Oletteko järkeviä?

Minua nuorempi mieshenkilö soitti minulle aamulla.
Kysyi; Millaista ihmeporukkaa siellä 60 ja 70 palstoilla oikein on, oletteko järkeviä naisia?

Oli lukenut yöllä valvoessaan näitä palstoja ja purki ihmettelyään. Pyysin kirjoittamaan vastineen siihen ketjuun jota ihmetteli, mutta hän sanoi riittävän kun lopettaa lukemisenkin.

Joistain asioista hän oli kanssani samaa mieltä, asialliset keskustelut loppuvat lyhyeen. Turhaan onkin ketjuja ja juttuja venyttää, ellei kenelläkään ole enää asiasta erilaista mielipidettä.

Ne tyhjälle nauramiset ja toisilleen puhumiset, kuten hän sano, ne näivettävät palstat kokonaa, koska kukaan järkevä ei viitsi tulla mukaan.

Me naiset saamme katsoa peiliin, millaisia juttuja me suustamme päästämme, mitä juttuja ihailemme.

Tuon miehen mukaan, ei täällä ole montakaan naista joiden kanssa hän haluaisi viettää aikaa edes kahvikupillisen ajan.

Menen itseeni ja mietin millaisen kuvan minä olen antanut. Olenko aikuinen kun olen almanakan mukaan jo aika iäkäs, eli olenko puhunut suulla suuremmalla, vai leikinkö vielä hiekkalaatikolla muiden lapsien kanssa.

Eipä ihme, että me naiset olemme niin yksin.

60

2482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tavaton -

      jokainen järkevä ihminen ymmärtää ihmisen vanhentumisen, hän taantuu toiset hitaammin toiset nopeemmin, se on luonnon laki vanha ihminen taantuu uudelleen lapseksi hän pikkuhiljaa tulee tarvitsemaan toisten ihmisten tukea enemmän ja enemmän,myös mieleltään hän taantuu jotkut pitää sitä huumorina ja leikin laskuna ja sitä se tietenkin onkin ja huumori keventää vanhan ihmisen elämää kuten myös nuortenkin , vanheneminen ei välttämättä ole kellekkään kovin mieleistä mutta se on väistämätön , en taas ymmärrä nuoren miehen mielipidettä siksi koska hän ei huomaa kuinka aika muuttaa jokaista ihmistä hän myös omalla tavallaan on kehittymätön tai hänen kehitys on pysähtynyt ymmärtämään elämän kulkua joka on väistämätön meille kaikille myös hänelle, antakaamme se hänelle anteeksi sillä hän ei tiennyt mistä puhui ,tehkäämme vanhetumiseta jokatapauksessa mahdollisemman mielekästä kukanenkin omilla mahdollisuuksillaan ,olkaamme joskus lapsellisia ,viljelkäämme huumoria rakastakaamme toisiamme ,hyvää jatkoa meille kaikkille niin myös nuorelle mies ystävällesikin.

      • Hyvä parempi paras

        Eihän täällä todistusta jaeta kuka on hyvä, parempi tai paras. Minusta jokainen mielipide on hyvä, vaikka se olisikin aivan vastakkainen omastani. Sehän on vain hyvä, kun ajatus kulkee ja mielipiteet vaihtuvat. Jokainen meistä kuitenkin pikkuisen raottaa omaa pysähtynyttä ajatustamme ja mielipidettämme. - Titenkin voi arvostella tyhmyyttä tai viisautta, luutuneisuutta tai joustavuutta, mutta siitäkin seuraa keskustelua. Puhuminen vaikka näin netin kautta on kuitenkin hyvä asia.


      • aloittajana*
        Hyvä parempi paras kirjoitti:

        Eihän täällä todistusta jaeta kuka on hyvä, parempi tai paras. Minusta jokainen mielipide on hyvä, vaikka se olisikin aivan vastakkainen omastani. Sehän on vain hyvä, kun ajatus kulkee ja mielipiteet vaihtuvat. Jokainen meistä kuitenkin pikkuisen raottaa omaa pysähtynyttä ajatustamme ja mielipidettämme. - Titenkin voi arvostella tyhmyyttä tai viisautta, luutuneisuutta tai joustavuutta, mutta siitäkin seuraa keskustelua. Puhuminen vaikka näin netin kautta on kuitenkin hyvä asia.

        Käsittääkseni tuo mies ei tarkoittanutkaan kaikkia palstalla kirjoittavia.

        Hän oli kiinnittänyt huomionsa muutamiin aloituksiin ja niiden turhuuteen, suorastaan tyhjää puhetta, kuten sanoi.

        Asiallisesta keskustelusta tuskin kenelläkään on mitään pahaa sanottavaa.
        Keskustelua ei synny jos ei ole mielipiteitä, mutta turhaa "sinä sanoit ja minä vastaan" toimintaa tuo mies suurimmaksi osaksi arvostelikin.
        Sellaisestakin on merkkejä molemmilla iäkkäiden palstoilla.

        Kaikillahan on vapaus kirjoittaa mitä huvittaa, toinen asia onkin se, saammeko mukaan kirjoittajien joukkoon heitäkin joita "hömppä" ei kiinnosta.
        Huom. Kyse ei ole nuoresta miehestä, vaikka nuoremmasta, eläkeläinen kun hänkin ja kuluttaisi aikaansa joukossamme, jos..?


      • koneestasi ..

        löydy pisteeen merkkiä eikä isoja kirjaimia? Vaikeaa tekstiä luettavaksi tuo oli.


      • kuoppa
        Hyvä parempi paras kirjoitti:

        Eihän täällä todistusta jaeta kuka on hyvä, parempi tai paras. Minusta jokainen mielipide on hyvä, vaikka se olisikin aivan vastakkainen omastani. Sehän on vain hyvä, kun ajatus kulkee ja mielipiteet vaihtuvat. Jokainen meistä kuitenkin pikkuisen raottaa omaa pysähtynyttä ajatustamme ja mielipidettämme. - Titenkin voi arvostella tyhmyyttä tai viisautta, luutuneisuutta tai joustavuutta, mutta siitäkin seuraa keskustelua. Puhuminen vaikka näin netin kautta on kuitenkin hyvä asia.

        Tuolla oli kommentti, minkä kirjoittaja vaikutti todella masentuneelta. Tätä palstaa on turha arvostella ja on tyhmää sanoa tyhmäksi ketään.
        Jos tietäisi, mikä kuoppa on sellainen, mistä ihminen ei pääse ylös - sen jos voisi ymmärtää, helpottaisi lukijaakin. Ja silloin voisi tehdä jotain auttaakseen.


      • Atolfia
        aloittajana* kirjoitti:

        Käsittääkseni tuo mies ei tarkoittanutkaan kaikkia palstalla kirjoittavia.

        Hän oli kiinnittänyt huomionsa muutamiin aloituksiin ja niiden turhuuteen, suorastaan tyhjää puhetta, kuten sanoi.

        Asiallisesta keskustelusta tuskin kenelläkään on mitään pahaa sanottavaa.
        Keskustelua ei synny jos ei ole mielipiteitä, mutta turhaa "sinä sanoit ja minä vastaan" toimintaa tuo mies suurimmaksi osaksi arvostelikin.
        Sellaisestakin on merkkejä molemmilla iäkkäiden palstoilla.

        Kaikillahan on vapaus kirjoittaa mitä huvittaa, toinen asia onkin se, saammeko mukaan kirjoittajien joukkoon heitäkin joita "hömppä" ei kiinnosta.
        Huom. Kyse ei ole nuoresta miehestä, vaikka nuoremmasta, eläkeläinen kun hänkin ja kuluttaisi aikaansa joukossamme, jos..?

        että kirjoittelee tänne palstoille ja esittää toivomuksen, millaista tekstiä hän tänne toivoo.

        Minä en ymmärrä, että käy täällä lukemassa ja sitten kiertoteitä lähettää viestejä arvostellakseen keskustelijoita näillä palstoilla.

        Minun mielestäni esim. Ruuneperi on rehellisesti tuonut mielipiteensä näistä höpö, höpö-keskusteluista. Hän yrittääkin aina kunnon aiheilla aloitella ja on saanutkin vastakaikua.

        Niin tämäkin soittaja-arvostelija voisi tuoda kortensa kekoon eikä arvostella kautta rantain.


      • Atolfia kirjoitti:

        että kirjoittelee tänne palstoille ja esittää toivomuksen, millaista tekstiä hän tänne toivoo.

        Minä en ymmärrä, että käy täällä lukemassa ja sitten kiertoteitä lähettää viestejä arvostellakseen keskustelijoita näillä palstoilla.

        Minun mielestäni esim. Ruuneperi on rehellisesti tuonut mielipiteensä näistä höpö, höpö-keskusteluista. Hän yrittääkin aina kunnon aiheilla aloitella ja on saanutkin vastakaikua.

        Niin tämäkin soittaja-arvostelija voisi tuoda kortensa kekoon eikä arvostella kautta rantain.

        Mielipiteesi hän voi lukea tästä, mikäli vaivautuu palstalle tulemaan.

        Minä kestän arvostelun, koska vain se osoittaa missä asiassa minun pitää muuttua, tai muuttaa tapojani.
        Jos vain kiitetään ja kehutaan, silloin luulee olevansa poikkeus. Onneksi kukaan ei ole erehtynyt kiittämään joten uskallan vielä olla oman mielipiteeni takana, vaikka se poikkeaisikin yleisestä.


      • minäitseitseitse

        Karmeeta tekstiä.Eikö ole aikanaan tullut opeteltua välimerkkejä ja yhdyssanoja?
        Ymmärrän, jos olet maahanmuuttaja,mutta Suomen kansalaiselta ei moista tuotosta voi ymmärtää.


      • en suuresti
        Tuoksuvattu kirjoitti:

        Mielipiteesi hän voi lukea tästä, mikäli vaivautuu palstalle tulemaan.

        Minä kestän arvostelun, koska vain se osoittaa missä asiassa minun pitää muuttua, tai muuttaa tapojani.
        Jos vain kiitetään ja kehutaan, silloin luulee olevansa poikkeus. Onneksi kukaan ei ole erehtynyt kiittämään joten uskallan vielä olla oman mielipiteeni takana, vaikka se poikkeaisikin yleisestä.

        arvostele kenenkään mielipiteitä enkä kirjoituksia.Olisin kuitenkin uskonut että
        sinun itsetuntosi kestää myös arvostelun profiilistasi.Mielestäni siitä ei missään nimessä
        olis pitänyt mitään poistaa.(yrittäkääpäs hyvät
        ystävät piirtää vaikka käsi?)Ei meistä sinne kukaan kohta voi mitään laittaa jos kuuntelemme nuita yli-ihmisiä.

        Olen kyllä ollut huomaavinani että kirjoituksiasi
        on "(erehdytty)"joskus kiittämään.Uskalla silti
        seisoa oman mielipiteesi takana:Ehkäpä juuri siitä syystä että se monesti poikkeaa yleisestä.
        Lämmin kädenpuristus sinulle.


      • Tuoksuvattu*
        en suuresti kirjoitti:

        arvostele kenenkään mielipiteitä enkä kirjoituksia.Olisin kuitenkin uskonut että
        sinun itsetuntosi kestää myös arvostelun profiilistasi.Mielestäni siitä ei missään nimessä
        olis pitänyt mitään poistaa.(yrittäkääpäs hyvät
        ystävät piirtää vaikka käsi?)Ei meistä sinne kukaan kohta voi mitään laittaa jos kuuntelemme nuita yli-ihmisiä.

        Olen kyllä ollut huomaavinani että kirjoituksiasi
        on "(erehdytty)"joskus kiittämään.Uskalla silti
        seisoa oman mielipiteesi takana:Ehkäpä juuri siitä syystä että se monesti poikkeaa yleisestä.
        Lämmin kädenpuristus sinulle.

        Ruokatauolla, opiskelun lomassa poikkesin kotiin ja kurkkasinpas tännekin.

        Hei. Kiitos mielipiteestäsi, mutta olen muokannut profiilikuvaani ja se ei ole vielä ylläpidon seulaa läpikäynyt, mutta ilmestyy kai aikanaan paikalleen.

        Kestän arvostelun, siitä ei ole kysymys, ja naamani on taas ryppyineen esillä kun ennättävät tarkastaa olenko se minä vai minun kuvitukseni.

        Hymyä kaikille, ei mitään ahtaita rajoja ja aidanvieriä hiipien, vaan julkisesti, vaikka keskellä katua, nauran vaikka vain itsekseni.

        Hola, soy Kipa y tengo estudioso!


    • Mitä toiset ajattelevat!

      Älykkyyteni on muutaman kerran testattu.
      Järkevyyttäni ei.

      Viime mainitun ominaisuuden elämänsulostuttajani aina joskus kyseenalaistaa mutta eipähän ole yhteiselo pitkäveteistä.

      • Fridanna

        Olen hiukan samaa mieltä Tuoksuvatulle soittaneen nuoren miehen kanssa. Onko meillä täällä keskustelutaitoa?

        Joitakin aiheita ihmettelen, kuinka ne keräävätkään monia mukaansa. Sisältöä ei ole juuri ollenkaan. Ja taas aivan hyvät aloitukset eivät saa mukaan jatkajia ja loppuvat kuin seinään.

        Minun mielestäni vanheminen ei tee ihmistä tyhmemmäksi. Meillä on erittäin hyvä esimerkki täällä Suomessa, oikein Nobel-palkinnon arvoinen.

        Hyvään keskusteluun riittää toki vähempikin.


      • Saimander
        Fridanna kirjoitti:

        Olen hiukan samaa mieltä Tuoksuvatulle soittaneen nuoren miehen kanssa. Onko meillä täällä keskustelutaitoa?

        Joitakin aiheita ihmettelen, kuinka ne keräävätkään monia mukaansa. Sisältöä ei ole juuri ollenkaan. Ja taas aivan hyvät aloitukset eivät saa mukaan jatkajia ja loppuvat kuin seinään.

        Minun mielestäni vanheminen ei tee ihmistä tyhmemmäksi. Meillä on erittäin hyvä esimerkki täällä Suomessa, oikein Nobel-palkinnon arvoinen.

        Hyvään keskusteluun riittää toki vähempikin.

        Meidän vanhojen huu-haa palsta tämä on, eikä varsinainen keskustelupalsta, ne löytyvät muualta netistä.
        Ihan oikeesti hei hei, kun ollaan niin nuoria. Tai sitten voivotellan miten yhteiskunta huonosti kohtelee kun maksaa tukiaisia aivan liian vähän. Ollaan huolestuneita saasteista ja jätteiden kierrätyksestä, mutta jos itse pitää jotakin tehdä, keskustelu loppuu seinään.

        Se Nobel-palkinto oli mielestäni ansaittu.
        Kanssasi keskustelen enemmänkin, kun tilaisuus siihen tulee.


    • 1943

      olen aina ollut eli vähän seikkailun haluinen. Jos olisin ollut järkevä, niin olisin jo nuorena säästänyt itselleni oman asunnon. Sen sijaan olen elänyt enkä kadu piiruakaan.

    • Saimander

      Palsta on meidän ikäihmisten viihdepalsta, viisauksineen ja tyhmyyksineen. Asiapalstoja eri aloilta löytyy muualta netistä, joihin asiallisia keskustuja kaipaavat tyypit voivat mennä.
      Minua eivät tyhmät kirjoitukset häiritse, pikemminkin päinvastoin ja saatan myös itse, kuten nytkin, laittaa ketjuihin tyhmät kommentit.
      Hyvin usein on viestini ollut ketjun viimeisin, olenko ollut liian tyhmä tai liian järkevä, sitä en tiedä, mutta en tarkoituksellisesti ole halunnut ketään loukata. Olen vain yksinäisinä iltoina halunnut liittyä seuraanne.

      • Oma tupa oma lupa

        Oma tupa oma lupa, käsittää kaikenmoiset ihmiset - siis tervetuloa keskustelemaan.


      • kuuskymppiset+

        voi olla niin vanhoja, ettei minkäänlainen huumori saa rikastuttaa elämäämme.Minä ainakin sain nauraa monet pitkät naurut, niin hyvää tekstiä oli monessa viestissä, että vieläkin on vatsalihakset kipeinä.
        Nauru pidentää ikää, sanotaan. Meillä monella on jo ne ilot ja hauskuudet elämässä vähissä, että , jos joku täältä saa iloa elämäänsä huumorista ja hauskoista viesteistä, niin hän saakoon. Ketään ne eivät loukanneet.

        Pian on meilläkin edessä ajat, ettei naurata enää mikään.

        Annetaan kaikkien kukkien kukkia. Huumori se on kaunein kukka.

        Täysillä mukana ollut.


      • kutsut itseäsi ikäihmiseksi

        minä olen 75 vuotias enkä tunne itseäni ikäihmiseksi vaikka noin vanhalta kuulostaa 75vuotta. Tanssin ja pidän hauskaa ja haluan elää vielä monta vuotta "nuorena".


    • moneksi

      Asiakeskustelu ketjut eivät täällä kovin pitkään elää, hömppä ja seksi vetää, niin kuin jokaisella palstalla, se on huomattu.
      Mutta, mutta, oletteko käyneet esim. politiikka osastolla? Ei sielläkään varsinaista keskustelua synny, edes näin kunnallisvaalien alla, mielipiteitä on pitkä rivi, vastauksia niihin ei juuri tule. Jokainen huutaa omaa asiaansa ja se jää siihen.

      70 osastolla taas on useasti pitkiä ja mielenkiintoisia asiakeskusteluja vaikka kirjoittajilla on, todennäköisesti enemmän ikää kuin täällä. Onhan siellä tietysti kahvipirtti, missä on oma klikkinsä, mutta osallistujille se on varmaan tärkeä henkireikä.

      Täällä sentään jutellaan, onko se niin pahaa. Minulle tämä on ihan vain huvi ja ajankulu, lukea toisten juttuja ja joskus vastailla. En ole miettinyt kirjoittajien älykkyysosamäärä, enkä sitä olenko itse vastannut riittävän fiksusti. Pyrin vaan elämään normaalien käytössääntöjen mukaisesti, en hauku, enkä nimittele. Eikä ole edes tullut mieleen onko täällä miehiä jonka kanssa lähtisin vaikka kahville.
      En ole täällä miestä etsimässä, en todellisessa elämässäkään, etsi kumppania jokaisesta jonka kanssa juttelen.

      • Tässä nyt

        Minustakin on hauska jutella täällä netissä. Erilaisia mielipiteitä ja näkökulmia kuin omansa on joskus viisasta tuumailla. Eikä minua haittaa, jos joku haukkuukin kirjoitukseni lyttyyn; ei hän minua voi vahingoittaa, ainoastaan kirjoitukseni kuten josku minäkin olen ilkeä vastauksessani, jos sen tuiki typeräksi noteeraan. Mutta kyllähän täällä on viisauden hippusiakin aina joskus (harvoin). Ja ohjeita taas on vaikea antaa, niitä löytyy kunkin alan erikoisnettisivuilta. Minä olen maallikko.


      • Jatta

        en ymmärrä sitä, mitenkä sen miehen voisi löytääkään näiltä palstoilta. Eikös ne seuranhakupalstat ole jossain aivan muilla sivuilla.
        Itselläni ei ole tarvettakaan, olen ihan tyytyväinen nykyiseen elämänmuotooni. Entinen asuinkumppani on nykyisinkin paras ystäväni.
        Laatuaikaa vietämme silloin tällöin yhdessä.


    • ^^Tyhmäkö^^

      armon saaneisiin, oletko järkevä tämän herran mielestä?
      Onko pakko olla viisas, järkevä, eikö voi vaan olla, omana itsenään kirjoitella.
      Huumorilla, loukkaamatta, toki oman mielipiteensä lausuen.

      Uskaltaisipa tämä herra tulla itse kysymyksensä palstoille tekemään, samalla antaen vihjeitä "oikeaan" kirjoitteluun.
      Arvostelijoita löytyy, mutta ajanvietteenä nämä palstat monelle on, yksinäisyyden poistoa, eiköhän kirjoitella jokainen omalla tavallamme.
      Hyväksytään ja asiapalstoja varmasti löytyy moneen lähtöön.

      • minä.fi

        Onko tosiaankin niin että tällaisia aloituksia pitää olla kun ja jos jollekin soitetaan...
        No...mulle soitti lehtimyyjä ja alkoi voimallisesti tarjoilemaan vuosikertoja, annoin napakan vastauksen kiitos ei!
        Tämä näistä soitto seremonioista, jatkakaa...


      • minä.fi kirjoitti:

        Onko tosiaankin niin että tällaisia aloituksia pitää olla kun ja jos jollekin soitetaan...
        No...mulle soitti lehtimyyjä ja alkoi voimallisesti tarjoilemaan vuosikertoja, annoin napakan vastauksen kiitos ei!
        Tämä näistä soitto seremonioista, jatkakaa...

        siksi aloitus, koska pisti miettimään millaisen kuvan kirjoitus ihmisestä antaa tuntemattomalle lukijalle.

        En usko saaneeni synninpäästöä itsekään, mutta ajateltavaa sitäkin enemmän.

        Kaikesta mitä täällä lukee, ei kannata ottaa suurta murhetta, mutta kaikkeen ei tarvitse ottaa myöskään kantaa, sen olen yrittänyt pitää mielessäni.
        Tämän otin esiin koska olen tehnyt saman huomion!

        Suorasta puheesta on aina saanut roskat silmilleen, otin riskin.


      • näille on
        minä.fi kirjoitti:

        Onko tosiaankin niin että tällaisia aloituksia pitää olla kun ja jos jollekin soitetaan...
        No...mulle soitti lehtimyyjä ja alkoi voimallisesti tarjoilemaan vuosikertoja, annoin napakan vastauksen kiitos ei!
        Tämä näistä soitto seremonioista, jatkakaa...

        lukijoita, vaikka kaikki ei niin paljon näihin kirjoittelemalla vastaakkaan.Lehtimyyjätkin tekevät työtään,eikä se ole varmaan helppoa.
        Siispä koitan suhtautua heihinkin asiallisesti,tyly en halua olla.


    • Tämä on vain mielipide palstan yleisestä vaikutelmasta sellaisen ihmisen silmin nähtynä, joka ei ole täällä joka päivä.

      Arvosteluna(kin) asian voi ottaa, mutta toivottavasti ei kaivella henkilökohtaisuuksia.
      Mikäli asia on liian vaikea käsitellä ja ymmärtää, poistan koko ketjun.

      • ihmeessä, niin tee.

        Olen myöskin satunnainen lukija, joskus jopa vastaan, kuten nyt.

        Kirjoitat täyttä asiaa, kiitos siitä.

        Useimmiten ihmettelen, saatan nauraakin, niin ihmeellisiä on välillä kirjoitukset. Usein myös ajatellut onko palsta todellakin 60 , vai teinitkö täällä aikansa kuluksi kirjoittelevat.

        Herkästi toivotetaan menoa asiapalstoille, jos kaipaisi keskustelua, ei vain yksittäistä mielipidettä.

        No, eikö käsitöille, runoille, tvsarjoille, julkkiksille, ja oikeastaan kaikille aiheille ole oma palstansa?

        Suon hyvin näitäkin käsiteltävän täällä, tämähän on kaikille avoin 60 , ja samanikäisten mielipiteet eroavat toisistaan näköjään hyvinkin paljon.
        Miksi vain asiapitoiset pitäisi omilla palstoillaan keskustella, ja tämä pitää höpöhöpö palstana.

        Anteeksi jos häiritsin, jatka sinä vain, kirjoituksesi ovat selkeitä, ja mielenkiintoisia.


      • nähty,koettu

        ..järkevää tai ei.Mut minust on ollu ainaskin asiallisia kommentteja.Mut sen olen huomannu et kun minä kommentoin jotain,ni ketju loppuu siihen;))
        Et sinun ei tarvi "TUOKSUVATTU"ketjuu katkasta;))


      • Oma mielipiteeni....
        nähty,koettu kirjoitti:

        ..järkevää tai ei.Mut minust on ollu ainaskin asiallisia kommentteja.Mut sen olen huomannu et kun minä kommentoin jotain,ni ketju loppuu siihen;))
        Et sinun ei tarvi "TUOKSUVATTU"ketjuu katkasta;))

        Hän, joka ei uskalla itse nikillä tai nikittä tänne kirjoittamaan omaa mielipidettään, pysyköön vaan jonkun akan helmojen takana. Aika tyhmää todellakin selittää asia kauttarantain mutkan kautta jonkun toisen henkilön suulla. On kuin luulotautisten huhupuhe. Yhtä hölmö.


      • aika, niinkö?
        Oma mielipiteeni.... kirjoitti:

        Hän, joka ei uskalla itse nikillä tai nikittä tänne kirjoittamaan omaa mielipidettään, pysyköön vaan jonkun akan helmojen takana. Aika tyhmää todellakin selittää asia kauttarantain mutkan kautta jonkun toisen henkilön suulla. On kuin luulotautisten huhupuhe. Yhtä hölmö.

        Missä niin luki, että henkilö pyysi aloituksen asiasta laittamaan?

        Aloittaja ehkä koki keskustelun aiheesta kannattavan, mikä onkin totta.

        Hyvä että tuosta kirjoitetaan, on oma mielipiteeni. Aika tylyn vastaanoton nimetön avaamalla tällaisen keskustelun saisi. Vai olenko väärässä?


      • Kirjoittelija&Lukija
        aika, niinkö? kirjoitti:

        Missä niin luki, että henkilö pyysi aloituksen asiasta laittamaan?

        Aloittaja ehkä koki keskustelun aiheesta kannattavan, mikä onkin totta.

        Hyvä että tuosta kirjoitetaan, on oma mielipiteeni. Aika tylyn vastaanoton nimetön avaamalla tällaisen keskustelun saisi. Vai olenko väärässä?

        Asiapalstoja on hyvin...hyvin monessapaikassa tämä s24 nyt vaan on jämähtänyt jotenkin muutamien hallintaan, jos joitakuita ei kiinnosta höpötys, hän siirtyköön asialinjalle itsekin.
        Tuossa keskustelun alla on liuta lueteltuina joissa voi päteä ne joille se on tärkeää, kyllä meidän ikäpalstalla on laidasta laitaan ja hyvä niin kaikki eivät tykkää huumorista ja toiset ovat syntyneet vaan arvostelemaan, kiitos kuitenkin että aikuiskoulutusta edelleen yritetään ylläpitää!


      • Oma mielipiteeni.... kirjoitti:

        Hän, joka ei uskalla itse nikillä tai nikittä tänne kirjoittamaan omaa mielipidettään, pysyköön vaan jonkun akan helmojen takana. Aika tyhmää todellakin selittää asia kauttarantain mutkan kautta jonkun toisen henkilön suulla. On kuin luulotautisten huhupuhe. Yhtä hölmö.

        Hän ei pyytänyt kertomaan asiasta kenellekään, mutta asia oli minusta keskustelun arvoinen, koska näin jouduin itsekin miettimään omia lausuntojani ja mielipiteitäni.

        Tottakain huumoriakin pitää olla täälläkin mukana, se on kaiken elämän suola, mutta jossain vaiheessa sekin aina riistäytyy käsistä, eli kynästä, ja muuttuu höpinäksi. Niin sen olen huomannut muuttuvan kaikkialla, jos se ruokkii vain itseään, eli jatkuu ja jatkuu...

        Hyviä hupi ja asiakeskusteluja palstalaisille.

        Olen matkoilla muutaman päivän ja toivotan hyviä syysilmoja meille matkalaisille ja Teille kaikille sinne missä olettekin.


      • Fridanna
        Tuoksuvattu kirjoitti:

        Hän ei pyytänyt kertomaan asiasta kenellekään, mutta asia oli minusta keskustelun arvoinen, koska näin jouduin itsekin miettimään omia lausuntojani ja mielipiteitäni.

        Tottakain huumoriakin pitää olla täälläkin mukana, se on kaiken elämän suola, mutta jossain vaiheessa sekin aina riistäytyy käsistä, eli kynästä, ja muuttuu höpinäksi. Niin sen olen huomannut muuttuvan kaikkialla, jos se ruokkii vain itseään, eli jatkuu ja jatkuu...

        Hyviä hupi ja asiakeskusteluja palstalaisille.

        Olen matkoilla muutaman päivän ja toivotan hyviä syysilmoja meille matkalaisille ja Teille kaikille sinne missä olettekin.

        Tämä aloitus keräsi näköjään aika tavalla osallistujia. Tuli mieleen vanha sanonta "kalahtiko nilkkaan". Tuskin kaikissa elämänkäänteissä harva on ollut aina järkevä, minkä puutetta 1943 siunailee itsessään. Ei näissä keskusteluissa niin järkevä tarvitse olla, mutta keskustelun eteenpäin vieminen on hyvä taito.

        Joku sanoo, että voi mennä asia-aiheiden mukaisiin ryhmiin. Mutta kun olisi ja onkin niin mukava keskustella ikäistensä kanssa. Meillä on takana aikaa suurin piirtein yhtä paljon ja kokemuksia kertynyt samoilta vuosikymmeniltä.

        Kyllä nuortenkin kanssa on mielenkiintoista jutella, niin kuin tässä pari viikkoa sitten yhden lapsenlapseni kanssa istuimme pöydän ääressä illan. Heidän elinpiirissään tapahtuu paljon sellaista, mistä me emme ole tienneetkään aikanamme.

        Täällä olemme 60 (luultavasti 60- -70 ) yhdessä, joten älkäämme häätäkö toisiamme pois.


      • pienet lapsenlapset
        Fridanna kirjoitti:

        Tämä aloitus keräsi näköjään aika tavalla osallistujia. Tuli mieleen vanha sanonta "kalahtiko nilkkaan". Tuskin kaikissa elämänkäänteissä harva on ollut aina järkevä, minkä puutetta 1943 siunailee itsessään. Ei näissä keskusteluissa niin järkevä tarvitse olla, mutta keskustelun eteenpäin vieminen on hyvä taito.

        Joku sanoo, että voi mennä asia-aiheiden mukaisiin ryhmiin. Mutta kun olisi ja onkin niin mukava keskustella ikäistensä kanssa. Meillä on takana aikaa suurin piirtein yhtä paljon ja kokemuksia kertynyt samoilta vuosikymmeniltä.

        Kyllä nuortenkin kanssa on mielenkiintoista jutella, niin kuin tässä pari viikkoa sitten yhden lapsenlapseni kanssa istuimme pöydän ääressä illan. Heidän elinpiirissään tapahtuu paljon sellaista, mistä me emme ole tienneetkään aikanamme.

        Täällä olemme 60 (luultavasti 60- -70 ) yhdessä, joten älkäämme häätäkö toisiamme pois.

        Sain täältä jostain vinkin siitä, joka meillä lapsena oli hauskaa;"onko koira kotona?"

        Voi, että nuo lapsukaiste jaksavat sitä alituisesti pyytää ja se on hauskaa.

        Sitten esitin kerran, josko laulettaisiin jotain, koska olen heille lukemattomia lauluja opettanut, mutta kun 4-v vetäsi laulun;"kukkuu kukkuu, pikku-Matti nukkuu, pimeessä kellarin nurkassa, hiiri sitä varpaasta puraisi ja pikku-Mattia nauratti"! Taisi puuttua joku sana välistä, mutta senjälkeen ei tarvinnut kuin sanoa "kukkuu, kukkuu", niin naurua riitti.

        Mistäs meille aikuisten kanssa tulisi niin sydämellistä naurua?


      • politrukki
        pienet lapsenlapset kirjoitti:

        Sain täältä jostain vinkin siitä, joka meillä lapsena oli hauskaa;"onko koira kotona?"

        Voi, että nuo lapsukaiste jaksavat sitä alituisesti pyytää ja se on hauskaa.

        Sitten esitin kerran, josko laulettaisiin jotain, koska olen heille lukemattomia lauluja opettanut, mutta kun 4-v vetäsi laulun;"kukkuu kukkuu, pikku-Matti nukkuu, pimeessä kellarin nurkassa, hiiri sitä varpaasta puraisi ja pikku-Mattia nauratti"! Taisi puuttua joku sana välistä, mutta senjälkeen ei tarvinnut kuin sanoa "kukkuu, kukkuu", niin naurua riitti.

        Mistäs meille aikuisten kanssa tulisi niin sydämellistä naurua?

        Se naurattaa ihan p-leesti,että kepu hävii vaalit.


    • On huvittavaa kuinka HÄN ei voisi viettää palstalla käyvien naisten seurassa edes kahvikupillisen aikaa.

      Eikö tuolle omahyväiselle luomakunnan kruunulle tullut mieleen että asia voisi olla niinkin päin että hänen seurassaan ei viihdytä.

      Jokainen saa mielestäni nauraa tyhjällekin (muiden mielestä tyhjälle).
      Pitäisi säilyttää vielä eläkeikäisenäkin leikkimieltä ja huumoria tämän ankean arjen keskellä.

      En suuremmin mieti sitä viihdytäänkö seurassani, jotkut viihtyy, kaikki ei varmaankaan.

    • Pikkuisella viiveellä vastaan otsikkosi kysymykseen. Olen näet lähimmäisiltäni vielä tarkistanut järkevyyteni astetta ja määrää, joten uskallan sanoa, että ihan järkevän kirjoissa edelleen kuulemma olen. Oma käsitykseni järkevyydestäni on siis testattu :D

      Se että hömppää katson, ei ole jatkuvassa preesensissä tapahtuvaa tekemistäni! Jos tykkää välillä hömppäillä, ei se nyt suinkaan tarkoita, etteikö tykkäisi vaikka mistä muustakin taivaan alla ja tekisi ja harrastaisi yhtä sun toista. Eikä hömppäily ole mikään järkevyyden mittari. Välillä jämähtää MYÖS tähän koneen äärelle, tulee "konepäiviä" ja oitis ollaan jos mitä leimaa olentoosi leimaamassa.

      Jos sanoo vaikkapa, että onhan siinä kommunismissa hyvääkin, niin kohtapa on JokuPieni leimaamassa kommunistiksi. Jos sanoo: Oli sillä Mussolinilla hyvätkin puolensa, niin fasisti olet. Soo ist das leepen, mutta onneks valtaosa ollaan ihan melkoisen hyviä tyyppejä ihan oikeesti, niin sinä kuin minäkin (No joo, nyt se ittiään kehuu).

      Kaiken kaikkiaan aika erikoista oli lähteä tältä pohjalta järkevyyttämme peräämään. Mutta sinä olet sinä ja hyvä niin.

    • Yksmin

      Tämän ketjun avaus on niin keinotekoinen, että
      olen varma ettei kukaan soittele kysyäkseen
      ketjujen ihmeporukoista.
      Jotkut yrittävät saada kirjoittelua aikaan keinoilla millä hyvänsä.
      Siitä vaan.

      • olen tuosta

        Kyllä minunkin jotkut tuttavani ovat kyselleet, kun olen kertonut käyväni palstalla.
        Ovat lueskelleet sitten joitain ketjuja, ja muodostaneet niistä sitten mielipiteensä.

        Samoin itselläni meni hyvinkin pitkään, ennenkuin "ymmärsin", varsinkin silloin kuin useampi kirjoitteli nikeillä, oli aika sisäänpäin lämpenevää. Joskus yritin jotain laittaa, eipä kukaan edes vastannut.

        Jotkut ketjut ovat kyllä sellaisia, etten edelleenkään tajua, mutta eihän niitä ole pakko lukea, tai kommentoida.
        Kukin saa laittaa omanlaisensa, mehän olemme hyvin erilaisia, myös koulutukseltamme, asuinympäristöltämme, on eronneita, leskiä, avio-avoliitoissa olevia, yksin eläjiä, sairaita, terveitä, ja kaikkea siltä väliltä.

        Minä uskon kyllä tuohon aloitukseen, hyvinkin.
        Olisin voinut omiin kokemuksiini viitaten tehdä lähes samanlaisen, ei nämä aukene jollekin kurkkaajalle, siinä väkisinkin epäilee tuota ikää, jos palstaa ei ole pidempään seurannut.

        joillekin nyt on vaan kaunarit tärkeämpiä, kuin nobel, mutta eihän se maailmaa kaada.
        Mielipide-erot siinäkin meni lähes tasan.


      • höppänä

        vaikutti, mutta kyllähän oma tyttärenikin oli aika hämmästynyt, kun vilkaisi palstaa. Arveli äidin olevan höppänöitymässä.


      • 1943
        höppänä kirjoitti:

        vaikutti, mutta kyllähän oma tyttärenikin oli aika hämmästynyt, kun vilkaisi palstaa. Arveli äidin olevan höppänöitymässä.

        mukavalta saada olla ihan oma itsensä täällä. En keskustele kenenkään tuttavani tai omaiseni kanssa tästä palstasta. En tiedä tuttuja, jotka kävisivät täällä. Eikös täällä käy ihan tavallisia ihmisiä laidasta laitaan?


      • naisimmeinen
        1943 kirjoitti:

        mukavalta saada olla ihan oma itsensä täällä. En keskustele kenenkään tuttavani tai omaiseni kanssa tästä palstasta. En tiedä tuttuja, jotka kävisivät täällä. Eikös täällä käy ihan tavallisia ihmisiä laidasta laitaan?

        Sinulle H 1943

        Meillä on yhteinen tuttava, josta haluaisin kertoa sinulle.
        En tiedä kuinka saan sinuun yhteyden.


      • 1943
        naisimmeinen kirjoitti:

        Sinulle H 1943

        Meillä on yhteinen tuttava, josta haluaisin kertoa sinulle.
        En tiedä kuinka saan sinuun yhteyden.

        henkilön. Olen ollut huolissani hänestä, kun ei ole vastannut kortteihini ja kirjeisiini. Onko hänelle sattunut jotain? Melkein luulen niin. Voisitko tässä lyhyesti ilmoittaa, miten asian laita on? Jos tiedät oikean nimeni, puhelinnumeroni on luettelossa.


      • olen ihan
        1943 kirjoitti:

        mukavalta saada olla ihan oma itsensä täällä. En keskustele kenenkään tuttavani tai omaiseni kanssa tästä palstasta. En tiedä tuttuja, jotka kävisivät täällä. Eikös täällä käy ihan tavallisia ihmisiä laidasta laitaan?

        tavallinen ruotsissa asuva suomalainen ja tykkään lueskella näitä tekstejä.Joskus kirjoitankin jotakin mieltäni painavaa näihin. Kiitos keskustelun avaajille,se vaatii kuitenkin
        aina ajatuksen ja viitseliäisyyttä.


    • ei enää nikkiä

      Aikanan kirjoitin täällä 60 ja 70 palstoilla rekattuna. Sitten alkoi tulla nimettömiä mollauksia, juuri asiakeskusteluihin. Poistin nikkini, nyt vain satunnaisesti käyn.
      Kateuttako hyvin kirjoittajia, asioista keskustelevia kohtaan, muuta selitystä en keksi.
      Valtavasti vetää kahvittelu, huomenen toivottelu yms. väkeä.

    • järkevä ,

      kannaataako enään niin järkevä olla meillähän on elämä jo loppusuoralla, ei muuta kuin ilo irti elämästä jos vielä joku sen taidon osaa.

    • yhtäkkii vaa?

      Päästellään vapaalla täällä, sano sille kysyjälle.

    • voi rähmä

      Kun katselee 60 chattia,tulee mieleen näiden ihmisten järjentaso.Kinastellaan joistain mitättömistä jutuista ja viljellään naurettavia hymiöitä toinen toiselle tuntikausia.Onko tällä porukalla mitään elämää?Eritoten naiset tähän syyllistyvät,ehkä jokunen mieskin.En yhtään ihmettele,ettei kukaan mies jaksa kauan moisia pusu-ym hymiöleikkejä.Hei,kyse on 60 henkilöistä,joilla pitäisi olla korvien välissä muutakin,kun iskelmät ja hymiöt.

      • Ilman sättiä

        En ees älyä koko sätin päälle mitään, ei oo tarvis tutustuakaan. Miten lie sulla intressiä siellä pyöriä, kurkkia toisten typeryyden perään:)

        Niin että jos esim. joku tykkää vaikkapa Päätalon kirjoista niin, ettei juuri muuta ikinä luekaan kuin niitä, niin ei koko kansa yhtä kapoista sorttia.


      • ...tavallinen
        Ilman sättiä kirjoitti:

        En ees älyä koko sätin päälle mitään, ei oo tarvis tutustuakaan. Miten lie sulla intressiä siellä pyöriä, kurkkia toisten typeryyden perään:)

        Niin että jos esim. joku tykkää vaikkapa Päätalon kirjoista niin, ettei juuri muuta ikinä luekaan kuin niitä, niin ei koko kansa yhtä kapoista sorttia.

        ...olen yrittänyt kyllä monasti,mut yhteys ain katkee enne alkua.Mut nyt ihmettelen suuresti mite joku toinen voi tietää mitä hymiöitä/höpötykset???
        Sätissä kulkee...ihmisten välillä.Onpas helv...n hyvä et ei ole onnistunutkaan.


      • voi aina.
        ...tavallinen kirjoitti:

        ...olen yrittänyt kyllä monasti,mut yhteys ain katkee enne alkua.Mut nyt ihmettelen suuresti mite joku toinen voi tietää mitä hymiöitä/höpötykset???
        Sätissä kulkee...ihmisten välillä.Onpas helv...n hyvä et ei ole onnistunutkaan.

        Mutta sanonpahan vaan, että parhaat kaverini olen löytänyt juuri shatista.Muutamaa heistä voin todella nimittää ystäväkseni(suurella sydämellä)

        Totta sekin ,jos olisin edelleen parisuhteessa,
        tuskin olisin siellä koskaan vieraillut.

        Tulipahan vastattua arvostelijoille jotka
        tietenkin ovat oikeassa aina.


    • voi rähmä

      Katsokaa 60 chattia.Ikäihmiset vaihtaa edestakaisin typeriä hymiöitä.Tarinat välissä alaarvoista jorinaa.Pitäisi tämänikäisen seniorin korvien välissä olla muutakin kuin iskelmät ja hymiöt.Vaan kun ei.
      Kyllä on härmässä pahvihattuja kerrakseen.

    • viiskybänen

      Kyllä tosiaan muutama ikääntynyt tantta jaksaa roikkua chatissa pitkin päivää vuodesta toiseen.Pari miestäkin mahtuu joukkoon.Hymiö sulle,hymiö mulle.Välillä huudetaan soopaa isoilla kirjaimilla.
      Täytyy myöntää,että uteliaisuudesta olen sinne kurkkinut työkavereitteni kanssa illan ja yön hiljaisina tunteina.Jo osaa olla pöljää porukkaa,joku vanha on vielä lärvinsäkin tällännyt näytille.

      • Puolustan

        Minusta on hyvä, kun on kaikenlaisia mielipiteitä ja kirjoituksia. Niitä voi arvostella ja kommentoida kriittisestikin, mutta ei ihmisiä. Meitä ihmisiä on joka lajia ja yksi tykkää yhdenlaisesta toinen toisenlaisesta: eikö tarkoitus ole kuitenkin viihtyä ja virkistyä? Jos haluaa kaunokirjallisuutta tai ylen viisasta tekstiä, niin voi mennä kirjastoon tai kirjakauppaan. Täällä netissä on hauska kirjoitella; ei se sen kummempaa tarvitse olla. - Ainoastaan rivot jutut on epämiellyttäviä ja ne haisee.


      • Fridanna

        viiskybänen! Olishan mielenkiintoista nähdä, minkälainen "lärvi" hänellä on 15 vuoden kuluttua.

        Ei maha mittään, mutta kuohahdin tuollaisista kirjoituksista.


      • viiskybänen
        Fridanna kirjoitti:

        viiskybänen! Olishan mielenkiintoista nähdä, minkälainen "lärvi" hänellä on 15 vuoden kuluttua.

        Ei maha mittään, mutta kuohahdin tuollaisista kirjoituksista.

        En ole arvostellut ulkonäköä,vaan käsittämätöntä julkisuudenhakuisuutta laittaa oma pärstä kaikkien töllättäväksi seniori-iässä.Minkä ihmeen takia?Itse voin olla 15v kuluttua vaikka maanmultana.Koitahan lukea nämä jutut tarkemmin,että ymmärrät,mistä on puhe.Väitän yhä,että tuoksuvattu puhuu asiaa,vaikka on kyllä jostain syystä upottanut profiiliinsa kuvia omista nilkoistansa.Huh huh.Tutkimattomia ovat Herran tiet.


      • vain siksi
        viiskybänen kirjoitti:

        En ole arvostellut ulkonäköä,vaan käsittämätöntä julkisuudenhakuisuutta laittaa oma pärstä kaikkien töllättäväksi seniori-iässä.Minkä ihmeen takia?Itse voin olla 15v kuluttua vaikka maanmultana.Koitahan lukea nämä jutut tarkemmin,että ymmärrät,mistä on puhe.Väitän yhä,että tuoksuvattu puhuu asiaa,vaikka on kyllä jostain syystä upottanut profiiliinsa kuvia omista nilkoistansa.Huh huh.Tutkimattomia ovat Herran tiet.

        koska olet niin kovin nuori. Nuoruus on onneksi sairaus, joka paranee ajan kanssa, joten ole ihan rauhallinen kyllä se siitä!


      • ei sinne 60+
        Puolustan kirjoitti:

        Minusta on hyvä, kun on kaikenlaisia mielipiteitä ja kirjoituksia. Niitä voi arvostella ja kommentoida kriittisestikin, mutta ei ihmisiä. Meitä ihmisiä on joka lajia ja yksi tykkää yhdenlaisesta toinen toisenlaisesta: eikö tarkoitus ole kuitenkin viihtyä ja virkistyä? Jos haluaa kaunokirjallisuutta tai ylen viisasta tekstiä, niin voi mennä kirjastoon tai kirjakauppaan. Täällä netissä on hauska kirjoitella; ei se sen kummempaa tarvitse olla. - Ainoastaan rivot jutut on epämiellyttäviä ja ne haisee.

        shattiin ole mikään pakko mennä jos tuntee olevansa jotakin ylenpää rotua.Tuskin siellä kukaan kaipaa näitä ylimielisiä öykkäreitä.

        Myös kannattaa muistaa että viisikymppinen on
        hyvin pian kuusikymppinen.Minä puhun kokemuksesta.


    • ************

      Älä nyt naurata, ole hyvä ja katsele viiskybä palstaa. Siellä ne todelliset torvit majailee.

      • törppö määkin olin.

        Samat Hattarapäät sekä50 että 60 .Aamusta iltaan lähetellään typeriä hymiöitä.Yhtä hölmöjä sekä miehet,että naiset.Silläkin ajalla voisi vaikka vähän sivistää itseänsä esim.tutustumalla kirjastoon.Joo,joo,on siellä oltu itsekin.Onneksi älysin poistua mokomasta pöpilästä ajoissa.No,tästä nyt sitten saa taas lunta tupaan,mutta se koira älähtää,johon kalikka kalahtaa ,pitänee taas kerran paikkansa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      377
      1451
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1263
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      114
      1187
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1072
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      41
      951
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      886
    7. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      796
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      777
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe