Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kumpi maksaa?!

Kaaso keväällä

Olen ensi keväällä kaasona. Nyt sain mukavan yllätyksen:morsmaikku vaatii kampaajakäyntiä (110€)!!!Sekä muuta mahdollisimman kallista ekstraa myös minulta.
Joudun siis teettämään puvun, käymään meikissä ja kampaajalla ym,,,Ja maksan siis kaiken itse! Niinkö? Kuuluuko maksu minulle, jos saisin meikit ja kampaukset myös tutun kautta halvemmalla? Morsmaikku kun haluaa istua viereisillä penkeillä hääaamuna,,, Riittääkö syy,,Pian ilmoitan, että jos en kelpaa eri kampaajan "tekemänä", saa morsmaikku maksaa minunkin laskun. Perkele.

12

5998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henna

      kait se olisi morsiamen kohteliasta maksaa, vaikkapa noin lahjaksi sinulle.

    • Poppanen

      ..morsian maksoi, aivan jo senkin takia etta samalla kampaajalla oleminen helpotti ja nopeutti uskomattoman paljon haa aamun toimintaa, ja oli samalla mukava "lahja! kaasolle :)

      • Pete

        Ainakin meillä (viime kesänä) maksoimme bestmanille, kaasolle ja morsiuslapsille parturit / kampaamot, kukat ja muuta juoksevaa kulua. Vaatetus meni heiltä omaan piikkiin.

        Kyllä hääparin tulee maksaa ns. pakkorituaalit.


    • Morsian viime kesältä

      kauniit puvut häihini, kenkineen. Tämä oli tavallaan kiitoslahja siitä, että auttoivat minua, vaikka hommia ei itseasiassa ollut juuri mitään muuta kuin itse hääpäivänä auttaminen.

      Tuntui minusta sitten vähän kurjalta, kun toinen kaasoista tuli paikalle tukka auki (hänellä on kyllä kaunis tukka, mutta yleisvaikutelma oli mielestäni kuitenkin sotkuinen). Näin jälkeenpäin ajatellen olisin tietysti voinut esittää toiveita hänen kampaukselleen ja kenties tarjota kampaajankin. Itse kammattu sievä nuttura olisi tosin riittänyt minulle ihan hyvin. Toisaalta kun juhlista on kyse, luulisi, että jotain voi ulkonäköönsä kustantaa itsekin, kun puvun kuitenkin sai ilmaiseksi.

      Eli paha sanoa, kyllä hääparin kuuluu sellaiset "kohtuuttomat" vaatimukset kustantaa. Eli sellaiset, mitä et itse laittaisi normaaliin juhlatilaisuuteen. Ja jokin kiitoskin on paikallaan avustasi. Jotain taas voi olettaa mielestäni itsekin maksavan. Mutta juttele nyt ihmeessä morsiamen kanssa ja selvittäkää kuka mitäkin maksaa ja mitä hän olettaa sinulta ns. normaalistasi poikkeavaa.

      • Manna80

        Itse olin kaasona juuri ja maksoin itse pukuni, kampaajani ja meikin (yhteensä reilu 200 euroa, suht halvalla kuitenkin!!!), morsian ei missään vaiheessa edes ehdottanut osallistumista maksuihin, koska halusin itse em. hankkia. Jos morsian pakottaa sinut johonkin, mm. samalle (kalliille) kampaajalle/ meikkaajalle, hän maksaa. Ja käytännön syistä on tosiaan kätevää mennä samalle kampaajalle ja/tai meikkaajalle hääaamuna..
        Mitään kiitoslahjaa en saanut, sinänsä on kyllä ihan kiva lahja morsiamelta kustantaa toisen kauniiksi laitto, on se hienoa olla kerrankin viimeisen päälle laitettuna ystävän häissä!
        Juttele mahdollisimman avoimesti morsiamen kanssa, tiedän kyllä että se voi olla vaikeaa, koska haluat hänen päivänsä olevan täydellinen jne. mutta ei morsian voi vaatia mitä lystää.. Itse harkitsen kaksi kertaa suostunko enää toiste kaasoksi..


    • angel

      Minut on myös paras ystäväni pyytänyt kaasokseen ja hän ilmaisi saman tien halunsa myös teettää minulle puvun enkä epäilisi ettei kustantaisi myös kampaaja- yms. kuluja. Jos vaatii, niin saa myös mielestäni maksaakin...

      • Limppu

        ainakin morsian maksoi kaikki kulut. Jopa puvunkin...
        Että eiköhän tuo morsian maksa...


    • Vaimo

      Mä en vaatinu kaasoltani mitään muuta kun että auttaa järjestelyissä ym. En vaatinut häneltä kampaaja, meikki ym. käyntejä. Pukuhankinnassa olisin avustanut mutta hän ei huolinut apuja. Meikissä ja kampaajalla hän kumminkin kävi omaan laskuunsa. Juhlat onnistuivat täydellisesti ja siitä kiitoksena ostin hänelle lahjan häiden jälkeen. Lahjan hän sai valita itse ja siihen lisäksi ostin yllätyslahjan.

      Jos morsian vaatii että menet kampaajalle ja meikkiin niin mielestäni hän on se joka sen maksaa, niin mä olisin tehnyt. Ko. kampaaja tuntuu olevan melko kallis. Mulla makso harjoitus ja hääpäivän kampaus yhteensä 57€.

      • hipi

        meillä ei ainakaan morsian maksa tasan mitään. tulee kevät olemaan yhtä vyön kiristystä...köyhä opiskelija kun olen.


      • Talvimorsian
        hipi kirjoitti:

        meillä ei ainakaan morsian maksa tasan mitään. tulee kevät olemaan yhtä vyön kiristystä...köyhä opiskelija kun olen.

        Minä maksan kaasojeni puvut,mikäli suostuvat sellaisiin vaatteisiin kun minä haluan.Toinen kaasoistani on hyväksynyt haluamani jakkupukun mutta toinen tahtoisi saman tyylisen puvun kuin minulla,morsiamella!
        Siihen minun ei tarvi suostua,joten jos kaasoni sellaisen tahtoo niin itse sellaiset teettämisen maksaa,en minä.
        Kampaukset maksan minä,toinen kaasoista haluaa tehdä meikkinsä itse,joten toisen kaason meikkin maksan.
        Bestmanille kustanamme parturin,mikäli hän tahtoo.
        Sulhaselle teetämme puvun ja bestmanille vuokraamme.
        Sormus pojalle ja morsiustytöille teetämme tai ostamme vaatteet lasten äidin kanssa yhdessä.


    • mie@isse

      tietynlaista pukeutumista ja tälläytymistä, he myös maksavat sen.
      Tämä on käytäntö.

      Sano ettei käy. Jakakaa vaikka kustannuksia tai tee kokonaan omanpään mukaan.

    • Kaasona tavan takaa

      Kokemusta löytyy parista häistä ja tulossa taas uudet...siis olen ollu kaasona. Kyllä minulle on vuokrattu puku, tarjouduttiin ostamaankin - mutta en huolinut, kengät olen itse hankkinut, meikin hoidan itse ja kampaajan on maksanut morsiuspari. Lisäksi kiitokseksi tuli kyllä vielä lahja. Tämä on pieni vaiva siitä kun järjestää toiselle polttarit sekä ohjelman häihin - kertaakaan ei ole tullut moitteita vaan kehuja. Olen bestmannin kanssa aina laatinut ohjelman ettei morsiusparin tarvitse mokomasta huolehtia. Keskustele asiasta morsiammen kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2278
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1974
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      87
      1783
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1618
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      39
      1359
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe