OpenOffice-yhteensopivuus

nanopartikkeli

Minkä takia monissa windows-ohjelmissa on käytettävä Exceliä, miksi ei ole OpenOffice Calc -vaihtoehtoa ? Esim. http://www.survo.fi/arkisto/000855.html:
Näyttää siltä, että R:ää välikätenä hyödyntäen Excel-formaatissa
olevat tiedostot voidaan (tauluittain) siirtää ensin R-objektiksi
ja sitä kautta Survon .svo tiedostoksi. Tähän tarvitaan R:n
paketti "RODBC".
Tai http://www.mette.fi/:
Voit ladata käyttöösi Microsoft Excel 2003 ohjelmalla toteutetun METTE kirjanpito-ohjelman, jolla voi pitää kirjaa metsätalouden tuloista ja menoista. Sinulla tulee siis olla Excel -taulukkolaskentaohjelma käyttääksesi tätä työkirjaa.

Kyseessä on siis perin vakavia yhteeensopivuusongelmia, työskenteleekö näissä riittävä määrä ihmisiä ratkomaan näitä ?

10

1736

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • zxcvbnm

Ei me tiedetä miksi he ovat tehneet ohjelmansa juuri Exelille.

• on ihan sama

kuin että minun autoni käy dieselöljyllä.
      Miksi ihmeessä se ei käy myös bensiinillä?
      Tämäkin on vakava yhteensopivuusongelma.

Kaikkea ei voi saada.

"Työskenteleekö näissä riittävä määrä ihmisiä ratkomaan näitä ?"
      Jos työskentelisi, ohjelmasta tulisi niin kallis
      ettei kukaan ostaisi sitä.

• Nanopartikkeli

>Kaikki ei ole saatavissa.
        Kaikki on mahdollista, ei välttämättä heti.

Noidenkin OpenOffice-yhteensopivuus voisi saada positiivisia innovaatioita. Ja kuka ei työskentelisi avoimessa toimistossa, kuten openoffice tarkoittaa kirjaimellisesti. Maisemakonttoriin kaikki haluaa töihin.

• Donnisch

Kyllä mainittu mette ohjelma toimii hyvin calkilla eikä exelleitä tarvita.

• Kun tuo ei ole minua kiinnostava paketti, niin ihan vaan nettisivua vilkasten maininta makrosta pani ajattelemaan, ettei se toimisi kaikilta osiltaan OOo:ssa.

Jos kuitenkin olet itse käyttänyt, on tietenkin tietosi paljon viisaampaa kuin minun.

• tuttumies kirjoitti:

Kun tuo ei ole minua kiinnostava paketti, niin ihan vaan nettisivua vilkasten maininta makrosta pani ajattelemaan, ettei se toimisi kaikilta osiltaan OOo:ssa.

Jos kuitenkin olet itse käyttänyt, on tietenkin tietosi paljon viisaampaa kuin minun.

Tuo paketti taitaa sisältää vain yhden makron, jolla tuotetaan sähköisen asioinnin siirtotiedosto. Sen verran vilkaisin, että kyseinen makso oli OpenOfficessa kommentoitu, eli joka rivin alkuu lisätty REM. Eipä taida VBA-makrot toimia OpenOfficessa.

Muutoin sovellus taitaa olla toteutettu kaavoilla, joten saattaa toimiakin OpenOfficessa.

• se tässä on
        Urmensch kirjoitti:

Tuo paketti taitaa sisältää vain yhden makron, jolla tuotetaan sähköisen asioinnin siirtotiedosto. Sen verran vilkaisin, että kyseinen makso oli OpenOfficessa kommentoitu, eli joka rivin alkuu lisätty REM. Eipä taida VBA-makrot toimia OpenOfficessa.

Muutoin sovellus taitaa olla toteutettu kaavoilla, joten saattaa toimiakin OpenOfficessa.

joka ei ole yhteensopiva Microsoftin standardi-tiedostoformaattien kanssa!

• olemassa.
        se tässä on kirjoitti:

joka ei ole yhteensopiva Microsoftin standardi-tiedostoformaattien kanssa!

>...standardi-tiedostoformaattien kanssa!

Eipäs nyt edetä asioiden edelle. Microsoftilla ei vielä ole standardin mukaista tiedostoformaattia. ;)

• mor

pystyykö näitä .odt ja muita openofficen tiedostoja avaamaan ymmärrettävästi msofficella?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      42
      2116
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      171
      1893
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1310
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1150
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      95
      924
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      889
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      839
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      43
      836
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      31
      772
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      54
      691
    Aihe