Kokemuksia Kolumbiasta?

Hanubis

Tervehdys!
mielessäni on pyörinyt ajatus lähtemisestä vuodeksi vaihtoon Kolumbiaan. vaihtoehtoina olisivat Bogotá ja Barranquilla. onko kenelläkään kokemuksia kyseisistä paikoista tai Kolumbiasta yleensä? kumpi vaihtoehto olisi parempi? *Kiitos*

10

1739

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piritta

      Riippuu minkälaisesta ilmastosta ja ilmapiiristä pidät. Bogota on aika viileä kaupunki ilmastonsa puolesta. Barranquilla on kuuma.
      Kolumbia on kyllä ihana paikka, ruoka , maisemat kaikki...

      • Sepe

        Kyllä Kolumbia on ihana maa ja ihmiset tosi kivoja! Lähde vaan sinne jos pääset! Minä olin monta kuukautta Cartagenassa lomalla ja ei mitään negatiivista sattunut. Kävin myös Bogotassa, jota en suosittele! San Andrésin saari on myös ihana paikka, mutta turistirysä. Olen käynyt sadassa maassa ja Kolumbia kuuluu "Kymmenen kärjessä"-listaan!!!! Barranquillassa on mahtavia musiikki- ym. karnevaaleja. Mutta sinun täytyy osata espanjaa! Jos et, älä lähde! Sorry, mutta niin on...


      • Piritta
        Sepe kirjoitti:

        Kyllä Kolumbia on ihana maa ja ihmiset tosi kivoja! Lähde vaan sinne jos pääset! Minä olin monta kuukautta Cartagenassa lomalla ja ei mitään negatiivista sattunut. Kävin myös Bogotassa, jota en suosittele! San Andrésin saari on myös ihana paikka, mutta turistirysä. Olen käynyt sadassa maassa ja Kolumbia kuuluu "Kymmenen kärjessä"-listaan!!!! Barranquillassa on mahtavia musiikki- ym. karnevaaleja. Mutta sinun täytyy osata espanjaa! Jos et, älä lähde! Sorry, mutta niin on...

        Riippuu mistä tykkää, itse pidän Bogotasta.
        Tosin Medellin on Kolumbian mukavin kaupunki.
        Mutta jos viihtyy eksooottisessa ilmapiirissä niin koko karibian alue on mielenkiintoonen. Bogota on peru latinalainen kaupunki, missä tosin on paljon nähtävää. Suosittelisin kuitenkin ehkä Medelliniä tai Calia. Tai ihan sama minne Kolumbiassa menee, siellä on joka paikassa kivaa!


      • Sepe
        Piritta kirjoitti:

        Riippuu mistä tykkää, itse pidän Bogotasta.
        Tosin Medellin on Kolumbian mukavin kaupunki.
        Mutta jos viihtyy eksooottisessa ilmapiirissä niin koko karibian alue on mielenkiintoonen. Bogota on peru latinalainen kaupunki, missä tosin on paljon nähtävää. Suosittelisin kuitenkin ehkä Medelliniä tai Calia. Tai ihan sama minne Kolumbiassa menee, siellä on joka paikassa kivaa!

        Olet kyllä oikeassa,että koko Kolumbia on ihana maa! Ihmiset niin ihania, että jo 11 vuotta olen ollut yhdessä kolumbialaisen naisen kanssa!!! Hän on Paipa nimisestä kaupungista Boyacan maakunnasta. Noin 4 tuntia bussilla Bogotasta. Paipa on ihana paikka kylpylöineen, kuumine lähteineen, Sogotan järvi, hotelleja jne... Torstaina hän lähtee muutamaksi kuukaudeksi Kolumbiaan ja kotiin tulee 60 kg painavan matkalaukun kanssa, joka on täynnä Kolumbian herkkuja... Lähtisin mukaan, mutta en voi tällä kertaa. Kotona ollessamme katselemme Canal Caracolia internetistä ja kuuntelemme radioasemia kuten Tropical, Vallenata ja Besame. Kolumbian, ja koko maailman asemia löytyy vTunerin avulla. Osoite: www.vtuner.com


      • Piritta
        Sepe kirjoitti:

        Olet kyllä oikeassa,että koko Kolumbia on ihana maa! Ihmiset niin ihania, että jo 11 vuotta olen ollut yhdessä kolumbialaisen naisen kanssa!!! Hän on Paipa nimisestä kaupungista Boyacan maakunnasta. Noin 4 tuntia bussilla Bogotasta. Paipa on ihana paikka kylpylöineen, kuumine lähteineen, Sogotan järvi, hotelleja jne... Torstaina hän lähtee muutamaksi kuukaudeksi Kolumbiaan ja kotiin tulee 60 kg painavan matkalaukun kanssa, joka on täynnä Kolumbian herkkuja... Lähtisin mukaan, mutta en voi tällä kertaa. Kotona ollessamme katselemme Canal Caracolia internetistä ja kuuntelemme radioasemia kuten Tropical, Vallenata ja Besame. Kolumbian, ja koko maailman asemia löytyy vTunerin avulla. Osoite: www.vtuner.com

        Kiitos noista netti sivuista!
        Saisko tuon canal caracolin näkymään paremmin?
        Hieman epäselvä kuva ainakin minulla.


      • Sepe
        Piritta kirjoitti:

        Kiitos noista netti sivuista!
        Saisko tuon canal caracolin näkymään paremmin?
        Hieman epäselvä kuva ainakin minulla.

        Canal Caracol suora TV-lähetys lähetetään huonolla laadulla. Sitä ei saa mitenkään hyväksi! -Jos haluat katsoa saman aseman nauhoitettuja uutis-lähetyksiä niin ne tulevat hyvälaatuisena! Ensin menet tänne: www.canalcaracol.com ja klikkaat "Señal en VIVO" ja sitten "Noticia del dia" . Jos haluat nähdä aikaisempia uutisia klikkaa "Noticias anteriores" ja valitse. -Toivottavasti sinulla on ilmainen "RealOne Player"! Silloin voit klikata oikealla hiiripainikkeella TV-kuvaa ja valita valikosta "Play in RealOne Player". Silloin ääni on parempi ja voit itse määrätä kuvan koon, joko (kaksois-)klikkaamalla kuvan sisällä olevia pieniä ruutuja tai vetämällä hiirellä oikeasta alakulmasta. Buena suerte!!!


      • Sepe
        Piritta kirjoitti:

        Kiitos noista netti sivuista!
        Saisko tuon canal caracolin näkymään paremmin?
        Hieman epäselvä kuva ainakin minulla.

        Kolumbian suurin sanomalehti löytyy täältä: www.eltiempo.terra.com.co ja paljon muita asioita täältä: www.colombia.com sekä tietysti Googlen avulla www.google.com ja hakusana "colombia" .


      • sepe
        Sepe kirjoitti:

        Kolumbian suurin sanomalehti löytyy täältä: www.eltiempo.terra.com.co ja paljon muita asioita täältä: www.colombia.com sekä tietysti Googlen avulla www.google.com ja hakusana "colombia" .

        El Tiempo löytyy näin: eltiempo.terra.com.co eli siis ilman www.


      • sanni
        Piritta kirjoitti:

        Riippuu mistä tykkää, itse pidän Bogotasta.
        Tosin Medellin on Kolumbian mukavin kaupunki.
        Mutta jos viihtyy eksooottisessa ilmapiirissä niin koko karibian alue on mielenkiintoonen. Bogota on peru latinalainen kaupunki, missä tosin on paljon nähtävää. Suosittelisin kuitenkin ehkä Medelliniä tai Calia. Tai ihan sama minne Kolumbiassa menee, siellä on joka paikassa kivaa!

        Hei Kolumbian kävijät !
        Miten on edullisinta matkustaa maahan siis mitä lentoyhtiötä suosittelette ? Mitä sanotte hintatatasosta hotelliyöpymiset, matkustaminen, ruokailu jne ? Mihin vuoenaikaan kannattaa maahan matkustaa. Kiitos !


      • Janne
        Sepe kirjoitti:

        Olet kyllä oikeassa,että koko Kolumbia on ihana maa! Ihmiset niin ihania, että jo 11 vuotta olen ollut yhdessä kolumbialaisen naisen kanssa!!! Hän on Paipa nimisestä kaupungista Boyacan maakunnasta. Noin 4 tuntia bussilla Bogotasta. Paipa on ihana paikka kylpylöineen, kuumine lähteineen, Sogotan järvi, hotelleja jne... Torstaina hän lähtee muutamaksi kuukaudeksi Kolumbiaan ja kotiin tulee 60 kg painavan matkalaukun kanssa, joka on täynnä Kolumbian herkkuja... Lähtisin mukaan, mutta en voi tällä kertaa. Kotona ollessamme katselemme Canal Caracolia internetistä ja kuuntelemme radioasemia kuten Tropical, Vallenata ja Besame. Kolumbian, ja koko maailman asemia löytyy vTunerin avulla. Osoite: www.vtuner.com

        Hola sepe!Kyllä vain.Mahtavat ovat maisemat ja ihmiset ystävällisiä.turistikohteena Paipa ympäristöineen on aivan ykköskohde. Turistikohteen mukavuudet,mutta kuitenkin niin eksoottinen ja erilainen;ja ennen kaikkea turvallinen.Tekemistä ja näkemistä riittää...Itse matkustan sinne marraskuussa jo viidettä kertaa.Sattuu nimittäin vaimoni olemaan samasta pikkukaupungista,kuin sinunkin elämänkumppanisi.Aika yllättävää!Kahdeksan vuotta olemme olleet yhdessä ja hyvin on mennyt.Olisipa kiva joskus vaihdella kokemuksia kanssanne.
        [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Savonlinnassa machete hyökkäys!

      Myös kirvestä käytetty lyömäaseena......näin se Savonlinnakin rikastui...
      Maailman menoa
      191
      3317
    2. Mikä siinä sun kaivatussasi on niin

      erityistä muihin verrattuna? 🙋‍♂️
      Ikävä
      181
      2476
    3. Mikähän auttaisi kun kuIIi

      Seisoo kun lipputanko. PaIIien sitominen antaa voimakkaan orkun mikä jeesaa himoja hetkeksi, mutta se panetus tulee pian
      Ikävä
      84
      1570
    4. Suoraan Sinulle

      En usko välttämättä mihinkään sielunkumppanuuteen tai muuhun maagiseen voimaan, mutta sinussa olen silti nähnyt jotain,
      Ikävä
      50
      1479
    5. Kuvaile omaa ulkonäköäsi

      Niin kaivattusi voi bongata sinut täältä.
      Ikävä
      108
      1423
    6. Niin siinä kävi

      Mä ihastuin suhun. Kukapa ei? Olisi pitänyt kuunnella sisäistä naisen vaistoa, etten takuulla ollut ainut. Kuulin sattum
      Ikävä
      61
      1163
    7. Apokryfikirjat: mitä "kielletyt kirjat" kätkevät sisäänsä?

      Itämaiset palstat eivät ole Raamatun tai kristinuskon asialla, mutta koska meitä häiritään täällä, meidän on puhuttava a
      Hindulaisuus
      373
      1150
    8. Mitä siellä tapahtuu?

      Mitä ihmettä? Joku hyökkäys?
      Savonlinna
      26
      1039
    9. Mies minkälaisista naisista yleensä

      Tykkäät? Ihan mielenkiinnosta kysyn.
      Ikävä
      63
      952
    10. Pakettiauton kuljettaja tappoi

      Kuljettajan nimi joka tappoi 2 ihmistä.
      Leppävirta
      12
      880
    Aihe