Uros vai naaras hamsteri

kumpi kannattaa ottaa ensim...

hamsteriksì? olen lukenut eroja, esim. naaras on touhukkaampi ja uros rauhallisempi ja naaras tuoksahtaa kiimapäivinä? kertokaa omakohtaisia kokemuksia, yhdellä kasvattajalla olisi naaras myytävänä, on kuulema kiltti ja rauhallinen, itse mietin että ostammeko sen vai uroksen eläinkaupasta. Naaras syntynyt kesäkuussa, eläinkaupan urokset maanantaina luovutusikäisiä. Kertokaa kokeneemmat kumpi olisi parempi valinta. Itselläni ollut reilu 10 vuotta sitten hamsteri, eli olen tavallaan ihan "vihreä" kun niin paljon kaikki muuttunut.Kiitos jo etukäteen:)

15

7209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitään omakohtaisia kokemuk...

      olisin kiitollinen neuvosta, että osaisin tehdä oikean ratkaisun, kumman valita...

    • Piparkakkunen_

      Kannattaa ehkä ostaa uros. Uros on hieman rauhallisempi kuin naaras, ja viihtyy palloteltavana sylissä. Naaras taas on vikkelämpi ja jos haluat seurata hamsteria, kannattaa valita naaras. Itselläni on ollut sekä uros että naaras. Naaras oli todella vikkelä ja energinen. Uros taas oli mieluummin sylissä. Mutta oma päätöksesihän tämä on. Jos haluat siis vilkkaamman,ota naaras. Jos haluat sylissä viihtyvän, ota uros. Itse sanoisin kuitenkin, etä uros on parempi valinta. Vaikka tietysti naaraskin on ihan kiva...

    • Emmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmi

      Suosittelen sinulle urosta! Uros ei pure niin paljon ku naaras! :) Ja naaras haisee kiima-päivänä. :) Olet oikeassa. :) Minulla on uros-hamsteri joka on 1.5v vanha. Se on touhukas! Vaikka onkin uros. Myös urokset eivät juoksentele juoksu-pyörässä öisin, yhtä paljon kuin naaraat!

    • nyt....
    • Tiipsu

      Moi! Suosittelen lämpimästi urosta.. Itsellani ei ole kokemusta naaraista, mutta olen itsekkin kuullut että urokset ovat rauhallisempia.. Ja niinhän se on. itselläni on uros jonka sain muutama viikko sitten ja se ón oikein mukava ja syliteltävä:) Suosittelen siis urosta.

    • jojo

      minulla itselläni on ollut 2 vuotta sitten hamsteri ja se oli uros. kaverillani taas oli naaras ja en tiedä kumpi haisi enemmän mutta ei naaraskaan kovinpahalle haissut..... mutta ehkä suosittelisin sinulle urosta, jos sinulla ei ole 10 vuoteen ollut hamsteria.... mutta sehän sitten itsepäätettävässi kumman haluat ottaa....Minun uokseni oli tosi ihana ja oli hyvä käsitellä. ja piti yöllä aika kovaa meteliä kohan siihen vain tottuin niin ei ´herännyt sitten enää yöllä..

    • djhnjkv

      Hei. Itselläni ei hirveästi ole naaraista kokemusta, sillä hamsut ovat olleet lähinnä uroksia. Naarathan ovat suurempia ja ehkä hiukan tempperamenttisempiä kuin urokset. Sitten tuosta ostamis iästä.. Ehdotan, että ostat vasta aivan luovutusiän saavuttaneen, sillä silloin se tottuu perheeseensä paremmin. Kannattaa aina ostaa mahdollisimman nuori. (:

      • ..........................

        Suosittelen uros hamsteria, koska itselläni on kaksi ihanaa uros hamsteria. Ne ovat molemmat täysin eri luonteisia, mutta molemmat tykkäävät juosta juoksupyörässä. Ne eivät juurikaan haise ja eivät ole ikinä purreet. Toinen viihtyy sylissä ja toinen mielummin juoksee vapaana. Kaverillani on kaksi naaras hamsteria ja ne purevat aika paljon, se nyt kuitenkin riippuu taas hamsterista. Toivottavasti saat asian ratkaistua:)


    • 5in1

      Mulla on ollut 4 hamsteria:

      2 Pk Syrkkiurosta:
      Olivat tosi rauhallisia,ei ikinä kumpikaan purrut,ei ollut niin touhukkaita kuin naarashamsuni. Olivat sellasia "sylivauvoja".

      Lk Syrkkiuros:
      Oli äkäisenpuoleinen (puri syliinottaessa),mutta ajanmittana tuo äkäisyys jäi. Oli touhukas urokseksi.

      Lk Syrkkinaaras:
      Puree syliinottaessa,mutta touhuaa tosi paljon ja sitä on mukava katsella :)

      Ps. Ja tuo pureeko hamsu,niin se johtuu ihan siitä että kuinka paljon on käsitelty,ja tuo naaraskin mulla ollut vasta 2kk.

    • help!

      mul on talvikko ja se on tällä hetkellä valkoinen enkä tiiä et onko se naaras vaiko uros näin pikkusen sitä ala päätä ja ne reijät oli näin kaukana toisistaan . .

    • naaras!!

      minä kannatan naarasta:) 1.koska sinun on luotettavampaa ostaa se kasvattajalta:) 2. minulla oli naaras ja kaverillani uros. uros oli paaaaljon touhukkaampi kuin omani. 3. hamsterit ovat kaikki erilaisia, ei siis minunkaan kohdalla pitänyt paikkaansa se että urokset eivät pure. kaverini hamsu (uros) puri koko ajan (huom. puri ei pure enää!! kesyttäminen piti aloittaa alusta) ja omani (naaras) ei purrut ketään, ei koskaan!! 4. vaikka naaraat tuoksahtavat, ei siitä ole paljonkaan haittaa, ei haju nyt NIIN paha ollut:):) 5. pissua ja kakkia tulee yhtä paljon, molemmat yhtä helppo kesyttää (riippuu yksilöstä), häkki yhtä iso, ja molemmat merkkaavat oman alueensa:);)

    • anskuuu31

      Itttelläni on ollu sekä naaras että uros. Uros lli eläinkaupasta ja naaras kasvattajalta. En huomannu eroa kumpikaa ei koskaa purru eikä oo purru. Touhusivat myös molemmat paljon. Tällähetkellä naaras:) uros kuoli pari vuottA sitte. Ota kumpi vaa ite tykkään molemmist:)

    • Ronjahamsteri

      Hei kysyn että onko kellään poika hamsteria mulla on tyttö ja silloin kun se on 6 kk niin ajattelin tehdä poikueen mutta ei ole poikaa

      • Zedä

        En suosittele ilman kunnon perehtymistä, etenkin jos et ole ostanut hamsteriasi niin että se on nimenomaan jalostukseen sopiva. Hamsterin genetiikassa voi olla paljon sellaista miksi se ei sovi emoksi, joten soveltuvuutta pitää aina kysyä kasvattajalta erikseen.

        Erittäin hyvä tapa tutustua kasvatukseen on ottaa sijoitushamsteri kasvattajalta :) Silloin saat siis naaraan itsellesi, ja kun se on sopivan ikäinen, kasvattaja hoitaa astutuksen sopivalla uroksella. Sitten saat hoitaa emoa ja poikasia, kunnes kasvattaja etsii poikasille hyvät kodit. Ei tarvitse pelätä että poikaset jää käsiin tai osata selviytyä mahdollisista synnytysongelmista itse vaan kasvattaja on aina apuna. Mulla oli sijoitusrotta, ja se oli tosi mahtava kokemus! Kannattaa mieluummin testata niin ainakin kerran ennen kuin alkaa omin päin kasvattelemaan :)


    • Anonyymi

      Tiedän että tämä on 15v vanha mutta vastaan silti jos joku olisi lähiaikoina hankkimassa juuri hamsteria itselläni oli uros syrkki (Syyrian hamsteri) hän tottui käsittelyyn jo 3päivässä ja oli tosi kiltti mutta hankimme koloe päivää sitten naaraan kääpiöhamsterin niin ei ole uskaltanut vielä kädelle eikä myöskään ole mikään hirmu ujo tulee haistelemaan kättä ja vähän näykkimään mutta se on normaalia. Ja hirmu paljon naaraalla ja uroksella ei ole väliä mutta uros saattaa olla hieman rohkeampi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4935
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      31
      3124
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1807
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1760
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1625
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1481
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1233
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1207
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1197
    Aihe