Järjestys vai kaaos; mikä on tärkeää?

Josefina

En tiedä kumpi on parempi, olla vai olla olematta täällä? Mikäli auon täällä päätäni, olen ylimielinen ja omahyväinen, mikäli lähden täältä lähtöilmoitusten kera, olen ylimielinen ja omahyväinen. Mikäli lähden ilmoittamatta, joku saattaa sanoa jotain ja ihmetellä miksen vastaa: olenko ylimielinen ja omahyväinen? Voi ziisus!

Tässä siis näette, että ehkäpä ihmisen kannattaa tehdä päätöksensä täysin ryhtymättä viisastelemaan siitä mitä muut saattavat häneltä odottaa. Ikuisuuden edessä seisomme yksin. Emme voi, emmekä ikinä tule ymmärtämään toisiamme! Vaikka vaihtaisimme jokapäivä nikkejä keskenämme tai keksisimme uusia kuten minä, kukaan ei ymmärrä ketään, ja hyvä jos itseään edes.

Itzlin peli oli ainutlaatuinen tilaisuus tarkistaa mitä me kukin itseltämme odotamme, eikä suinkaan jäädä tarkastelemaan mitä muut meiltä odottavat. Ainakin itse koen näin.

Olen päättänyt että itselleni tärkeintä on eräänlainen vakavuus, jota olen aina hieman pelännyt itsessäni, koska olen yhdistänyt sen huumorintajuttomuuteen, huumorintajuttomuuden taas vähä-älyisyyteen.

Asiallisuus, järjestys ja määrätietoinen toiminta on tärkeämpää kuin pomppia joka murjun narrina jotta ihmiset saisivat vaikutelman älykkäästä ja hauskasta ihmisestä. En välitä siitä enää olenko älykäs tai edes hauska. Olen se joka kulkee kohti salattua määränpäätä.

Entä te, jo ammoin vaienneet ihmiset? Opitteko yhtään mitään muuta kuin että itserakkaus on katoamaton luonnonvara? Koska selvästikään ette oppineet toisistanne mitään, opitteko edes itsestänne?

15

485

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Josefina

      Suurin pelkoni lienee osoittautunut todeksi: tämäkin mesta (ja Magia-foorumi) on sitten lopullisesti kuollut. Löpinäni täällä on vain tekohengitystä tai itsekseen horinaa.

      Otsikkoni mukaisesti olen liian monta kertaa todennut että tässä maassa ketkään muut kuin kristityt eivät jaksa innosta puhkuen olla aktiivisesti mukana oman aatteensa edistämisessä. Joku lehti jaksaa sinnitellä ehkä neljän numeron verran, siellä täällä jotain seuroja viruu henkitoreissaan... Ehkä olisi liikaa vaatia että jotain pontevampaa toimintaa (jota tämä Itzlin pelikin olisi voinut olla, jos se olisi innostanut ihmisiä eikä ajanut heitä koloihinsa kyräilemään) olisi tyrkyllä pidemmän aikaa. Onhan noituus soololaji?

      Pitäisiköhän nämä katiskat tarkastaa vain joka toinen päivä...

      (Eihän tämä järjestykseen/kaaokseen liity, en vain tohdi tehdä jokaiselle höperölle ajatukselleni omaa aloitusta.)

      Takaisin tervehtymisen pariin. Luonnossa kaikki on toisin, ja ihmisen minuuden löyhkä laimenee.

    • M..

      Ehkä emme täälä elämän koulussa ainakaan heti sitä opi, mutta sitten joskus. Tulee aika jolloin voimme tanssia iloisesti yhdessä täynnä suurta rakkautta. Kaikki me olemme valon olentoja ja ennekaikkea me olemme yhtä me olemme Jumala...

    • Topu

      Pidä palsta kasassa. Vaadin sitä, kerjään sitä. Kyllä tämmöistä tarvitaan.

      Saa nähdä sitten millaiset reflat tästä saa: täytyy varmaan etsiytyä johonkin suurkaupunkiin ja siellä nettikahvilaan että pääsee purkamaan...

      Mitenköhän se Esjotes homman hoitaa? Onko sillä läppäri?

      • Josefina

        Turha täällä kai enää on kummitella.

        Kaikki eivät voi lähteä riekkumaan Eurooppaan ja laitella sieltä sekavia viestejä uudesta maailmanjärjestyksestä... Mitä siis meikäläinen tekisi?

        ????????????????????????????????????????????????????


      • M..
        Josefina kirjoitti:

        Turha täällä kai enää on kummitella.

        Kaikki eivät voi lähteä riekkumaan Eurooppaan ja laitella sieltä sekavia viestejä uudesta maailmanjärjestyksestä... Mitä siis meikäläinen tekisi?

        ????????????????????????????????????????????????????

        kuuntele sydäntäsi...


      • Itzli
        Josefina kirjoitti:

        Turha täällä kai enää on kummitella.

        Kaikki eivät voi lähteä riekkumaan Eurooppaan ja laitella sieltä sekavia viestejä uudesta maailmanjärjestyksestä... Mitä siis meikäläinen tekisi?

        ????????????????????????????????????????????????????

        Mikä ihmeen kuollut hevonen? Mistä sinä oikein kaivat näitä raatojasi???


      • Itzli
        Josefina kirjoitti:

        Turha täällä kai enää on kummitella.

        Kaikki eivät voi lähteä riekkumaan Eurooppaan ja laitella sieltä sekavia viestejä uudesta maailmanjärjestyksestä... Mitä siis meikäläinen tekisi?

        ????????????????????????????????????????????????????

        En käsitä. Miksi pitäisi ruoskia edes tervettä hevosta? Mikä on ruoskimisen tarkoitus?

        Olen entistä varmempi siitä että olet masokisti. Ota neuvosta vaari ja tutkiskele itseäsi. Muista että sadomasokismi on toimintaa joka tapahtuu ensisijaisesti omassa psyykessä ja toiseksi kahden ihmisen välillä, ja kolmanneksi ihmisen ja "jumalan" välillä. Mielestäni tällainen forumi ei ole hyvä kidutusväline eikä siitä tarvitse sellaista tehdäkään.

        Kirjoita jos haluat tai ole kirjoittamatta, mutta lakkaa huolehtimasta.

        Opi nautiskelemaan ilman syyllisydentuntoa niin opit myös nauttimaan kivusta. Ei tähän muuta oikein voi enää sanoa.

        Nämä forumit ovat forumeita, eivätkö olekin? Ne eivät ole ruoskia tai hevosia tai edes mitään muuta. Ne ovat forumeita. Mihin forumia käytetään, tiedämmekö sen? Olemmeko miettineet sitä? Entä mihin sahaa tai tikapuita käytetään? Tätä kautta löytyy ratkaisu kaikkiin tämän forumin ongelmia koskeviin kysymyksiin.

        Lisäksi, ongelma voi myös olla osa ratkaisua!


      • Josefina
        Itzli kirjoitti:

        En käsitä. Miksi pitäisi ruoskia edes tervettä hevosta? Mikä on ruoskimisen tarkoitus?

        Olen entistä varmempi siitä että olet masokisti. Ota neuvosta vaari ja tutkiskele itseäsi. Muista että sadomasokismi on toimintaa joka tapahtuu ensisijaisesti omassa psyykessä ja toiseksi kahden ihmisen välillä, ja kolmanneksi ihmisen ja "jumalan" välillä. Mielestäni tällainen forumi ei ole hyvä kidutusväline eikä siitä tarvitse sellaista tehdäkään.

        Kirjoita jos haluat tai ole kirjoittamatta, mutta lakkaa huolehtimasta.

        Opi nautiskelemaan ilman syyllisydentuntoa niin opit myös nauttimaan kivusta. Ei tähän muuta oikein voi enää sanoa.

        Nämä forumit ovat forumeita, eivätkö olekin? Ne eivät ole ruoskia tai hevosia tai edes mitään muuta. Ne ovat forumeita. Mihin forumia käytetään, tiedämmekö sen? Olemmeko miettineet sitä? Entä mihin sahaa tai tikapuita käytetään? Tätä kautta löytyy ratkaisu kaikkiin tämän forumin ongelmia koskeviin kysymyksiin.

        Lisäksi, ongelma voi myös olla osa ratkaisua!

        Henkitoreissaan makaavan hevosen ruoskiminen juontuu siitä, että itara ratsumies ei saituuttaan osta uutta hevosta.

        Olisit vaan varmempi siitä että olen saatanallisen laiska. Teen kaikkeni vältelläkseni todellista tehtävääni. Ja mikähän se sitten olisi? Jos ei sitä vielä joku tiedä niin taitaa olla vähän huonosti sisälukutaitoinen.


      • Josefina
        Josefina kirjoitti:

        Henkitoreissaan makaavan hevosen ruoskiminen juontuu siitä, että itara ratsumies ei saituuttaan osta uutta hevosta.

        Olisit vaan varmempi siitä että olen saatanallisen laiska. Teen kaikkeni vältelläkseni todellista tehtävääni. Ja mikähän se sitten olisi? Jos ei sitä vielä joku tiedä niin taitaa olla vähän huonosti sisälukutaitoinen.

        Höh, nyt sain koko jutun kuulostamaan ihan turhan salamyhkäiseltä. Ei se sitä ole, en vaan jaksa enää narista siitä asiasta miljoonatta kertaa vuosien varrella.

        Vinkki: Aleksis Kivi, Stephen King, Mika Waltari...

        Luomisen tuska.

        Siinä se on, tai sitten sinne päin.


      • Itzli
        Josefina kirjoitti:

        Höh, nyt sain koko jutun kuulostamaan ihan turhan salamyhkäiseltä. Ei se sitä ole, en vaan jaksa enää narista siitä asiasta miljoonatta kertaa vuosien varrella.

        Vinkki: Aleksis Kivi, Stephen King, Mika Waltari...

        Luomisen tuska.

        Siinä se on, tai sitten sinne päin.

        Luomisen tuskaa helpottaa luominen ihan ihmeesti. Siitä vain lapio kouraan ja luomaan.


      • Josefina
        Itzli kirjoitti:

        Luomisen tuskaa helpottaa luominen ihan ihmeesti. Siitä vain lapio kouraan ja luomaan.

        Jokaisella on oma käsityksensä siitä miksi kirjoitan tänne niin paljon kuin kirjoitan. Kun sitten toisinaan sanon suoraan että tämä on se keino vältellä sitä kirjoittamista mitä minun pitäisi tehdä, saan vastaukseksi:

        - maailmassa on jo tarpeeksi kirjoja, ei sinun niitä enää tarvitse kirjoittaa

        - siitä vaan kirjoittamaan (ihan kuin olisin automaatti? luovassa kirjoittamisessa en ole)

        - mikä luulet olevasi?

        Etc.

        Miksi en kirjoita sitä mitä pitäisi... Petyin pahasti tässä jokunen vuosi sitten. Se juttu on niin uskomaton, että noinkohan kukaan voi edes hämärästi ymmärtää tunteitani, jos ei omista pakkomiellettä kirjoittamiseen? No, ymmärtäkää tai älkää. Tässä "hauska" anekdootti:

        Kirjoitin useita vuosia sitten romaanin, johon vuodatin kaiken sydänvereni ja vimmani. Se kirja oli melkeinpä minä itse. Ehkä juuri sen vuoksi en tohtinut tyrkyttää sitä minnekään, ja niin sitten vuodet vain vierivät... Havahduin aikanaan huomaamaan että televisioon ilmestyi sarja, jonka jaksojen varrella käsiteltiin kaikki, jok'ikiset teemat ja juonenpoikaset mitä olin kirjaani änkenyt. Sitten oli jo liian myöhäistä.

        Miten voisin ikinä tarjota kirjaani minnekään, ilman että saisin syytteet plagioinnista? Että olen muka niin onneton kirjailija, että en pysty keksimään mitään omasta päästäni, vaan varioin vain sitä mikä on jo hyvin kaikkien tiedossa? Sellaisen selittelyn tielle en lähde, että alan vedota kaikkeen mahdolliseen kuten vaikkapa kirjani kirjoittamisesta todistaviin päiväkirjoihini, kun maito on jo kaatunut! On minullakin ylpeyteni.

        Olisinkohan sitten pikkuisen, pikkuriikkisen katkera ja kaunainen? Olisinkohan?

        ***

        Kyllä minä sen tiedän ettei minulla ole oikeutta jäädä tällaisiin tunteisiin vellomaan, mikäli aion ottaa vastuun elämästäni. Joskus tuntuu että spirituaalinen etsintäni ja voimakas luomisen tarpeeni ovat pahasti ristiriidassa keskenään. Enhän minä kykene peittomaan itsetärkeyttä, luopumaan "kaikesta" jne. niin kauan kuin en ole kokenut täyttymystä siinä mihin minulla on vimma. Olen monta kertaa tunkenut haluani kirjoittaa loitommalle, ajatellut että se siitä, etsikkoaika meni jo... Mutta kirjoittaminen ei ole sellainen asia, että siitä pääsee eroon vain koska on muka liian vanha tms. paskaa. Ei se ikää katso. Siitä ei ikinä pääse eroon, se seuraa kuin HIV mukana koko elämän! Tai sitten pettää itseään.

        Eräänä kauniina päivänä kuitenkin tulen loikkaamaan luovan tilan villiin virtaan. Ehkä se hetki ei ole enää kaukana; kenties pomppaan sinne vaikka väkisin vastoin kaikkia neuroottisia pelkojani. Vaikka pelkäisin kuinka että taas saan vain pettyä, vaikka arvelisin saavani aikaan vain paskaa, vaikka vaikka ja vaikka. Selitykset loppuvat ja jäljellä on enää vain yksi ainoa mahdollisuus. Hyppää.


    • Itzli

      >>> En tiedä kumpi on parempi, olla vai olla olematta täällä? Mikäli auon täällä päätäni, olen ylimielinen ja omahyväinen, mikäli lähden täältä lähtöilmoitusten kera, olen ylimielinen ja omahyväinen. Mikäli lähden ilmoittamatta, joku saattaa sanoa jotain ja ihmetellä miksen vastaa: olenko ylimielinen ja omahyväinen? Voi ziisus! >>>

      Ratkaisu on yksinkertainen. LAKKAA VÄLITTÄMÄSTÄ!!!

      I

    • Itzli

      >>> Emme voi, emmekä ikinä tule ymmärtämään toisiamme! Vaikka vaihtaisimme jokapäivä nikkejä keskenämme tai keksisimme uusia kuten minä, kukaan ei ymmärrä ketään, ja hyvä jos itseään edes. >>>

      Aivan. Emme ymmärrä, emmekä voi ymmärtää toisiamme. Kuitenkin jos aidosti oivallamme että näin todella on asioiden laita, ja ymmärrämme mistä se johtuu ja elämme sitä, olemme saaneet jotakin arvokasta. Ja silloin ymmärrämme myös mitä ymmärrys tarkoittaa ja opimme tavoittelemaan sitä.

      Uutta etsiessä esiymmärrys on suurin vihollinen. Ei pidä etsiä timanttia puun kolosta koska se voi löytyä vaikka linnunpöntöstäkin. Tähän naurettavaan aforismiin päätän 2. kommenttini.

      I

    • Itzli

      Mielestäni itserakkaus on hyvä ja tavoiteltava asia, mutta *itseheijastelu* ei ole, ei noidalle. Minä haluan elää siinä maailmassa jossa elän, siinä kaikki. Haluan sanoa "minä olen tässä" ja tarkoittaa sillä jotakin. En ole täällä oppimassa teistä jotakin tai oppimassa jotakin itsestäni. Olen täällä kirjoittamassa viestejä ja mitä nyt tähän vielä kuuluukaan. Eikö se ole luonnollista, luonnonuskontoa?

      I

    • Itzli

      Vakavasti naurava maagikko näkee itsensä paikassa, jossa kysymys "kaaos VAI järjestys" käy mahdotoksi. Kaaos ja järjestys löytyvät itsestäni ja paikastani maailmassa, eikä kaaosta ole ilman järjestystä eikä järjestystä ilman kaaosta. Näyttäytyykö tilanne kaoottisena vai järjestelmällisenä riippuu vain siitä, mistä katsoo, ja maagikkona toimiminen merkitsee juuri sitä, että voi valita paikan, josta kulloinkin katsoo.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3694
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3358
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2438
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1589
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1496
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1420
    Aihe