Koiran ihohome

Epätoivoinen

Hei!
Omistan 9-vuotiaan nöffi uroksen. Vuosi sitten sen selkään ilmestyi läikkiä. Ne näyttivät hilseilevän ja karva lähti. Ne levisivät kehämäisesti ja keskelle kasvoi uutta karvaa. Kävin kahdella lääkärillä ja kumpikaan ei tiennyt mitä se on. Lopulta toista lääkäriä ei kiinnostanut tutkia koiraa ollenkaan. Toinen lääkäri ei antanut periksi. Kun kaikki mahdolliset kokeet oli tehty vein karva/hilsenäytteen ympäristölabraan ja löytyi hometta. Molemmat lääkärit sanoivat että se on normaalia ulkokoirilla, mutta koirani ei pääse siitä eroon. Siihen ei ole lääkettä. Saan sen vähenemään desinfiontiaineella ja -shampoolla, mutta aina vaan tulee lisää. Onko kellään samaa ongelmaa tai ratkaisua ongelmaan? Koiraa se ei haittaa, kun se ei kutia. Sitä on vain selässä. En tiedä mistä se tulee.Toinen lääkäri sanoi ottavansa näytteen ja tutkivan aiheuttajan, mutta ei ottanutkaan. Alan olemaan jo epätoivoinen. Jos tämä on yleistä niin miksi siitä ei löydy tietoa? Auttakaa jos osaatte. KIITOS!

3

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kiti*

mun koiralla(1 vuotias) on selässä sellanen mukavan kokonen kaljuhko ja vähän hilseilevä lätti joka ei koiraa itteään haittaa yhtään koska se ei ilmeisesti kutise, ainakaan kovin paljoa...niitä länttejä oli sillä pienempänä aika paljon ympäri kroppaa mutta nyt on enää jäljellä tämä selässä oleva...se ei suurene eikä pienene ei mitään oleellisia muutoksia siinä tapahdu se vaan on siinä...eläinlääkäri ei tiennyt mitä ne läntit ovat ja lääkärin anatama lääkerasva ei auttanut eikä desinfioivat shampoot auta eikä mikään...allergiaksikin epäilimme sitä mutta ei ollut(kokeilimme pöperöä jossa ei ole lisä- eikä väriaineita eikä vehnää) ja koiramme ei ole ulkokoira...

• Epätoivoinen

Ota koiraltasi kyseisestä laikusta karvoja niin että tulee "hilsettä mukaan ja vie mahdollisimman nopeasti ympäristölabraan niin saat selville onko se hometta. Olen asunut maalla ja muutin vasta pari vuotta sitten lähemmäksi kaupunkia. Koirani on ollut "ulkokoirana" tänne muutoon asti täällä se on enemmän sisällä. Johtuen vanhuuden tuomista oireista. Tässä n.2km:n päässä asuu toinenkin nöffi jolla on saman tapaista ihottumaa, jota lääkäri ei tunnista. Minä en ole käynyt kyseisellä lääkärillä. Onko sinun koira muuten nöffi? Koirallani oli ennen joulua tosi paljon hometta.Pesin sen apteekista ostamallani shamppoolla.Se auttoi hetken.Parin viikon kuluttua sitä oli takapuolen päällä ja nyt sitä on taas pitkin selkää.Aion viedä koirani uudelleen lääkäriin ja vaatia näytteen ottoa, jotta saisin selville mistä se johtuu.

• *Kiti*
        Epätoivoinen kirjoitti:

Ota koiraltasi kyseisestä laikusta karvoja niin että tulee "hilsettä mukaan ja vie mahdollisimman nopeasti ympäristölabraan niin saat selville onko se hometta. Olen asunut maalla ja muutin vasta pari vuotta sitten lähemmäksi kaupunkia. Koirani on ollut "ulkokoirana" tänne muutoon asti täällä se on enemmän sisällä. Johtuen vanhuuden tuomista oireista. Tässä n.2km:n päässä asuu toinenkin nöffi jolla on saman tapaista ihottumaa, jota lääkäri ei tunnista. Minä en ole käynyt kyseisellä lääkärillä. Onko sinun koira muuten nöffi? Koirallani oli ennen joulua tosi paljon hometta.Pesin sen apteekista ostamallani shamppoolla.Se auttoi hetken.Parin viikon kuluttua sitä oli takapuolen päällä ja nyt sitä on taas pitkin selkää.Aion viedä koirani uudelleen lääkäriin ja vaatia näytteen ottoa, jotta saisin selville mistä se johtuu.

mun koiruus on pitbull...ajattelin että "pakotan" eläinlääkärin ottamaan sellasen raapenäytteen siitä läntistä jos se ei katoa

..mutta nyt talvisaikaan kun ne läntit ovat kadonneet melki kaikki pois lukuunottamatta sitä yhtä niin odottelen vähän aikaa että joskos se vaikka katoaisi kokonaan...ja sitten seurata mitä kevät/kesä tuo tullessaan...ehkä se pahenee...ehkä ei
        mutta lääkärissä pitänee kävästä

en ole koskaan aiemmin kuullut moisesta homeesta...harmittaa toisaalta kun ei tiedä mikä on vialla mutta nyt on jonkinmoinen aavistus siitä mitä se saattais olla...kiitoksia

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suureksi onneksesi on myönnettävä

Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️
      Ikävä
      85
      1768
    2. Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu

Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia
      Apua aloittelijalle
      120
      1174
    3. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      62
      1050
    4. No ei sun asunto eikä mikään

muukaan sussa ole erikoista. 🤣 köyhä 🤣
      Ikävä
      62
      936
    5. Hyvin. Ikävää nainen,

Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan
      Ikävä
      74
      846
    6. Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta

Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli
      Pyhäjärvi
      79
      798
    7. Linnasuolla poliisi operaatio

Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/8646060
      Imatra
      29
      796
    8. Mitä mietit Honey?

Kulta nainen ❤️❤️
      Ikävä
      57
      790
    9. Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin

Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.
      Ikävä
      43
      766
    10. Missä kaikessa olet erilainen

Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.
      Ikävä
      39
      757
    Aihe