Ihan oikeesti! -sarja

mango.

Onko kukaan lukenut kyseisen sarjan mitään kirjaa?
Jos ei, niin suosittelen lämpimästi.
Varsinkin tähänasti Ne pitää mua tosi helppona.
Kertoo aika kliseisen ja perinteisen englantilaistytön teinirakkaustarinan, mutta samalla siinä on jotain niin ihanaa ja erilaista.
Luin kyseisen kirjan juuri nyt ja kyllä kolahti.

21

1820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Lukeva-

      Joo mäkin oon lukenut yhen Ihan oikeesti-sarjan kirjan eli Mun vanhemmat on tosi vaikeita. Mun mielestä ne kirjat on kans tosi hyvii vaikka oon vasta yhen lukenu. Muita osia on esim. Iskin parhaan kaverin poikaystävän ja Ne teki koulusta mulle painajaisen. Pitää muistaa lukea noikin!!!

    • Mä vaan

      Tässä koko Ihan oikeesti sarja:

      1. Iskin parhaan ystäväni poikaystäväni
      2. Kaikki pitää mua tosi helppona
      3. Mun vanhemmat on tosi vaikeita
      4. Ne teki koulusta mulle painajaisen
      5. Rakastaako kundit laihoja
      6. Se diggas pilveä enemmän kun mua

      • mango.

        Harmi, kun noita on noin vähän. Kun mäkin olen aika nopea lukija ja luen yhden tuollaisen melkein päivässä.
        Niin kohta on koko sarja luettu. Olisko muuten kenelläkään hyviä ehdotuksia mitä sarjaa kannattaisi alkaa lukea?
        Mä alotin nyt just ton Remantsin, siis lainasin ekan kirjan, mutta en ole vielä kerennyt lukea. Toivottavasti se on kiinnostava..
        Alkaa noi hyvät kirjat loppua.


      • -Lukeva-
        mango. kirjoitti:

        Harmi, kun noita on noin vähän. Kun mäkin olen aika nopea lukija ja luen yhden tuollaisen melkein päivässä.
        Niin kohta on koko sarja luettu. Olisko muuten kenelläkään hyviä ehdotuksia mitä sarjaa kannattaisi alkaa lukea?
        Mä alotin nyt just ton Remantsin, siis lainasin ekan kirjan, mutta en ole vielä kerennyt lukea. Toivottavasti se on kiinnostava..
        Alkaa noi hyvät kirjat loppua.

        Ootko lukenut Replica-sarjaa? Musta se on tosi hyvä ja siitä tulee melkein joka tosi tiuhaan tahtiin uusia osiakin. Sit on tietty Goosebumbs-sarja, Aavekaksosetkin on aika hyvä, Annika Thorin kirjat on parhaita ( Saari meren keskellä, Lumpeenkukka lampi, Totuutta ja tehtävää, Tuija Lehtisen Laura-sarja on tosi hyvä ja Prinsessa päiväkirjatkin on ihan ok. Mä voisin jatkaa kirja aiheesta ihan hirveesti ja voisin suositellakkin vaikka mitä!!!


      • mango.
        -Lukeva- kirjoitti:

        Ootko lukenut Replica-sarjaa? Musta se on tosi hyvä ja siitä tulee melkein joka tosi tiuhaan tahtiin uusia osiakin. Sit on tietty Goosebumbs-sarja, Aavekaksosetkin on aika hyvä, Annika Thorin kirjat on parhaita ( Saari meren keskellä, Lumpeenkukka lampi, Totuutta ja tehtävää, Tuija Lehtisen Laura-sarja on tosi hyvä ja Prinsessa päiväkirjatkin on ihan ok. Mä voisin jatkaa kirja aiheesta ihan hirveesti ja voisin suositellakkin vaikka mitä!!!

        Täytyypäs kattella.
        Olen kyllä lukenut Replicat, Goosebumpsit ja monia Tuija Lehtisen.
        Täytyy vaan lainailla sieltä kirjastosta millon mitäkin, niin kyllä sitten varmaan joku mieleinen sarja löytyy. ;]


      • ¤Marzina¤
        mango. kirjoitti:

        Harmi, kun noita on noin vähän. Kun mäkin olen aika nopea lukija ja luen yhden tuollaisen melkein päivässä.
        Niin kohta on koko sarja luettu. Olisko muuten kenelläkään hyviä ehdotuksia mitä sarjaa kannattaisi alkaa lukea?
        Mä alotin nyt just ton Remantsin, siis lainasin ekan kirjan, mutta en ole vielä kerennyt lukea. Toivottavasti se on kiinnostava..
        Alkaa noi hyvät kirjat loppua.

        Mango!!! Jos sua kiinnostaa fantasia, ja vaikkei kiinnostaiskaan, nii lue David Eddingsin KIrjat! Muuten sit esim. Tuija Lehtiset on huippuja.Mäki oon aika nopee lukija enkä löyä lukemista, mut onneksi sisarukset ja kaverit kertoo jos on lukenu jonku hyvän kirjan ja suosittelee.


      • Satu
        ¤Marzina¤ kirjoitti:

        Mango!!! Jos sua kiinnostaa fantasia, ja vaikkei kiinnostaiskaan, nii lue David Eddingsin KIrjat! Muuten sit esim. Tuija Lehtiset on huippuja.Mäki oon aika nopee lukija enkä löyä lukemista, mut onneksi sisarukset ja kaverit kertoo jos on lukenu jonku hyvän kirjan ja suosittelee.

        Jos kerran olet fantasiasta kiinonstunut, niin kannattaa ehdottomasti lukea Robert Jordanin loistava Ajan pyörä- sarja (Wheel of Time). Julkaistu englanniksi kymmenen kirjaa tähän mennessä, ne suomennetaan osina, nyt menossa seitsemäs englanninkielinen, loppuosa on suomeksi 17 kirja....eli ei ihan heti lopu kesken.... =)
        Muutenkin kannattaa laajentaa näkökantaa nuortenosaston ulkopuolelle, tarttua rohkeasti vaikka johonkin klassikkoon, ja yllättyä iloisesti!!


    • -Lukeva-

      Suosittelen kanssa näitä kirjoja:

      Neljä tyttöä ja maagiset farkut (on muuten just saanut jatko-osan)
      Jacqueline Wilsonin kirjat
      Artemis Fowlit
      Siskoni, enkeliluinen tyttö
      David Almondin-kirjat (Nimeni on Skellig, Taivassilmä, Tiikerisydän)
      Agatha Christien-kirjat
      The Babysitter Club- sarja
      Enkeliakatemia: Siivet selkään (siihenkin tulossa jatko-osa)

    • ¤ Marzina¤

      Mäki oon lukenu ne ihan oikeesti kirjat. Varsinki se ne pitää mua tosi helppona on huippu! Jotenki oli ihana ko se kundi tuli lopulta takas...

      • mango.

        Niin. Sitähän minä tässä olen selittänyt.
        Kliseinen tarina, mutta silti niin ihana. Jotenkin heti iski, en tiedä mikä oli, mutta joku oli.


      • maria.s91
        mango. kirjoitti:

        Niin. Sitähän minä tässä olen selittänyt.
        Kliseinen tarina, mutta silti niin ihana. Jotenkin heti iski, en tiedä mikä oli, mutta joku oli.

        Ihan oikeesti sarjassa eritoten vain se yx jonkaolen lukenut oli hyvä ja sai mut liikuttumaan... Se oli se "ne teki koulusta painajaisen" tosi hyvä!


    • Citruuna_Girl

      Mä oon lukenu kaikki sen sarjan kirjat ja oli kyl hyvii...
      niis oli bähän seksistäki xDDDD
      Oon 12w. likka nyt :)
      Kannattaa lukee kaikki

      • maria.s91

        Mä olen kyllä lukenu vasta yhen mutta se oli hyvä... :)
        Mutt sitä vaan ett jos kiinnostaa niin meilaile :)


    • ankka

      kuka niitä kirjottaa???

      • mango.

        Jokasella kirjalla on melkein oma kirjansa, joten en jaksa ruveta erittelemään.


      • mango.
        mango. kirjoitti:

        Jokasella kirjalla on melkein oma kirjansa, joten en jaksa ruveta erittelemään.

        Siis jokaselle kirjalla on melkein oma kirjailijansa..


    • 13F

      Nyt täytyy myöntää,että kun luin kirjaa "kaikki pitää mua tosi helppona" niin mua alko itkettää yhessä kohtaa... =D
      Se tarina kerrotaan niin toden tuntusesti... En oo VIELÄ ahminut kaikkii sarjoja,mut pakko on,kun yks kirja sai MULTA,siis tyypiltä,joka ei pienestä pillitä,tipan linssiin!!Siinä pitää kuules olla kirjailijalla lahjoja!! =D

    • JoSSu

      Moi. Montako niitä ihan oikeesti! -sarjan kirjoja oikein on?! Mä oon lukenut kolme. (Ne pitää mua tosi helppona,rakastaako kundit laihoja tjs ja mun vanhemmat on tosi vaikeita tjs.) Onko noita vielä enemmän?! Jos on niin monta ja voisko joku kertoa kirjan nimet?! :)

      • love<3

        on(; iskin parhaan ystäväni poikakaverin jne(;


    • love<3

      ne on ihania sarjoja

    • Hyviä kirjasarjoja
      punaiset tulppaaanit . Sarja on kuolemattomat.
      Tarkoitettu ally condie.
      Varjojen kaupungit. Luukaupunki on sarjan ensimmäinen osa. Kansi voi näyttää oudolta, mutta se on hyvä kirjasarja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      8021
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      95
      4171
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1343
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      76
      1115
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1072
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1027
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      129
      881
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      738
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      735
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      43
      711
    Aihe