Kitarisaleikkaus

salla-riikka

Minulla olisi siis edessä kitarisaleikkaus. Jännittää kauheasti :s Saattaa olla tyhmä kysymys mutta miten se leikkaus tehdään? siis suun kautta? ei tule siis mitään kauheita arpia kurkkuun :D Entä muuttuuko ääni mitenkään leikkauksen jälkee? :< kertokaa jotain omia kokemuksia :d ja minkä ikäisiä olitte kun ne leikattiin? omia kokemuksia haluaisin kuulla.

6

5164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aikuisilla ei yleensä ole k...

Nielurisat leikataan nukutuksessa. Siinä käytetään suunavaajaa, joten älä ihmettele jos suupielet ovat kipeät tai rikki leikkauksen jälkeen. Ääneen nielurisaleikkaus ei juurikaan vaikuta ellei risat sitten ole kovin suuren ja ääni ikään kuin nasaalinen.
      Varaudu siihen, että kurkku on ajoittain todella kipeä ja se kestää jopa kaksi viikkoa. Säännöllisesti lääkärin määräämiä lääkkeitä vaan ja runsaasti juotavaa ja lepoa.

• nielurisat...

Minulla leikattiin nielurisat noin 4 vuotta sitten, minulla kyllä ääni muuttui hieman, myös tuttavat sanoi että mulla on ääni vähän muuttunut, palautui kyllä sitten aikanaan kun kurkku rupesi parantumaan. Mulla oli vaan noin viikon verran kurkku kipeä leikkauksesta. Ja nukutuksessa leikattiin.
        Minä söin leikkausen jälkeen jäätelöä, kylmä auttoi jonkin verran, ihan lääkärin määräyksestä sai jäätelöllä herkutella,tosin rupesi jo aikalailla jäätelö tökkimään loppuvaiheessa. Tsemppiä leikkaukseen! Elä jännitä, hyvin se menee! :)

• nielurisat....
        nielurisat... kirjoitti:

Minulla leikattiin nielurisat noin 4 vuotta sitten, minulla kyllä ääni muuttui hieman, myös tuttavat sanoi että mulla on ääni vähän muuttunut, palautui kyllä sitten aikanaan kun kurkku rupesi parantumaan. Mulla oli vaan noin viikon verran kurkku kipeä leikkauksesta. Ja nukutuksessa leikattiin.
        Minä söin leikkausen jälkeen jäätelöä, kylmä auttoi jonkin verran, ihan lääkärin määräyksestä sai jäätelöllä herkutella,tosin rupesi jo aikalailla jäätelö tökkimään loppuvaiheessa. Tsemppiä leikkaukseen! Elä jännitä, hyvin se menee! :)

Unohdin mainita edellisessä kirjoituksessani että minulla ääni muuttui juuri sen takia kun minulla oli ylisuuret nielurisat, lääkärikin sanoi että ei ole koskaan aikaisemmin nähnyt yhtä isoja risoja.
        Minulla tulikin kurkkuun paisekkin juuri näitten ylisuurten risojen takia ja siksi pian leikattiin risat pois.

• 1991 leikattu
        nielurisat.... kirjoitti:

Unohdin mainita edellisessä kirjoituksessani että minulla ääni muuttui juuri sen takia kun minulla oli ylisuuret nielurisat, lääkärikin sanoi että ei ole koskaan aikaisemmin nähnyt yhtä isoja risoja.
        Minulla tulikin kurkkuun paisekkin juuri näitten ylisuurten risojen takia ja siksi pian leikattiin risat pois.

hei, minulta leikattiin puudutuksessa, olipa aika hurja kokemus mutta lekurit suositteli. Mutta kestin sen kuin nainen =) Kovat kivut alkoi noin 3-4 päivää jälkeen leikkauksen. Muista juoda kovasti ja varaa nestemäistä evästä.. Kyllä se siitä, ainaskin angiinat jäi pois. Tsemppiä ja reipasta mieltä.

• salla-riikka

"Sulta varmaan leikataan nielurisat". oon ymmärtäny että kitarisat lähtee pois murrosiässä (?) mutta minulta siis ei ole lähtenyt ja lääkäri haluaa ne leikata. ja kun joku sanoin että ääni ei muuttuisi ellei ääni ole nasaalinen, mitähän se mahtaa tarkoittaa? :D

• nielurisat?

Itseltäni leikattiin 5-vuotiaana kitarisa ja laitettiin samalla putket korviin. En ole kuullut, että aikuisille tehtäisiin sellainen operaatio että pelkästään kitarisa poistettaisiin, vaan pääasiallisena asiana on useimmiten aikuisilla nielurisojen poisto ja kitarisa poistetaan samalla, jos ei aiemmin ole sitä poistettu. Valitettavasti minulta ei ole nielurisoja leikattu, joten en osaa vastata varsinaiseen kysymykseesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1476
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1325
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      983
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      916
    5. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      13
      900
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      186
      858
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      821
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      801
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      74
      742
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      730
    Aihe