Gardanit ruostuvat satessa

voih syksyä

Senkin havainnon tein, että. Se naapurin Keijon gardanipeli, olisko sakemannien eli italian poikien tekemä, vallan sateesa pihalla happanee. Ja se gardani eiku umpi ruosteesa ku vaan sataa. Ei sen puolen olis kyllä kettinkipelikin ankean näköinen. Kannattaisko jo. Laittaa se gardanipeli talliin. Johan jo pakkanenki pian paukkuu ja silloin. Voi meinaan napsahtaa ruosteinen gardani poikki. Olis kannattanu sekin gardani tervata jo kesälä. Tai laittaa peli talvi säilykkeeseen ajoisa. Sen mä sille ehtoola sanon.

24

3440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BMW ekspertti

      Kardaani harvoin ruostuu, edes sateessakaan. Se on hyvin suojattu, eikä sitä siksi tarvitse tervata hyvä ihminen. Sukset tervataan ja paanukatto.Se ei myöskään mene pakkasessa poikki kuin rälläkällä ja rautasahalla. Onko se Keijon pyörä BMW vai Moto Guzzi? Oletko edes sitä ottanut selville? Ei sen puoleen, ei Moto Guzzinkaan kardaani hevillä ruostu saatikka mene poikki. Ketjut joskus menevät poikki vaikka kuinka rasvaisi.Ei tarvitse laittaa kardaania talvisäilykkeeseen, mitä se lieneekään.

    • Kartaani veljekset

      Kuuleppas veli Keijo. Aika monta autoa kulkeepi Gardaanilla, ne Bemarit ja Mersut myöskin. Miksei myös kaksipyöräinen? Tiedätkö ne tekee sitä yli kovan talven ja nopeiden autobaanojen. Keijo, Tubeeseen tarpeeksi liimaa ja baanalle.
      Hmm..eikö paalua. Mopossa on kettinki nauti siitä.. se toimii talven yli...

    • tyhy mee !

      Piltema myy hyvvee kartuanirasvoo !

      Ee ruostu ennee nii !

      Minnoon piättynä kettingipellii, ko se on nii paremp.

    • päivällä?

      Jos sä olisit kirjoittanut tuon aamuyöllä niin olis menny hyvän kännin piikkiin koko hölmöily mutta ettäkeskiviikkona klo 13.42 - aika omituista luettavaa jos kirjoittaja on täyspäinen.
      Kuinkahan monta kardaani poikkiruostunutta autoa olet teilläsi kohdannut? Keppivetoisia ovat autot; toisessa vaan lyhyempi ja toisessa pitempi keppi. Ketjuvetoista autoa tapaa harvemmin ja poikkiruostunutta kardaania en ole tavannut koskaan 30v. mekaanikon urallani.
      Jotta huonohko oli kirjoitelmasi provoksikin.

    • jopa nyt

      Senkin tarinan kuulin yhdeltä jo eläkeele siirtyneetlä armeijan täyskorpraalilta että. Kuulema jossaki sakemannien elikkä italian poikien maalla on sellanen paikka että. Sielä on haudattuna vanhoja gardaneja hyvinkin ellei peräti vallan syvälle. Ja miksi no gardani pyörii vimmatusti ja siihe juurtuu hyvinki syvälle siihe metallin kova sähkösäteily ja. Ei se lopu vaika kone jo onki sammuksisa elikkä aivan loppu ja kantu vei. Se gardani pitää haudata syväle maahan ettei se sähkö vallan yrmynä tällejä anna. Onko jollaki gardani miehelä asasta parempi tieto ja missähä tämä paika olis jos. Meinaan menis kattomaan.

      • R1150GS

        Taas täällä aivan väärää tietoa.
        Tuo hautuumaa ei ole saksassa eikä italiassa, vaan sveitsin ja ranskan rajalla, paikassa nimeltä Cern.


      • BMW ekspertti

        Mistähän tämäkin täyskorpraali lienee sähkömagneettisiin ilmiöihin liittyvän tietonsa hankkinut? Eipä vaikuta em. henkilön urakehitystään ihan optimaaliselta, muutama ylennys lienee mennyt osaavimmille? Joka tapauksessa on niin, että kardaanin hyrrävoimat eivät saa aikaiseksi metallin pysyvää sähköistymistä, puhumattakaan siitä, että metallissa olisi uraanin kaltaista perussäteilyä. Korkeintaan voi tapahtua niin, että pitkän ajon jälkeen kardaaniin on latautunut samanlaista virtaa kuin mitä kondensaattoriin latautuu. Se kyllä purkautuu seuraavan yön aikana, eikä pientä mahdollista kipinöintiä lukuunottamatta aiheuta ympäristölle pulmaa. Se esim. ei aiheuta ruohikkopaloja, joita autojen katalysaattorit joskus aikaansaavat auton ollessa pitkässä kuivassa ruohikossa. Mieti vähän, kenen tietoihin voi luottaa. Ota asioista selvää ennen kuin alat niitä maailmalle selvittelemään!


      • baijerista
        BMW ekspertti kirjoitti:

        Mistähän tämäkin täyskorpraali lienee sähkömagneettisiin ilmiöihin liittyvän tietonsa hankkinut? Eipä vaikuta em. henkilön urakehitystään ihan optimaaliselta, muutama ylennys lienee mennyt osaavimmille? Joka tapauksessa on niin, että kardaanin hyrrävoimat eivät saa aikaiseksi metallin pysyvää sähköistymistä, puhumattakaan siitä, että metallissa olisi uraanin kaltaista perussäteilyä. Korkeintaan voi tapahtua niin, että pitkän ajon jälkeen kardaaniin on latautunut samanlaista virtaa kuin mitä kondensaattoriin latautuu. Se kyllä purkautuu seuraavan yön aikana, eikä pientä mahdollista kipinöintiä lukuunottamatta aiheuta ympäristölle pulmaa. Se esim. ei aiheuta ruohikkopaloja, joita autojen katalysaattorit joskus aikaansaavat auton ollessa pitkässä kuivassa ruohikossa. Mieti vähän, kenen tietoihin voi luottaa. Ota asioista selvää ennen kuin alat niitä maailmalle selvittelemään!

        Kai tiedätte, että kettinkivetoisiin kertyy valtavia määriä hankaussähköä ketjun kiertäessä hammasrattaissa loputonta ympyräänsä.
        Olen kuullut muutamien kettinkipyöräilijän saaneen kuollettavia sähköiskuja pysähdyttyään ja laskiessaan jalkansa maahan jolloin tuo matkalla kertynyt hankaussähkölataus on saanut äkillisen yhteyden maahan.


      • nahkashortsit
        baijerista kirjoitti:

        Kai tiedätte, että kettinkivetoisiin kertyy valtavia määriä hankaussähköä ketjun kiertäessä hammasrattaissa loputonta ympyräänsä.
        Olen kuullut muutamien kettinkipyöräilijän saaneen kuollettavia sähköiskuja pysähdyttyään ja laskiessaan jalkansa maahan jolloin tuo matkalla kertynyt hankaussähkölataus on saanut äkillisen yhteyden maahan.

        Koko keskustelu vailla järjen häiventä. Pahinta kuitenkin että sorruin lukemaan koko paskan ja vielä itekin kommentoimaan!


      • baijerista
        nahkashortsit kirjoitti:

        Koko keskustelu vailla järjen häiventä. Pahinta kuitenkin että sorruin lukemaan koko paskan ja vielä itekin kommentoimaan!

        Eix wanha kansa pruukannu sanoo, että "seura tekee kaltaisekseen"?
        Noin tais sullekin sattua;-)


      • hyvä konsti
        baijerista kirjoitti:

        Kai tiedätte, että kettinkivetoisiin kertyy valtavia määriä hankaussähköä ketjun kiertäessä hammasrattaissa loputonta ympyräänsä.
        Olen kuullut muutamien kettinkipyöräilijän saaneen kuollettavia sähköiskuja pysähdyttyään ja laskiessaan jalkansa maahan jolloin tuo matkalla kertynyt hankaussähkölataus on saanut äkillisen yhteyden maahan.

        Olen ajanu alusta sti elikkä Tunturi sport 1965. Siinä kansa mietin jotta. Olisko ollu luupiikki toisesa takajalassa taikka se sähkö tälli eli aika hemputus jalasa sillon tällön. Mutta laitoin siitä kettinkin juuresta ampumalankalla taka telineelle johdon joll a se sähkä tälli siirty pois. Sitte laitoin taka tarakalle sen naapurin vanhan Wrtburgin antennin ja siihe vielä oravan hännän ja. Nyt kun ajan se kettinki sähkö siirtyy sitä ampuma lankaa pitki siihe antenniin ja siihe oravan häntään ja sitte. Se sähkö vallan taivaan tuuliin siitä vauhdisa. Aika meno kun mulla on 13 piikine eturatas. Sitä vimmatusti pyöriväägardania en siihe laita.Mahtaisko autaa jos siihe gardani pyörään laitais vaika susikoiran hännän. Meinaan siihe mahtuis enempi sähköä. Ja ampuma lanka kaksi kertaa keltasena.


      • ajankohtainen teema
        nahkashortsit kirjoitti:

        Koko keskustelu vailla järjen häiventä. Pahinta kuitenkin että sorruin lukemaan koko paskan ja vielä itekin kommentoimaan!

        Tämä keskustelu vaikuttaa kumminkin yllättävän suositulta. Olisiko mahdollista, että teeman alustaja olisi kumminkin osunut ajankohtaiseen ja ihmisiä pohdituttavaan teemaan; kumpi on parempi, kardaani vaiko ketju moottoripyörän toisiovetona. Osa hänen argumenteistaan osuu maaliin ja siksi vastauksia tulee puolesta ja vastaan. Hyvä teema kumminkin. BMW:n omistajana mietin usein samoja asioita.


      • systeemiltä
        hyvä konsti kirjoitti:

        Olen ajanu alusta sti elikkä Tunturi sport 1965. Siinä kansa mietin jotta. Olisko ollu luupiikki toisesa takajalassa taikka se sähkö tälli eli aika hemputus jalasa sillon tällön. Mutta laitoin siitä kettinkin juuresta ampumalankalla taka telineelle johdon joll a se sähkä tälli siirty pois. Sitte laitoin taka tarakalle sen naapurin vanhan Wrtburgin antennin ja siihe vielä oravan hännän ja. Nyt kun ajan se kettinki sähkö siirtyy sitä ampuma lankaa pitki siihe antenniin ja siihe oravan häntään ja sitte. Se sähkö vallan taivaan tuuliin siitä vauhdisa. Aika meno kun mulla on 13 piikine eturatas. Sitä vimmatusti pyöriväägardania en siihe laita.Mahtaisko autaa jos siihe gardani pyörään laitais vaika susikoiran hännän. Meinaan siihe mahtuis enempi sähköä. Ja ampuma lanka kaksi kertaa keltasena.

        Tuo vaikuttaisi halvalta ja yksinkertaiselta keinolta saada maadoitus aikaiseksi antennia pitkin. Ilmeisesti ilma toimii hankausperiaatteella purkuväylänä oravan häntää apuna käyttäen. Todella mielenkiintoista.


      • R 100 GS PD
        systeemiltä kirjoitti:

        Tuo vaikuttaisi halvalta ja yksinkertaiselta keinolta saada maadoitus aikaiseksi antennia pitkin. Ilmeisesti ilma toimii hankausperiaatteella purkuväylänä oravan häntää apuna käyttäen. Todella mielenkiintoista.

        ... keltainen väri ? Pitäisikö pissiä lankaa myöden ajon aikana, jotta kontakti paranee????


    • ei gardania

      Sitäki aina mietin että. Ei ne kanonbalsit elikkä helveltin enkelnit koskan aja silä gardanipeilä vaan aina. Se on se henkseliveto elikkä se kummilankaveto aina.ja kova pauke. Eikös se jotan jo kerro eli ei se gardani kelpaa tosimiehele kieputamaan sitä menoa sillä. Etiäpäin pittää mennä eikä vemputela sem oman akselnin ympäri.sen jo tietää tosimiehet.

      • Hehhehhuuhhuuh.

        "Eikös se jotan jo kerro eli ei se gardani kelpaa tosimiehele kieputamaan sitä menoa sillä."
        Joopas, kyll ne "tosimiehet" tietää; liinanen päähän, korvarengas korvaan, suihkussakäynnit minimiin, räkää rehupartaan ja valtava määrä "tosimiesten" täyspaskapuheita joita kukaan ei saa kyseenalaistaa - noista aineksista syntyy oikeat "tosimiehet"!
        Oikeassa olet veliseni!


      • miehilä
        Hehhehhuuhhuuh. kirjoitti:

        "Eikös se jotan jo kerro eli ei se gardani kelpaa tosimiehele kieputamaan sitä menoa sillä."
        Joopas, kyll ne "tosimiehet" tietää; liinanen päähän, korvarengas korvaan, suihkussakäynnit minimiin, räkää rehupartaan ja valtava määrä "tosimiesten" täyspaskapuheita joita kukaan ei saa kyseenalaistaa - noista aineksista syntyy oikeat "tosimiehet"!
        Oikeassa olet veliseni!

        Mutta me tavaliset miehet ajame niilä kettikipeleilä kun me. Ei haluta olla kummajaisija vaan tavalisia ne. Kumajaiset eli oudotkin kykloopit ajavat sillä villisti pyörivälä gardanila ja sitte. Ne tosimiehet ajavat sillä gummilanka elikkä henskelivetosela pelillä. Niilä on kova vihanpito eli niilä on ne miesten vehkeetkin niinko olis jotai sarvijaakoja eli hirmu pitkät aisat. Eli ajelaan me vaan ketinkillä me tavaliset.


      • hastaa...
        miehilä kirjoitti:

        Mutta me tavaliset miehet ajame niilä kettikipeleilä kun me. Ei haluta olla kummajaisija vaan tavalisia ne. Kumajaiset eli oudotkin kykloopit ajavat sillä villisti pyörivälä gardanila ja sitte. Ne tosimiehet ajavat sillä gummilanka elikkä henskelivetosela pelillä. Niilä on kova vihanpito eli niilä on ne miesten vehkeetkin niinko olis jotai sarvijaakoja eli hirmu pitkät aisat. Eli ajelaan me vaan ketinkillä me tavaliset.

        ...hemmot joilla ei ihan ole tuo itsetunto kohdallaan.
        Kettinkillä ei voi työntää, henskeli vennuu mutta rauta kestää sekä väännön, työnnön, vedon että kierron!
        Revis siintä...


      • "Eläköön-huuto"
        hastaa... kirjoitti:

        ...hemmot joilla ei ihan ole tuo itsetunto kohdallaan.
        Kettinkillä ei voi työntää, henskeli vennuu mutta rauta kestää sekä väännön, työnnön, vedon että kierron!
        Revis siintä...

        Yksi väännölle, toinen työnnölle, kolmas vedolle ja neljäs kierrolle!
        Siinä kaikki - ei mitään lisättävää.


      • R 100 GS PD
        "Eläköön-huuto" kirjoitti:

        Yksi väännölle, toinen työnnölle, kolmas vedolle ja neljäs kierrolle!
        Siinä kaikki - ei mitään lisättävää.

        ... kumpi on parempi. Veto vai työntö???
        Ja miksi ?


      • tiedän
        R 100 GS PD kirjoitti:

        ... kumpi on parempi. Veto vai työntö???
        Ja miksi ?

        Eiköhän tuo ole pelkästään makuasia.
        Kysy vaimoltasi!
        Kokemuksesta tiedän, että molemmat maistuvat.


      • R 100 GS PD
        tiedän kirjoitti:

        Eiköhän tuo ole pelkästään makuasia.
        Kysy vaimoltasi!
        Kokemuksesta tiedän, että molemmat maistuvat.

        ... on parempi.

        Nähkääs, veto on vielä silloin jäljellä...
        (Toisinpäin ei aina ole takeita) ;-)


      • ei ketjua/hihnaa
        R 100 GS PD kirjoitti:

        ... on parempi.

        Nähkääs, veto on vielä silloin jäljellä...
        (Toisinpäin ei aina ole takeita) ;-)

        Kyllä tuo kardaani on suoraan verrannollinen mieheen ja miehisyyteen.

        Tehdäänpä pieni koe >
        1.Ottakaapa esim ketjut nyrkkiin niin että koitatte nostaa sitä ketjua "pystyyn"....miten käy?Tietysti se lerpsahtaa heti alkuunsa ;)

        Tehdäänpä toinen koe >
        2.Ottakaapa se hihna samalla tavalla nyrkkiin mitä tapahtuu voi perkule samalla tavalla veltosti tipahtaa.

        Tehdäänpä ratkaiseva koe >
        3.Ottakaa kardaani nyrkkiin ja nostakaa se pystyyn.?? voi juman kekka sehän pysyy tanassa aina vaan ja kestää,kestää,kestää.Eikä tarvita liukasteita. ;) (siis ketjurasvaa)

        No ehkä jokuset tykkää ketjuista toiset jopa haluaa remmiä??


    • koskaa

      ajatellu mennä kansalaisopistoon?
      Siellä on monenlaisia kursseja - iha ilmaisia - joissa mm opetaan suomen kieltä, ilmaisutaitoa, käytöstapoja, ihmisuhdeasiaoita yms yms yms.
      Vois olla hyötyä - ehkä...

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe