Firefox kaatuu Macissa

Vanha mamma pulassa

Eli ongelma on, että Firefox otti jostain itseensä, eikä suostu menemään juuri minnekään kaatumatta. Aloitussivun saa sentään auki, mutta sen jälkeen kaatuukin melkein heti, kun yritän jonnekin mennä riippumatta siitä, otanko uuden istunnon vai palautanko vanhan. Mitäs tässä X:ssä on tällaisissa tapauksissa tapana tehdä? Vanhojen systeemien kanssa yleensä helpotti, kun heivasi ohjelman asetustiedoston pois tai asensi koko ohjelman uudelleen, mutta tämän X:n logiikka on minulle niin vieras, etten tiedä, mitä voisin tehdä. Korvasin kyllä itse ohjelman uudella. Siis raahasin sen uudelleen siitä asennusikkunasta ja käskin korvata. Ne asetukset ym. lienevät kuitenkin jossain ihan muualla. Mitä voin tehdä, että saan Firefoxin pelaamaan uudestaan? Ja onko se mahdollista ilman, että menetän bookmarkini samalla?

Kiitoksia kovasti, jos joku viitsii auttaa. Olen tosiaan aika pihalla, kun yritän opetella X:n käyttäjäksi ja kaikki 90-luvulla hankikmani opit ovat turhia. Oi niitä aikoja, kun Seiska oli hyvä systeemi tällainen humanistitätikin osasi selvitellä itse omat tietokoneongelmansa ;-) Nykyinen käyttikseni on mallia 10.4.11

4

743

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MacPlus-86

Useimmat asiat onnistuvat nykyisin Safarillakin, jopa verkkopankit yms. Lotto kuulemma edelleen vaatii Firefoxin...

Minulla Firefox on kyllä toiminut luotettavasti vuosikaudet. Voit ehkä kokeilla kaikkien asetusten hävittämistä poistamalla (=siirtämällä muualle) kansion

[käyttäjä]:Library:Application Support:Firefox

Bookmarkit sitten korvaat siinä vanhassa kansiossa olevilla.

Kirjastossa on myös kansio "Preferences" jossa on tiedosto org.mozilla.firefox.plist, jonka myös voi poistaa, vaikka se lieneekin harmiton.

Vanhaan hyvään aikaan paljon enemmän ongelmia selvitettävänä...

• OS X on ziljoona kertaa vakaampi kuin 9 ja vanhemmat Mac-käyttikset, joten jotain on tässä välissä mennyt parempaankin suuntaan.;)

Ohjelman korvaaminen uudella täsmälleen samanlaisella ei auta juuri koskaan mitään. Sen sijaan:

Korjaa levyn oikeudet Levytyökalulla (Ohjelmat/Lisäohjelmat/).
      Jos ei auta, voit poistaa Firefoxin asetustiedoston: (käyttäjä)/kirjasto/preferences/org.mozilla.firefox.plist

Ja jatkokysymykset sitten Hopeiseen Omenaan. :)

• alkuper.

Kokeilin molempien vastaajien ehdottamia toimenpiteitä, mutta tulos on edelleen sama. Firefox ei saa mitään sivua ladatua auki kaatumatta. Täytyykö tässä nyt asentaa koko kone kaikkineen uusiksi? Omenan tunnuksiani en valitettavasti muista, joten en voi keskustelua sinne siirtää.

Varmasti on menty X:n myötä eteenpäin. Eivät vaan nämä vanhat tädit päivity samaa tahtia, vaan tippuvat kärryltä ;-) Nuorena sitä jaksoi ihmetelä kottaraispönttöä pikkutunneille. Nykyään hyvä kun saa ilman apua hiiren kiinni läppärin kylkeen ;-)

• käytä sitä Foxia. Kyllä selaimia maailmassa riittää, itte käytän Safaria ja joskus Operaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3328
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      40
      2726
    3. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      74
      2296
    4. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2278
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2211
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      110
      2183
    7. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      20
      1977
    8. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      20
      1969
    9. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      62
      1934
    10. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      88
      1701
    Aihe