Koira pakkasessa

Eläinrääkkäystäkö?

Monirotuinen koira -20 asteen viimaisessa pakkasessa narun päässä,monta tuntia,joskus koko päivän.Mitä mieltä asiasta?

9

782

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KK

Mistä koira saa vettä? (lunta syömällä?) Kannattaa ainakin eläinsuojeluvalvojalta kysyä.

• Emilia

Ei tämä sekarotunen nyt välttämättä kärsi. Tällä koirallahan voi olla paksu pohjavilla, jos vaikka siinä on jotain arktista rotua. Ja onhan keksitty veden lämmittimiä. Mutta toisaalta... Tarkemmat tiedot olisivat ehkä tarpeen!

• Teea

Eläinsuojeluviranomaisiin itse ottaisin yhteyttä, jos näkisin tällaista tapahtuvan. 20 asteen pakkanen ja viima vastaavat jo neljääkymmentä pakkasastetta tai ylikin ja koiran paikka ei kyllä silloin ole ulkona. Meidän koirat eivät näillä pakkasilla kestä ulkona kuin muutaman minuutin ja korviin alkaa niillä sattua niin että tuskasta ulisevat.

• Ilmoittaja

hautaavat itsensä lumeen, jossa niillä on lämpimämpi ja tuulensuoja, joten ei voi verrata aukealla narussa törröttävään. Eläinsuojeluvalvojan voi aina kutsua varmuudenvuoksi tarkistamaan asia, näin minäkin olen tehnyt, eivätkä he "paljasta" kuka heidät kutsui. Turhaa ilmoittaminen ei ole, jos itsestä tuntuu että asia vaatii asiantuntijan tarkistamista.

• Jotain tietävä

Jos koira on ollut paljon ulkona ja sillä on hyvä turkki, niin se pärjää hyvin ulkona kunhan sillä on koppi missä voi maata.Itselläni on Belgi,Japaninpystykorva ja Samojedi viimeksi mainittu kykenee olemaan ulkona paljon kauemmin kuin muut.Kun muilla alkaa käpäliä palella niin Sammari vain jatkaa juoksemista ja leikkimistä.Emme kuitenkaan pidä koiriamme tarpeettomasti liian kylmässä.

• Miiru

Juuri tänään ajattelin tuolla pakkasessa koirien kanssa kulkiessa, että kuinkakohan moni koira palelluttaa itsensä kaupan edessä odottaessa tai muutoin vaan ulosjätettäessä. Ainakin tassut ovat kovilla, kun pakkaslukemat ovat 20 tietämillä.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että pakkasella koirat sisään. Tai paksuturkkisille ainakin kunnon lämmitetty koppi.

Surkeimpia tapauksia ovat mielestäni kapakoiden edessä omistajaansa odottavat koirat. Yleensähän sitä mennään ottamaan yhdet, mutta sitten kapakkareissu venähtääkin ja koira odottaa ja palelee.

• Koiratkin palelee

Mun mielestä ei ole oikein seisottaa
      koiraa -20 steen pakkasessa. Vaikka
      koiralla on turkki, palelee se silti.
      Vaikka ihmisillä on hiukset niin
      palelee niiden pää silti. Jos nyt on
      ihan pakko koiraa pitää ulkona niin
      hankkis nyt koiralle ihmeessä lämpimän
      talvitakin.

• Emilia taas

Eivät arktiset rodut tarvitse aina edes koppia. Niillä on paksu, kaksinkenrainen turkki. Ne kaivautuvat lumeen, ja hyvin harvoin ne palelevat. Oma arktisenrodun edustajani (lapinporokoira) nukkuu ulkona, kaksihuoneisessa kopissa varmaankin lähes millä ilmalla tahansa. Tosin emme ota riskiä, että jos koira vaikka paleltuisikin, vaan päästämme sen välillä sisälle yöksi.

• Johanna

No mun monirotuinen ei kyllä nenäänsä sisälle pistä, jos saa valita. Ulkona narunpäässä nytkin. Lämmin koppi on usein käyttämättä, tyttö nukkuu mieluummin lumihangessa. Kun kovilla pakkasilla otamme koiran sisälle yöksi, on halu ulos kova.

Ja kyllä me koirastamme huolta pidämme, kiitos vaan. Päivittäin lenkkeilemme, syötämme, juotamme ja leikimme. Normaali koulutettu ja Match-show -näyttelytetty kaveri. Viihtyy ulkona.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      75
      1400
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      243
      1289
    3. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      1086
    4. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      255
      1068
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      51
      775
    6. 65
      764
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      62
      737
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      39
      718
    9. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      681
    10. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      30
      637
    Aihe