Hajosiko uusi kone heti?

bd93j73

Joo eli siis kasailin eilen uuden koneen ja käyttiksen asentelin ihan onnistuneesti kaikinpuolin..
Mutta tänään näyttiksen ajurit alkoi temppuilemaan ja kone jumiutui ja jouduin sammuttaan koneen 'väkisin', jonka jälkeen vähän ajan päästä yrittäessäni käynnistää niin ei tule kuvaa ruudulle ja näyttiksen tuuletin pyörii normaalia lujempaa (siis kokoajan).
Etsin käsiini piipparin ja kytkin emolle kiinni. Käynnistyksessä ilmoittaa piippauksin että muistitesti ei onnistunut (A fault has been detected in memory above 64KB). Kokeilin ottaa muistit pois, ilmoittaa että video järjestelmässä virhe (An error was encountered in the video BIOS ROM, or a horizontal retrace failure has been encountered). Näyttistä olen asennellut emolle useampaan kertaan ja muistien paikkaa vaihdellut, biosin tyhjentänyt jumpperilla. Nuo eivät kuitenkaan ole auttaneet. Otin biosin patterin pois vähäksi jonka jälkeen koitin käynnistää, ei kuvaa mutta näyttiksen tuuletin hiljentää hetkeksi ja alkaa taas pyörimään lujempaan ja piippari alkaa valittamaan taas muistitestin virheestä. En ole vielä ehtinyt testata muistien ja näyttiksen toimivuutta jossain muussa koneessa koska itsellä tätä mahdollisuutta ei ole.

Näyttis: EVGA GeForce GTX260
Muistit: Kingston KVR800D2N5K2/4G (siis 2*2gt)
Emolevy: Asus P5Q Pro (AMI Bios)

2

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ronald Mcdonald

      Virtakytkin asennossa off, tai töpseli irti kun nollasit bioksen jumpperilla?
      Väkisin sammuttaminen ei riko konetta.
      Onhan kaikki johdot kiinni (kunnolla)?Näyttiksen virtajohto jne.

      • Ronald Mcdonald

        poweri riitä.
        Mikä virtalähde sinulla on?
        Ja voitko kokeilla toisella virtalähteellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      410
      1676
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1338
    3. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      171
      1287
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1265
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      44
      1017
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      926
    7. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      861
    8. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      860
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      856
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      106
      804
    Aihe