Aikooko mieheni kosia?

ylireagoija -88

Avomieheni kanssa tulee pian yksi vuosi yhdessäoloa täyteen. Viime aikoina hän on jutellut sitoutumisesta ym. ja mietin, että mahdanko ylitulkita, vai saattaisiko hän miettiä kosintaa?

Hän on ensinnäkin puhunut lukuisia kertoja lasten hankkimisesta (on todella lapsirakas) ja ilmoittanut, että voisimme hankkia lapsia vaikka heti, jos minulle vaan kävisi (ei kuitenkaan oikein mielestäni tähän elämäntilanteeseen vielä).
Hän on sanonut minua elämänsä naiseksi, sanoo joka päivä rakastavansa, on sanonut että olen parasta mitä hänelle on tapahtunut.

Kerran jotain jutellessaan kutsui minua tulevaksi vaimokseen, minä kysyin leikilläni oliko se ehkä kosinta, mutta hän sanoi, että aikoo kyllä sitten kosia paremmin.
Muutama viikko sitten hän kysyi, mitä mieltä olen kihlauksesta, että kuinka pian sen jälkeen pitäisi mennä naimisiin. Hän myös muisteli isoveljensä kihlautuneen tyttöystävänsä kanssa vuoden yhdessäolon jälkeen (nyt isoveli on ollut naimisissa lähemmäs kymmenen vuotta ja on lapsia; isoveli on myös hänelle aika vahva idoli).

Vuosipäivämme (parin kk päästä) vietämme matkoilla, ja hän on etukäteen maalaillut siitä aika romanttista kuvaa, vaikka mukaan lähteekin myös ystäviämme.

En tiedä ylireagoinko nyt ihan täysin... Mutta en voi olla miettimättä asiaa! :) Ehkä meillä naisilla vaan on vähän liian helposti tapana laskea yhteen yksi plus yksi?

7

4082

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kosii

      Kyllähän tuo kuulostaa kosinnan pohjustamiselta. :)
      Jos olisin sinä, miettisin ainakin, mitä vastaan - siis, jos tarvitsee miettiä - koska veikkaan, että sormusta sieltä on tyrkyllä.
      terveisin nimim. kolmesti kihloissa

    • hiukkasen

      vaikuttaisi että olisi kosimassa MUTTA ethän pety jos niin ei käykkään(?). Odotatko kosintaa ja kihlausta innolla vai kauhulla?

      Tuon takia en haluaisikaan mitään yllätys kosintaa vaan ihan tylsän yhteisen keskusteluhetken jossa tämä käytäisiin läpi.... mikäs sen hirveämpää jos kosija saa pakit jos kosittava hätääntyy ja sanoo ei. Myöhemmin kosittava on valmistautunut uuteen kosintaan mutta kosija ei enää uskalla koska pakit kaivertaa....Heh. Hienoja kauhukuvia mulla päässä.

      • kommentoin vain

        Minä itse olen keskustelukosinnan kannalla, sillä silloin tulee molempien motiivit selvitettyä ja se, että mitä siltä kihlaukselta nyt odotetaan. ja vaikka kosinta olisikin spontaani yllättävässä paikassa yllättävään aikaan, aika moni keskustelupalstan keskustelu jäisi käymättä kun ensin olisi keskenään keskusteltu miten kumpainenkin kosinnan ymmärtää. Muuten käy niin, että saa odottaa sitä naimisiinmenoa 8 vuotta tai enemmänkin, kun toisen lopulliseksi maalitauluksi alunperinkin oli kaavailtu sitä kihloihin -eikä naimisiin- menoa. Saa sitä sitten olla 10 vuoden päästä katkera, kun ei ollakaan vieläkään naimisissa, vieläkään keskustella lasten tekemisestä tai asunnon ostamisesta tai mistään.


      • ap.
        kommentoin vain kirjoitti:

        Minä itse olen keskustelukosinnan kannalla, sillä silloin tulee molempien motiivit selvitettyä ja se, että mitä siltä kihlaukselta nyt odotetaan. ja vaikka kosinta olisikin spontaani yllättävässä paikassa yllättävään aikaan, aika moni keskustelupalstan keskustelu jäisi käymättä kun ensin olisi keskenään keskusteltu miten kumpainenkin kosinnan ymmärtää. Muuten käy niin, että saa odottaa sitä naimisiinmenoa 8 vuotta tai enemmänkin, kun toisen lopulliseksi maalitauluksi alunperinkin oli kaavailtu sitä kihloihin -eikä naimisiin- menoa. Saa sitä sitten olla 10 vuoden päästä katkera, kun ei ollakaan vieläkään naimisissa, vieläkään keskustella lasten tekemisestä tai asunnon ostamisesta tai mistään.

        No enhän mä uteliaisuudessani sitten voinut olla kysäisemättä mukamas ohimennen, että miten hän on viime aikoina niin tiuhaan tuollaisista kosimisjutuista sun muista puhunut... ;)

        Meni raukka ihan hämilleen, mutta sanoi sitten, että onhan hän kosintaa vähän miettinytkin. Ei kuitenkaan itse kosintaa vielä esittänyt, vaan sanoi, että kyllä sille keksii paremmankin esittämistavan ja ajankohdan, näenpähän sitten! :)
        Eli mikäs tässä sitä kosintaa odotellessa... ;)

        Ja jollekin kysyjälle vastaukseksi, kyllä olen miettinyt mitä vastaisin, ei ole epäselvyyttä siitä asiasta... :)


    • nimimerkki rekisteröity toi...

      Satavarmana kosinta tulossa matkalla :)

    • varmasti joo

      kuulostaa siltä. mieti tarkasti mitä vastaa. minä tyhmä?? menin tässä hetki sitten sanomaan rakkaalleni että jos odotetaan vielä hetken. nyt hän kuvittelee että minulla on toinen mies tai jotain muuta vastaavaa. ollaan lasta yritetty jonkin aikaa. tänään hän tuli kondoomien kanssa kotiin ja sanoi että ei sitten mitään muutakaan luulen että paluuta entiseen ei ole=( harmittaa...

      • selvitä asia

        Onko teitä kaksi lasta yhdessä vai kaksi aikuista? Kondomien kannolla ja mököttämisillä ette asiaa selvitä. Nenät vastakkain ja keskustelette mitä te molemmat pohjimmiltaan odotatte tulevaisuudelta, toisiltanne, naimisiinmenolta, lasten tekemiseltä jne.. Ehkäpä tämä pieni kriisi tuokin teille jotain sellaista parempaa eteen ja auttaa teitä paremmin selvittämään tulevaisuudenhaaveita kuin vain pikainen "kyllä"-vastaus kosintaan olisi auttanut.

        Ehkäpä ne kondomit kannattaakin pitää käytössä siihen asti, että oikeasti puhutte välinne kuntoon. Se, että jätit vastauksen auki ja mies reagoi miten reagoi, ei johdu vastauksesta, vaan monesta muusta auki jääneestä asiasta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      113
      8690
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2346
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1986
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1734
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1487
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      7
      1219
    Aihe