MItä eroa on wiccoilla ja muilla noidilla?
Vastaukset 4
- noitanoita
wiccat kutsuu itseään wiccoiks, muut noidiksi itseään kutsuvat ei. Mitä itsekukin wiccalla tai noidalla tarkoittaa, onkin sitten jo kolmas juttu.
- Wiccaksi isona
Wiccan ja noidan ero on se, että wicca voi olla noita, mutta noita harvemmin on wicca.
Yksinkertaista.
Blessed be - Valeriana
Eri kulttuureissa on noituutta ja noitia erimuodoissa.
Nykyään noita-nimike on sellainen mikä joko itse otetaan itselleen käyttöön tai sitten se annetaan.
Kuten muut ovat todenneet, kaikki noidat eivät ole wiccoja, ja kaikki wiccat eivät ole noitia.
Lähinnä kysymys on se että mitä noituuden muotoa harjoitetaan, jos harjoitetaan wiccalaista magiaa niin silloin wicca on kysymyksessä (no ei nyt aina), ja jos harjoitetaan muun laista noituutta on sitten varmaankin se muu-noituus kyseessä.
Wiccalaisuus on ritualistamagiaa, vaikutteita Crowleyltä (O.T.O., thelema), vaikutteita britteinsaarten perinnenoituudesta, Charles G. Lelandin "Aradista" vaikutteita, kabbalahista jne...
Ja myös kysymys pitäisi olla mitä eroa on wiccalla ja wiccalla.... - Anonyymi00004
Minulla ei ole mitään hajua koko teemasta, mutta sen verran elämänkokemusta, että en ole mukana noitavainoissa.
Kun on kristillinen vakaumus, niin se ei mitenkään ohjaa vainoamaan, vaan huolehtimaan ympäristöstä., joka on kaikille yhteistä. Siinä hengessä ei loukkaa noitaa eikä noloa eikä kristittyä.
Ei vain omasta vaan myös muiden puolesta kaikkea tekniikka ja metodeja vastaan, joilla loukataan toisia heidän nimissään.
Jos ei muuta voi tehdä, niin voi tehdä häirinnän näkyväksi, jotta voi puuttua ja tunnistaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189826- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192619On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49561
- 71547
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398