Vinkkejä napurin Groenendalille?

Lenkittäny 1,5v.

Moi!Olis kiva saaada vinkkejä!Lenkitän naapurin belksuu joka 8 vuotta.Se on tosi nopea,ja jaksaa juosta 1,5 vuotiaan ystävän koiran perässä.Omistajalla on jalka huonossa kunnossa,ettei se pysty juoksemaan,ja vaimo suurimman osan laivassa(työpaikka olen 11 vuotias.Eli miten voisin saada lisää aktiviteettiä,ilman että menen agilityyn tai muualle.koiraa pystyy pitää vapaana,se on hyvin tottelevainen!(pelkää vettä,koska pentuiässä tippui veteen)

7

1011

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tekemään jälkeä.

Itse teen niin, että laitan koiran siksi aikaa puuhun kiinni, kun kävelen jäljen läpi. Alussa tiputtelin makkaran paloja jalanjälkiin, jotta koira hoksaa homman. Nykyään saa loppupalkan, koska nyt tahti on sellainen, että ennenkuin haistaa makkaran on mennyt jo yli, ja kääntyy jälkeä taaksepäin.
      Netistä saat hyvät neuvot jäljen tekemiseen, joten en nyt ala sen kummemmin meidän tapaa käydä läpi. Välineiksi tarvitset valjaat ja liinan (pitkä narukin käy aluksi).
      Jäljen ajo on koiralla jo veressä, joten osaavat sen melkein itsestään. Väsyttääkin koiraa tasapainoisesti, henkisesti ja fyysisesti.

• Sussex spaniel

Koirapuisto on se paikka, jossa koira voi haastaa muita koiria juoksemaan kilpaa kanssaan. Kävelet sen kanssa joka päivä lähimpään koirapuistoon, jossa on muita koiria seurana. Siellä koirasi kyllä viihtyisi, mutta tarvitsee se muutakin liikuntaa. Heittele koirallesi vaikka pellon päällä frispiitä, jonka se saa käydä ottamassa kiinni ilmasta. Kokeilepas tarjota koirallesi näitä liikuntamuotoja.
      T: Sussex spaniel

• jos haluaa

koira tappeluita tai mahdollisesti jonkun kulkutaudin niin koirapuistoon vaan.
        Kennelyskä,parvo,muut ripuli epidemiat ja mahdolliset lois epidemiat saat kerättyä koiraasi juuri puistoista.Koira jota ulkoilutat ei ymmärtämäni mukaan ole omasi joten et varmaan voi tietää miten se suhtautuu muihin vieraisiin koiriin tai jos joku toinen koira hyökkää koirasi päälle niin mitä teet? koira ei ole omasi joten on olisi ikävää jos koiralle kävisi jotain tai koirasi aiheuttaisi jollekkin jotain .
        Eikä koiran omistaja varmaankaan tykkäisi siitä jos koira joku päivä olisi kuolemankielissä kovan kennelyskän tai ripulin takia saati kutisisi yltympäriinsä täiden ym. takia.
        mene vaan tutun koiran kanssa metsään pitkiä lenkkejä ja esim.jälki harjoituksia ja muuta aktiviteettia.

• Sussex spaniel
        jos haluaa kirjoitti:

koira tappeluita tai mahdollisesti jonkun kulkutaudin niin koirapuistoon vaan.
        Kennelyskä,parvo,muut ripuli epidemiat ja mahdolliset lois epidemiat saat kerättyä koiraasi juuri puistoista.Koira jota ulkoilutat ei ymmärtämäni mukaan ole omasi joten et varmaan voi tietää miten se suhtautuu muihin vieraisiin koiriin tai jos joku toinen koira hyökkää koirasi päälle niin mitä teet? koira ei ole omasi joten on olisi ikävää jos koiralle kävisi jotain tai koirasi aiheuttaisi jollekkin jotain .
        Eikä koiran omistaja varmaankaan tykkäisi siitä jos koira joku päivä olisi kuolemankielissä kovan kennelyskän tai ripulin takia saati kutisisi yltympäriinsä täiden ym. takia.
        mene vaan tutun koiran kanssa metsään pitkiä lenkkejä ja esim.jälki harjoituksia ja muuta aktiviteettia.

Ei koirapuistoihin lain mukaan saa tuoda koiria, jos ne ovat vähänkin aggressiivisia, vaan koirien on oltava aikaisemmin tottunut muihin koiriin, jos sen kanssa koirapuistoon menee.

Monissa koirapuistoissa on sitä paitsi jokin henkilö, joka vahtii, ettei puistoon tuoda koiraa kuin koiraa, vaan tarkistaa koiran luonteen ennen kuin sen sisään päästää.

En usko, että kukaan toisi jonkin sairastavan tai aggressiivisen koiran koirapuistoon. Tämä ei ole mitään ylitse luottamusta, vaan sinä taidat luulla mielikuvituksiasi todeksi. Mitä jos minä en vaikka uskaltaisi mennä kauppaan, koska pelkäisin muiden ihmisten satuttavan minua: vaikuttaisinko visaalta?

• Sussex spaniel kirjoitti:

Ei koirapuistoihin lain mukaan saa tuoda koiria, jos ne ovat vähänkin aggressiivisia, vaan koirien on oltava aikaisemmin tottunut muihin koiriin, jos sen kanssa koirapuistoon menee.

Monissa koirapuistoissa on sitä paitsi jokin henkilö, joka vahtii, ettei puistoon tuoda koiraa kuin koiraa, vaan tarkistaa koiran luonteen ennen kuin sen sisään päästää.

En usko, että kukaan toisi jonkin sairastavan tai aggressiivisen koiran koirapuistoon. Tämä ei ole mitään ylitse luottamusta, vaan sinä taidat luulla mielikuvituksiasi todeksi. Mitä jos minä en vaikka uskaltaisi mennä kauppaan, koska pelkäisin muiden ihmisten satuttavan minua: vaikuttaisinko visaalta?

Koira puistiossa nähdään se mitä emme näe luonnossa.Koira on lauma eläin.Oli se koira pieni tai suuri niin se ottaa paikan laumassa.Meidän koiran omistajien kannattaa katsoa peiliin ja kysyä.OSAAMMEKO LUKEA OMAA KOIRAA?

• sentään..
        Sussex spaniel kirjoitti:

et oo tosissas? Ai eikö koskaan ole koirapuistoissa sattunut hyökkäyksiä? Ja en ole kyllä ikinä missään nähnyt mitään koirapuisto vahtia,hauska ajatus sinälään ;DD
        Sinä et usko että kukaan toisi... Niimpä SINÄ et usko!! Minä olen NÄHNYT että sinne viedään mm.juuri ripulista toipuneita koiria JA kennelyskästä toipuneita koiria ja jos et tiedä niin voin kertoa että ne tartuttavat vielä pariviikkoa vaikka ovat itse toipuneet,mutta kun ei malteta pysyä poissa keskusteluringistä vaikka nyt vähän toiset sairastuisikin.
        Sielä jotkut idiootit HEITTÄÄ KEPPIÄ/PALLOA koirilleen ja näin ollen provosoi kokoajan tappeluita.Tai sitten tää iänikuinen lause "meidän Pimulla on juuri alkamassa/loppumassa juoksut ja siksi pojat on siitä niin innoissaan,on se sitten mainio tuo meidän pimu ja pojat kyräilee...
        Mikä muu paikka näyttelyiden ohella on yhtä tehokas tartuntatautien leviämiseen kuin yleinen koirapuisto? Mistä tiedät että kaikki sielä käyvät esim.rokottaa koiransa? Ei ainakaan nää Viro/Venäjä/Espanja ym.kulkukoirat ole takuuvarmasti rokotettuja,katos kun niissä maissa se rokotus kirja maksaa sen 5e ja ihan ilman aineita.
        Ja sitten vielä tuohon ihan älyttömän viksuun loppu kommenttiisi että käyttäytyykö sinusta ihmiset joukossa saman lailla kuin koirat laumassa? Voiko mielestäsi siis ihmisen ja koiran käyttäytymistä verata TÄYSIN toisiinsa?

Ps.Kantapään kautta opittu menee perille ja pysyy sielä.

• miss_fauve-08

Voisit viedä koiraa johonkin metsään juoksemaan. Siellä voit kiipeilyttää sitä sopivan kokoisille kiville tai hyppyyttää kaatuneiden puunrunkojen yli. Pientä tasapainoilua vaikkapa kantojen päällä, tai hyppäämistä käskystä ojien yli. yms.
      Piilottele sille nameja ja pyydä etsimään.
      Ehkä koiran omistajalla olisi sinulle joitain vinkkejä siitä mitä koira todella tykkäisi tehdä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      21
      2656
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2282
    3. 148
      2254
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2160
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1772
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      388
      1627
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1566
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      290
      1454
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1408
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1399
    Aihe