lähihoitaja Hesote

alexxxandra

Oisko jollain tietoa millaiset nuo Helsingin sosiaali- ja terveysalan oppilaitoksen järjestämät pääsykokeet on...

... Lähihoitajaksi hakeville
... Lääketeknikoksi hakeville?

Erityisesti lähihoitaja koulutuksen pääsykokeet kiinnostais. Tietää vähän mitä odottaa, jos tulee kutsu pääsykokeisiin :)

Kiitos jo etukäteen!

4

1508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cherry82

      Voi vitsit, kun muistaisin kokonaan. Olen kyseisestä koulusta valmistunut 2004. Mutta joka tapauksessa kokeissa on kirjallinen osuus ja haastattelu. Tiedä vaikka olisivat joitan muutakin keksineet tässä vuosien varrella? Haastattelija on luultavasti koulun opettaja ja kyselee sinun historiastasi, ehkä motivaatioon liittyviäkin kysymyksiä ja erikoistumistoiveita koulutusta miettien. Kirjallisen kokeen pituutta en muista, mutta paljon matemaattisia tehtäviä oli, ainakin kertotaulu oli hyvä osata. Sitten oli tehtäviä, joissa oli vastaus ja sinun piti keksiä itse kysymys (matematiikka) jne. Musteläiskätestejä käyttivät myös joskus, sekä sitä, että neliön sisällä on viivoja, joita sinun tulee jatkaa muodostaen niistä esittävä kuva :)

      Yleisesti kokeet vaikuttivat minusta ihan iiseiltä, ja kouluun pääsee varmasti, jos on yhtään älliä päässä ja varsinkin lukion käyneenä..:) Kunhan on sellainen sosiaalinen ja ystävällinen, kaikkien kanssa toimeentulevan oloinen :) tsemiä!

    • jennipal

      Pääsykokeet järjestetään Malmilla Vilppulantien koulutuspisteessä. Olin juuri 16päivä siellä pääsykokeissa, aika helpot :) 2,5h kirjallisia tehtäviä plus psykologin ja opettajan haastattelu.

      • Anonyymi

        Täällä yx 2004 valmistunut lähihoitaja sairaanhoito ja huolenpito koulutusohjelmasta. Pääsykokeet olivat iisit peruskoulun käyneelle.
        16 vuotta on mennyt mummoja ja pappina hoitaessa.

        Nyt työeläkkeellä jo kaksi vuotta, mutta Seiten listoilla edelleen. Korona tosin sotkenut työkuvioita.
        T. Arja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä yx 2004 valmistunut lähihoitaja sairaanhoito ja huolenpito koulutusohjelmasta. Pääsykokeet olivat iisit peruskoulun käyneelle.
        16 vuotta on mennyt mummoja ja pappina hoitaessa.

        Nyt työeläkkeellä jo kaksi vuotta, mutta Seiten listoilla edelleen. Korona tosin sotkenut työkuvioita.
        T. Arja

        Tuo aloitus on tehty 2008...Eiköhän kyselijä ole jo valmistunut ja koulun nimi on Stadin ammattiopisto.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3517
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2129
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1825
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1746
    5. 80
      1165
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      310
      1112
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      131
      1019
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      905
    Aihe