miten pimeitä töitä

hankitaan?

tämä nyt vain ihan teoreettisena pohdiskeluna kun juttua ollut noista rakennusalan pimeistä työpaikoista..

miten siis pimeää työtä saa?
katsoo keltaisilta sivuilta puhelinnumeron ja soittaa: "päivää. olisiko teillä pimeitä töitä tarjolla?... ... tuut tuut tuut tuut".

vai onko sellaisen hankkimiseen ainoa keino hyvät suhteet?

13

4701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuo,,

      Maksa verosi kuten kaikkien kuuluu tehdä. Pimeitä töitä tekevä ponnistaa toisten silmäkuopasta. Valtio ja kunnat kun ottavat kuitenkin omansa. Siis unohda koko älytön ideasi!

    • Halooota

      ethän ota mallia isältä?

      • sentäs..

        eipä ollut vanhemmat yrittäjiä. joskus itse miettinyt että laittaisi toiminimen pystyyn ja tekisi pikkuhommia ihan _laillisesti_ ja _verot maksaen_ mutta jäänyt vielä suunnitteluasteelle.

        tuo kysymys nyt vain oli ihan teoreettinen kun asia kiinnosti.


    • bubbiduu4343

      Itse olen kerran soittanut aikoinaan painofirmaan joka kaverini mukaan teetti pimeitä töitä. Soitin ihan pokkana ja kysyin töitä ja että "ilman verokirjaa". Puhelimeen vastaaja ei ollut yhtään ihmeissään ja kysyin päälliköltä tms. mutta silloin ei ollut tarvetta työntekijälle. Jos olisin päässyt olisin mennyt. Mutta nyt olen jo yli 30v enkä ole tehnyt päivääkään ns pimeää duunia. Muuten olen ollut vähän pimeä :)

      • Coca-Olli

        viesti....


    • Coca-Olli

      Itse olen kerran soittanut aikoinaan painofirmaan joka kaverini mukaan teetti pimeitä töitä. Soitin ihan pokkana ja kysyin töitä ja että "ilman verokirjaa". Puhelimeen vastaaja ei ollut yhtään ihmeissään ja kysyin päälliköltä tms. mutta silloin ei ollut tarvetta työntekijälle. Jos olisin päässyt olisin mennyt. Mutta nyt olen jo yli 30v enkä ole tehnyt päivääkään ns. pimeää duunia. Muuten olen ollut vähän pimeä :)

    • pimeässä ähertäjä

      Ainakin yhdessä putkifirmassa oli ihan käytäntö että normaalin työviikon päälle sai tehdä ilta ja viikonloppuhommat pimeänä.

    • tarjoaa

      Tein yhteen aikaan toiminimellä rakennupuolen hommia. Aika moni asiakas kysyi työn hintaa ilman kuittia.

    • jaahasta.

      "Mutta nyt olen jo yli 30v enkä ole tehnyt päivääkään ns pimeää duunia. Muuten olen ollut vähän pimeä :)"

      Mitä sillä sun iälläs tähän asiaan on tekemistä muka?

    • Kuutamoa mulle

      Tämä muuten kiinnostaa muakin, koska nykyiset työt loppumassa kesäkuun lopussa ja siitä eteenpäin pitäs selvitä 2-3kk ilman mitään tuloja. Toki toimeentulotukea voi hakea ja sillä nippanappa selviääkin, mutta hengissä pysymisen lisäksi olis ihan jees myös "elää"!

      Miltä aloilta kannattaa kysellä? Ilmeisesti ihan paikan päälle marssiminen paras tapa, puhelimessä voivat suhtautua hieman epäileväisesti..?

    • pimeisiin vaan

      Näin yli 10v kokemuksella ja suhteilla voin sanoa et raksalla ainakin on pimeitä hommia. Ei tietenkään suoraan ncc:n, yit:n kirjoille mutta jonku alihankkijan kautta.

    • Darkman43

      No YIT ny ainakin uutisten mukaan ottaa aikast hövelisti pimeisiin hommiin tai ainakin jonkimmoisella vilunkisysteemillä. Kai ne muutkin ottaa, mutta YIT tuntuu jäävän niistä aina kiinni.

    • pimeitä

      tietääkö mistä pimeitä töitä ja mikä ottaisi töihin ja jos jollai jotai mielessä sanoo nytten....kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4417
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4406
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4046
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2967
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2591
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      129
      2153
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      342
      2115
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      204
      2069
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1695
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1462
    Aihe