Irliksien ikä!!!

Saranda

Kuinka kauan Irlanninsusikoirat keskinmäärin elävät?

En pidä esim. Whippettien luonteesta ollenkaan, eroaako Irlikset Wipukoitten luonteesta paljon, kun kummatkin ovat vinttikoiria?

Kiitoksia vastauksista!

6

1089

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jekutus

En ole mikään expertti, mutta keski-ikä irkuilla on kai jotain 7 v. Kasvattajani irkut ovat eläneet jopa 11-12v, joten haarukkaa on. Wipukoitten luonnetta en kauheasti tunne, mutta vilkkaita taitavat olla molemmat.Vinttikoirat taitavat yleensäkin olla sellaisia, että tottelevat kun huvittaa ja makkaraa riittää...

• Kaiholla muistellen...
    • Saranda

Lähes 10 vuotta sitten minuun teki lähtemättömän vaikutuksen, kun istuin bussissa ja bussiin astui äiti, noin 5 vuotias lapsi taluttaen suurta uros Irlistä.

Koira katsoi lasta koko ajan ja sen astuessa rappusia ylös se varoi vetämästä talutushihnaa niin, että lapsi kaatuisi. Äiti maksoi liput rauhassa ja lapsi ja koira odottivat sulassa sovussa keskikäytävällä.

Kun he astuivat bussista ulos, äiti sai taas mennä rauhassa, kun koira meni rauhallisesti ulos bussista vetämättä lasta kumoon ja näytti melkein, että se vahti, jos lapsi itse kaatuisi, se olisi varmasti jollain tavalla ottanut lapsen kiinni.

Olin aivan mykistynyt!

Vielä ei ole Irliksen aika minulla, mutta vielä joskus aion sellaisen hankkia!

• irlis

Mun irlikseni ovat kaikki eläneet yli 10v.
        Yksi narttu teki 10v neljä tervettä pentua.
        Mukavampaa koiraa saa hakea, tietysti se on
        minun mielipiteeni kun niitä olen kasvatanut.

• Tilia
        irlis kirjoitti:

Omat eli 10v. ja 8v.
        Lähtemättömän vaikutuksen tekevät lempeä katse ja fiksu käytös uusissakin tilanteissa:)

• wolf
        irlis kirjoitti:

Ymmärsinkö oikein, että kirjoittanut kertoi pennuttaneensa 10-vuotiaan irliksen? Jos näin on, niin tuo on jo vanhan irlisnartun rääkkäämistä ja kaukana jalostuksen tavoiteohjelmasta.

Neuvon ystävällisesti kaikkia rodusta kiinnostuneita ottamaan yhtettä Suomen irlanninsusikoirat ry:n pentuvälitykseen ja eri kasvattajiin, joiden yhteystietoja löytyy nettisivuilta http://www.irlanninsusikoirat.org

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. voitaisiinko unohtaa se sotku?

Olisiko mahdollista aloittaa puhtaalta pöydältä vielä? Ikävä sua ****
      Ikävä
      71
      4897
    2. Oisko se tosi paha

Jos haluaisinkin susta ennen kaikkea seksiä? Nainen
      Ikävä
      127
      3402
    3. Huomenta ja hyvää tiistaita

Huomenta ja hyvää tiistaita. ❄️🐺☕❄️
      Ikävä
      98
      2275
    4. Milloin nainen saan sinut?

Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e
      Ikävä
      17
      1813
    5. Ovatko persut tehneet jo päätöksen ulkopolitiikastaan?

Persujen olisi hallituspuolueena syytä tehdä jo päätöksiä siitä, aikovatko he olla pro-Ukraina vai pro-Trump eli pro-Put
      Perussuomalaiset
      223
      1676
    6. Haluan että tiedät tämän

Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk
      Ikävä
      85
      1467
    7. Jee! Palsta toimii jälleen!

Viestiarkisto näkyy ja kaikki pelittää. Tätä on odotettu, vaikka ei tässä mitään odotettavaa ole ollut.
      Sinkut
      25
      1377
    8. A, teksteistäni löydät itsesi

jos luet tarkkaan. Vain epäsuorasti voin tunteeni myöntää, en halua minkään rikki menevän. Kaipaan sinua ja odotan näkem
      Ikävä
      25
      1317
    9. Mitä olen antanut sinulle?

Mitä olet antanut minulle?
      Suhteet
      37
      1287
    10. Oletko sinä lähellä?

Tutkassani väräjää siihen malliin, pitääkö poistua mestoilta?
      Ikävä
      14
      1229
    Aihe