Rosenlew RTT 5151:n ohjelmakortti kärähti. Tietääkö kukaan mitä varaosa maksaa, tai paljonko kenelläkin korjauskustannukset olivat ohjelmakortin vaihdossa? (Muutkin merkit kuin Rosenlew).
Ohjelmakorttien hinnat
13
3503
Vastaukset
- maksaa
useimmpiin merkkeihin 150-200 euroa työ ja matkat, eli helposti menee 300 euron paikkeille.
Korjaaminen tuskin kannattaa jos kortti mennyt.- jos se
kortti ei ole pahasti kärähtäny ja voidaan esim tinata niin sitte korjauskustannukset jäänee alle 100€,jos täytyy uusi kortti vaihtaa niin kustannukset on siinä 300€ töineen,minkä ikäinen kone? Kannataisko koittaa kotivakuutukseen? Sillon maksat vaan omavastuun.
- PenNiveny
jos se kirjoitti:
kortti ei ole pahasti kärähtäny ja voidaan esim tinata niin sitte korjauskustannukset jäänee alle 100€,jos täytyy uusi kortti vaihtaa niin kustannukset on siinä 300€ töineen,minkä ikäinen kone? Kannataisko koittaa kotivakuutukseen? Sillon maksat vaan omavastuun.
Kone on aika tarkalleen kolmevuotias ja korjauksen hinta-arvio oli n. 300e. Kortista oli kärvähtänyt melko laaja alue. Osa/osat pitäisi tilata kuulemma Ruotsista, eli kestäisikin melkein viikon, ennenkuin saisi kuntoon. Kotivakuutukseen menee. Maksavat omavastuun ja korjausarvion erotuksen. Ei kun uutta myllyä katselemaan...
- Roplaaja
PenNiveny kirjoitti:
Kone on aika tarkalleen kolmevuotias ja korjauksen hinta-arvio oli n. 300e. Kortista oli kärvähtänyt melko laaja alue. Osa/osat pitäisi tilata kuulemma Ruotsista, eli kestäisikin melkein viikon, ennenkuin saisi kuntoon. Kotivakuutukseen menee. Maksavat omavastuun ja korjausarvion erotuksen. Ei kun uutta myllyä katselemaan...
Elekroluksin ja upon koneiden osat tulee kakki Rutsin varastosta,tänään tilaa ylihuomenna täällä huoltoliikkeessä.
Ota maahantuojalta selvää onko tyyppivika,jolloin korjaus takuuseen vaikka takuu aika umpeutunut. - kaino58
Roplaaja kirjoitti:
Elekroluksin ja upon koneiden osat tulee kakki Rutsin varastosta,tänään tilaa ylihuomenna täällä huoltoliikkeessä.
Ota maahantuojalta selvää onko tyyppivika,jolloin korjaus takuuseen vaikka takuu aika umpeutunut.varsinaisen takuuajan jälkeen on vielä veloituksetta risoja koneita korjattu, jos on ns. tyyppivika
- kone on
kaino58 kirjoitti:
varsinaisen takuuajan jälkeen on vielä veloituksetta risoja koneita korjattu, jos on ns. tyyppivika
alle 3v niin sillon pitäs mennä osatakuuna,eli maksat vaan työosuuden ja osat menee maahantuojan takuuseen.
- ei ole
kaino58 kirjoitti:
varsinaisen takuuajan jälkeen on vielä veloituksetta risoja koneita korjattu, jos on ns. tyyppivika
olemassakaan,sanoi kerran maahantuojan edustaja.Osatakuuna saa yleensä n.3 vuoteen asti,riippuen mikä on rikki.
- Roplaaja
ei ole kirjoitti:
olemassakaan,sanoi kerran maahantuojan edustaja.Osatakuuna saa yleensä n.3 vuoteen asti,riippuen mikä on rikki.
Kyllä niitä tyyppivikoja vaan on,ja nykyisin vaan enemmän kuin ennen,laatu huononee kokoajan.
- kyllä tietysti
Roplaaja kirjoitti:
Kyllä niitä tyyppivikoja vaan on,ja nykyisin vaan enemmän kuin ennen,laatu huononee kokoajan.
asiakkaan kantilta katsottuna on tyyppivikoja,mutta kerroin vaan mitä mieltä maahantuojat on ns. tyyppivioista,he eivät sitä ainakaan myönnä.
- Boshkhi
kyllä tietysti kirjoitti:
asiakkaan kantilta katsottuna on tyyppivikoja,mutta kerroin vaan mitä mieltä maahantuojat on ns. tyyppivioista,he eivät sitä ainakaan myönnä.
mutta itse ei haluta maksaa laadusta. Jos vuonna 88 ja 2008 maksaa pesukone saman niin....ei voi olla yhtä hyvin tehty nyt kuin 88.
- olen varmaan
Boshkhi kirjoitti:
mutta itse ei haluta maksaa laadusta. Jos vuonna 88 ja 2008 maksaa pesukone saman niin....ei voi olla yhtä hyvin tehty nyt kuin 88.
tavannut vaan sellaisia maahantuojan edustajia jotka sanovat että ei tyyppivikoja ole olemassakaan.Mutta tiedän että onhan niitä olemassa kun päivittäin sellaisiin törmää.
- perär.
Boshkhi kirjoitti:
siitäkin se johtuu tavaroiden halpeneminen, ei pelkästään huonommista raaka-aineista.
- entinen merkkihuoltaja
Boshkhi kirjoitti:
kyllä niitä tyyppivikoja on, maahantuojakin voi myöntää tyyppivian, mutta tehtaalla sitä ei tyyppiviaksi myönnetä, kirveelläkään. Esim. erään merkin laakerivika paljastui kasausvirheeksi, mitä valmistaja ei myöntänyt valmistusvirheeksi. viimein eurooppalasinen tehtaan edustajat selitti, että laakerivika johtuikin ohjelmakytkimen valmistajasta jonka tehdas ja eri maassa kuin missä tämä pesukonetehdas oli. Tämän asian esilleottaminen kiellettiin tehtaan edustajan kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1908617
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264768- 504238
- 623807
- 513216
- 502990
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262686- 432491
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.442304Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382213