Onko kukaan hankkinut sellaista maalaustelineeseen kiinnitettävää päivänvalolamppua? Päivät lyhenevät, ja tuntuu että valoa pitäisi saada enemmän.
Päivänvalolamppu
12
1333
Vastaukset
- mutta:
Eikös tuollaisia vempaimia ole kaupoissa (esim. anttilan tyyppiset kaupat tai valaisimiin erikoistuneet kaupat) pilvin pimein. Tuskin ovat kallitakaan. Varmaan siinä on hyvä olla varsi sellainen taipuva, jotta sitä voi käännellä ja väännellä ettei osu pionsseliin tai päähän, siis se lamppu. :)
- *Valopää*
Olen hankkinut ja olen tyytyväinen. Ostin Temperasta. Oli aika hintava, maksoi muistaakseni reilusti yli 100 eur mutta alle 200. Siis muistaakseni. Ostin loisteputkimallin. Valo on kirkas ja hyvä.
Päivänvalolampussa on oleellista, että valossa on kaikkia päivänvalon aallonpituuksia. Asiaa ei ratkaista pelkästään watteja lisäämällä.- ...
maksaa Temperan sivujen mukaan suosituin malli, mutta siellä ei lue mitään aallonpituuksista. Halvempi on 73e, ero lienee kai lampun kestossa (10 000h vs. 1000h)..?
Vai pitäisikö kuitenkin ostaa tavallinen valaisin jossa on nipistin ja siihen päivänvalolamppu?
Äh, hankalaa..
- itsekkin
Lukiessani tätä viestiketjua, aloin miettimään, että pitäisiköhän minunkin hankkia sellainen oikeanlainen valaisin. Nyt aika hämärässä maalailen jotkut illat. Tosin koko päivän maalailen ja päivällä ei tarvitse.
Siis niillä aallonpituuksilla on jotain merkitystä näkemisen kannalta?
Näkeekö värit paremmin tms.?
Kiitos kun aukaisit idean tähän. Sain itsekkin mietittävää paremmista välineiden hankkimisesta.- niillä..
Väreistä näkee vain ne aallonpituudet, mitkä tauluun tauluun tulevassa valossa on.. Jokaisella värillä on oma aallonpituus.
- Artti
Nuo maksavat muutaman euron ja sopii vaikka pöytälamppuun tms hehkulampuille sopivaan pidikkeeseen. Ja aivan päivänvaloa tulee tuollaisesta valaisimesta.
- *Valopää*
Tällainen esite läytyi googlettamalla:
http://www.adlux.fi/public/pdf/vivalites.pdf
Kyseessä on mainos mutta noista kuvista näkee idean. "Täysspektrinen" onkin se hieno sana, jota tässä yhteydessä tulee käyttää.
Tuossa esitteessä näyttää löytyvän enemmän watteja kuin Temperan lampussa (18W, vastaa 100). En usko, että huomaisin itse eroa tämän ja Temperan lampun välillä jos tähän ostaa kunnon kuupan. Temperan purkimallissa on se hyvä puoli, että valonlähde on pinta-alaltaan suurempi. - vinsent
on käytössä AD-luxin halogeenilamppuja jotka vastaavat päivänvaloa. Valoa riittää hyvin maalaamiseen, värit ovat selkeät ja puhtaat.Ongelmia tulee siinä kun maalaus viedään sellaiseen valoon jossa sitä yleensä katsellaan. Siellä se ei olekkaan enää sellainen kuin maalaustelineellä.
Olen tuskaillut tämän asian kanssa vuosikaudet, nykyään on sekavaloa mukana, eli normaaleja hehkulamppuja yleisvalona. Muutos telineeltä seinälle ei ole niin raju kuin pelkästään päivävalolampuilla. Onko muut kiinnittäneet tällaiseen ongelmaan huomiota?- Artti
Ko. keskustelussa viitteenä olevan esitteen mukaan hehkulampun kanssa lähes ulkoilman valoa!
- Alle puoleen hintaan_
Artti kirjoitti:
Ko. keskustelussa viitteenä olevan esitteen mukaan hehkulampun kanssa lähes ulkoilman valoa!
astaavia lamppuja paremmilla ominaisuuksilla saa alle puoleen hintaan. Värilämpötila 6000K ja CRI jopa 95!
Tilasin neljä lamppuja 45€ (adlux 116€!), saapuivat kolmessa päivässä.
Linkki: http://www.androv-medical.com/
Päivävalolamppu, päivänvalo, full spectrum, jne.
- rtkk
Himmeäkupuisten myyntikielto astuu voimaan 1.9.2009!
Ostakaa varastoon, jos maalaaminen on noiden varassa! - valojutut
ovat kyllä merkillisiä. Minua on alkanut kiinnostaa LED valaisimet ja niiden ominaisuudet. Aina kun olen ollut esimerkiksi led valaistuissa linja-autoissa, niin on tullut jotenkin omituinen olo. Niiden valo ei ilmeisesti kata yhtäpaljon aallonpituuksia kuin esim hehkulampun? Vai onko nuo valot vain suunniteltu sellaisiksi. Jos vaikka ostaisin maalausvaloksi itselleni led lampun niin voiko siinä valossa työskennellä vai näkyykö värit ihan miten sattuu? Onko kellään kokemuksia?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272850- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391321