Voisiko

joku paremmin

tietävä vähän valistaa minua: Olisin kiinnostunut ostamaan neitokakadun. Minulla on aiemmin ollut undulaatteja, muista linnuista ei kokemusta.
Miten neitokakadun hoito ja käytös, ääntely yms. eroaa undulaateista?
Onko yhtä liikkuvainen ja eloisa ja äänekäs vai minkälainen? Kaikki tieto kiinnostaa.
Jos joku vastaa, niin kiitos!

3

1186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -w-

Neitsikat on yhtä kivoja kuin undut. Massaltaan ne ovat kolme kertaa kookkaampia. Olet varmaan nähnyt jossain.

Oikeastaan parhaita valintoja undulaatin jälkeen.
      Ääni on sillä innostuessaan huomattavasti voimakkaampi. Volyymiä löytyy varsinkin iltakoikotuksessa. Ei silti kovin kovaa, ei satu korviin. Eikä se ole jatkuvasti äänessä.

Ruokinta samantyyppistä ja vaatimatonta, pieniä siemeniä ja pellettejä, joskin ne syövät vähemmän viherravintoa ja hedelmiä suhteessa muihin. Silti salaatti ja omppuviipale päivittäin tarjolle ja puhdas juomavesi. - Ovat herkimpiä kaikille savuille ja liuotinaineen käryille.

Neitsikat viihtyvät parhaimmin pareittain tai mieluimmin parvessa. Ovat silti vähiten sotkevia papukaijoista.
      Ehkeivät ole niin eloisia tohottajia kuin undut vaan hieman jäykempiä, maassakin käveleviä. Ihan omalaisiaan kuin muut.

Kesyyntyvät samalla tavalla kuten undut, helposti. Kannattaa aloittaa yhdestä ja sille joskus pari. - Aivan umpikäsikesyä ei kannata ottaa, muuten se huutaa perääsi eikä osaa olla yksinään, vaikka olisi lajikaveri.

Vastapainona neitsikka on myös helpoin pilata. Hyvin herkkä papukaijalaji.

Neitokakadua kannattaa hakea webistä Nymphicus hollandicus - haulla, niin tulee runsaasti vastauksia.

• -w-

Lisäksi neitokakadut tarvitsevat paljon vapaanalentämistä päivittäin. Eli vähintäinkin suuri häkki, ei vain orrelta orrelle hyppäämistä yhdellä kahdella siiveniskulla.

• ei keskustelun aloittaja

noista tiedoista. Minäkin olen miettinyt neitsikan ostoa, mutta kun kyselee minkälaisia nuo linnut ovat saa ohjeeksi vain linkkejä mistä voi lukea kyseisestä lajista. Tälläinen "oikea" ja kokemuspohjainen tieto on tarpeen.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Karhuryhmä

Kellään tarkempaa tietoa miksi ja missä karhuryhmä ollut? Perheväkivaltaa vai huumeperintää kenties taas?
      Jämsä
      31
      3720
    2. Mitä sä pelkäät

Ettei tää etene?
      Ikävä
      96
      3343
    3. Raisionkaaren koira hyökkäys

Taas nähtiin että koiriin ei voi luottaa. Eilen illalla vapaana ollut koira hyökkäsi Raisionkaarella kolmen henkilön kim
      Raisio
      97
      3274
    4. Mitä kaikkea sä

Olisit valmis tekeen mun eteen vielä? Vai oletko mitään?
      Ikävä
      77
      3128
    5. "Mielipide: Äärivasemmiston uhka on otettava vakavasti"

Demokratia näyttäisi olevan Halla-aholle enemmänkin välttämätön paha kuin tavoiteltava asia. Väkivallan ihannointi ja m
      Maailman menoa
      68
      3033
    6. Tapa jolla kohtelit minua viimeksi miellytti erityisesti

Osaat huomioida kauniisti ja katsot aina tilanteita yhteisen hyvän kannalta. Sitä arvostan erityisesti.
      Ikävä
      86
      2775
    7. Ei me saada toisiamme

Ei vaan saada. On vain haaveita ja uunelmia
      Ikävä
      35
      2560
    8. Mikä on luonteesi parhain ominaisuus

ja mikä huonoin?
      Ikävä
      69
      2473
    9. Satuit vain olemaan

Ensimmäinen joka avasi minussa sen nähdyksi ja rakastetuksi tulemisen puolen. Pitäisi vain muistaa että et ole ainoa. Se
      Ikävä
      45
      2382
    10. Vieläkö toivot, että kuulisit

Minusta? Vai suutuitko kun en pystynyt vastaamaan sinulle?
      Ikävä
      88
      2100
    Aihe