OpenOffice-yhteensopivuus

nanopartikkeli

Minkä takia monissa windows-ohjelmissa on käytettävä Exceliä, miksi ei ole OpenOffice Calc -vaihtoehtoa ? Esim. http://www.survo.fi/arkisto/000855.html:
Näyttää siltä, että R:ää välikätenä hyödyntäen Excel-formaatissa
olevat tiedostot voidaan (tauluittain) siirtää ensin R-objektiksi
ja sitä kautta Survon .svo tiedostoksi. Tähän tarvitaan R:n
paketti "RODBC".
Tai http://www.mette.fi/:
Voit ladata käyttöösi Microsoft Excel 2003 ohjelmalla toteutetun METTE kirjanpito-ohjelman, jolla voi pitää kirjaa metsätalouden tuloista ja menoista. Sinulla tulee siis olla Excel -taulukkolaskentaohjelma käyttääksesi tätä työkirjaa.

Kyseessä on siis perin vakavia yhteeensopivuusongelmia, työskenteleekö näissä riittävä määrä ihmisiä ratkomaan näitä ?

10

1742

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxcvbnm

      Ei me tiedetä miksi he ovat tehneet ohjelmansa juuri Exelille.

    • on ihan sama

      kuin että minun autoni käy dieselöljyllä.
      Miksi ihmeessä se ei käy myös bensiinillä?
      Tämäkin on vakava yhteensopivuusongelma.

      Kaikkea ei voi saada.

      "Työskenteleekö näissä riittävä määrä ihmisiä ratkomaan näitä ?"
      Jos työskentelisi, ohjelmasta tulisi niin kallis
      ettei kukaan ostaisi sitä.

      • Nanopartikkeli

        >Kaikki ei ole saatavissa.
        Kaikki on mahdollista, ei välttämättä heti.

        Noidenkin OpenOffice-yhteensopivuus voisi saada positiivisia innovaatioita. Ja kuka ei työskentelisi avoimessa toimistossa, kuten openoffice tarkoittaa kirjaimellisesti. Maisemakonttoriin kaikki haluaa töihin.


    • Donnisch

      Kyllä mainittu mette ohjelma toimii hyvin calkilla eikä exelleitä tarvita.

      • Kun tuo ei ole minua kiinnostava paketti, niin ihan vaan nettisivua vilkasten maininta makrosta pani ajattelemaan, ettei se toimisi kaikilta osiltaan OOo:ssa.

        Jos kuitenkin olet itse käyttänyt, on tietenkin tietosi paljon viisaampaa kuin minun.


      • tuttumies kirjoitti:

        Kun tuo ei ole minua kiinnostava paketti, niin ihan vaan nettisivua vilkasten maininta makrosta pani ajattelemaan, ettei se toimisi kaikilta osiltaan OOo:ssa.

        Jos kuitenkin olet itse käyttänyt, on tietenkin tietosi paljon viisaampaa kuin minun.

        Tuo paketti taitaa sisältää vain yhden makron, jolla tuotetaan sähköisen asioinnin siirtotiedosto. Sen verran vilkaisin, että kyseinen makso oli OpenOfficessa kommentoitu, eli joka rivin alkuu lisätty REM. Eipä taida VBA-makrot toimia OpenOfficessa.

        Muutoin sovellus taitaa olla toteutettu kaavoilla, joten saattaa toimiakin OpenOfficessa.


      • se tässä on
        Urmensch kirjoitti:

        Tuo paketti taitaa sisältää vain yhden makron, jolla tuotetaan sähköisen asioinnin siirtotiedosto. Sen verran vilkaisin, että kyseinen makso oli OpenOfficessa kommentoitu, eli joka rivin alkuu lisätty REM. Eipä taida VBA-makrot toimia OpenOfficessa.

        Muutoin sovellus taitaa olla toteutettu kaavoilla, joten saattaa toimiakin OpenOfficessa.

        joka ei ole yhteensopiva Microsoftin standardi-tiedostoformaattien kanssa!


      • olemassa.
        se tässä on kirjoitti:

        joka ei ole yhteensopiva Microsoftin standardi-tiedostoformaattien kanssa!

        >...standardi-tiedostoformaattien kanssa!

        Eipäs nyt edetä asioiden edelle. Microsoftilla ei vielä ole standardin mukaista tiedostoformaattia. ;)


    • mor

      pystyykö näitä .odt ja muita openofficen tiedostoja avaamaan ymmärrettävästi msofficella?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      855
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      615
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe