ruskean labbiksen

jalostus

-onko nää kalliimpii??
-uskaltaako ostaa ihan kennelist,ei ole kasvattaja?
-taustoissa lonkat A/B ja B/B miten mahtanee vaikuttaa jälkikasvuun? ilmeisesti tulee olemaan B-lonkkasii?

6

938

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • labbis....

on yleensä tällä hetkellä, kun on muotiväri, vähän kalliimpi, olen kuullut että noin 200 euroakin enemmän saattavat pyytää. Jotkut kasvattajat taas myyvät samalla hinnalla, kuin muunkin väriset. Mistä siis aioit ostaa...? kennel,mutta ei kasvattaja?

Varmista siis, että pennun vanhemmat on pevisatarkistetut ja niillä on paperit, samoin, kuin että pennullekin tulee.

Noista lonkka-arvoista ei voi sanoa, minkälaiset lonkat pennulle tulee. Katso koiranetistä lonkkaindeksit vanhemmille, niin saat vähän enemmän vihiä tilanteesta.Mitä isompi indeksiluku, sen parempi odotusarvo lonkkien suhteen. Saksalaisilla tuloksilla päinvastoin.
      http://jalostus.kennelliitto.fi/frmKasvattajat.aspx?R=122

Lonkkiin vaikuttavat niin paljon myös muu, esim emän ruokinta odotusaikana, pennun ruokinta ja liikunta kasvuaikana, sekä sitten juurikin perinnölliset tekijät, joista tosiaan tuosta tietokannasta voi katsoa.

• tarkoittaa

tuo pevisatarkistetut ???
        olen tarkistanut emon ja isän taustat.nuo mitä nyt kennelliiton sivuilta löytynee.

• löytyy..
        tarkoittaa kirjoitti:

tuo pevisatarkistetut ???
        olen tarkistanut emon ja isän taustat.nuo mitä nyt kennelliiton sivuilta löytynee.

http://www.kennelliitto.fi/NR/rdonlyres/3AA2E256-D4E1-41EB-91D7-36372352D3EC/0/skl_rotukohtaiset_pevisa200703.pdf

Eli PEVISA on yksinkertaisesti perinnöllisten vikojen ja sairauksien vastustamisohjelma.Tuosta yllämainitusta linkistä löydät alaspäin selaamalla myös labbiksen pevisaan kuuluvat tarkastukset.Eli tuohan on kennelliiton määrittelemä. Ilman ko. tarkastuksia pentuja ei rekisteröidä. Joillain roduilla on rekisteröinnin raja-arvot, joillain riittää, kun on tarkastettu.

• on kyllä
        löytyy.. kirjoitti:

http://www.kennelliitto.fi/NR/rdonlyres/3AA2E256-D4E1-41EB-91D7-36372352D3EC/0/skl_rotukohtaiset_pevisa200703.pdf

Eli PEVISA on yksinkertaisesti perinnöllisten vikojen ja sairauksien vastustamisohjelma.Tuosta yllämainitusta linkistä löydät alaspäin selaamalla myös labbiksen pevisaan kuuluvat tarkastukset.Eli tuohan on kennelliiton määrittelemä. Ilman ko. tarkastuksia pentuja ei rekisteröidä. Joillain roduilla on rekisteröinnin raja-arvot, joillain riittää, kun on tarkastettu.

eihän pentuja muuten vois edes rekisteröidä ilmeisestikkään??

• niin...
        on kyllä kirjoitti:

eihän pentuja muuten vois edes rekisteröidä ilmeisestikkään??

sitten ei muuta kuin pennun hankintaan, jos kaikki on kunnossa,indeksit ja muu terveys ok :)

• pikkuinen tyttö

maksoi 900 € ja paperit kunnossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      98
      6118
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      349
      5555
    3. Huono päivä

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Tekis mieli itkeä ja huutaa. En jaksa just nyt mitään. Minä niin haluaisin ja
      Ikävä
      22
      2757
    4. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      52
      2639
    5. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      104
      2026
    6. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      107
      1758
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      114
      1621
    8. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      18
      1583
    9. seurakunnan talouspäällikön valinta meni perseelleen

Nyt on ihan pakko kyseenalaistaa tuo Kemijärven seurakunnan päätös talouspäälliköstä. Valitulla ei ole talouspuolen osaa
      Kemijärvi
      124
      1494
    10. Olen ihmetellyt yhtä asiaa

Eli miksi naiset ovat niin pelokkaan tai vaitonaisen oloisia minun seurassani. Se sai minut ajattelemaan, että olen epäm
      Ikävä
      136
      1459
    Aihe