Voisiko

joku paremmin

tietävä vähän valistaa minua: Olisin kiinnostunut ostamaan neitokakadun. Minulla on aiemmin ollut undulaatteja, muista linnuista ei kokemusta.
Miten neitokakadun hoito ja käytös, ääntely yms. eroaa undulaateista?
Onko yhtä liikkuvainen ja eloisa ja äänekäs vai minkälainen? Kaikki tieto kiinnostaa.
Jos joku vastaa, niin kiitos!

3

1125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -w-

      Neitsikat on yhtä kivoja kuin undut. Massaltaan ne ovat kolme kertaa kookkaampia. Olet varmaan nähnyt jossain.

      Oikeastaan parhaita valintoja undulaatin jälkeen.
      Ääni on sillä innostuessaan huomattavasti voimakkaampi. Volyymiä löytyy varsinkin iltakoikotuksessa. Ei silti kovin kovaa, ei satu korviin. Eikä se ole jatkuvasti äänessä.

      Ruokinta samantyyppistä ja vaatimatonta, pieniä siemeniä ja pellettejä, joskin ne syövät vähemmän viherravintoa ja hedelmiä suhteessa muihin. Silti salaatti ja omppuviipale päivittäin tarjolle ja puhdas juomavesi. - Ovat herkimpiä kaikille savuille ja liuotinaineen käryille.

      Neitsikat viihtyvät parhaimmin pareittain tai mieluimmin parvessa. Ovat silti vähiten sotkevia papukaijoista.
      Ehkeivät ole niin eloisia tohottajia kuin undut vaan hieman jäykempiä, maassakin käveleviä. Ihan omalaisiaan kuin muut.

      Kesyyntyvät samalla tavalla kuten undut, helposti. Kannattaa aloittaa yhdestä ja sille joskus pari. - Aivan umpikäsikesyä ei kannata ottaa, muuten se huutaa perääsi eikä osaa olla yksinään, vaikka olisi lajikaveri.

      Vastapainona neitsikka on myös helpoin pilata. Hyvin herkkä papukaijalaji.

      Neitokakadua kannattaa hakea webistä Nymphicus hollandicus - haulla, niin tulee runsaasti vastauksia.

      • -w-

        Lisäksi neitokakadut tarvitsevat paljon vapaanalentämistä päivittäin. Eli vähintäinkin suuri häkki, ei vain orrelta orrelle hyppäämistä yhdellä kahdella siiveniskulla.


    • ei keskustelun aloittaja

      noista tiedoista. Minäkin olen miettinyt neitsikan ostoa, mutta kun kyselee minkälaisia nuo linnut ovat saa ohjeeksi vain linkkejä mistä voi lukea kyseisestä lajista. Tälläinen "oikea" ja kokemuspohjainen tieto on tarpeen.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe