Kunnon aurinkovoide

*Päivi*

Mitä voidetta ja mikä suojakerroin on teillä ollut tuolla päiväntasaajan seudulla?
Saako ihan tavarataloista vai apteekista vai mistä (oon stadista)
Iho tälläinen tavallinen suomalainen eli ruskettuu jonkin verran eikä suomessa pala, mutta tuolla varmaankin...
Kannattaiskos syödä betakaroteenitabuja alle ja reissun aikana?
Jouluksi Brasseihin, jee jee!

16

4015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Hei :) Brasiliassa aurinko tosiaankin paistaa todalla kirkkaalta taivaalta ja siellä ei ole esim. Thaimaasta tuttua "peitettä" ylhäällä fääreissä. paikalliset itse käyttävät suojakerrointa 30 eli siitä voi arvata Pohjoismaalaisten suojakekrtoimen eli 70-80 =) Olen ollut muutamia kertoja Brasiliassa ja iho ei ole palanut, tosin olen välttänyt keskipäivän aurinkoa ja käyttänyt 80 suojakerrointa sekä syönyt porkkanaa =) Ihana maa, kauhea ikävä sinne taas!

      • *Päivi*

        Oho, en ole edes kuullu noin suurista kertoimista.
        Pitää siis vissiin ostaa paikanpäältä?
        Onko joku tietty merkki mitä suosittelet?
        Ruskettuuko kuitenkin?


      • :-)
        *Päivi* kirjoitti:

        Oho, en ole edes kuullu noin suurista kertoimista.
        Pitää siis vissiin ostaa paikanpäältä?
        Onko joku tietty merkki mitä suosittelet?
        Ruskettuuko kuitenkin?

        paikallisesta apteekista saa näitä 80 suojakertoimisia voiteita. Ruskettuu hyvin ja turvallisesti =) aamulla kello 6 lähdin jo ensimmäistä kertaa lenkille ja tein tunnin lenkin, juoksin pitkin hiljaista rantaa ja sitten suihkuun ja aamupalalle. En ole koskaan palanut näillä Brasilian reissuillani ja näin rusketus on pysynyt kauan aikaa, vaikka rusketus ei ole se syy mennä reissuun, kiva lisä vaan :) Ihania hetkiä sulle Brasseissa, aurinko porottaa kuumasti ja ruoka on hyvää. Kannattaa myös mennä maaseudulle retkille ja ennenkaikkea tutustua paikallisiin ihmisiin :)


      • matkatkaaja
        :-) kirjoitti:

        paikallisesta apteekista saa näitä 80 suojakertoimisia voiteita. Ruskettuu hyvin ja turvallisesti =) aamulla kello 6 lähdin jo ensimmäistä kertaa lenkille ja tein tunnin lenkin, juoksin pitkin hiljaista rantaa ja sitten suihkuun ja aamupalalle. En ole koskaan palanut näillä Brasilian reissuillani ja näin rusketus on pysynyt kauan aikaa, vaikka rusketus ei ole se syy mennä reissuun, kiva lisä vaan :) Ihania hetkiä sulle Brasseissa, aurinko porottaa kuumasti ja ruoka on hyvää. Kannattaa myös mennä maaseudulle retkille ja ennenkaikkea tutustua paikallisiin ihmisiin :)

        Paikallisesta apteekista löytyy aurinko voiteet. Itse olen käyttänyt aluksi 50 kasvoihin ja muuten herkästi palaviin kohtiin muutoin 30. Hyvin on toiminut. Kerran paloi pahoin rintojen väli, en ollut tarpeeksi huolellinen rasvatessa. pienikin palanut alue on tosi kipeä. Rasvaillaan taas joulukuussa fortalezassa.


    • seudulla

      ei Brsiliassa mutta siellä päin olen käyttänyt max. 40 kerrointa, silloin kun olen käyttänyt. En tosin makaile rannalla. Aurinko paistaa päälakeen eli se on syytä suojata.

    • hate

      Itse olen mieltynyt Lifesystems Expedition sun aurinkovoiteeseen koska se suojaa myös meduusan poltteelta kertoimet 15 tai 25 http://www.varuste.net kyllä noista aurinkokapseleista oli hyötyä kun kuutisen vuotta sitten ensi keran Brasiliassa viihdyin.On tuolla myytävänä isoimmilakin kertoimilla ,lähinnä vuoristo olosuhteisiin olevia voiteita.Katso itse.

      • paljon?

        Onko meduusoja niin paljon, ettei niitten poltolta voi välttyä uidessa?


      • Kahdesti käynty
        paljon? kirjoitti:

        Onko meduusoja niin paljon, ettei niitten poltolta voi välttyä uidessa?

        Mielestäni meduusoja ei ole Galinhasin vesillä. En ainakaan itse törmännyt eivätkä muutkaan asiasta puhuneet. Merisiilejä voi olla rantavesissä.


      • hate
        paljon? kirjoitti:

        Onko meduusoja niin paljon, ettei niitten poltolta voi välttyä uidessa?

        missä paljon meduusoja????


    • Brasilian matkaopas

      Takavuosina olin matkaoppaana Brasiliassa. Olen todella vaaleaihoinen, punaista pigmenttiä löytyy... Käytin Nivean 50 ja 60sk voiteita. Tosin en pahemmin rannoilla loikoillutkaan!Apteekeista saa myös väritöntä aurinkogeeliä, joka on tosi miellyttävä käyttää ja helppo levittää... nimi ei tule nyt mieleen millään. Haluan korostaa, että käytä aurinkosuojaa aina. Muistan kun lähdin toimistolta juoksemaan muutamaa paperia läheiseen hotelliin, ilman rasvaa ja noin 15min kärähdin. Täsä vaiheessa oli jo rusketustakin.

    • hate

      Kokeile Suncaroten tapletteja kuulemma tehokkaita,sisältää paljon atioksidantteja.

      • Hilleviini

        Entä Donsbach Beta karoten -pillerit? niissä vissiin eniten?
        Sitte on Bio-Karoten ja onhan näitä vaikka millä mitalla, mut tuntuu että toiset on ihan humpuukia.Ei viittis maksaa mistään gelatiinistä tai pelkästä porkkanajauhosta.
        Onko kellään kokemuksia mitkä parhaita karoteenipilsuja?


      • -julle-
        Hilleviini kirjoitti:

        Entä Donsbach Beta karoten -pillerit? niissä vissiin eniten?
        Sitte on Bio-Karoten ja onhan näitä vaikka millä mitalla, mut tuntuu että toiset on ihan humpuukia.Ei viittis maksaa mistään gelatiinistä tai pelkästä porkkanajauhosta.
        Onko kellään kokemuksia mitkä parhaita karoteenipilsuja?

        käypä luontaistuotekaupassa ja kysy myyjältä Solgar-nimisen valmistajan betakaroteenikapseleita


    • Nimetön

      Hei,
      Muista tosiaan aina se suoja, sillä siellä palaa heti, huomaamatta ja nopeasti! Itse en pala Suomessa koskaan, mutta Brasiliassa paloi rintojen välit (kuten joku muukin sanoi) ihan huomaamatta. Olin myös siellä joulun. Yksi meidän turistiryhmästämme nuori nainen paloi ensimmäisenä päivänä niin pahoin, että vietti sairaalassa osan lomastaan! Paikan päältä saa aurinkorasvoja, mutta ota mukaan korkeinta kerrointa Suomesta, mitä saat. Silloin on helpompi aloittaa loma, ei tartte heti rynnätä kauppaan. Eikä sitten tarvitse varata mitään pitkiä vaatteita matkalaukun painoksi, sillä niitä et tarvitse. Ainoastaan bikineitä / uikkareita, shortseja ja T-paitoja. Mukavaa lomaa, siellä on ihanaa!

    • Johan nyt

      Olen vaaleaihoinen ja palan Suomessakin jos kauemman aikaa olen auringossa ilman rasvoja. Brasiliassa pärjäsin hyvin Garnierin lapsille tarkoitetulla 50-kertoimisella ekat päivät, sen jälkeen 30- kertoimista Garnieria tai Biz Buinia. 50- kertoimisella en juurikaan ees ruskettunut vaikka oltiin koko reissun toinen päivä vesipuistossa, kerran lisäsin päivän aikana. Luulisin siis että ihan Suomesta saatavilla normirasvoilla pärjää melkein kaikki, kunhan vaan muistaa käyttää sitä rasvaa..

      • Sun ja Mun

        Oon kuullut kavereilta, et tää on hyvä. Pelkät porkkanat ei auta kunolla. Niilä on nin kehnoot suojakerroinvaikutukset. Luin jostain, et Suncarotenilla on kymenen kertaa parempi kerroin k kaninruoalla! Jos on varaa lähtee Brassiin, ei pitäin valittaa, et suojat maksaa. Jos iho menee sököks, se maksaa vaivaa vielä enemän.

        Kato ja lue tää juttu: http://keskustelu.suomi24.fi/node/6667086


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe