Hei!
Omistan 9-vuotiaan nöffi uroksen. Vuosi sitten sen selkään ilmestyi läikkiä. Ne näyttivät hilseilevän ja karva lähti. Ne levisivät kehämäisesti ja keskelle kasvoi uutta karvaa. Kävin kahdella lääkärillä ja kumpikaan ei tiennyt mitä se on. Lopulta toista lääkäriä ei kiinnostanut tutkia koiraa ollenkaan. Toinen lääkäri ei antanut periksi. Kun kaikki mahdolliset kokeet oli tehty vein karva/hilsenäytteen ympäristölabraan ja löytyi hometta. Molemmat lääkärit sanoivat että se on normaalia ulkokoirilla, mutta koirani ei pääse siitä eroon. Siihen ei ole lääkettä. Saan sen vähenemään desinfiontiaineella ja -shampoolla, mutta aina vaan tulee lisää. Onko kellään samaa ongelmaa tai ratkaisua ongelmaan? Koiraa se ei haittaa, kun se ei kutia. Sitä on vain selässä. En tiedä mistä se tulee.Toinen lääkäri sanoi ottavansa näytteen ja tutkivan aiheuttajan, mutta ei ottanutkaan. Alan olemaan jo epätoivoinen. Jos tämä on yleistä niin miksi siitä ei löydy tietoa? Auttakaa jos osaatte. KIITOS!
Koiran ihohome
3
205
Vastaukset
- *Kiti*
mun koiralla(1 vuotias) on selässä sellanen mukavan kokonen kaljuhko ja vähän hilseilevä lätti joka ei koiraa itteään haittaa yhtään koska se ei ilmeisesti kutise, ainakaan kovin paljoa...niitä länttejä oli sillä pienempänä aika paljon ympäri kroppaa mutta nyt on enää jäljellä tämä selässä oleva...se ei suurene eikä pienene ei mitään oleellisia muutoksia siinä tapahdu se vaan on siinä...eläinlääkäri ei tiennyt mitä ne läntit ovat ja lääkärin anatama lääkerasva ei auttanut eikä desinfioivat shampoot auta eikä mikään...allergiaksikin epäilimme sitä mutta ei ollut(kokeilimme pöperöä jossa ei ole lisä- eikä väriaineita eikä vehnää) ja koiramme ei ole ulkokoira...
- Epätoivoinen
Ota koiraltasi kyseisestä laikusta karvoja niin että tulee "hilsettä mukaan ja vie mahdollisimman nopeasti ympäristölabraan niin saat selville onko se hometta. Olen asunut maalla ja muutin vasta pari vuotta sitten lähemmäksi kaupunkia. Koirani on ollut "ulkokoirana" tänne muutoon asti täällä se on enemmän sisällä. Johtuen vanhuuden tuomista oireista. Tässä n.2km:n päässä asuu toinenkin nöffi jolla on saman tapaista ihottumaa, jota lääkäri ei tunnista. Minä en ole käynyt kyseisellä lääkärillä. Onko sinun koira muuten nöffi? Koirallani oli ennen joulua tosi paljon hometta.Pesin sen apteekista ostamallani shamppoolla.Se auttoi hetken.Parin viikon kuluttua sitä oli takapuolen päällä ja nyt sitä on taas pitkin selkää.Aion viedä koirani uudelleen lääkäriin ja vaatia näytteen ottoa, jotta saisin selville mistä se johtuu.
- *Kiti*
Epätoivoinen kirjoitti:
Ota koiraltasi kyseisestä laikusta karvoja niin että tulee "hilsettä mukaan ja vie mahdollisimman nopeasti ympäristölabraan niin saat selville onko se hometta. Olen asunut maalla ja muutin vasta pari vuotta sitten lähemmäksi kaupunkia. Koirani on ollut "ulkokoirana" tänne muutoon asti täällä se on enemmän sisällä. Johtuen vanhuuden tuomista oireista. Tässä n.2km:n päässä asuu toinenkin nöffi jolla on saman tapaista ihottumaa, jota lääkäri ei tunnista. Minä en ole käynyt kyseisellä lääkärillä. Onko sinun koira muuten nöffi? Koirallani oli ennen joulua tosi paljon hometta.Pesin sen apteekista ostamallani shamppoolla.Se auttoi hetken.Parin viikon kuluttua sitä oli takapuolen päällä ja nyt sitä on taas pitkin selkää.Aion viedä koirani uudelleen lääkäriin ja vaatia näytteen ottoa, jotta saisin selville mistä se johtuu.
mun koiruus on pitbull...ajattelin että "pakotan" eläinlääkärin ottamaan sellasen raapenäytteen siitä läntistä jos se ei katoa
..mutta nyt talvisaikaan kun ne läntit ovat kadonneet melki kaikki pois lukuunottamatta sitä yhtä niin odottelen vähän aikaa että joskos se vaikka katoaisi kokonaan...ja sitten seurata mitä kevät/kesä tuo tullessaan...ehkä se pahenee...ehkä ei
mutta lääkärissä pitänee kävästä
en ole koskaan aiemmin kuullut moisesta homeesta...harmittaa toisaalta kun ei tiedä mikä on vialla mutta nyt on jonkinmoinen aavistus siitä mitä se saattais olla...kiitoksia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4162279Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek122109Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2501425Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821099Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel581005Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia403983Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41878- 153875
- 56829
- 79815