Koira pakkasessa

Eläinrääkkäystäkö?

Monirotuinen koira -20 asteen viimaisessa pakkasessa narun päässä,monta tuntia,joskus koko päivän.Mitä mieltä asiasta?

9

781

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KK

Mistä koira saa vettä? (lunta syömällä?) Kannattaa ainakin eläinsuojeluvalvojalta kysyä.

• Emilia

Ei tämä sekarotunen nyt välttämättä kärsi. Tällä koirallahan voi olla paksu pohjavilla, jos vaikka siinä on jotain arktista rotua. Ja onhan keksitty veden lämmittimiä. Mutta toisaalta... Tarkemmat tiedot olisivat ehkä tarpeen!

• Teea

Eläinsuojeluviranomaisiin itse ottaisin yhteyttä, jos näkisin tällaista tapahtuvan. 20 asteen pakkanen ja viima vastaavat jo neljääkymmentä pakkasastetta tai ylikin ja koiran paikka ei kyllä silloin ole ulkona. Meidän koirat eivät näillä pakkasilla kestä ulkona kuin muutaman minuutin ja korviin alkaa niillä sattua niin että tuskasta ulisevat.

• Ilmoittaja

hautaavat itsensä lumeen, jossa niillä on lämpimämpi ja tuulensuoja, joten ei voi verrata aukealla narussa törröttävään. Eläinsuojeluvalvojan voi aina kutsua varmuudenvuoksi tarkistamaan asia, näin minäkin olen tehnyt, eivätkä he "paljasta" kuka heidät kutsui. Turhaa ilmoittaminen ei ole, jos itsestä tuntuu että asia vaatii asiantuntijan tarkistamista.

• Jotain tietävä

Jos koira on ollut paljon ulkona ja sillä on hyvä turkki, niin se pärjää hyvin ulkona kunhan sillä on koppi missä voi maata.Itselläni on Belgi,Japaninpystykorva ja Samojedi viimeksi mainittu kykenee olemaan ulkona paljon kauemmin kuin muut.Kun muilla alkaa käpäliä palella niin Sammari vain jatkaa juoksemista ja leikkimistä.Emme kuitenkaan pidä koiriamme tarpeettomasti liian kylmässä.

• Miiru

Juuri tänään ajattelin tuolla pakkasessa koirien kanssa kulkiessa, että kuinkakohan moni koira palelluttaa itsensä kaupan edessä odottaessa tai muutoin vaan ulosjätettäessä. Ainakin tassut ovat kovilla, kun pakkaslukemat ovat 20 tietämillä.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että pakkasella koirat sisään. Tai paksuturkkisille ainakin kunnon lämmitetty koppi.

Surkeimpia tapauksia ovat mielestäni kapakoiden edessä omistajaansa odottavat koirat. Yleensähän sitä mennään ottamaan yhdet, mutta sitten kapakkareissu venähtääkin ja koira odottaa ja palelee.

• Koiratkin palelee

Mun mielestä ei ole oikein seisottaa
      koiraa -20 steen pakkasessa. Vaikka
      koiralla on turkki, palelee se silti.
      Vaikka ihmisillä on hiukset niin
      palelee niiden pää silti. Jos nyt on
      ihan pakko koiraa pitää ulkona niin
      hankkis nyt koiralle ihmeessä lämpimän
      talvitakin.

• Emilia taas

Eivät arktiset rodut tarvitse aina edes koppia. Niillä on paksu, kaksinkenrainen turkki. Ne kaivautuvat lumeen, ja hyvin harvoin ne palelevat. Oma arktisenrodun edustajani (lapinporokoira) nukkuu ulkona, kaksihuoneisessa kopissa varmaankin lähes millä ilmalla tahansa. Tosin emme ota riskiä, että jos koira vaikka paleltuisikin, vaan päästämme sen välillä sisälle yöksi.

• Johanna

No mun monirotuinen ei kyllä nenäänsä sisälle pistä, jos saa valita. Ulkona narunpäässä nytkin. Lämmin koppi on usein käyttämättä, tyttö nukkuu mieluummin lumihangessa. Kun kovilla pakkasilla otamme koiran sisälle yöksi, on halu ulos kova.

Ja kyllä me koirastamme huolta pidämme, kiitos vaan. Päivittäin lenkkeilemme, syötämme, juotamme ja leikimme. Normaali koulutettu ja Match-show -näyttelytetty kaveri. Viihtyy ulkona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      195
      13074
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      82
      6275
    3. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      126
      6104
    4. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5562
    5. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      4472
    6. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      93
      4421
    7. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4332
    8. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      42
      4251
    9. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      33
      4238
    10. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      48
      3757
    Aihe