostat sen kuitenkin, vastattiinpa kysymykseesi mitä tahansa. Et käy edes koeajamassa muita autoja, saati sitä aurista, jonka ostat. Lahkolaiselle riittää tietää, että se on tojo, ominaisuuksilla ei ole mitään väliä, tai sillä että mitä muilta saa samalla rahalla.

      Jos et kuulu lahkoon, olet provo.

    • ajaa.

      mielestäni surkea ajettava jos vähäkin uria tiellä. Myös normaaliajossa saa olla koko ajan valpas ettei auto lähe omille teille.

      • testeissäkin

        sanovat. Huono auto ajaa se on.


      • Suomalainen tutkimus..
        testeissäkin kirjoitti:

        sanovat. Huono auto ajaa se on.

        Erilaiset tutkimukset myös ovat osoittaneet, että useimmat meistä kuitenkin pidämme itseämme keskimääräistä parempina autoilijoina. Sama arvio taitaa koskea myös tätä autotekniikan tuntemustamme. Kun on tullut luettua muutama lehtimainoksen lööppi ja lehtikirjoitus "autotestistä" niin jopa olenkin kunnon autotietäjä.


      • toyotaauris
        Suomalainen tutkimus.. kirjoitti:

        Erilaiset tutkimukset myös ovat osoittaneet, että useimmat meistä kuitenkin pidämme itseämme keskimääräistä parempina autoilijoina. Sama arvio taitaa koskea myös tätä autotekniikan tuntemustamme. Kun on tullut luettua muutama lehtimainoksen lööppi ja lehtikirjoitus "autotestistä" niin jopa olenkin kunnon autotietäjä.

        Auriksen ajettavuudessa ei ole mitään ongelmaa oli kyseessä minkälainen soratie tahansa. Jos ajettavuudesta tekee isomman ongelman ku että tietää sen että golffi on parempi ja tunnokkaampi ajaa nii sit vois alkaa painumaa takasin sinne autokouluun ja opetella ajamisen uudestaan.


      • hellutojo

        ei lahkolainen välitä ajetavuudesta tai sen puutteesta,se kehuu vaikka kyntäisi penkkaa aina.


    • TapVil

      Ihmeellinen Golflandia tää suomi. Saksan omissa tyytyväisyys kyselyissä Golffi on ylensä sijoilla 25-30 kun Toyotat on sijoilla 3-6.

      Itse ajoin 2004-2011 Corollalla 150 000 km johon määräaikaishuoltojen lisäksi maksoin itse parit ajovalopolttimot pyyhkijän sulat. Nyt sitten ruttasin sen luovutukseen ja harmittaa niin vietävästi kun autossa ei ollut edes kulumisen merkkejä.

      Autoaritasta sain Yariksen sijaisautoksi odotellessa 2.0 diesel Aurista. Niin 5 kuukautta pitää odottaa AUTOA. Golfin yms. romuja olisin saanut suoraan kaupan hylyyltä.

    • iuiiuuuggg

      2004 ne tehtiin vielä japanissa ja olivat muutenkin laadukkampia kuin nykyiset säästö versiot.Hinta/laatu on laskenut kuin häränhäntä vuoden 2005 jälkeen.

      • hyyyttyy

        Hinta/laatu suhde on nykyisin esimerkiksi Hyundaissa ja Kiassa paljon parempi.


      • TapVil
        hyyyttyy kirjoitti:

        Hinta/laatu suhde on nykyisin esimerkiksi Hyundaissa ja Kiassa paljon parempi.

        Millä valmistajilla on syytä juhlia tuloksia?
        Toyotalla ja Porschella. Porsche voitti neljä viidestä ikäryhmästä. Malli 911 (tyyppi 996, 1997–2005) tekee katsastuksen lähes tarpeettomaksi. Siinä on tuskin mitään puutteita, ja se on paras 6–7-, 8–9- ja 10–11-vuotiaiden autojen joukossa. Nykyinen Boxster (987, vuodesta 2004) on 4–5-vuotiaiden ryhmässä ykkössijalla yhdessä Toyota Corolla Verson kanssa. Muista Toyotan malleista Prius II (2004–2009) voitti ensimmäisenä hybridimallina TÜV-raportin. Toyota osoittaa, että myös monimutkainen tekniikka voi olla kestävää. 2–3-vuotiaiden ryhmässä myös Auris, RAV4 ja Corolla Verso sijoittuvat kymmenen parhaan joukkoon.

        Mitkä autot ovat erityisen huonoja?
        Yksi ylitse muiden on Kia Carnival. Se on kolmasti viimeisellä sijalla. Tulos on kopio viimevuotisesta. Syinä ovat erittäin huonot jarrut, ruostuneet jarruputket, öljyvuodot, liian suuri ohjauksen välys ja ruostunut pakoputkisto. Toinen perinteinen peränpitäjä on Ford Ka (1996–2008), erityisesti ikääntyneenä. Tämän ruosteen ja öljyvuotojen vaivaamasta mallin yksilöistä 38,9 prosenttia ei läpäise viidettä vuosikatsastusta. Siten Ka on heikoin 10–11-vuotiaiden ryhmässä.


    • hippi-Corolla

      No mulla on uudenkarhea Auris HSD. Kulutus 5-6l/100km. Mukava etupenkki. Takapenkki kaatuu helpommin, kuin Corollan.

      • .udi

        "Kulutus 5-6l/100km" hah tuohonhan pääsee millä tahansa pikkuautolla,
        voi teitä tojopojuja.


    • oikea auto = auto

      Mulla on uusi Ceed kulutus 5-6 satasella ja auto on tilava farmari 7 vuoden takuulla.Ceedillä ajelee mielikseen maanteillä ja auto maksoi 7000 euroa vähemmän, kuin tuo auriksen tuokkonen.

      • TapVil

        Millä valmistajilla on syytä juhlia tuloksia?
        Toyotalla ja Porschella. Porsche voitti neljä viidestä ikäryhmästä. Malli 911 (tyyppi 996, 1997–2005) tekee katsastuksen lähes tarpeettomaksi. Siinä on tuskin mitään puutteita, ja se on paras 6–7-, 8–9- ja 10–11-vuotiaiden autojen joukossa. Nykyinen Boxster (987, vuodesta 2004) on 4–5-vuotiaiden ryhmässä ykkössijalla yhdessä Toyota Corolla Verson kanssa. Muista Toyotan malleista Prius II (2004–2009) voitti ensimmäisenä hybridimallina TÜV-raportin. Toyota osoittaa, että myös monimutkainen tekniikka voi olla kestävää. 2–3-vuotiaiden ryhmässä myös Auris, RAV4 ja Corolla Verso sijoittuvat kymmenen parhaan joukkoon.

        Mitkä autot ovat erityisen huonoja?
        Yksi ylitse muiden on Kia Carnival. Se on kolmasti viimeisellä sijalla. Tulos on kopio viimevuotisesta. Syinä ovat erittäin huonot jarrut, ruostuneet jarruputket, öljyvuodot, liian suuri ohjauksen välys ja ruostunut pakoputkisto. Toinen perinteinen peränpitäjä on Ford Ka (1996–2008), erityisesti ikääntyneenä. Tämän ruosteen ja öljyvuotojen vaivaamasta mallin yksilöistä 38,9 prosenttia ei läpäise viidettä vuosikatsastusta. Siten Ka on heikoin 10–11-vuotiaiden ryhmässä.


      • Sivusta seurannut
        TapVil kirjoitti:

        Millä valmistajilla on syytä juhlia tuloksia?
        Toyotalla ja Porschella. Porsche voitti neljä viidestä ikäryhmästä. Malli 911 (tyyppi 996, 1997–2005) tekee katsastuksen lähes tarpeettomaksi. Siinä on tuskin mitään puutteita, ja se on paras 6–7-, 8–9- ja 10–11-vuotiaiden autojen joukossa. Nykyinen Boxster (987, vuodesta 2004) on 4–5-vuotiaiden ryhmässä ykkössijalla yhdessä Toyota Corolla Verson kanssa. Muista Toyotan malleista Prius II (2004–2009) voitti ensimmäisenä hybridimallina TÜV-raportin. Toyota osoittaa, että myös monimutkainen tekniikka voi olla kestävää. 2–3-vuotiaiden ryhmässä myös Auris, RAV4 ja Corolla Verso sijoittuvat kymmenen parhaan joukkoon.

        Mitkä autot ovat erityisen huonoja?
        Yksi ylitse muiden on Kia Carnival. Se on kolmasti viimeisellä sijalla. Tulos on kopio viimevuotisesta. Syinä ovat erittäin huonot jarrut, ruostuneet jarruputket, öljyvuodot, liian suuri ohjauksen välys ja ruostunut pakoputkisto. Toinen perinteinen peränpitäjä on Ford Ka (1996–2008), erityisesti ikääntyneenä. Tämän ruosteen ja öljyvuotojen vaivaamasta mallin yksilöistä 38,9 prosenttia ei läpäise viidettä vuosikatsastusta. Siten Ka on heikoin 10–11-vuotiaiden ryhmässä.

        Kia Ceed oli Tuulilasin kestotestien kaikkien aikojen kestävin auto, että se siitä, turha vetää tuota Carnivalia tähän asiaan. Löytyy Toyotaltakin huonoja malleja.

        Kuten esim. melko uusi malli Urban Cruiser, joka osoittautui törmäystesteissä huonommaksi kuin mikään muu uusi automalli vuosiin.

        Eivätkä Toyotan kaikki mallit ole kestäviä, jos TUV-raportteja luetaan ilman toyotan-värisiä silmälaseja.

        Lisäksi on ihan henkilökohtaisia kokemuksia ns. "Toyota-laadusta".
        Veljellä on ison mallin Land-Cruiser -maasturi, helevetin kallis ja kaikilla varusteilla. Nooh, ensimmäisenä talvena sen piti näyttää miten se kulkee pellolla lumihangessa, seuraavaksi tarvittiin traktoria vetämään se pois kun siitä kajahti etupäästä jakolaatikko. Remontti maksoi 8000€.
        Siitä pari vuotta eteenpäin auto ei enää kestänyt kuljettaa takapenkillä ihmisiä, koska siitä hajosi ilmajousitus, ja taas maksoi sikana.
        Viimeisin todiste "kestävästä" automerkistä tuli juuri äskettäin, Cruiseri on taas pajalla. Nyt siitä on hajonnut vaihdelaatikko.

        Taitaa Toyota-Cruiserin korjauskustannukset olla jo ylittäneet Kia Carnivalin ostohinnan, Carnivalissa olisi sentään ollut 7 vuoden takuu!

        No velipojan mielestähän toyota on tietenkin kestävin ja paras automerkki edelleen, eiväthän mitkään tosiasiat sitä käsitystä voi kaataa, velipoika kun kuuluu toyota-uskovaisiin.


      • Steveni

        Eikai autoa tarvitse seitsemää vuotta pitää? Kolmekin vuotta on jo kyllä ihan tarpeeksi... Edullisia ja hyviä pelejä kumpikin varmasti!! Kyllä se siitä!! ;-)


      • Yaris 2012

        Vaan entäs ne huoltohinnat...


    • TapVil

      Edellisille tiedoksi että 2000 luvun Corollat on tehty ja tehdään Turkissa.
      Viimeinen TUV saksan katsatustesti joka käsittää 7 MILJOONAN auton katsatustulokset ja jota pidetään luotettavimpana autojen laatumittarina. Tässä tulukset 2-3 vuotta vanhojen autojen osalta. 1, Toyota Prius. 2. Toyota Auris. 3. Porsche 911. Niin pitkälle listaa en jaksanut lukea että sieltä olisi löytynyt vauvanistuinkuppi Golf.

    • TapVil

      Toyota sai Saksan autokatsastuslaitoksen myöntämän TÜV Gold Badge -mitalin täyshybridimalli Priuksen ansiosta tammikuussa 2011 Berliinissä.


      Kunniamaininta on jatkoa joulukuussa 2010 julkaistulle TÜV Auto Report
      2011:lle, jossa Toyota-mallit saavuttivat selkeästi eniten Top 10
      -sijoituksia, yhteensä 17 kpl.

      Saksan johtavan autokatsastuslaitoksen viimeisimmässä raportissa Prius
      todettiin 2-3-vuotiaiden luokassa vähävikaisimmaksi malliksi. Vain 2,2
      prosentissa tarkastetuista autoista esiintyi jonkinlainen vika. Toyota
      Auris sijoittui heti Priuksen jälkeen toiseksi 2,3 prosentin tuloksella
      luokan keskiarvon ollessa 5,5 prosenttia. Myös muut Toyota-mallit, kuten
      Avensis, Corolla Verso, RAV4 ja Yaris, sijoittuivat kärkisijoille
      raportissa.

    • hippi-Corolla

      Ihan hyvä auto. Pieni kulutus ja mukava etupenkki.

      • jihaaaaaaaaaaaaaaa

        Kumpi niistä?


      • hippi-Corolla
        jihaaaaaaaaaaaaaaa kirjoitti:

        Kumpi niistä?

        No hybridi-malli tietysti.


    • .udi

      Ajoin sillä enkä aja toiste, hirveä kottero.

      • TapVil

        Eiköhän Auriksen hintaluokat autot ole kaikki vielä kotteroita jos niin ajattelee. Toiset niistä vaan pysyy liikenteessä ja toiset seisoo korjaamoilla.


      • juurnus
        TapVil kirjoitti:

        Eiköhän Auriksen hintaluokat autot ole kaikki vielä kotteroita jos niin ajattelee. Toiset niistä vaan pysyy liikenteessä ja toiset seisoo korjaamoilla.

        Joo, ei 20 tonnilla saa mitään hyvää autoa. Se 5v vanha bemarikin on jo wanha romu koska sen saa samaan hintaan kuin uuden Auriksen.

        Mutta mikäs auto kestäisi, ne ovat käyttöesineitä. Itse ajelen yleensä auton n. sataan tuhanteen ja alan vaihtelee toiseen.


    • Chevrolet on auto

      Kolme vuotta Toyota auriksella sorateitä ajaneen voisi sanoa että renkaat ratkaisee (75000 kasassa) , michelin kumit ollut parhaat, dunlopit oli ihan perseestä ajaa.No äänieristys saisi kyllä olla parempi .,auto on massattu, ei ollut vaikutusta asiaan.

      Mitä muuta tulee mieleen käyttökokemuksena lähtee hyvin pakkasilla käymään,kytkin poljin kyllä turhan jäykkä silloin, tuulilasin puhallin turhan tehoton 30 asteen pakkasella (taitaa olla nyky autujen tyyppivika), suulasosa kapea tuulilasin leveyteen nähden.yksi kuskin pyyhkijän sulka halkesi , näin harvoin kun käyttää niitä, heikkoa laatu(20 euroo uusi)

      muuten toiminut ok. ovet avautuu mallikkaasti oli kuinka kovat pakkaset tahan sa.käytin pesulassakin 30 asteen pakkasilla ei mittään vaikutusta, no auto kuivumaan sisätiloihin.

      raitisilmasuodattimen joutuu vaihtaa määräaikais huollossa joka kerta.

      Turvavyö summerin saa huollossa pois mikä parantaa kummasti ajomukavuuksia, ei tarvitse kuunnella piipauksia.

      ilmastoinin tyyppi ominaisuuksiin pitäisi päästä käsiksi.Ac ei tarvi lähtee pakkasilla päälle automaatiisesti tai kun vaihtaa suun puhalluksista tuulilasilta eteen.ei sisä kierron tavisi mennä päälle koskaan.
      Sisätila kesällä vesisateessa höyrystyy helposti mihin itse ei ollut tottunut, mutta se ei ole kuin säätöasia mutta kuitenkin.

      siinähän sitä

    • Auris´

      "Turvavyö summerin saa huollossa pois mikä parantaa kummasti ajomukavuuksia, ei tarvitse kuunnella piipauksia." Saa sen summerin pois päältä jos älyää käyttää turvavyötä. Vai etkö käytä? Suosittelen kyllä lämpimästi.

    • Nainen ratissa..

      "”Suurimmat moitteet auto saa ohjauksesta ja suuntavakavuudesta. Testin alussa Aurisin alla pyörivät Continentalin nastattomat talvirenkaat. Tällä rengastuksella auto ei tuntunut kulkevan metriäkään suoraan. Oli tienpinta kuinka tasainen tahansa, Toyota pyrki kampeamaan joko vastaantulijoiden kaistalle tai metsähallituksen puolelle. Nopea ohjaus tunnottomalla keskialueella ja suuntavakavuuden puute on huono yhdistelmä etenkin matka-ajoa silmällä pitäen.
      Kesärenkailla tilanne muuttuu hieman myönteisemmäksi. Vaeltelutaipumus sen sijaan säilyy myös kesäkumeilla.
      Jo suoraan ajaminen on Aurisilla tervan juontia, ”

      Ei ole totta. Vaihdoin -00 Astrasta -08 Aurikseen ja täytyy sanoa että vakaa on ja hyvä ajettava. Ei kampea kyllä mihinkään suuntaan ja suoraan menee. Mutkissakaan ei tunnu siltä että auto lähtisi käsistä, vaan pysyy hyvin reitillä, Astran kanssa tiukissa kurveissa jarrutella 60km/h nopeuteen isomallakin tiellä ettei auto lähtenyt heittelehtimään. Tietty mihin vertaa!

      • .................

        Ja lisäys. Minusta Corollaa ja Aurista ei pidä verrata keskenään. Toyota oli mielestin huono ajaa, mutta Auris oli ihana.


    • hippi-Corolla

      Pieni kulutus. Mukava etupenkki. Pieni, hyvässä ja pahassa.

    • Fiksu nainen

      Hyvää: Hyvä ajaa, mukava, varsinkin kiva jos on automaatti-ilmaistointi ym, kuluttaa vähän. Kolariturvallisuus hyvä.

      Huonoa: Tavaratila saisi olla isompi.

      -Ja joutuu kuuntelemaan bemari, wolkkari ja mersumiesten vitsailu omasta autosta, koska he eivät tajua että joillekin ihmisille luotettavuus, käytännöllisyys ja hinta-laatusuhde on tärkeämpää kuin että omistaa hienon auton ja säilyttää sitä lähimmällä korjaamolla.

    • rt ney nu

      Jos hinta-laatu suhde on tärkeä, ei missään tapauksessa osta uutta autoa. Nehän ovat aivan käsittämättäömän hintaisia verrattuna käytettyihin. Toyon laatusuhde on aina persiillään, koska sinne laatupuolelle ei tule oikein mitään. Hint aon kuitenkin aina hinta.

      Toyouskovalla ja audipellellä on muuten paljon yhteistä ajattelutavassa.

      • Niih, =)

        Jos ei ole rahaa, niin voi ajella vaikka polkupyörällä. Auton ylläpito ym. maksaa kuitenkin aina.


    • Mikko78 vaan

      Tojotistien kuvitelma on, että kaikki muut automerkit makaa suuren osan ajasta korjaamoilla ja laskua kertyy... siksi pakko mainita, että mulla on -02 pösö 406 diesel ja mittarissa 345 tkm, yhtään sikakallista vikaa ei ole ollut; moottori ok, vaihteisto ok, kori ok, alusta ok. Sähkövikoja ollut jokunen esim. kuljettan ovesta ei enään toimi etusähköikkunat, johto lienee poikki mutta eipä tuo ole haitannut kuin mäkkärin autokaistalle erehtyessä xD Ja auto on hiljainen, tilava ja todella hyvä ajettava! Mitä sitä sen enempää autolta tarvii vaatia? Silti en ole vannoutunut pösöfani ja seuraava auto saattaa olla vaikka tojota jos voi pitkän koea-ajon jälkeen vaikkapa hyppiä kolmiloikkaa onnesta hierojakäynnin sijaan xD

    • hyväon

      Ostin käytetyn v-07 Auriksen Linea Sol Plus-varustetasoisena ensimmäiseksi autoksi. Olen nyt ajanut sillä yli 10t kilometriä ja auto on toiminut juuri niin kuin odotin. Autolla on ajettu yli 80tkm.

      Päädyin automaattivaihteistoon, kokeilin myös manuaalia mutta automaatti tuntuu paljon mukavammalta ajaa. Se ei tietysti ole "oikea" automaatti, joten vaihteen vaihtumisen kyllä huomaa selvästi. Kulutus on noin 6,9l/100km kaupunkiajossa.

      Plussina on erityisesti varustetaso (automaattivaihteet, avaimeton käyttö, automaatti-ilmastointi, nahkainen ratti vaihdekeppi yms). Auto kuluttaa melko vähän bensa-automaatiksi, siinä on todella kevyt ohjattavuus (kivempi ajaa kuin uusi VW Polo DSG, vaikka siinä vaihteet vastaa paremmin) ja ketteryys kaupunkiajossa, mutta silti riittävän vakaa pitkällä matkalla. Tilavuus pikkuautoksi: tällä autolla on jo käyty Lapissa laskettelemassa 2hlö koira, mukaan mahtui 4 sukset & monot plus kassit, sekä koiran pedit yms. Ei tarvittu edes suksiboksia...
      Avaimeton käyttö on todella mukava, liikkeellelähtö sujuu nopeasti ja auto käynnistyy ja kulkee hyvin sekä kesähelteillä että talven paukkupakkasilla. Auto lämpiää talvella ja jäähtyy kesällä nopeasti.

      Miinuksina on, kuten todettu, hieman epävakaa ohjautuvuus, jonka huomaa juurikin hiekkatiellä jos on vauhtia (ei kyllä tarvitse kaahailla), sekä etupenkkien puolipyöreältä tuntuva selkänoja jossa mieheni ei löydä hyvää ajoasentoa :(
      Itselläni tuli ensin selkä kipeäksi ajaessa, johtuen erilaisesta penkistä kuin aiemmin ajamassani Golfissa, mutta nykyisin ei ole mitään ongelmaa. Pidän penkistä jopa enemmän, sillä ajoasento on korkeammalla jalat enemmän koukussa. Pieni miinus on heikko näkyvyys taakse, mutta se on ongelma melkein kaikissa uusissa pikkuautoissa, ja parkkitutka auttaa ;)
      Auto on meluisampi kuin VW Golf. Automaattinen ilmastointi on tehokas, mutta tuntuu kylmemmältä pelkääjän paikalla kuin kuskin paikalla, onneksi on Dual-toiminto.
      Golffiin verrattuna penkkien säädöt on huonommat (portaallinen korkeuden säätö, hankala kallistuksen säätö ja niskatuen huonompi asento).

      Toisena vaihtoehtona minulla on Golf, mutta siinäkin tietyt asiat harmittaa (lukot saattaa jäätyä, auto ei lämpiä talvella nopeasti, auto on kallis jos haluaa varustelultaan vastaavan) jos saisikin auton noiden kahden parhailla puolilla :)

    • empä epäröisi

      Ceedhän voitti selvästi parivertailussa Auriksen toukokuun Auto-Bildissä.
      Ceedissä parempaa ajettavuus,laatu ja viimeistely lehden mukaan.
      Hintakin lienee pari tonnia edullisempi

    • Anastas.Vararatas

      Jaa. Vieläkö tämä "vanha" Auris viestiketju täällä pyörii.
      Siis nyt on emännän syksyllä 2009 vaihdettu uutena käyttöön otettu "Auris 2.0 D-4D diesel sol " menossa 60 tkm huoltoon. Häisriöttä on toiminut ja tiellä pysynyt. Viime talven kovilla pakkasillakin autossa tarkeni hyvin. Toyota dieseleissä on se lisälämmitin vakiona. Kelpo peli diesel Auriskin on !

      • 36

        Täällä menossa 60.000 huoltoon v. -09 1.6 bensapeli. Multimode ja Sol Plus. Xenon-polttimo vaihdettu takuuna. Ei muita ongelmia.
        Edellinen oli -07 Multimode Sol ja sillä tuli rullattua noin 75.000 km ongelmitta. Ei tuo Multimode kyllä mitenkään aidon automaatin tasoinen ole, mutta kun ajokortissa on automaattivaatimus vanhan kolarivamman vuoksi niin näillä eväillä mennään. Seuraava saattaa olla hybridi ensi vuonna. Joko Prius tai Auris. Ajokokemusta kummastakin on yli 1000km. Tykkään.


    • Avensis oli parempi!

      Ostin monitoimivaihteistolla varustetun bens. Auriksen 5.5.2011. Joulun pyhinä se ei meinannut käynnistyä -2 asteen pakkasessa lainkaan. 14.1.2012 startatessa se ei sitten ynähtänytkään; pakkasta oli vain -5 astetta (säteilylämmitin oli päällä) .
      Ostin akkulaturin ja sain auton käyntiin. Avensis oli minulla 9 vuotta ja koskaan ei ollut minkäänlaisia käynnistysongelmia. Olen omistanut autoja n. 50 vuotta ja yksikään ei ole jäänyt käynnistymättä vaikka kaikissa ei ollut edes lohkolämmitintä ja pakkastakin oli parhaimmillaan jopa -30 astetta !

      Epäilen, että akun kapasiteetti ja laturin teho ovat liian alhaiset, koska samoissa olosuhteissa Avesis ei pettänyt koskaan, enkä aikaisemmin edes omistanut enkä joutunut käyttämään akkulaturia.

      Onko vastaavia kokemuksia ?

      • morakaj1

        ei ole on siis viallinen akku tai laturi


    • Rudimer

      Sulla oli siinä auriksessa paska akku, uuden vaihtamalla ongelma olisi kadonnut samantien.

    • morakaj1

      HUOM! KAIKKI
      katsokaa TraFin katsastus tilastoja niin selviää esim. Toyotan sija.

    • Auris laatua

      On se veikeätä kuinka paljon masennusta ja pahennusta auris herättää saksalaismerkkien kannattajissa, ei voi kun nauraa ! Totuus tulee trafilta ja kuluttajilta, ei suomessa ole niin paljon tyhmiä ihmisiä kun katsoo toyotan myyntiä, laatu/hinta myy sille ei mahda edes aatun jälkeläisten merkit mitään.
      Klonkswagen kyllä myy hyvin mutta tuskaa on laadun kanssa, se ei tule olemaan toyotan tasolla millään vaikka ajettavuus on kyllä parempi, ajettavuus on helpompi toyotan parantaa kuin volkkarin laatuvirheensä, bemu on hyvä mutta ylihintainen jatke kokoisekseen, ja mersusta puhumattakaan kun katsoo adac / trafi tilastoja niin ongelmat on suuria ns. prenium luokassa , eli mielummin toyo ja varmasti perille kuin lavetilla korjaamolle sakumerkillä...

      • Auris vai Golf?

        Onko kokemuksia ja mielipiteitä uudesta Auriksesta 2013 mallista? Olen itse vaihtamassa Golfia uuteen, oikeastaan olen edelleen Golfin kannalla, mutta olen kuitenkin miettinyt Aurista. Koeajossa huomasin kyllä pienellä tuulenpuuskalla että se tuuli ottaa kyllä autoon ihan toisin kuin Golfiini. Ohjaus oli hieman epävakaa. Ajelen itse viikonloppuisin kotipuoleen ja takaisin työmaalta sivunsa noin 200 km, joten arvostan kyllä ajettavuutta ja turvallisuutta. Golf on kyllä kalliinpi kuin Auris. Kertokaa kokemuksianne asiasta, niin osaisin miettiä autonvaihtoa oikeasta kantista.


    • kuvottava viulu

      Huonoja niin paljon, ettei jaksa alkaa luetteloimaan, hyviä ei ollenkaan.

    • 4:stoyta

      -08 1,4 d4d ajettu 150000. Ei muita vikoja,ainoastaan takalampun polttimoita saa vaihtaa usein.

    • RITARIÄSSÄ

      TÄLLÄ PALSTALLA TUNTUU OLEVAN AIKA AKKAMAISTA PORUKKAA KUN JO PELLINKOLINA ÄRSYTTÄÄ KUKAS KÄSKI TOJOLLA AJELLA OSTAKOON KUMIAUTON NIINEI KOLISE SAAMARI OSTAKAA HAMEKANGASTA VALITTAJAT TUNTUU SILTÄ ETTÄ KUULLESSAAN KOLINAA HEITÄ PELOTTAA ELÄ PELKÄÄ KÄVELE JOS SITTEN LOPPUIS KOLINA.

    • aave1

      Tervehdys kaikille !

      Niitä Maanantain kappaleita sattuu tulemaan enemmän muilla automerkeillä kuin TOYOTALLA
      Ei Toyota ole mitään maailman parhaita ajettavia, mutta pääsee A paikasta B
      eikä tarvii värjötellä tienposkella,eikä odotella korjaamo LASKUA !

      Jokainen valitsee oman myös vähän ajetun Vaimon ?

      Ratissa lukee VOLVO mutta Traktorilla ajelen !

    • kun aurista himoaa..

      Onko Miina tero?

    • VanhaanLankaan

      Toyota Auris vm. 2015 lähtien on oikein hyvä auto. Varmatoiminen ja hyvin varusteltu. Ei mikään raketti mutta sellaista tarvitsevat etsivät niitä ihan muualta. Turbokone on onnistunut paketti. Syö vähän ja vääntää nöyrästi. Ei nitise. Ei ihme että löytyy myydyimpien joukosta vuodesta toiseen.

    • Rumakuinrullatuoli

      Autohan on ruma kuin helvetti, kaikki lampaat ajavat samanlaisella autolla harmaanahan tietysti auto hankitaan ettei poiketa massasta

      • KukaOnLammas

        Terve taas kaikille, tässä aito ja oikea Tojota-palstan oma trollipoju.
        Jos joku vieläkin ihmettelee sairaita juttujai eikä heti tunnista minua ja sekoilujani, voin kertoa jotain taustastani. Olen epäonnistuja. Edes peruskoulu ei sujunut, sen näette lukuisista kirjoitus- ja kielioppivirheistäni. Amikseenkin yritin mutta laittoivat sieltä kotiin kasvamaan kahden viikon jälkeen. Siitä on jo 15 vuotta. Siitä lähtien olen trollannut ja solvannut Tojotaa aamuvarhaisesta seuraavaan yöhön vähintään 18 tuntia joka vuorokausi. Rakkauteni Vw-konsernia kohtaan on pelkkää realismia. Se on ainoa työnantaja joka toivottomassa tilanteessa turvautuu minunlaiseni sekopään palveluksiin koska minulta käy kaikki mitä voi vain kuvitella. Voin valehdella ilman mitään rajaa ja sairas mieleni keksii aiheita Tojotan solvaamiseksi jotka ovat täysin päinvastaisia todellisuuteen verrattuina. Sama asia Vw-konsernin tuotteiden kanssa. Ei niin pahaa konsernihuijausta tai mokaa jota minä en henkeen ja vereen saakka puolustaisi, silläkin uhalla että olen menettänyt kasvoni ja kaiken uskottavuuteni totaalisesti. Minua vituttaa suunnattomasti että muiden lukijoiden lisäksi olen kohdannut täällä palstoilla henkilöitä jotka polkevat minut ja missioni maanrakoon pelkän älykkyytensä perusteella. Harmittaa ihan sairaasti kun nuo tyypit pystyvät ampumaan alas kaikki ne mielettömät väitteet joita sairas mieleni kehittelee. Tiedän jo pikkuhiljaa itsekin että olen hävinnyt pelin vaikka skitsofrenian kuplassani tunnen olevani yhä turvassa koska siellä ei maailman pahuus ja arkirealismi vaikuta. Yh-äippäni sanookin sattuvasti että parempi poju peräkammarissa netissä trollaamassa kuin vapaalla jalalla. Se ei halua että joutuisin mielisairaalaan hoitoon vaan pitää minua piilossa. Se on yh-äipän rakkautta.


    • Eitojotaanhurahtanut

      Minulla on Auris Hybrid - edellin oli Kia Ceed, jolla ajoin mittariin yli 300.000 km ilman ihmeempiä harmeja.
      Auriksen alapohjan suojat on ohutta muovia, niin että sinne pääsee sorat ja tiesuolat ja talvella lumi - ja suojien reunat repsottaa alaspäin. Takuuta on vielä, joten seur.huollossa pyydän huoltoa laittamaan suojamuovit kunnolla kiinni myös reunoista. Alkuperäinen kiinnitys on: reunoilla tarratyyppiset tartukkeet ja keskellä vain kunnon ruuvikiinnitys.
      Toinen selvä suunnittelumoka on takaluukun saranointi ( Touring Sport). Talvikelissä siellä on välissä aina lunta ja jäätä, niin että kun luukun avaa, kuuluu ratinaa ja voi vain kuvitella miten luukun reunan maali alkaa lohkeilla pitemmän päälle. Kiassa on saranointi toteutettu toisin, eikä talvikelistä ja lumesta ole sitteen ongelmaa.
      Kolmas asia mikä ärsyttää nykyautoissa talvelle - on ovenkahvat. Sinne kertyy aina lumet ja on erikseen hörkittävä puhtaaksi lumesta ja jäästä. Toisin oli ennen, jo 60-luvun Datsun Bluebird oli suunniteltu siten , että oven avaus toimi kahvaa ylöspäin kohottamalla.

      Muuten Auris on vastannut niitä odotuksia mitä autolta olettaa....

      • Anonyymi

        Kirjoituksestasi on aikaa, mutta oli pakko kommentoida, kun edellinen autoni oli myös kia ceed ja nykyinen vm.2016 Auris Tourinng Hybrid. Kiassa oli paljon vikoja vaikka oli vain 40 000km ajettu. Pohja ruostui kunnolla. Helmat jouduttiin maalaamaan uudelleen. Takaluukun sisäpuoli maalattiin uudelleen. Etupenkin kiinnitysmutterit ruostuivat ja alkoi ruostua myös penkin tukirakennemetalli. Kiian ajotuntuma oli aika hyvä lukuunottamatta välillä pientä tienhakemista.
        Toyota Auris Hybrid (ajettu.30000km) taas ei ole ruosteessa, mutta renkaiden tiemelu on todella ärsyttävä ominaisuus sekä huono ajettavuus siinä mielessä, että tie tuntuu kantikkaalta, kun pohjalevy on suunniteltu siten, että kaikki tien epätasaisuudet ohjaantuvat rungon kautta ohjaamoon ja penkkiin. Täysin tasaista tietä, kun ei Suomesta löydy mistään! Epätasaisella tiellä todella ärsyttävä ajettava! Heti kun tulee mahdollisuus niin vaihdan tämän epämielyttävän kulkineen pois esim. uuteen Hybrid Corollaan jonka ajo-ominaisuudet ovat loistavat! Aurista ja Corollaa kun vertaa niin ovat kuin yö ja päivä!!


    • Mites.nää

      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kaytettyjen-dieselautojen-kauppa-jaissa-saksassa--varastoissa-300-000-autoa--hintoja-laskettu/bnA9T5jX

      Kiitämme näitä VW pomoja
      Kohta ilmaiseksi saa seatVWskodaudi

      Naapuritkin.hermostuu

      https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-oikeasti-volkswagen-tallako-ajattelitte-lepyttaa-huijausautoja-omistavat-suomalaiset/6076354#gs.geLcy=w

      hyytävää katseltavaa

      17.8.2017 21:36
      https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/tama-video-pistaa-volkswagenin-paastohuijauksen-oikeisiin-mittasuhteisiin-hyytavaa-katsottavaa/6370138#gs.YakF=bY

      http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201709012200365851_oa.shtml

      markkinat ja kansa hoitaa loput VW petoksesta?

      TÄMÄ ON PAHINTA,

      https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/omistajat-vaittavat-paastokorjattujen-volkkareiden-muuttuvan-ajokelvottomiksi-lue-katkerat-kommentit/6372614#gs.nfvFbq4

      Ajokelvottomia.????


      TÄMÄ UUTINEN SAI VW.AUTOJEN OMISTAJAT PAKOKAUHUN VALTAAN.

      MISTÄ MOOTTORIT VW AUTOIHIN

      suuri päästöisten ja kulutuksisien Tsi ja tdi moottoreiden aika loppuu.

      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/e22fbbe4-3a96-406d-80b0-9e29a3f89d5b

      Päästöhuijaus koskee myös Volkswagen-konsernin bensiiniautoja. Huijaus koskee Volkswagen Poloa, Golfia ja Passatia sekä Audin A1 ja A3 -malleja, Skoda Octaviaa, SEAT Ibizaa ja SEAT Leonia. Volkswagenin mukaan autojen hiilidioksidipäästöt ja kulutus on ilmoitettu liian mataliksi. Yhtiön mukaan ne koskevat aiemmin ilmoitettujen 11 miljoonan ajoneuvon lisäksi 800 000 autoa.[32][33][34] Päästöhuijaus koskee ainakin 1,4-, 1,6- ja 2,0-litraisia bensiinimoottoreita.[35] Konserni kertoi myös vuosimallin 2016 autoistaan, joiden bensiinimoottoreita huijaus koskee. Kyseisiä autoja on yli 430 000. Näitä ovat muun muassa 1,0-, 1,2-, 1,4-, 1,8- ja 2,0 litran moottorit.[

      Ihmisten ja eläinten ja koko maapallon tappajien autot takaisin ostettuina ja varastoituna autiomaassa.

      http://www.viikonloppu.com/wp-content/uploads/2018/04/61-619x411.jpg

      http://www.viikonloppu.com/wp-content/uploads/2018/04/61-619x411.jpg

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Pelkkiä hyviä puolia varsinkin takapuoli.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Erinomainen ja haluttu automalli myös käytettynä, tietysti Toyotalta.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Upea peppuisella naisella

      Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      85
      6304
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

      Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3783
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

      isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      28
      3150
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

      https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      369
      1706
    5. Mihin se sysipska hävisi?

      Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1398
    6. Upea peppuisella miehellä

      Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1330
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

      Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      46
      949
    8. Anteeksi kulta

      En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      946
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

      Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      880
    10. Tykkään susta todella

      Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      859
    Aihe